Turbina?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grisza85
    Drive
    • 2005
    • 84

    Turbina?

    Bartek1112, Głośniki to jest jedna ze słabych stron Octavii
  • henio
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 631

    #2
    Turbina?

    Witam !
    Mam takowy problem związany chyba z turbo.Wczoraj wracałem z Lublina(ze szpitala gdzie urodził mi się drugi synek :yay: , i już z naklejką dzięki koledze z forum)i daje gazu a tu do 2.5 tys idzie a dalej zamula go i jak trzymam pedał gazu w jednej pozycji to sam lekko przyśpiesz lub zamula.Generalnie 0d 2.5 tys mie mam mocy i leciutki dumek z tyłu .Zjechałem na pobocze popatrzyłem ,pozaglądałem i nic nie widać.Odpaliłem i ruszam , idzie super wszystko ok pomyślałem ,aż do wyprzedzania , daję obroty a tu znowu muł i trzeba redukować a i tak ciężko wyprzedzić.Przy dodawaniu gazu powyżej 2.8tys słychać jakby gdzieś powietrze spierdzielało ,.Dziś popatrzyłem wszystkie przewody od turba ok , zauważyłem tylko że rura łącząca (górna)silnik z intercolerem koło koła chyba pompy wspomagania była kiedyś sklejana a teraz widać pęknięcie na sklejeniu, czy to mogłoby coś takiego powodować?Wyciągnełem ją i zakleiłem (drugą rure już zamuwiłem), ale zaciekawiło mnie co innego olej w rurze od jej wnętrza, czy powinien być? .Podjechałem do kolegi żeby sprawdzić czy są jakieś błędy ,otóż jest.Błąd ciśnienia doładowania , skasowaliśmy i kolega mówił że to z tej szczeliny pewnie było , bo zaraz za tą rurą jest czyjnik na inter.. i on wykrywał błąd .Co do tego oleju to muwił że turbinka powoli siada że zasysa olej może z pod panewek .Wszystko piszę taką trochę amatorszczyzną więc się nie śmiejcie :lol: .Iteraz mam pytanie czy mógł wystąpić ten błąd tylko przez tą rure? i czy może odkręcić turbo i inter.. i powyczyszczać? czy dać se spokój.Bo na mój rozum jeżeli idzie samo powietrze do inter.. a teraz idzie troszkę oleju to czy nic się nie stanie intercolerowi.Z drugiej strony myślę żeby to wszystko odkręcić i powyczyszczać i wtedy pilnować i obserwować.Szczerze powiedziawszy czy z uszkodzoną turbiną da sie dojechać , mam trochę teraz wyjazdów .Prosiłbym o jakieś porady , oczywiście wiem że na odleglość niewiele da się zrobić.Aha testowaliśmy na vagu w drodze dziś i wszystko było ok , przepływka ok .

    Komentarz

    • Radkow
      Rider
      • 2004
      • 299

      #3
      Gratulacje dla Tatusia za drugiego synka, a jesli chodzi o Twoj problem to niestety nie mam pojecia co to moze byc, ale bede obserwowal komentarze innych, gdyz mamy prawie takie same autka
      Pozdrawiam
      Radek

      Komentarz

      • tompol
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 410

        #4
        Gratulacje dla Ojca. k

        A co do meritum, to Masters powiedzieł mi kiedyś, że olej to norma. Do tego przewodu doprowadzone jest odpowietrzenie skrzyni korbowej i wraz z gazami dostają się stamtąd pewne ilości oleju. Ponoć nawet w nowym silniku tak może być.

        Ja miałem/mam podobny problem. Przy wymianie rozrządu mechanik nie podłączył tego końca tej plastikowej rury, która jest bliżej IC i koło pasowe ją przetarło. I efekt był taki jak u Ciebie. Po zaklejeniu wszystko OK, ale po jakimś czasie masa klejowa odpadła i problem wrócił. Narazie rura jest znów zaklejona (czymś innym) i niby jest OK, ale rozglądam się za nową, a właściwie używaną. Ile będzie Cię kosztowała ta którą zamówiłeś? Bo w ASO krzyczą 270 (choć nie pamiętam dokładnie) i każą czekać z 5 tygodni.
        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

        Komentarz

        • Ryży Koń
          Drive
          • 2005
          • 83

          #5
          W jakim ASO kazali ci czekac tyle czasu????????????????

          Spodziewam się że u kolegi może występować to co było i u mnie . Pod warunkiem że kolega ma silnik 110KM. Prawdopodobnie stanęły na amen kierownice gazów wydechowych lub mieszek podciśnieniowy sterujący nimi.

          Komentarz

          • owicz0
            Ambiente
            • 2005
            • 104

            #6
            jezeli na dolocie po turbinie byle dziura to nie straszcie szczesliwego ojca-to jedyna przyczyna notlaufu
            nie pomogl ani razu

            Komentarz

            • henio
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 631

              #7
              Dzięki , dzięki za wszelkie gratulacje .Wracając do tematu to ja mam oczywiście AGR 90 KM także turbo mam stałe, rure kupiłem i będzie na jutro ( rura+druga rura gumowa tylko tak sprzedają) dam za nią 140 zł w stanie idealnym.Ciągle mnie martwi ten olej w tej rurze , ale znowu jak to jest jakieś odpowietrzenie wału to bardzo możliwe że tam ma być ten olej.Dobrze by było żeby była dobra turbawka bo nawet ta najmniejsza trochę kosztuje.Chciałbym jednak przeczyścić turbo i intercoler czy wogule można i czy jest sens?

              Komentarz

              • tompol
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 410

                #8
                Zamieszczone przez Ryży Koń
                W jakim ASO kazali ci czekac tyle czasu????????????????
                Wimar w Alejach Jerozolimskich. :evil:

                henio, rura z odzysku? Bo tak sobie myślę, coby na jakimś szrocie może poszukać. :roll:

                Co do oleju, to poczytaj tutaj.
                srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                Komentarz

                • owicz0
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 104

                  #9
                  oliwa zawsze wystepuje w dolocie takze nie pekaj
                  dopiero znaczace jej ubytki w silniku daja do myslenia...
                  nie pomogl ani razu

                  Komentarz

                  • henio
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 631

                    #10
                    Panowie z tego ojcostwa to mi się rury pomyliły :lol: chodzi mi o rure która wychodzi z intercolera do zaworuAGR, a nie tą co idzie z silnika do intercolera czy tam też powinien być olej?

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez henio
                      Panowie z tego ojcostwa to mi się rury pomyliły :lol: chodzi mi o rure która wychodzi z intercolera do zaworuAGR, a nie tą co idzie z silnika do intercolera czy tam też powinien być olej?
                      W _calym_ dolocie zawsze jest troche oleju!
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • henio
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 631

                        #12
                        W _calym_ dolocie zawsze jest troche oleju
                        No to kamień z serca spadł,znaczy się że turbawka może jeszcze trochę pociągnie , dzięki za wszystkie odpowiedzi :wink:

                        Komentarz

                        • adam_was
                          Drive
                          • 2005
                          • 63

                          #13
                          Póki tego oleju nie będzie za duzo i będzie to tylko olej to spoko. U mnie na skutek przepuszczania zaworu EGR te trochę oleju wymieszało sie z sadzą ze spalin i zasyfiło dolot, co prawdopodobnie doprowadziło do awarii zaworka n75 (zapaćkał się) i zejścia przepływki.
                          Po wypłukaniu całego dolotu i wymianie trzech w/w elementów jest ok.

                          Komentarz

                          • henio
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 631

                            #14
                            Po wypłukaniu całego dolotu i wymianie trzech w/w elementów jest ok.
                            Sam płukałeś czy mechanik?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Henio, na forum Mastersa kiedys Aligator demonstrowal przerobke 90KM na 110KM i bylo tam tez dokladnie opisane z ilustracjami jak czyscil IC tak wiec poszukaj. Najwazniejsze, to zeby potem w nim woda nie zostala
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • henio
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 631

                                #16
                                Henio, na forum Mastersa kiedys Aligator demonstrowal przerobke 90KM na 110KM i bylo tam tez dokladnie opisane z ilustracjami jak czyscil IC tak wiec poszukaj. Najwazniejsze, to zeby potem w nim woda nie zostala
                                Wielkie, wielkie dzięki :wink:

                                Komentarz

                                Pracuję...