filtr a turbina

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek85
    Classic
    • 2010
    • 3

    filtr a turbina

    a ja napisze tak:

    primo:

    czy znasz REALNE ceny wersji 1.4 TSI i 1.9 TDI? A jesli tak to nam je podaj - wtedy bedzie wiadomoe rzeczywista roznica miedzy nimi...

    secundo - a czemu nie 1.6 albo 1.2 TSI?

    tertio - jesli nie jezdzisz bardzo duzo, to diesel w sumie bez sensu, a jesli bardzo duzo to raczej tylko diesel. Jesli jezdzisz malo i wiecej po miescie to moze ten nowy 1.2 TSI? Z katalogu wynika ze ma bardzo male spalanie...

    natomiast gdyby to byl moj wybor i auto mialoby generalnie 80 % jezdzic po miescie to kupilbym ... O2 mint 1.4 - o ile dalej mozna takie ceny miec jak w listopadzie czy grudniu z czarnym lakierem - wyglada tak samo jak dwa razy drozsze wersje prawie.... Ale jak Cie stac to polecam 1.9 TDI - ja mam teraz diesla i po prostu zakochalem sie w tych silnikach - ostatnio w Fabii II 1.4 TDI w 5 osob z pelnym bagaznikiem na trasie Gdansk-Torun-Gdansk przy mrozach spalil mi 4.53 litra na 100 km..... gdyby to byla benzyna to watpie zebym zszedl ponizej 7 lub 8 litrow.....

    Racje ma takze kolega piszacy ze przy benzynie nie trzeba myslec o temperaturze oleju, sprezarki itd jak to w dieslu. Ciekawe tylko czy kazdy rzeczywiscie tak o tym mysli....
    ;-)
    krzysiek85
  • darek1971
    Classic
    • 2008
    • 21
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    filtr a turbina

    Czy obecność filtra cząstek stałych niepomaga w pozbyciu się sadzy i zapieczeniu kierowniczek w turbinie?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Teorii jest wiele, tak samo nalezaloby zadac pytanie czy katalizator czy tlumik pomaga/przeszkadza w zapiekaniu sie lopatek w turbinie.

      Masz DPF-a w 1.9TDI??
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • darek1971
        Classic
        • 2008
        • 21
        • Octavia II (1Z3)
        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Mam DPF.Jeśli co jakiś czas wypalana jest sadza z filtra to czy automatycznie niewypala jej z turbo i czy wtedy niezachodzi potrzeba deptania na gaz aby przedmuchać turbinę.

        Komentarz

        • wocek
          Rider
          • 2006
          • 342
          • Audi

          #5
          Zamieszczone przez darek1971
          Jeśli co jakiś czas wypalana jest sadza z filtra to czy automatycznie niewypala jej z turbo
          Dużo czytałem na temat tego ekologicznego ustrojstwa (DPF), ale nigdzie nie spotakałem by w tym samym czasie sadza była wypalana w turbo.
          Zamieszczone przez darek1971
          czy wtedy niezachodzi potrzeba deptania na gaz aby przedmuchać turbinę.
          Wystarczy że nie będziesz jej zmulał a będzie OK
          wocek

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            to DPF, to największe gówno...moze dobre dla ekologów i aut co wala po 20tyś miesięcznie i to na autostradach. koleś kupił seata 170km z tym badziewiem. finał, po 35tyś km wymienili mu DPF i coś w turbinie. on jeździ tylko po mieście i to krótko, od czasu do czasu wpadnie na autostradę, ale to za mało. nawet mu w ASO powiedzieli, że powinien częściej "przedmuchiwać" rurę...
            ja kupiłem bez PDF-a i narazie mam spokój i parę groszy w kieszeni :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • wocek
              Rider
              • 2006
              • 342
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez ufo
              to DPF, to największe gówno...moze dobre dla ekologów i aut co wala po 20tyś miesięcznie i to na autostradach
              Mam to u w swoim es-ie i nie robię miesięcznie tyle co piszesz bo ogólnie dopiero 45kkm i jak do tej pory zero problemów. To auto trzeba czuć jak słyszysz, że zaczyna się wypalać to trzeba mu na to pozwolic, aczkolwiek jak robisz dłuższe trasy to wogóle tego nie nie słychać
              wocek

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez wocek
                i jak do tej pory zero problemów
                oby :wink:
                ja tez nie rypie tyle kilosów, rocznie mi tyle wychodzi, czasami trochę więcej. ale słuchałem od wielu ludzi, że DPF-y nie są do końca sprawdzone i przetestowane. to weszło na rynek spontanicznie, ku przestrodze ekologów.
                znam 3 osoby, które już wymieniły do coś, i narazie się cieszą bo było to w ramach gwarancji...co będzie dalej. jedno jest pewne, upłynie jeszcze dużo wody w rzekach by ten wynalazek się w 100% sprawdził, ale to są moje myśli :wink:

                Komentarz

                • olus
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 137

                  #9
                  hmm mam 170 z dpfem przejechane 24 tys w stosunku 40/60 trasa/miasto i naprawde trzeba sporo jezdzic w korkach na krotkich odcinkach zeby miec problemy z dpfem.

                  mi zapala sie jesli przez ok 400-500km nie bede mial jakiejs trasy przynajmniej 20-30km nieprzerwanej jazdy (nie stania w korkach)

                  innym problemem jest turbo dziura, ktora jest powodowana przez dpf przytykajacy wydech.
                  have no fear BMN is here :>

                  www.seat-racing.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...