Pakiet na bezdroża

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zasados
    Classic
    • 2010
    • 29
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Pakiet na bezdroża

    Zamieszczone przez adamzg
    Trasa przejechana około 800km auto jeździ normalnie tylko ciężko pali czy to normalne?
    raczej będzie to inna usterka , zbyt mało było Pb by narobic szkody typu filtr,pompa lub
    wtryski, ale jesli np filtr był już bardzo mocno zabrudzony to może być do wymiany.

    [ Dodano: Sro 23 Gru, 09 23:06 ]
    Zamieszczone przez robert.dg
    A ja zapytam w druga strone : )

    Co będzie jak do 95 wlejemy ON ;d
    w takim przypadku będzie o wiele gorzej,jeśli ON będzie nalane mało (bardzo mało)
    to po dotankowaniu Pb do pełna może da rade ale raczej nic z tego nie bedzie katalizator
    pewnie odmówi posłuszeństwa a komp pokładowy nie pozwoli jechać dalej,koszt naprawy
    raczej znaczny.Więc lepiej w takim przypadku od razu wołać pomoc drogową lub
    holowanie do warsztatu.
  • grzes74
    Ambiente
    • 2009
    • 176
    • Rapid (NH3)

    #2
    Pakiet na bezdroża

    Ahoj,

    Skoda ma w ofercie "Pakiet na Bezdroża". Czy ktoś z Was posiada takie coś w swoim pojeździe i jeśli tak to jakie wrażenia, jaka ocena tego pakietu?
    pozdrawiam
    Grzes
    polecam :

    www.octavia-forum.de
    www.skodacommunity.de
    www.briskoda.net........

    Komentarz

    • satoot
      Rider
      • 2008
      • 525

      #3
      Re: Pakiet na bezdroża

      Zamieszczone przez grzes74
      "Pakiet na Bezdroża". Czy ktoś z Was posiada takie coś w swoim pojeździe i jeśli tak to jakie wrażenia, jaka ocena tego pakietu?
      Ja posiadam.

      Wrażenia wizualne:
      auto jest wyższe, większe przestrzenie w nadkolach. Obok inych Octavii stojąc wyróżnia się "uterenowieniem", dużo ludzi zwraca uwagę, że moja ©koda jest akurat na nasze drogi.
      Mnie sie to bardziej podoba, ale innym użytkownikom już niekoniecznie - niektórzy np. obniżają swoje O1/2 o -35mm.

      Wrażenia z jazdy:
      odnosząc do innych O1 (obojętnie jaki silniki miały), to mam wrażenie że moje auto zdecydowanie mniej "pływa", jest sztywniejsze, twardsze, mniej się "buja".

      Technicznie:
      -tuleje 2 cm z przodu podnoszą przód.
      -tył podniesienie rozwiązane jest nie za pomocą tulei, tylko innych sprężyn/amortyzatorów.
      -przód pod silnikiem jest metlowa osłona.

      Przydatność:
      - przydatne zwłaszcza w modelach O1 z silnikami diesla, podobno łatwo w tych autach uszkodzić (rozbić) miskę olejową.
      - ja zamontowałem w O1 z 1.6BFQ, ze wględu na osłone, no i bo chciałem mieć wyżej.

      Można zdemontować samą osłonę, lub porosić o pakiet bez montowania osłony.
      Pakiet jest chyba dostępny do każdego modelu (O1, O2, Fabie, Superb, Roomster), do O1 kosztuje 900pln.
      Spotkałem opinie, że akurat w O1 taki pakiet powinien być serią.

      Komentarz

      • Mast
        Ambiente
        • 2008
        • 110

        #4
        trochę dziwne to, że jak piszesz - autem mniej buja i jest sztywniejsze.... :roll:

        od ca. 15lat latam terenówkami - motam zawiasy, podnoszę ( czasem o 5 cali w górę :lol: ) generalna zasada - im wyższe zawieszenie, tym wyżej środek ciężkości, tym gorzej na zakrętach, tym bardziej buja, tym bardziej pływa....
        2 cm podkładek w przedni zawias to w aucie osobowym dosc spora ingerencja w geometrię - teoretycznie powinno być gorzej - zdecydowa nie nie lepiej :shock:

        zaznaczam, że takią skoda nie jeździłem - rozważania teoretyczne na podstawie doświadczeń z innych aut
        impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

        o syfie czytaj:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

        Komentarz

        • satoot
          Rider
          • 2008
          • 525

          #5
          Zamieszczone przez Mast
          trochę dziwne to, że jak piszesz - autem mniej buja i jest sztywniejsze.... :roll:
          od ca. 15lat latam terenówkami - motam zawiasy, podnoszę ( czasem o 5 cali w górę :lol: ) generalna zasada - im wyższe zawieszenie, tym wyżej środek ciężkości, tym gorzej na zakrętach, tym bardziej buja, tym bardziej pływa....
          Hm... 15 lat? Przy takim doświadczeniu nie wiesz, że sztywnośc nie zależy od wysokości zawieszenia, ale od użytych sprężyn i amortyzatorów?
          Możesz podnieść auto nawet o 20 cali, i jeśli wsadzisz kije od miotły zamiast teleskopów, to będzie sztywnejsze niż nisko zawieszona osobówka.

          Komentarz

          • Mast
            Ambiente
            • 2008
            • 110

            #6
            Zamieszczone przez satoot

            Hm... 15 lat? Przy takim doświadczeniu nie wiesz, że sztywnośc nie zależy od wysokości zawieszenia, ale od użytych sprężyn i amortyzatorów?


            Możesz podnieść auto nawet o 20 cali, i jeśli wsadzisz kije od miotły zamiast teleskopów, to będzie sztywnejsze niż nisko zawieszona osobówka.

            ano Koleżko Sympatyczny nie masz za cholerę racji - nie zauważyłeś pewnie ale masz w tym swoim zestawie z przodu seryjne amorki i spirale - to raz, dwa to auto nigdy nie będzie stabilniejsze po podniesieniu środka ciężkości - fizyki nie oszukasz...


            a kija od miotły nie zakładałem nigdy - może opowiesz nam o tym coś więcej :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
            impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

            o syfie czytaj:
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

            Komentarz

            • satoot
              Rider
              • 2008
              • 525

              #7
              Zamieszczone przez Mast
              ano Koleżko Sympatyczny nie masz za cholerę racji - nie zauważyłeś pewnie ale masz w tym swoim zestawie z przodu seryjne amorki i spirale - to raz, dwa to auto nigdy nie będzie stabilniejsze po podniesieniu środka ciężkości - fizyki nie oszukasz...
              a kija od miotły nie zakładałem nigdy - może opowiesz nam o tym coś więcej :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
              Wyjaśnię inaczej, to co napisałem wcześniej, i czego nie zrozumiałeś:

              Bujanie nie jest uzależnione od podniesienia, ale od tłumienia - jeśli dasz same sprężyny to autem będzie bujać i bez podnoszenia go, a jeśli dasz sprężyny i amortyzator z dużym tłumieniem na podnoszonym aucie to będzie mniej bujał niz to auto nie podnoszone.
              Analogicznie można dać do tego samego wozu (tak samo zawieszonego) różne amortyzatory, o różnym stopniu tłumienia, i jednym autem będzie bardziej bujać (mniej tłumić), a drugim mniej kołysać (bardziej tłumić). Wszystko zależy od charakterystyki amortyzatorów.

              Co dośrodka cięzkości, to tłumaczysz mi to co wiem doskonale, i o czym nie pisałem ani słowa.
              Nie pisałem podobnież o większej stabilności, czego również bezsensownie się czepiasz, i również tłumaczysz to co jest oczywiste.

              Pisałem o "kołysaniu", które może być mniej lub bardziej tłumione w zależności od siły tłumienia użytych amortyzatorów.

              Czytajmy ze zrozumieniem, zamiast silić się na niepotrzebne złośliwości a'la "koleżko sympatyczny".
              Podobnież daruj sobe uszczypliwości "kija od miotły nie zakładałem nigdy - może opowiesz nam o tym coś więcej" - bo coś takiego świadczy tylko o tym, że przykład prosty i przejaskrawiony (celowo i dla jasności) w ogóle do ciebie nie dotarł, jak i o nikłości twojej wiedzy o tym, co rzekomo od 15 lat robisz.

              Komentarz

              • Mast
                Ambiente
                • 2008
                • 110

                #8
                Zamieszczone przez satoot
                Zamieszczone przez Mast
                ano Koleżko Sympatyczny nie masz za cholerę racji - nie zauważyłeś pewnie ale masz w tym swoim zestawie z przodu seryjne amorki i spirale - to raz, dwa to auto nigdy nie będzie stabilniejsze po podniesieniu środka ciężkości - fizyki nie oszukasz...
                a kija od miotły nie zakładałem nigdy - może opowiesz nam o tym coś więcej :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
                Wyjaśnię inaczej, to co napisałem wcześniej, i czego nie zrozumiałeś:

                Bujanie nie jest uzależnione od podniesienia, ale od tłumienia - jeśli dasz same sprężyny to autem będzie bujać i bez podnoszenia go, a jeśli dasz sprężyny i amortyzator z dużym tłumieniem na podnoszonym aucie to będzie mniej bujał niz to auto nie podnoszone.
                Analogicznie można dać do tego samego wozu (tak samo zawieszonego) różne amortyzatory, o różnym stopniu tłumienia, i jednym autem będzie bardziej bujać (mniej tłumić), a drugim mniej kołysać (bardziej tłumić). Wszystko zależy od charakterystyki amortyzatorów.

                Co dośrodka cięzkości, to tłumaczysz mi to co wiem doskonale, i o czym nie pisałem ani słowa.
                Nie pisałem podobnież o większej stabilności, czego również bezsensownie się czepiasz, i również tłumaczysz to co jest oczywiste.

                Pisałem o "kołysaniu", które może być mniej lub bardziej tłumione w zależności od siły tłumienia użytych amortyzatorów.

                Czytajmy ze zrozumieniem, zamiast silić się na niepotrzebne złośliwości a'la "koleżko sympatyczny".
                Podobnież daruj sobe uszczypliwości "kija od miotły nie zakładałem nigdy - może opowiesz nam o tym coś więcej" - bo coś takiego świadczy tylko o tym, że przykład prosty i przejaskrawiony (celowo i dla jasności) w ogóle do ciebie nie dotarł, jak i o nikłości twojej wiedzy o tym, co rzekomo od 15 lat robisz.


                już mi się nie chce prowadzić tej dyskusji o tym samym - oczywiście, zgadza się twój PAKIET BEZDROŻA jest najlepszy na świecie i genialny - ja przeciez się nie znam i przepraszam, że zabrałem głos :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech


                do zeżygania....; dla mnie EOT i ziew
                impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

                o syfie czytaj:
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

                Komentarz

                • Maciek_H
                  Rider
                  • 2006
                  • 320

                  #9
                  Ja mam pakiet na bezdroża. W zasadzie tylko płytę metalową pod silnikiem bo w 4x4 zawieszenie i tak jest wyższe. Bardzo przydaje się szczególnie teraz zimą, jak np biore pod podwozie zmarznięte bryły lodu itp.
                  Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
                  ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
                  http://www.termowizja.bielsko.pl/

                  Komentarz

                  • satoot
                    Rider
                    • 2008
                    • 525

                    #10
                    Zamieszczone przez Mast
                    już mi się nie chce prowadzić tej dyskusji o tym samym - oczywiście, zgadza się twój PAKIET BEZDROŻA jest najlepszy na świecie i genialny - ja przeciez się nie znam i przepraszam, że zabrałem głos
                    Oczywiście, że się nie znasz, co wykazałem.
                    Kolejny dowód na to, że zabierasz głos nie orientując się w ogóle w problemie - napisałeś
                    Zamieszczone przez Mast
                    masz w tym swoim zestawie z przodu seryjne amorki i spirale
                    Oto nie mam seryjnych, a dedykowane - zajrzyj do watku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ght=%B6mieszno gdzie przeczytasz wypowiedź Maicroft:
                    fabryczny zestaw na bezdroza /.../ To sa wyzsze sztywniejsze sprezyny oraz dluzszy amortyzator. I tak jest i z przodu i z tylu.
                    Jak widzisz kolejny raz nie mając racji zwracasz mi na coś uwagę.
                    Ja naprawdę nie jestem wszechwiedzący, i na tym forum przede wszystkim zadaję pytania, bo chcę się czegoś dowiedzieć od mądrzejszych ode mnie ludzi, użytkowników z doświadczeniem. Wiedzą służa tutaj, i pomagaja mnie ludzie mądrzejsi ode mnie i znający się na tym, i wiedzący co piszą.
                    Ty natomiast wprowadzasz w błąd, i - jak w niniejszym wątku - siejesz ferment jedynie.
                    Zamieszczone przez Mast
                    do zeżygania....; dla mnie EOT i ziew
                    I na tym nawet się nie znasz:
                    http://www.sjp.pl/rzyga%E6 lub http://usjp.pwn.pl/lista.php?co=rzyga%E6
                    Zapamiętaj.

                    Komentarz

                    • miodzik
                      Drive
                      • 2007
                      • 93
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Mam i nadal za nisko (i to w LiftBacku). Zdarza się przychaczyć o wysoki krawężnik lub garby na gruntowych drogach. Uważam tę opcję za najbardziej trafioną podczas doposażania. Niestety przy ekstremalnych manewrach (czyli wtedy gdy najbardziej potrzeba) na suchym daje znać o sobie +2cm. Ale na codzień niezauważalne.

                      Komentarz

                      • satoot
                        Rider
                        • 2008
                        • 525

                        #12
                        Zamieszczone przez miodzik
                        Mam i nadal za nisko (i to w LiftBacku). Zdarza się przychaczyć o wysoki krawężnik lub garby na gruntowych drogach. Uważam tę opcję za najbardziej trafioną podczas doposażania. Niestety przy ekstremalnych manewrach (czyli wtedy gdy najbardziej potrzeba) na suchym daje znać o sobie +2cm. Ale na codzień niezauważalne.
                        Też uważam za najlepsze, najbardziej przydatne doposażenie (zaznaczyłem zaraz po klimie). Ja dotąd nie szurałem podwoziem (osłoną), i to zapewne wynika jednocześnie z tego, że mam pakiet, czyli 20mm wyżej, że mam 1.6BFQ a więc lżejszy przód, i z tego, że jeżdżę jak 'kapelusz'.

                        Komentarz

                        • t271828
                          Elegance
                          • 2008
                          • 928

                          #13
                          Re: Pakiet na bezdroża

                          Zamieszczone przez grzes74
                          Ahoj,

                          Skoda ma w ofercie "Pakiet na Bezdroża". Czy ktoś z Was posiada takie coś w swoim pojeździe i jeśli tak to jakie wrażenia, jaka ocena tego pakietu?
                          IMO bardzo przydatne - juz zdarzylo mi sie lekko zahaczyc mimo posiadania tego pakietu wiec bez mogloby byc niewesolo. Poza tym moge bez stresu podjechac pod wlasciwie kazdy kraweznik.

                          Komentarz

                          • mg1976
                            Drive
                            • 2007
                            • 74

                            #14
                            Czołem kolegom !

                            Posiadam rzeczony pakiet i, nie wnikając już w szczegóły rozwiązań technicznych, rzeczywiście auto jest sztywniejsze - mam porównanie z moją poprzednią O2 bez pakietu. Co do przydatności - jeżdżę tym autem 15 m-cy i jak dotąd pakiet przydał się "tylko" 1 raz, ale przydał się wtedy baaardzo. Tak więc jeśli ktoś z Was miałby zamawiać samochód, to polecam to rozwiązanie. O ile oczywiście nie będą go później zęby bolały na widok "nienaturalnie" dużych przerw między kołami a błotnikami

                            Komentarz

                            • cybant
                              Drive
                              • 2008
                              • 89

                              #15
                              mam ten pakiet, bardzo polecam, a poza tym auto wygląda na bardziej muskularne

                              Komentarz

                              Pracuję...