Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

poprawne zrobienie geometri nie tylko w octavii ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • poprawne zrobienie geometri nie tylko w octavii ???

    Ja niestety znow nie dalem rady, dopiero do domu wrocilem.
    5,5l/100

  • #2
    poprawne zrobienie geometri nie tylko w octavii ???

    Dwa pytanka ?
    1. Czy ciśnienie w oponach ma wpływ na wyniki pomiarów i ewentualną korektę ?
    2. Czy badanie geometri w samochodzie wykonuje się na samochodzie pustym czy dopuszczalne jest wykonywanie tego pomiaru z obciążeniem np.załadowany bagażnik ?



    Pytam bo mam wątpliwości , być może następny serwis trafi na czarną listę !!!

    Komentarz


    • #3
      Co to znaczy na czarną listę?
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        greszczyn, na 1 pytanie tak cisnienie w oponach ma wpływ na wyniki pomiaru geometri.
        teoretycznie powienno sie zrobic geometrie w stanie auta pustym ponieważ pod obciązeniem zmienia sie nieco rozstaw. Takim wymiernym przykładem są wywrotki jak jadąpuste to tak jakby koła śa pochylone do wewnątrz mniej wiecej w ten sposób
        \ / a jak sie załaduje są pionowo

        Komentarz


        • #5
          nie wiem jak w OII ale w OI nie mozna zrobić geometrii.

          Co do obciazenia to róznie do tego podchodzą..np w ASKO w wawie wrzucają troche cięzaru po stronie kierowcy...w sumie troche racji w tym jest...bo jak ustawisz na pustym aucie to potem sie rozjedzie jak obciazysz kierowcą autko.

          Komentarz


          • #6
            nie wiem jak w OII ale w OI nie mozna zrobić geometrii.
            jak to nie można?Dlaczego??

            Komentarz


            • #7
              bo mozna ustawić tylko zbiezność......geometria to przynajmniej zbieżność + pochylenia z przodu.....

              Komentarz


              • #8
                Co to znaczy na czarną listę?
                Tzn. dołączy do serwisów które należy omijać szerokim łukiem.

                Niestety poprzedni serwis(Nissana) w którym serwisowałem poprzedni samochód chyba za bardzo mnie rozpuścił , jeśli chodzi o przeglądy.Człowiek odbierając auto miał pewność ,że wszystko jest w pożądku ,gra i buczy.Zastanawiałem się dlaczego przegląd okresowy trwa tyle czasu i tyle kosztuje ? (serwis nissana do najtańszych nie należy) A dlatego ,że serwis Nissana podchodził do klienta i jego samochodu profesjonalnie,czyli sprawdzali prawie wszystko co się dało.
                Kilkanaście czynności było wykonywanych i pod każdą z nich mechanik stawiał parafę.
                Czy wszystki czynności były wykonane ... czy np. mechanik sobie odpuścił ? W moim przypadku tak ,bo jestem osobą która interesuje się samochodami ,nie tylko z wyglądu ,lecz lubię wiedzieć od czego muchy zdychają .Ktoś mógłby powiedzieć ,że jest to naciąganie klienta na kasę ,po co coś robić skoro nie ma takiej potrzeby i za to kasować np. kontrolować stan wycieraczek czy spr. ciśnienie w kole zapasowym (jeśli jest)?
                Może są to duperele ,ale odbierająć auto z serwisu miałem pewność (może nie 100%) że nie będę musiał za chwilę wzywać asistance ,bądż też , że bez żadnego stresu mogę udać się w dalszą podróż.
                Jesli chodzi o wizerunek Skody w tej kwesti , to totalna załamka ,padłem wczoraj na cyce...
                Możę po części jestem zawiedziony z własnej winy ,bo nie zajżałem wcześniej do książki serwisowej a tam wyrażnie jest napisane jakie czynności serwisowe wykonywane są przy przebiegu 15 tyś. ŻADNE !!!
                Gdybym nie powiedział w serwisie , że opony z przodu zużywają się nierównomiernie to nikt by K@#@#$% palcem nie ruszył . Na zwrócenie uwagi ,że z układu doładowania przy IC kapie olej co usłyszałem ... ,kto zgadnie ? Stare ,dobre TTTM .No cholera jak w Polmozbycie za komuny !!! .Jednym słowem jeżdzić i czekać aż się skoda rozp.......
                A potem co mogę usłyszeć - np.niestety usterka nie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej ,gdyż to, sramto,TTTM.
                Gdybym nie zwrócił uwagi na np. opony , to po 30 tyś mógłbym je wywalić ,bo serwisowi to zwisa, gdzie dbałość o wizerunek marki ,pytam się ????
                Nie bardzo mogę zrozumieć postępowania Skody AP w kwesti przeglądów okresowych i czynności jakie się podczas nich Link po jakich drogach jeżdzimy w naszym ukochanym kraju .Rozumiem ,że obecnie produkowane samochody to szczyty techniki ,nawalone komputerami ,czujnikami,elektronika wszędzie nawet w antenie .,mamy asistance ,ubezpieczenie czyli wszystko jest pod kontrolą i może z tego założenia wyszła Skoda .Szkoda ,bo ja nie mam czasu by jeżdzić po warsztatach by np.wyczyścić i przesmarować zaciski hamulców, bądz sprawdzać geometrię ,bo panom z serwisu nie przyszło do głowy jaka może być przyczyna takiego zużywania się opon .Niestety zarobi ktoś inny . Z takim brakiem profezjonalizmu dawno się nie spotkałem i moim zdaniem wynika to po części z winy SAP (bo przoduje w rankingach sprzedaży i ma wszystko w dupie , jak i dilera ,który obrósł w piórka bo jest dilerem roku i zatudnia nie przeszkolony personel . Temat do dykusji na forum .Czasy Favoritek i kierowców jezdzacych w kapeluszach już się skończyły ,ktoś kiedyś napisał na forum .
                Geometria w moim samochodzie została pomierzona na MOJE życzenie :x .Moje pytanie w serwisie :czy ciśnienie w oponah ,bądz obciążenie bagażnika ma wpływ na pomiar ? Nieee .. nie ma ... i pewnie teraz dlatego mam kierownicę skręconą w lewo przy jeżdzie na wprost . Booossskkooo





                Pozdrawiam wszystkich

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez greszczyn
                  i pewnie teraz dlatego mam kierownicę skręconą w lewo przy jeżdzie na wprost . Booossskkooo




                  powodów moze być duzo..a najbardziej prawdopodonbne jest niestety to że jak sam napisałes maiałeś nierównomierne zużycie opon z przodu......czyli była zwalona zbieżność....teraz ustawili ale opony swoje robią( miałem to samo tylko z tyłu...fabrycznie krzywo ustawiona tylna belka).....spróbuj zmienić stronami opony i zobacz czy bedzie jakaś reakcja..jak nie to wracaj do nich bo coś zjeb....i :?

                  Komentarz


                  • #10
                    greszczyn, Powiem Ci tak mnie to juz nic nie zdziwi :lol: W piatek pewien salon w B-B zarobil kupe kasy, bo w sumie sprzedal pierwsze takie auto odkad maja taki model w sprzedazy, ale do rzeczy. W poniedzialek postanowilismy pojechac ze starym, bo cos niedomaga i pan przy przyjeciu zlecenia chcial mnie splawic odrazu TTTM na co mu powiedzialem, ze ma pisac zlecenie i nie gadac bo i tak za nie JA place a nie ON. W miedzyczasie zweryfikowalem moje odczucia w niezaleznym miejscu co opisalem w innym topicu. Dzis w zwiazku z tym, ze nic sie nie dzieje pojechalismy pytac co sie tam dzieje z sprawa bo konczy sie na dniach gwarancja wiec czas nagli i co.... panowie szukali dobre 20minut kopii zlecenia, wiec jak ewidentnie maja klienta w dupie. Na przeglad ktory za 500km mam, tez tam nie pojade bo termin na za tydzien mnie nie interesuje jak 2km dalej mam od reki i nikt mi laski nie robi.
                    Najwazniejsze jest abys kupil auto, bo juz z odebraniem moga byc schody co mialo miejsce w naszym przypadku i po pewnym stwierdzeniu co sobie beda mogli zrobic z tym autem za dwa dni wszystko zostalo zalatwione w ciagu 3 godzin z instalacja alarmu wlacznie - wiec jednak sie dalo.

                    A co do Twojej kierownicy ja bym wsadzil tego co to robil za kierownice i mu przywiazal gdzie trzeba ta kierownice i niech go ciagnie na jedna strone to bysmoze zrozumie w czym problem. :twisted:

                    [ Dodano: 15-09-2005, 15:49 ]
                    Zamieszczone przez
                    powodów moze być duzo..a najbardziej prawdopodonbne jest niestety to że jak sam napisałes maiałeś nierównomierne zużycie opon z przodu......czyli była zwalona zbieżność....teraz ustawili ale opony swoje robią( miałem to samo tylko z tyłu...fabrycznie krzywo ustawiona tylna belka).....spróbuj zmienić stronami opony i zobacz czy bedzie jakaś reakcja..jak nie to wracaj do nich bo coś zjeb....i :?
                    Jak nie zablokuja kierownicy w czasie ustawiania to tak tez bedzie i to dzieje sie najczesciej
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Salon ma taktykę aby pozbyć sie samochodu , ale juz nie myslą zeby dbać o kliencie bo po co? Ludzie nie są wybredni ale do czego doszło aby pouczać mechanika co ma zrobic :evil:
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X