Poziom oleju silnikowego - maksymalny poziom na bagnecie
Witam,
czy nalanie oleju "pod korek" czyli maksymalne dopuszczalne wskazanie na bagnecie nie spowoduje problemów. Z tego co mnie uczono, to poziom oleju powinien być mniej więcej na połowie znacznika, no ale szpece w zakładzie naprawczym tak się zapędzili, że zalali na maksa.
No i druga sprawa, ale pewnie jestem na przegranej pozycji w tej sytuacji, czy możliwe jest sprawdzenie mniej więcej gęstości zalanego oleju silnikowego. Jakoś straciłem zaufanie dla mechanika, który to robił, a niestety nie miałem czasu aby patrzeć mu na ręce.
Pozdrawiam,
RW
Re: Poziom oleju silnikowego - maksymalny poziom na bagnecie
Zamieszczone przez dziadzia
Witam,
czy nalanie oleju "pod korek" czyli maksymalne dopuszczalne wskazanie na bagnecie nie spowoduje problemów. Z tego co mnie uczono, to poziom oleju powinien być mniej więcej na połowie znacznika, no ale szpece w zakładzie naprawczym tak się zapędzili, że zalali na maksa.
Dobrze zalali - lanie oleju do polowy nie ma zadnego sensownego uzasadnienia.
Tak to prawda w połowie!! - Mam OII na i zauważyłem ze jak mam na maxa to połyka olej - a jak w połowie to zużycie oleju jest ssssssyyyyymmmmbbbbooooliczne !!!! prawie w ogóle !!!??? TO JEST CIEKAWE :shock: czy ktoś mi to wytłumaczy ??
Właśnie dzisiaj usłyszałem od kolegi, że jak miał na maksa to nie dość, że brała mu olej, to jeszcze podobno spalanie było większe. Tego to już całkiem nie wiem jak wytłumaczyć
No cóż, pewnie przy najbliższej okazji jakąś metodą domową odessam trochę oleju tak dla lepszego samopoczucia.
pewnie przy najbliższej okazji jakąś metodą domową odessam trochę oleju tak dla lepszego samopoczucia.
Wydaje mi się, że niepotrzebna Twoja praca , co innego gdyby było powyżej max.
Ale jeśli ma to Ci pomóc
Zamieszczone przez kruk4
im więcej oleju tym wieksze ciśnienie dlatego tak sie dzieje
Zamieszczone przez turbojajko
to system smarowania jest grawitacyjny? w takim razie po co pompa oleju ?
Pompa oleju podaje olej na cały silnik, ale pracujący wał, korbowody, tłoki wytwarzają ciśnienie ... im mniejsza pojemność "wolnej" przestrzeni tym większe ciśnienie w bloku silnika.
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Pompa oleju podaje olej na cały silnik, ale pracujący wał, korbowody, tłoki wytwarzają ciśnienie ... im mniejsza pojemność "wolnej" przestrzeni tym większe ciśnienie w bloku silnika.
A nie po to jest odma żeby wyrównać to ciśnienie?
Jeżeli jeździsz w górach to poziom na max jest zalecany, to samo na lato - więcej oleju lepsze chłodzenie silnika.
Generalnie jeżeli zawiera się między min a max to nie ma się co przejmować, chociaż lepiej jeżeli jest bardziej max niż min, ja zawsze leje na 3/4 wskaźnika.
Pompa oleju podaje olej na cały silnik, ale pracujący wał, korbowody, tłoki wytwarzają ciśnienie ... im mniejsza pojemność "wolnej" przestrzeni tym większe ciśnienie w bloku silnika.
A nie po to jest odma żeby wyrównać to ciśnienie?
teoretycznie tak lecz w TDI ten zespół jest spieprzony na maxa i odma nie radzi sobie z oddzieleniem oleju od jego oparów (nawet przy prawidłowym poziomie oleju).
I jeszcze tak moja rada dla tych którzy rzadko zaglądają pod maskę lub zastanawiają się czy dolać gdy zbliża się wymiana a na bagnecie MIN.:
zapomnijcie o ostrej jeździe :!: :!: :!:
a w upalne dni to katorga dla motorowni :!:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
I jeszcze tak moja rada dla tych którzy rzadko zaglądają pod maskę lub zastanawiają się czy dolać gdy zbliża się wymiana a na bagnecie MIN.:
zapomnijcie o ostrej jeździe :!: :!: :!:
a w upalne dni to katorga dla motorowni :!:
Grzesiu a pytanie w druga strone , co sie stanie jak naleje ponad maxa ?
rezon, nie przesadzaj, masz nie przekraczać max więc leję do max. gruto, nie przekracza około 0.8l/15kkm, przy czym tylko 5kkm robię po autostradach. Nie zależnie czy to Motul czy Mobil, czy Castrol
Komentarz