Szanowni, zapytanie mam czy Waszym zdaniem poniższy wykres mocy nie jest trochę dziwny ? dotam że to 110KM TDI, mam wrażenie że ta moc maksymalna jest bardzo późno osiągalna czy to jest norma? nie mam porównania, prosze o Wasze opinie :-)
loru, DZK !!! , widziałem tamte wykresy, chciałem się tylko zapytać jak to jest w czystej serii bo coś chyba moją Kłapouchę przytkało a nie ma ku temu żadnych przesłanek, póżniej jakby dostaje strzała w budziki :-)
Pewnie, że mogą być takie oscylacje, szczególnie jak jest coś padnięte (sterowanie turbosprężarką, zaworem EGR i momentem jego wyłączania lub coś z dawką paliwa.) Bez początku wykresu nic więcej nie da się powiedzie.
wygląda na dobry, może się przyzwyczailiście do innych podziałek i skali
W ksiazce skody ( do sciagniecia z forum ) wykresysa jakby inne : mac moment przy ok 1800 , natomiast max moc przy ok 4000 tys. a tu wg. mnie jakby cos sie rozciagnelo :P
W ksiazce skody ( do sciagniecia z forum ) wykresysa jakby inne : mac moment przy ok 1800 , natomiast max moc przy ok 4000 tys.
w książce są photoshopem robione :P, a tu przebieg krzywych jest powiedzmy prawidłowy, a czy to specyfika tej hamowni czy 'niedomagań' auta trudno powiedzieć - trzeba by inne wykresy z tej hamowni porównać
dla mnie moga byc i robione olowkiem na scianie, ale zakladam ze inzynierowie z VW zmierzyli to co zbudowali, a ten kto pisal ksiazke tez nie wzial tego z kosmosu.
Napewno wykres ksiazkowy jest troche wygladzony , ale jesli chodzi o jakies podstawowe pty odniesienie to bym mu zaufal :twisted:
Max moment przy 2800 rpm, coś tu jest nie tak... powinno być przy 1800-1900 rpm.
Na hamowni inercyjnej takie wartości mogą wychodzić i zawsze moment pojawia się w innym zakresie obrotów - wyżej. Żeby uzyskać wynik książkowy, trzeba dokonać pomiarów na hamowni obciążeniowej.
Ale nigdy przy 2900 w seryjnym aucie
Lekkie rolki, słabe obciążenie, pomiar na 4 zamiast na 5 i od np. 1500 zamiast od 1000
I mamy nic nie warty pomiar.
Auto prawidłowo mierzone na inercji potrafi wstać (osiągnąć pełne doładowanie) o 300-500 obrotów później, niż na drodze, tu mamy odchyłkę prawie 900 obrotów.
Czyli udaję się do innej hamowni i podzielę się nowymi danymi, aczkolwiek autko teraz lepiej i wczesniej reaguje na gaz o czym pisałem, sam jestem ciekawy. wielkie DZK.
Czy ktoś z Was może polecić takie sprawdzone miejsce w 3mieście ?
Komentarz