Korzystając z zasobów wiedzy forum, doszedłem do wniosku, że ograniczenie mocy mojego super auta do osiągów 130km/h to tryb awaryjny turbiny.
Oczywiście najczęstsze przyczyny trybu serwisowego to:
- padnięty zawór n75
- zapiekające się kierownice w turbinie
- inne
Idąc dalej, będzie mi potrzebny dobry serwis do zdiagnozowania przyczyny i jej usunięcia.
Polecane zakłady z WRC to: Jetronic, Dynosoft oraz serwis na Międzyrzeckiej.
Który serwis wybrać? Jakiś inny? Czy ktoś może podać dokładne adresy? Ile czasu należy zarezerwować na diagnostykę i naprawę?
youngtimer, Spróbuj podmienić zawór N75 z zaprzyjaźnionym posiadaczem AGR-a i zrób próbę drogową.To jest ten zawór na ścianie grodziowej przed kierowcą.
problem w tym, że w miejscu mojego zamieszkania znam tylko jeszcze jednego posiadacza Octavi, ale on raczej nie będzie skłonny do "mieszania" w silniku.
ASO również odpada, bo po pierwszę będą chcieli od razu wyminić turbinę, a po drugie policzą sobie za to jakieś 1500Jurków.
Więc (chyba) najlepszym wyjściem jest poczekać do momentu wyjazdu na Wielkanoc do PL i rozwiązanie problemu na miejscu.
Dlatego też szuka odpowiedniego serwisu, gdzie serwisant podejmie należyte kroki diagnostyczne, nawet jeśli koszt naprawy/wymiany przez to będzie wyższy.
[ Dodano: Sro 25 Lut, 09 11:10 ]
:P przepraszam za błąd na głownej stronie. Ale tak to jest jak się jedna ręką pisze a drugą... trzyma się synka :lol:
youngtimer, znajdz zaworek n75. Odepnij od niego czerwony i niebieski przewod i polacz je razem (pomijajac n75 oczywiscie). Przejedz sie. Jesli nie bedzie notlaufa to zaworek jest trefny. Mozesz zaobserwowac spadek osiagow bo turbina nie bedzie pompowala swojego maxa, ale nie bedzie tez notlaufa.
Fajnie by bylo gdybys sie podpiac pod vaga czy masz doczynienia z niedoladowaniem czy przeladowaniem. Rownie dobrze moze byc padniety przeplywomierz i Bog wie co jeszcze. W moim przypadku (rowniez stala geometria) tez bylo podejrzenie trefnego n75 ale powod okazal sie bardziej prozaiczny. Niedrozne (zapchane olejem wezyki). N75 chcial wysterowac, ale za bardzo odchylal klapke waste gatu i turbina nie mogla sie wkrecic na maxa. Syndrom wiecznego niedoladowania. Notlaufa nie lapal, ale dmuchal za malo.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
problem w tym, że w miejscu mojego zamieszkania znam tylko jeszcze jednego posiadacza Octavi, ale on raczej nie będzie skłonny do "mieszania" w silniku.
ASO również odpada, bo po pierwszę będą chcieli od razu wyminić turbinę, a po drugie policzą sobie za to jakieś 1500Jurków.
Więc (chyba) najlepszym wyjściem jest poczekać do momentu wyjazdu na Wielkanoc do PL i rozwiązanie problemu na miejscu.
Dlatego też szuka odpowiedniego serwisu, gdzie serwisant podejmie należyte kroki diagnostyczne, nawet jeśli koszt naprawy/wymiany przez to będzie wyższy.
[ Dodano: Sro 25 Lut, 09 11:10 ]
:P przepraszam za błąd na głownej stronie. Ale tak to jest jak się jedna ręką pisze a drugą... trzyma się synka :lol:
Jezuuuu, ludzie gdzie wy mieszkacie??? Na całym świecie?? :lol:
Komentarz