[O1] ZAPALONA KONROLKA ELEKTRONICZNE STEROWANIE SILNIKIEM !!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Radzio 27
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] ZAPALONA KONROLKA ELEKTRONICZNE STEROWANIE SILNIKIEM !!

    Maicroft, Wątek widzimy i nawet czytać potrafimy "[O2] Kodowanie - dużo fajnych opisów z zdjęciami i filmikami" jak tytuł wskazuje dotyczy O2 a nie O2fl. A jak wiadomo sterowniki się zmieniały i to co dotczy O2 nie jest tożsame z O2FL.
    Może zróbmy jeden wątek na całym forum pt. Octavia i tam wszyscy będą wszystko pisać, wtedy będzie wszystko w jednym miejscu.
    Tylko że idea forum i samych wątków jest zupełnie inna.
    Radzio 27
  • malyLUKI
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    [O1] ZAPALONA KONROLKA ELEKTRONICZNE STEROWANIE SILNIKIEM !!

    Witam wszystkich kolegow na forum skody !!!!

    Posiadam obecnie O1 ROK 2002 4X4 2.0 AMBIENTE COMBI SILNIK AZJ przebieg 102000km, ZALOZONA INSTALACJA GAZOWA SEKWENCYJNY WTRYSK GAZU reduktor tomasetto, uklad elekroniczny stag-300 (PRZEJECHANE OKOLO 20.000KM na gazie).

    Problem jest nastepujacy przez pewien czas wlacza sie kontrolka ELEKTRONICZNE STEROWANIE SILNIKIEM (juz swieci caly czas, zolty silniczek). Po podpieciu pod kompa, vag pokazuje nastepujace błedy:

    19497 (P3041) Unplausibl Motortemperaturbotschaft Kombi Blad sporadyczny Podst. 1, adaptacja mieszanki, obszar 2
    17560 (P1152) nieosiągnieto granicy zabuzania blad sporadyczny

    Prosze o pomoc o co tu chodzi z tymi bledami bo nie kumam z gory dzieks pozdro

    Komentarz

    • MrSpike
      Rider
      • 2008
      • 295

      #3
      jak dla mnie gazownicy spierniczyli robote. jak instalacja na gwarancji to jedz do serwisu, ktory ja montowal i niech robia. nie pozwol zeby zarowke od kontrolki silnika odlaczyli/wyjeli (bo i takie "sposoby napraw" sie zdarzaja).

      pozdr
      http://dobryprojekt.org

      stage 1 - 250 / 370
      stage 2 - 287 / 394

      Komentarz

      • fabia2
        Rider
        • 2008
        • 260

        #4
        To sprawka gazowników. I kolega ma racje, uważaj na odłączenie tej żaróweczki...
        Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1086
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Co prawda, nie mam gazu, ale w moim przypadku (2.0 AQY) zdarzyło się to dwa razy. Raz to był przepływomierz (107600 km), a drugi raz sonda Lambda (135800 km), ta pierwsza, przed katalizatorem. W przypadku sondy, przełamał się przewód od podgrzewania sondy, i przez dłuższy czas nie można było wyłapać przyczyny, bo zawsze po przyjeżdzie na sprawdzenie, sonda była gorąca. Moja rada, to sprawdzić, czy przewody do sondy nie są zbyt krótkie i mocno załamane przy samej sondzie. Jeżeli tak jest, to warto zrobić tam większą pętlę z przewodów (presunąć przewody w spinkach mocujących)
          Teraz jest 160000 km, i na razie całkowity spokój.

          Komentarz

          • malyLUKI
            Classic
            • 2009
            • 3

            #6
            dzieki za odpowiedz, ale skad wiecie ze to problem instalacji gazowej ?

            Komentarz

            • MrSpike
              Rider
              • 2008
              • 295

              #7
              Zamieszczone przez malyLUKI
              dzieki za odpowiedz, ale skad wiecie ze to problem instalacji gazowej ?
              - przed instalacja wszystko bylo ok
              - poziom wiedzy i umiejetnosci niektorych gazownikow jest zanujaco niski. stad zalozenie, zeby najpierw sprawdzic instalacje gazowa
              http://dobryprojekt.org

              stage 1 - 250 / 370
              stage 2 - 287 / 394

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                konkrety:
                zaczyna się rozjeżdżać mapa benzynowa.czyli sonda chodzi, ale juz nie tak jak powinna.
                możliwe przyczyny : starzenie się sondy, brak jej podgrzewania, źle zgrana mapa gazowa, padnięta listwa wtryskowa gazowa ( nie ważny przebieg - ostatnia jaka wymieniałem miała 12 tys nalatane).
                czyli : m o ż l i w e , że to instalacja , a również możliwe, że jednak element fabryczny zaczyna szwankować.
                mając jakieś tam doświadczenie ze stagami - elektronika w porządku, ale to co do niej jest dołączone jest raczej "niskich lotów", aby zaspokoić oczekiwanie klienta co do ceny. czyli słaby reduktor ( tomassetto to jest słaby reduktor), kiepska listwa ( zakładam że Valtek, albo AC- to też jest słaby produkt ). I zaczynają się problemy. Wszystko chodzi tak jak najsłabszy element.
                Jednak instalacja, ze wskazaniem na wtryskiwacze , które albo zalewają już gazem, albo poszczają go za mało.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • malyLUKI
                  Classic
                  • 2009
                  • 3

                  #9
                  DZIEKS ZA ODPOWIEDZ !!!!

                  DZIS KONTROLKA ZGASLA (CIEKAWE CZY NA DŁUGO)

                  A i jeszcze inna bajka. Po wylaczeniu samochodu na gazie, ponowny rozruch samochodu jest ciekawy - trzeba mu troszke depnac i odpala, natomiast jak wylanczam na benzynie jest ok, opdala bez pedalu gazu wiecie dlaczego ???

                  Komentarz

                  • huwe
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 976

                    #10
                    trzeba sprawdzić, czy nie spada ciśnienie gazu= czyli czy nie ładuje gazu w kolektor - nieszczelny wtryskiwacz, reduktor od strony podciśnienia.
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz

                    Pracuję...