[O1] zakup używanej O1 4x4 1,8T L&K

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kapsuj
    Classic
    • 2007
    • 3

    [O1] zakup używanej O1 4x4 1,8T L&K

    smer, ja się z Tobą zgadzam ;-]
    Tyle że nigdy nie korzystałem z CB i chciałbym je raz przetestować ;-]

    I teraz pytanie na jakim kanale rozmawiamy o misiach?
    Kapsuj
  • Gajowy
    Drive
    • 2006
    • 60

    #2
    [O1] zakup używanej O1 4x4 1,8T L&K

    Witam kolegów

    Potrzebuję jak najwięcej informacji o O1 1,8 turbo 4x4 L&K rok prod 2003 liftback.
    Przymierzam sie do zakupu i mocna się zastanawiam nad jednym egzemplarzem.
    Piszcie wszystko na temat tego samochodu.
    Na co trzeba zwrócić szczególna uwagę, jakie są najczęstsze awarie i jakie koszty ich usunięcia.
    Czy napęd 4x4 jest trwały?
    Jakie było spalanie w trasie i na mieście? (nie liczę że to będzie ECOwóz)
    Które podzespoły są inne niż w aucie na jedną oś: sprzęgło, turbo, skrzynia biegów, osie napędowe, hamulce itp ?
    Jak to auto znosi gaz ?

    Z góry dziękuje za pomoc !!!!
    GAJOWY

    OCTAVIA KOMBI 1,9 TDI AHF 110 PS MR 2001

    Komentarz

    • zurcio
      RS
      • 2008
      • 2046

      #3
      Gajowy, napisz PW do kozi1987, yoschua

      co do napędu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=12947
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz

      • Geralt
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 589

        #4
        Gajowy, widze ze jeszcze sie nie zdecydowales
        powiem tak - widziales moja - gdybym jej nie mial a ten L&K bylby w dobrej cenie (i kombi) to chyba bym sie nie zastanawial - tylko wpierw wizyta u jakiegos pozadnego mechanika niech ja dobrze zdiagnozuje :wink:

        [ Dodano: Pią 23 Sty, 09 14:16 ]
        zurcio, jak napisze do yoschua to sie przerazi jesli chodzi o zuzycie paliwa... ale z tego co kiedys sam z nim pisalem delikatnie mowiac chlopak ma ciezka noge :szeroki_usmiech
        pozdrawiam
        Adam W.

        Komentarz

        • zurcio
          RS
          • 2008
          • 2046

          #5
          Zamieszczone przez Geralt
          chlopak ma ciezka noge
          No dobra, Gajowy tylko nie pytaj się o spalanie :wink:

          sorki za OT
          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

          Komentarz

          • rogoz
            Rider
            • 2006
            • 397

            #6
            Re: zakup używanej O1 4x4 1,8T L&K

            Zamieszczone przez Gajowy
            Witam kolegów
            Potrzebuję jak najwięcej informacji o O1 1,8 turbo 4x4 L&K rok prod 2003 liftback.
            O ile dobrze pamiętam specyfikacje fabryczne to O1 L&K nie występowała w wariancie 4x4. Wersja 4x4 posiadała osobną specyfikację. Źródła:


            "©koda Octavia 4 x 4 zadebiutowała w wersji Combi w maju 1999. Model w wersji nadwoziowej liftback dołączył w 2001 roku.
            Octavia 4x4 dostępna była w dwóch wersjach wyposażenia: Ambiente i Elegance. Do napędu zastosowano silniki 1,8T 20V (150 KM) w Octavii 4 x 4"


            "W 2001 zadebiutował Liftback 4x4 ale model ten nie cieszył się zbyt dużą popularność ze względu na mniejsza praktyczność niż Combi 4x4 oraz możliwość wyboru tylko wersji Elegance z 1.8T 150KM. "


            No chyba, że się mylę?

            Komentarz

            • eX
              Elegance
              • 2006
              • 980

              #7
              Gajowy, heh jednak widze nadal sie zastanawiasz, mam nadzieje ze pomocne Ci byly moje informacje

              Komentarz

              • kozi1987
                Ambiente
                • 2007
                • 200

                #8
                Gajowy napęd haldex jest trwały jeśli jest regularnie serwisowany, dlatego tym mocno zainteresowałbym się przy kupnie (przegląd Haldexa bodajże co 30kkm)
                Do tego zawieszenie - tylne zawieszenie jest bardziej skomplikowane niż w ośce, przez co może być podatniejsze na uszkodzenia a serwis droższy - kolejny punkt który bym sprawdził.

                Spalanie jak to spalanie jak nie pali to nie jedzie :twisted:
                Pod moim postem masz link do mojego konta na ''Mileage Calculator'', jeżdżąc na gaz przejechanie 300km (43l gazu) kosztuje ok 85zł

                Komentarz

                • Gajowy
                  Drive
                  • 2006
                  • 60

                  #9
                  Dziękuję kolegom za zainteresowanie i posty.
                  Wiem już, że HALDEX nie jest awaryjny jak się o niego dba. Silnik z O1 4x4 AXR dobrze znosi gaz i żeby się bujnąć to musi dostać odpowiednią dawkę.

                  Czy jednak zakup O1 4x4 w liftbacku to nie jest strzał w kolano?

                  Większość z Was jeździ kombi, zresztą ja teraz też (rodzinka 2+2) dodatkowe miejsce przydaje się przy dalszych wyjazdach. Wersja liftback wydaje się mniej popularna i pokupna w konfiguracji 4x4. Tez wolałbym 4x4 w kombi. Duży dylemat.

                  Czy jakieś inne awarie jak turbo i cewki mogą się przytrafić ?
                  Jak wygląda kwestia koła dwumasowego ?
                  GAJOWY

                  OCTAVIA KOMBI 1,9 TDI AHF 110 PS MR 2001

                  Komentarz

                  • kozi1987
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 200

                    #10
                    Jeśli chodzi o bagażnik - Octavie zawsze miały pojemny bagażnik, ale weź pod uwage że wersja 4x4 ma o około 100 litrów mniejszy bagażnik od ośki, więc tutaj wersja kombi wa zdecydowaną przewage nad liftbackiem.

                    Jeśli chodzi o awarie - jedyne co mi sie przytrafiło to pęknięta obudowa skrzyni biegów, ale samo z siebie to sie napewno nie zrobiło :P Drugą awarią było padnięcie świec żarowych bo po wymianie okazały sie felerne
                    W kwestii koła dwumasowego też nie pomoge, jako że mam inną skrzynie biegów.

                    Komentarz

                    • Salvatore
                      Rider
                      • 2008
                      • 282

                      #11
                      Zamieszczone przez Gajowy
                      Czy jednak zakup O1 4x4 w liftbacku to nie jest strzał w kolano?
                      :shock: To takie są?

                      Komentarz

                      • ViRuE
                        Rider
                        • 2007
                        • 358

                        #12
                        Hmm swiece zarowe w 1.8T hmm chyba chodzilo Ci o zaplonowe chyba ze 1.8T to jakis nowy diesel .

                        Sam zastanawiam sie moze nad czyms takim 1.8T w 4x4 hmm tylko to jest takie te 4x4 jakie jest lecz lepsze rydz niz nic ale to troche potrwa bo narazie glowa pusta tzn brak pomyslow co tutaj robic.
                        A ma moze ktos jakos przemodzonego 1.8T z 4x4 i mogl by co nieco powiedziec jak to jest po modach ? I co takiego bylo robione?

                        Komentarz

                        • eX
                          Elegance
                          • 2006
                          • 980

                          #13
                          Zamieszczone przez Salvatore
                          Zamieszczone przez Gajowy
                          Czy jednak zakup O1 4x4 w liftbacku to nie jest strzał w kolano?
                          :shock: To takie są?
                          tak takie sa ale w porownaniu do combi jest ich niewiele, na jakies 12-15 kombi przypada jeden liftback. rok temu byly dwie na otomoto.
                          o tu masz jedna http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7535225

                          ViRuE, ja mam sam sofcik i to mi narazie wystarcza pare osob z 3miasta moze powiedziec jak to jezdzi

                          Komentarz

                          • ViRuE
                            Rider
                            • 2007
                            • 358

                            #14
                            Hmm no tak tylko teraz jezdze tdi zrobionym na 150/320 i czy bedzie jakies porownanie ;D lecz chwilowo przesiadka bedzie chyba na co innego :C a za jakis czas a kto tam wogle wie moze wyjdzie cos :> Zobaczy sie bo spalanie to 12-15 pewnie trzeba sie z tym liczyc :C

                            Komentarz

                            • eX
                              Elegance
                              • 2006
                              • 980

                              #15
                              nie dlugo wrzuce onboard`a tutaj, to zobaczysz, no ja 170km w tdi (ASZ z softem) robie jak chce ze startu, na obwodnicy/autostradzie powyzej 140-150 mniejwiecej rowno

                              Komentarz

                              Pracuję...