[O1] jakie obroty przy xxx km/h w 1.6 aee?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yAz
    Classic
    • 2010
    • 10

    [O1] jakie obroty przy xxx km/h w 1.6 aee?

    dzwoniłem - wymiana rozrządu na ori częsciach + pompa wody + ustawiania kątów wtrysków po zabiegu - 950 zł brutto - wbijają w książkę serwisową oraz dają gwarancję

    No to chyba się zdecyduję
  • jarku.
    Ambiente
    • 2008
    • 139

    #2
    [O1] jakie obroty przy xxx km/h w 1.6 aee?

    szukałem, nie znalazłem więc pytam:
    - jakie macie obroty silnika przy określonej prędkości w o1 z silnikiem 1.6 aee?
    chodzi mi o prędkość 90, 100, 120 i 140 km/h.

    mam zmienioną skrzynię biegów z golfa IV i przy 100 km/h ma 3000 obrotów,
    a jadąc 140 km/h mam 4250 obrotów. dużo, a przez to głośno i spalanie większe. fakt, skrzynia jest krótsza i lepiej się octavka zbiera :twisted:

    nie pamiętam ile jest w oryginale, a jeżeli różnica jest duża, zmieniłbym skrzynię.

    a coś może powodować większe obroty, zakładając, że opory toczenia są ok, jadę sam, warunki atmosferyczne są też ok? chodzi mi czy coś w silniku mogłoby odpowiadać za większe obroty?
    http://zzakierownicy.autokult.pl/

    Komentarz

    • zgucio
      Rider
      • 2007
      • 691

      #3
      tu masz coś podobnego http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ght=obroty+1.6
      ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

      JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

      Komentarz

      • jarku.
        Ambiente
        • 2008
        • 139

        #4
        zgucio, dzięki, ale tam jest tylko jeden wips dotyczący 1.6 AEE - przy 3000 obortów 108 km/h.
        Jestem ciekawy jak jest u innych, bo tylko jednym wynikiem nie można się sugerować.
        http://zzakierownicy.autokult.pl/

        Komentarz

        • zgucio
          Rider
          • 2007
          • 691

          #5
          jarku., w sobote ci napisze jak jest u mnie bo teraz wszystko na biegu i nie zwracam uwagi na to
          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

          Komentarz

          • tomil
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1179

            #6
            Zamieszczone przez jarku.
            Jestem ciekawy jak jest u innych, bo tylko jednym wynikiem nie można się sugerować.
            Nie wiem czy będzie różnica w różnych modelach. Przecież przełożenia są takie same (wielkości zębatek) co przekłada się na takie same prędkości obrotowe silnika przy tej samej prędkości liniowej samochodu. Znając przełożenie danego biegu jesteś w stanie wyliczyć z jaką prędkością powinieneś jechać:
            1 obrót silnika X przełożenie X obwód koła i wyjdzie przyporządkowana do tego prędkość.

            Idąc dalej tym tropem warunki zawnętrzne nie mają wpływu na stosunek ilość obrotów silnika/ prędkość. Sam napisałeś, że zmieniłeś na inną skrzynię i Octa się lepiej zbiera. To fakt, bo im niższe przełożenie (mniejsza zębatka), tym mniejszą pracę musi wykonać silnik, więc i odczuwalny moment obrotowy będzie większy.

            Najprościej to porównać do przerzutek w rowerze. Czy w dwóch identycznych rowerach (wielkości przełożeń, tej samej wiekości koła, tak samo napompowane) będą różne prędkości przy tych samych ilościach wykonanych obrotów pedałami?

            Rzeczywista prędkość samochodu zależy od wielkości kół, ta pokazywana przez licznik jest zdaje się wyliczana na podstawie obrotów skrzyni biegów (tego nie jestem pewien, więc ktoś ode mnie mądrzejszy niech poprawi).
            It doesn't matter what we're losing
            It only matters what we're going to find!

            Komentarz

            • jarku.
              Ambiente
              • 2008
              • 139

              #7
              nie mogę się opierać na jednym pomiarze, ponieważ nie mam pewności, że silnik jest sprawny, że nie ma innych oporów, że takie wyniki będą mieli inni w swoich furkach.

              ale tomil, dziękować za wzór
              http://zzakierownicy.autokult.pl/

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #8
                Zamieszczone przez jarku.
                nie mogę się opierać na jednym pomiarze, ponieważ nie mam pewności, że silnik jest sprawny, że nie ma innych oporów, że takie wyniki będą mieli inni w swoich furkach
                Jeżeli są dodatkowe opory (= mniejsza moc silnika, bo jest konsumowana na pokonanie dodatkowego oporu), to jedynie wpłynie to na spalanie.

                To tak jakbym przy dodatkowej mocy silnika miał przy niższych obrotach wyższe prędkości- te niestety nie chciały się zmienić :cry: .
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • robak013
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 101

                  #9
                  Sprawdziłem u siebie przy 100 km/h mam ok 2700 obr/min

                  Komentarz

                  • gregor6
                    Rider
                    • 2008
                    • 488
                    • Volkswagen

                    #10
                    Ja u siebie przy 90km/h mam około 2500 obr/min.

                    Komentarz

                    • zgucio
                      Rider
                      • 2007
                      • 691

                      #11
                      podaje jakie obroty mam u siebie:

                      prędkość:
                      80 km/h - 2250 obr.
                      100 km/h - 2750 obr.
                      120 km/h - 3300 obr.
                      140 km/h - 4000 obr,
                      ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                      JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                      Komentarz

                      • jarku.
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 139

                        #12
                        robak013, gregor6, zgucio, dziękować chłopaki
                        tak jak myślałem, przy 100 na godzinę o 300 obrotów za dużo.... teraz tylko wyszukać gdzieś na świecie skrzynię DRY lub CZY.

                        "pomógł" - poleciało
                        http://zzakierownicy.autokult.pl/

                        Komentarz

                        Pracuję...