Bryloczek elegancki. Przesyłka dotarła. Dziękuję.
[O1] turbina VNT w AHF'ie
Zwiń
X
-
[O1] turbina VNT w AHF'ie
Na wstępie zaznaczam, że używałem pierw szukajki, ale nie było :P
Mam cztery pytanka:
1) Przy jakich obrotach przestawiają się kierownice ?? Czy przy obrotach gdzie występuje max Niuton (2,5tys obr/min), jadąc z jednostajną prędkościa przy obrotach 2,5tys, są już przestawione ??
2) Czy przestawianie zmiennej geometri jest uzależnione od obrotów silnika <przykład z pkt. 1>, czy od głebokości wciśniętego pedału przyśpieszacza:P, ?
3) Kierownice zmieniają kąt stopniowo?
czyli np 2000obr lekko się przestawiają, 2500obr już bardziej, 3000obr maxymalny kąt przestawienia?
czy pracują tylko w dwóch stopniach położenia (min. i max) ?
4) Aby łopatki się nie zapiekały wystarczy jazda w zakresie 2,5-3,3 tys obr. (bez deptania gazu w podłogę) mam na myśli jazdę autostradową z prędkościami 120-150 km/h
Czy koniecznie trzeba deptać i ciągnąć do ponad 4 tyś obr.
z góry dzięki
-
-
Witam,
ustawienie kierownic nie za bardzo jest zalezne od obrotow ale glownie od obciazenia silnika czyli jak dajesz w palnik to niezaleznie od obrotow lopatki chodza najsilniej - obserwowalem to kiedys na VAGu. Wiec jak ktos nie korzysta z duzych obrotow ale przycisnie czasem mocniej od powiedzmy 2000 tys obrotow do 3000 to na pewno lopatki dostaja ostro po dupie i chodza w pwlnym zakresie ... u mnie 150 tys i odpukac zadnych problemow z kierownicami turbiny ...Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
Jasne ze spalin jest wiecej przy 3000 ale jak napisal marekzu kierownice pracuja caly czas starajac sie utrzymac zadane cisnienie doladowania - wiec co z tego jak spalin jest wiecej przy 3000 jak juz przy 2000 ilosc spalin jest wystarczajaca do uzyskania zadanego cisnienia
Dziala to w skrocie tak ( zakladajac ze silnik jest pod ciaglym obciazeniem - np. rozpedzanie na III biegu od niskich obrotoiw do maksa):
Sa zaczynajac od niskich obrotow - lopatki sa ustawione na najmniejsza srednice przeplywu - obroty rosna - cisnienie szybko rosnie i zwykle kolo 2000 osiaga maksimum, wtedy uklad sterujacy przestawia szybko kierownice w drugie skrajne polozenie ( najwieksz a srednica przyplywu) zeby szybko obnizyc cisnienie. jak zobaczy ze spadek jest za duzy koryguje powracajac lopatkami - i tak az uzyska stabilne cisnienie ...
Fajnie to widac na wykresie jak sie wrzuci pomiar z z kan 11 z VAG do exela ( funkcja cisnienia do obrotow silnika .Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
Komentarz