dzwoniłem - wymiana rozrządu na ori częsciach + pompa wody + ustawiania kątów wtrysków po zabiegu - 950 zł brutto - wbijają w książkę serwisową oraz dają gwarancję
szukałem, nie znalazłem więc pytam:
- jakie macie obroty silnika przy określonej prędkości w o1 z silnikiem 1.6 aee?
chodzi mi o prędkość 90, 100, 120 i 140 km/h.
mam zmienioną skrzynię biegów z golfa IV i przy 100 km/h ma 3000 obrotów,
a jadąc 140 km/h mam 4250 obrotów. dużo, a przez to głośno i spalanie większe. fakt, skrzynia jest krótsza i lepiej się octavka zbiera :twisted:
nie pamiętam ile jest w oryginale, a jeżeli różnica jest duża, zmieniłbym skrzynię.
a coś może powodować większe obroty, zakładając, że opory toczenia są ok, jadę sam, warunki atmosferyczne są też ok? chodzi mi czy coś w silniku mogłoby odpowiadać za większe obroty?
zgucio, dzięki, ale tam jest tylko jeden wips dotyczący 1.6 AEE - przy 3000 obortów 108 km/h.
Jestem ciekawy jak jest u innych, bo tylko jednym wynikiem nie można się sugerować.
Jestem ciekawy jak jest u innych, bo tylko jednym wynikiem nie można się sugerować.
Nie wiem czy będzie różnica w różnych modelach. Przecież przełożenia są takie same (wielkości zębatek) co przekłada się na takie same prędkości obrotowe silnika przy tej samej prędkości liniowej samochodu. Znając przełożenie danego biegu jesteś w stanie wyliczyć z jaką prędkością powinieneś jechać:
1 obrót silnika X przełożenie X obwód koła i wyjdzie przyporządkowana do tego prędkość.
Idąc dalej tym tropem warunki zawnętrzne nie mają wpływu na stosunek ilość obrotów silnika/ prędkość. Sam napisałeś, że zmieniłeś na inną skrzynię i Octa się lepiej zbiera. To fakt, bo im niższe przełożenie (mniejsza zębatka), tym mniejszą pracę musi wykonać silnik, więc i odczuwalny moment obrotowy będzie większy.
Najprościej to porównać do przerzutek w rowerze. Czy w dwóch identycznych rowerach (wielkości przełożeń, tej samej wiekości koła, tak samo napompowane) będą różne prędkości przy tych samych ilościach wykonanych obrotów pedałami?
Rzeczywista prędkość samochodu zależy od wielkości kół, ta pokazywana przez licznik jest zdaje się wyliczana na podstawie obrotów skrzyni biegów (tego nie jestem pewien, więc ktoś ode mnie mądrzejszy niech poprawi).
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
nie mogę się opierać na jednym pomiarze, ponieważ nie mam pewności, że silnik jest sprawny, że nie ma innych oporów, że takie wyniki będą mieli inni w swoich furkach.
nie mogę się opierać na jednym pomiarze, ponieważ nie mam pewności, że silnik jest sprawny, że nie ma innych oporów, że takie wyniki będą mieli inni w swoich furkach
Jeżeli są dodatkowe opory (= mniejsza moc silnika, bo jest konsumowana na pokonanie dodatkowego oporu), to jedynie wpłynie to na spalanie.
To tak jakbym przy dodatkowej mocy silnika miał przy niższych obrotach wyższe prędkości- te niestety nie chciały się zmienić :cry: .
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
robak013, gregor6, zgucio, dziękować chłopaki
tak jak myślałem, przy 100 na godzinę o 300 obrotów za dużo.... teraz tylko wyszukać gdzieś na świecie skrzynię DRY lub CZY.
Komentarz