[O1] Szarpie przy przyspieszaniu w zakresie 1600-1900rpm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • posaq
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] Szarpie przy przyspieszaniu w zakresie 1600-1900rpm

    jakie miałeś dokładnie błędy na vag?
  • lukaszp1981
    Ambiente
    • 2009
    • 140
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O1] Szarpie przy przyspieszaniu w zakresie 1600-1900rpm

    Od pewnego czasu trapi mnie taka przypadłość: jak przyspieszam normalnie (bez wciskania do dechy), szczególnie na zimnym silniku, ale i na ciepłym też, pojawia mi sie dziwne szarpnięcie silnika w zakresie obrotów 1600-1900rpm. Najciekawsze jest to że nie występuje ono zawsze (nie przy każdym przyspieszaniu). Towarzyszy temu szarpnięciu jeszcze dziwny efekt dźwiękowy, jakby "otarcie" (nie wiem jak to określić), trwające przez ułamek sekundy.
    Proszę o jakieś rady, a może ktoś też ma coś takiego? Szukałem na forum ale nie znalazłem dokładnie czegoś takiego.
    Acha, błędów żadnych nie ma.

    [ Dodano: Sro 11 Mar, 09 13:19 ]
    nikt nie miał takiego przypadku??

    [ Dodano: Sro 18 Mar, 09 11:46 ]
    Wyczyściłem EGR, zatkałem go oraz wymyłem kolektor ssący i ustąpiły objawy szarpania.
    Ale teraz wywala mi błąd po zaślepieniu EGR (obwód EGR - przekroczona dopuszczalna wartość) i nie wiem jak sobie z tym poradzić, codziennie go kasuje i na drugi dzień znów się pojawia.

    Komentarz

    • aker
      Classic
      • 2009
      • 2

      #3
      Witam,

      Mam ten sam problem, jeszcze nie podjołem żadnych czynności w celu jego wyelimonowania ponieważ nawet nie wiedziałem że może on być spowodowany tak jak piszesz EGRem. EGR zawodził mnie ostatnio ale to był VW passsat i lało się z niego niemiłosiernie olejem, a tutaj EGR jest czyściutki, ani kropelki oleju. Szarpanie wystepuje dokładnie tak jak u ciebie czyli w zakresie 1600-1900, ale w moim przypadku moge go bardziej zawezić 1750-1900, przy czym nie słyszę żadnego efektu dźwiękowego. U mnie dzieje się tak jak piszesz, czasami ale i na ciepłym silniku, na zimnym staram się nie cisnaś mocno wiec nawet nie wiem jak się wtedy zachowa. Co to może być i jak maszyne z tego wyleczyć?? Poradźcie co robić, możę ktos ma jeszcze ten problem.

      Komentarz

      • mg1976
        Drive
        • 2007
        • 74

        #4
        nooo, miałem tak w BKD - wypisz wymaluj te same objawy - szarpnięcie + "szurnięcie" między 1500 a 2000 rpm... pomogła dopiero wymiana przepływomierza (mimo, że wizualnie nie wzbudzał żadnych podejrzeń) - wcześniej był wymieniany zawór recyrkulacji spalin i niczego to nie zmieniło...

        Komentarz

        • lobito
          Classic
          • 2009
          • 25

          #5
          Re: Szarpie przy przyspieszaniu w zakresie 1600-1900rpm

          Zamieszczone przez lukaszp1981
          Od pewnego czasu trapi mnie taka przypadłość: jak przyspieszam normalnie (bez wciskania do dechy), szczególnie na zimnym silniku, ale i na ciepłym też, pojawia mi sie dziwne szarpnięcie silnika w zakresie obrotów 1600-1900rpm. Najciekawsze jest to że nie występuje ono zawsze (nie przy każdym przyspieszaniu). Towarzyszy temu szarpnięciu jeszcze dziwny efekt dźwiękowy, jakby "otarcie" (nie wiem jak to określić), trwające przez ułamek sekundy.
          Proszę o jakieś rady, a może ktoś też ma coś takiego? Szukałem na forum ale nie znalazłem dokładnie czegoś takiego.
          Acha, błędów żadnych nie ma.

          [ Dodano: Sro 11 Mar, 09 13:19 ]
          nikt nie miał takiego przypadku??

          [ Dodano: Sro 18 Mar, 09 11:46 ]
          Wyczyściłem EGR, zatkałem go oraz wymyłem kolektor ssący i ustąpiły objawy szarpania.
          Ale teraz wywala mi błąd po zaślepieniu EGR (obwód EGR - przekroczona dopuszczalna wartość) i nie wiem jak sobie z tym poradzić, codziennie go kasuje i na drugi dzień znów się pojawia.
          Powiem tak
          u mnie najpierw pojawiło się szuranie - czytaj efekt dźwiękowy przy schodzeniu z obrotów, później notlauf-y, ostatecznie jak podmieniłem zaworki N75 z N18 to wtedy miałem wszystko naraz włącznie z twoimi objawami. Ja stawiam na N75 jeżeli to nie on jest winien tym szarpnięciom to wtedy turbina. Możliwe, że zapiekły się kierowniczki w turbinie.
          Pierwsze TDI w rodzinie

          Komentarz

          • magart
            Ambiente
            • 2008
            • 146

            #6
            Re: Szarpie przy przyspieszaniu w zakresie 1600-1900rpm

            Zamieszczone przez lukaszp1981
            Od pewnego czasu trapi mnie taka przypadłość: jak przyspieszam normalnie (bez wciskania do dechy), szczególnie na zimnym silniku, ale i na ciepłym też, pojawia mi sie dziwne szarpnięcie silnika w zakresie obrotów 1600-1900rpm. Najciekawsze jest to że nie występuje ono zawsze (nie przy każdym przyspieszaniu). Towarzyszy temu szarpnięciu jeszcze dziwny efekt dźwiękowy, jakby "otarcie" (nie wiem jak to określić), trwające przez ułamek sekundy.
            Proszę o jakieś rady, a może ktoś też ma coś takiego? Szukałem na forum ale nie znalazłem dokładnie czegoś takiego.
            Acha, błędów żadnych nie ma.

            [ Dodano: Sro 11 Mar, 09 13:19 ]
            nikt nie miał takiego przypadku??

            [ Dodano: Sro 18 Mar, 09 11:46 ]
            Wyczyściłem EGR, zatkałem go oraz wymyłem kolektor ssący i ustąpiły objawy szarpania.
            Ale teraz wywala mi błąd po zaślepieniu EGR (obwód EGR - przekroczona dopuszczalna wartość) i nie wiem jak sobie z tym poradzić, codziennie go kasuje i na drugi dzień znów się pojawia.
            Chciałbym się dowiedzieć czy ostatecznie uporałeś się z tą dolegliwością?
            Mam identyczne objawy. Najbardziej zastanawia mnie ten dziwny dźwięk podczas tego szarpania. Nie mogę dojść co tak hałasuje ??
            a jednak GOLF...

            www.magaczewski.pl

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7461
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              no ja również mam identyczne objawy. też bym poprosił o jakieś info apropo uporania się z ta dolegliwością.
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • lukaszp1981
                Ambiente
                • 2009
                • 140
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                W końcu odślepiłem EGR bo denerwowały mnie twe ciągłe błedy - teraz błędów nie ma od 2 miesięcy.
                Jeżeli chodzi o te szarpnięcia to tak jak na początku napisałem, że po wyczyszczeniu EGR i kolektora ustapiło całkowicie to zjawisko. Teraz po zatkaniu EGR minimalnie czuję pojawiające się to zjawisko, ale to nie jest jeszcze uciążliwe. Moim zdaniem to coś z EGR - moj sie poci, chyba się rozszczelnił.

                Komentarz

                • konri
                  Classic
                  • 2009
                  • 2

                  #9
                  Witam.
                  Szarpanie moze byc spowodowane brudem w nastawniku.
                  Odłącz wyczke impulstora. Jak przestanie szarpac to wtedy nastawnik do czyszczenia.
                  Pozdrawiam.
                  VW Passat B5 1,9 TDI, AFN.
                  Octavia 1.9 TDI ALH.

                  Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

                  Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044

                  Komentarz

                  • Dareckif
                    Drive
                    • 2008
                    • 93

                    #10
                    Witam
                    Od pewnego czasu borykam się z podobnymi objawami tzn. na początku były tylko takie szurnięcia a teraz towarzyszy im jeszcze dość mocne szarpnięcie. Przepływomierz mam wymieniony jakiś miesiąc temu. Uporał się już ktoś z tym problemem? Proszę o jakieś wskazówki

                    Komentarz

                    • kalin2002
                      Classic
                      • 2009
                      • 6

                      #11
                      i ja mam takie problemy czy ktos jednoznacznie stwierdził co to ???

                      Komentarz

                      • tomgal
                        Classic
                        • 2011
                        • 2

                        #12
                        witam.

                        ja też ze swoją octavią mam to samo. przerywa w granicach 1600-2000 obrotów, a do tego jeszcze łapie notlauf, jakieś 5 miesięcy temu też łapał notlauf i przeczyścili mi turbine - bynajmniej tak mówili że to zrobili i było OK. pytanko . Czy nikt z tego forum nie uporał się jeszcze z tym. myśle ze po takim czasie komuś sie udało naprawić. prosze napiście

                        Komentarz

                        • KilaN
                          Drive
                          • 2011
                          • 55

                          #13
                          na 90 % jest to wina zaworu EGR... jeżeli możesz zaślep go czymś... najlepiej puszką po tyskiem
                          to samo od nowa

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            Mam podobne objawy, zauważyłem, że jak było zimniej ok 0C lub poniżej, to nie szarpało, zrobiło się cieplej i znowu co jakiś czas mi szarpnie. Muszę zrobić poduszkę pod silnikiem/skrzynią, może guma w niej zrobiła się bardziej sztywna jak było zimniej, dam znać jak wymienię.

                            Komentarz

                            • mariom122
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 117

                              #15
                              Proponuję wam wszystkim bardzo dokładnie sprawdzić układ doładowania pod kątem szczelności (przewody, intercooler itp. po stronie ciśnienia). Minimalne nieszczelności mogą mieć właśnie takie objawy. Dźwięk też będzie się pojawiał taki świst jakby. Wokół nieszczelności lubi się zbierać olej i brud jest łątwiej zlokalizować. W octawii I przecierały się intercoolery o kierownicę powietrza i wtedy cooler do wymiany a kierownica do kosza.

                              Komentarz

                              • Jagorka
                                Classic
                                • 2012
                                • 3

                                #16
                                szarpanie

                                Witam, ja mam podobny problem, otóż od jakiegoś czasu mam takie delikatne szarpnięcia, a jak spadła ostro temperatura na dworze to zapaliła mi sie kontrolka od silnika. Znajomy polecił mi, że to może być zawór EGR, więc pojechałam ndo serwisu zaprzyjaźnionego i skasowali mi błąd, kolega wyczyścił zaworek, wszystko było zapierdzielone zadzą i jeden dzien było OK i dziś rano znowu zapaliła mi się kontrolka. Pomóżcie, co to może być, mopże coś z turbinką, bo ja nie latam skodzinką na trasach tylko po mieście, możę coś się przyblokowało? POMOCY !!! Dzisiaj jadę znowu do zaprzyjaźnionego serwisu, żeby zobaczyli, oni coś mi wspomniali, że to coś z turbinką.
                                Dziobem do fali

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  sprawdz błedy i zrób logi bo tak to wruzenie z fusów
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • Jagorka
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 3

                                    #18
                                    wczoraj mechanicy podłączyli moją skódkę pod komputer i wyszło, że coś jest nie tak z powietrzem. Diagnoza - przepływomierz lub zwór regulujący przepływ ciśnienia, dzisiaj jadę tam jeszcze raz bo koleś ma też skodę i wpadł na pomysł, że przełoży swoje części i wówczas podłączy do kompa i zobaczymy co wtedy. Jedno jest pewne, że przy 110 KM moja skódka powinna śmigać, a ona potrzebuje czasu aby się rozpędzić. Wczoraj chcialiśmy ją rozpędzić tak aby poczuć tę tzw dziurę, ale warunki nie pozwoliły na to, może dzisian się uda. Zobaczymy. Alarm oczywiście skasowali,ale mnie to nie satysfakcjonuje, jest problem to trzeba go roziwązać. Pozdrawiam
                                    Dziobem do fali

                                    Komentarz

                                    • slavi
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 422

                                      #19
                                      Bezporśrednim powodem jest kupowato napisany program przez producenta - sterowanie turbo i egr w zależności co podaje przepływomierz.
                                      Jest to takie zamknięte kółko trochę.
                                      Przepływomierz nie może się zdecydować czy pokazywać więcej czy mniej, i sterownik próbuje ustawić to co powinno być i wahluje zaworkiem od żaluzji turbiny i przymykaniem EGR. I tak w kółeczko

                                      Czyli albo wciskamy gaz albo zmiana charakterystyki pracy zaworka turbo i EGR.Ewentualnie zmiana przepływomierza na bardziej zdecydowany - ale to nie zawsze pomaga.

                                      Komentarz

                                      • Jagorka
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 3

                                        #20
                                        Zawór EGR przeczyszczony, ja jeszcze podejrzewałam ten mechanizm od zmiany łopatek w turbinie, ale Pan mechanik się zapiera, że to nie to, no ale zobaczymy co dziś wymyślą.

                                        [ Dodano: Nie 19 Lut, 12 16:03 ]
                                        No i znowu kicha, tzn. skasowali błąd wyminiliśmy zawór regulacji ciśnienia powietrza i już było fajnie, ale dzisiaj wjeżdżając pod górkę jakby nie miał mocy znowu a jak wyjechałam na obwodnicę i popędziłam go tak 150 km/h to po jakimś czasie zapalił się znowu ten cholernyn alarm od silnika, kudre ja chyba zejdę, pomóżcie proszę, ale żeby było śmiesznie to w piątek testowaliśmy autko z mechanikiem - jazda próbna i było wszystko OK, normalnie turbina pracowała. Przy obrotach pomiędzy 2000-3000 przyspieszała skodzinka cudownie. POMÓCIE bo zejdę ze stresu, ja nie wiem na ile to jest bezpieczna jazda żeby nic się gorzej nie zrobiło.
                                        Dziobem do fali

                                        Komentarz

                                        Pracuję...