[O1] turbina VNT w AHF'ie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gregpine
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] turbina VNT w AHF'ie

    Bryloczek elegancki. Przesyłka dotarła. Dziękuję.
  • ins
    Drive
    • 2008
    • 41

    #2
    [O1] turbina VNT w AHF'ie

    Na wstępie zaznaczam, że używałem pierw szukajki, ale nie było :P
    Mam cztery pytanka:

    1) Przy jakich obrotach przestawiają się kierownice ?? Czy przy obrotach gdzie występuje max Niuton (2,5tys obr/min), jadąc z jednostajną prędkościa przy obrotach 2,5tys, są już przestawione ??

    2) Czy przestawianie zmiennej geometri jest uzależnione od obrotów silnika <przykład z pkt. 1>, czy od głebokości wciśniętego pedału przyśpieszacza:P, ?

    3) Kierownice zmieniają kąt stopniowo?
    czyli np 2000obr lekko się przestawiają, 2500obr już bardziej, 3000obr maxymalny kąt przestawienia?
    czy pracują tylko w dwóch stopniach położenia (min. i max) ?

    4) Aby łopatki się nie zapiekały wystarczy jazda w zakresie 2,5-3,3 tys obr. (bez deptania gazu w podłogę) mam na myśli jazdę autostradową z prędkościami 120-150 km/h
    Czy koniecznie trzeba deptać i ciągnąć do ponad 4 tyś obr.

    z góry dzięki

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      Kierownice pracuja caly czas aby utrzmac stale cisnienie doladowania w zadanej tolerancji - wiec jazda w jakims przedzaile predkosci obrotowej nie da gwarancji braku zapieczenia kierownic. A wszystko zalezy od predkosci obrotowej silnika a nie polozenia "pedalu gazu"

      Komentarz

      • Czader
        Ambiente
        • 2005
        • 145

        #4
        Witam,

        ustawienie kierownic nie za bardzo jest zalezne od obrotow ale glownie od obciazenia silnika czyli jak dajesz w palnik to niezaleznie od obrotow lopatki chodza najsilniej - obserwowalem to kiedys na VAGu. Wiec jak ktos nie korzysta z duzych obrotow ale przycisnie czasem mocniej od powiedzmy 2000 tys obrotow do 3000 to na pewno lopatki dostaja ostro po dupie i chodza w pwlnym zakresie ... u mnie 150 tys i odpukac zadnych problemow z kierownicami turbiny ...
        Czader

        OCTA COMBI 2003 ALH

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Zamieszczone przez Czader
          ustawienie kierownic nie za bardzo jest zalezne od obrotow
          no jak nie - im wieksze obroty tym wiecej spalin ktore szybciej kreca wirnikiem.

          Komentarz

          • cybant
            Drive
            • 2008
            • 89

            #6
            na pełnym obciążeniu przy 2000obr masz więcej spalin niż przy małym obciążeniu przy 3000obr

            Komentarz

            • ins
              Drive
              • 2008
              • 41

              #7
              To może inaczej zapytam :szeroki_usmiech Dość częsta jazda autostradą po 120-160 i od czasu do czasu 3 i 4 opór od 2,5 do 4tyś obr to chyba dobre warunki do tego, aby nie było problemów z zapieczonymi kierownicami ?? teoretycznie pytam

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                ins, nie powinno byc problemu
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • Czader
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 145

                  #9
                  Jasne ze spalin jest wiecej przy 3000 ale jak napisal marekzu kierownice pracuja caly czas starajac sie utrzymac zadane cisnienie doladowania - wiec co z tego jak spalin jest wiecej przy 3000 jak juz przy 2000 ilosc spalin jest wystarczajaca do uzyskania zadanego cisnienia

                  Dziala to w skrocie tak ( zakladajac ze silnik jest pod ciaglym obciazeniem - np. rozpedzanie na III biegu od niskich obrotoiw do maksa):

                  Sa zaczynajac od niskich obrotow - lopatki sa ustawione na najmniejsza srednice przeplywu - obroty rosna - cisnienie szybko rosnie i zwykle kolo 2000 osiaga maksimum, wtedy uklad sterujacy przestawia szybko kierownice w drugie skrajne polozenie ( najwieksz a srednica przyplywu) zeby szybko obnizyc cisnienie. jak zobaczy ze spadek jest za duzy koryguje powracajac lopatkami - i tak az uzyska stabilne cisnienie ...
                  Fajnie to widac na wykresie jak sie wrzuci pomiar z z kan 11 z VAG do exela ( funkcja cisnienia do obrotow silnika .
                  Czader

                  OCTA COMBI 2003 ALH

                  Komentarz

                  • ins
                    Drive
                    • 2008
                    • 41

                    #10
                    Czader czyli do pracy kierownic w pełnym zakresie nie jest konieczne wciskanie gazu do oporu ?? bardziej istotny jest poziom obrotów ?

                    Komentarz

                    Pracuję...