Witam,
Po przeczytaniu mądrych rad Kolegów nt. zwalczania tykania przekaźnika kierunkowskazów, zaopatrzyłem się w nowa dźwigienkę i przystąpiłem do wymiany. Przedstawiam tu krotki opis ze zdjęciami - może komuś się przyda:
1. Demontaż poduszki powietrznej – sposób demontażu był opisywany na forum wiec pominę go tutaj, przypominam tylko o odłączeniu klem z akumulatora!!!
2. Demontaż kierownicy – potrzebny jest klucz typu split, czyli taki trox tylko gęstszy
kierownica
3. Następnie należy zdemontować osłonę kolumny kierownicy. Na zdjęciu zaznaczyłem śruby mocujące elementy plastikowe. Jest ich 5. 4 krzyżakowe, jeden imbus – od spodu kolumny kierownicy mniej więcej w środkowej części pod dźwignią regulacji położenia kierownicy.
kolumna kierownicy
sruby
4. Pod kierownicą znajduje się pierścień który jest elementem obwodu poduszki powietrznej (chyba – nie jest to bardzo istotne) ważne to to, że siedzi na 4 zatrzaskach co zaznaczyłem na zdjęciu.
pierscien
5. Teraz pora na dźwignie kierunkowskazów. Jest ona blokowana pierścieniem zaciskowym ze śrubą nimbusową, w miejscu pokazanym na zdjęciu. Aby wyjąć dźwigienki wyjąłem jeszcze kostkę od interesującej nas dźwigienki. Teraz można zdjąć obie dźwignie.
sruba
6. W miejscu w którym siedzi śrubokręt jest zatrzask blokujący obie dźwigienki razem. Po jego zluzowaniu zsuwamy przełącznik wycieraczek z korpusu przełącznika kierunkowskazów
zatrzask
7. Podmieniamy element i montujemy w odwrotnej kolejności
Powodzenia.
PS. Będę również próbował dociec co się psuje w przełączniku kierunkowskazów i czy można uniknąć wymiany całego przełącznika. Relacja wkrótce.
Po przeczytaniu mądrych rad Kolegów nt. zwalczania tykania przekaźnika kierunkowskazów, zaopatrzyłem się w nowa dźwigienkę i przystąpiłem do wymiany. Przedstawiam tu krotki opis ze zdjęciami - może komuś się przyda:
1. Demontaż poduszki powietrznej – sposób demontażu był opisywany na forum wiec pominę go tutaj, przypominam tylko o odłączeniu klem z akumulatora!!!
2. Demontaż kierownicy – potrzebny jest klucz typu split, czyli taki trox tylko gęstszy

kierownica
3. Następnie należy zdemontować osłonę kolumny kierownicy. Na zdjęciu zaznaczyłem śruby mocujące elementy plastikowe. Jest ich 5. 4 krzyżakowe, jeden imbus – od spodu kolumny kierownicy mniej więcej w środkowej części pod dźwignią regulacji położenia kierownicy.
kolumna kierownicy
sruby
4. Pod kierownicą znajduje się pierścień który jest elementem obwodu poduszki powietrznej (chyba – nie jest to bardzo istotne) ważne to to, że siedzi na 4 zatrzaskach co zaznaczyłem na zdjęciu.
pierscien
5. Teraz pora na dźwignie kierunkowskazów. Jest ona blokowana pierścieniem zaciskowym ze śrubą nimbusową, w miejscu pokazanym na zdjęciu. Aby wyjąć dźwigienki wyjąłem jeszcze kostkę od interesującej nas dźwigienki. Teraz można zdjąć obie dźwignie.
sruba
6. W miejscu w którym siedzi śrubokręt jest zatrzask blokujący obie dźwigienki razem. Po jego zluzowaniu zsuwamy przełącznik wycieraczek z korpusu przełącznika kierunkowskazów
zatrzask
7. Podmieniamy element i montujemy w odwrotnej kolejności
Powodzenia.
PS. Będę również próbował dociec co się psuje w przełączniku kierunkowskazów i czy można uniknąć wymiany całego przełącznika. Relacja wkrótce.
Komentarz