sygnalizacja turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mickow
    Classic
    • 2005
    • 10

    sygnalizacja turbiny

    musza sie brudzic, to jak najbardziej normalne.
    pzdr!
    Prawdziwy gentleman nigdy nie sika w tej bramie, w której pije...
  • TAXI
    Classic
    • 2005
    • 36

    #2
    sygnalizacja turbiny

    Witam

    Obserwując ostatnio spalanie i styl jazdy doszedłem do wniosku że jadąc oszczędnie czyli nie przekraczając 2000 obrotów można jechać dośc dynamicznie i w miarę szybko po mieście nie przekraczając 5L.Podobno przy 1800 załącza się turbo, czyli jazda do 2000 potrzebuje turbiny.
    Jestem zainteresowany czy można gdzieś tak wpiąć się w elektryke auta aby załączenie turbo sygnalizowała jakaś np:zapalająca się dioda.
    Jeśli ktoś wie jak to zrobić proszę o radę.

    O1, 1,9Tdi, 90KM,żadnych modyfikacji, sedan.

    Komentarz

    • tomek
      L&K
      • 2005
      • 1078

      #3
      to chyba nie jest tak, ze turbina chodzi, albo nie. wydaje mi sie, ze nawet przy 1500 obr. turbina chodzi, tylko nie "laduje". najprosciej i chyba najlepiej bedzie zalozyc wskaznik cisnienia doladowania.
      O2FL RS | S2 | F2

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Dokladnie.
        Ludzie nie piszcie, ze turbina "sie zalacza". Ona pracuje caly czas!
        Kwestia tylko ile i w jakim momencie pompuje.
        Powiem, tylko ze da sie jezdzic nawet nawet na 2500rpm i doladowaniu ponizej 0,4-0,5bara.

        Zeby wiedziec ile pompuje, to trzeba sobie zalozyc wskaznik cisnienia doladowania.
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • owicz0
          Ambiente
          • 2005
          • 104

          #5
          zawor n75 jest zaworem ograniczajacym doladowanie...
          dlatego juz po odpaleniu silnika mamy doladowanie ustawione na max.
          potem biorac pod uwage polozenie ped.gazu,przeplyw powietrza,cisnienie doladowania i inne sterownik silnika redukuje doladowanie aby nie przekroczylo wpisanych wartosci a to celem zachowania stosunku powietrze/paliwo dla optymalnych osiagow i wyziewow :wink:

          [ Dodano: Czw 06 Paź, 05 16:44 ]
          inaczej jest w ciezarowach-przyklad iveco
          tam doladowanie jest min. a w miare potrzeb wzrasta...
          nie pomogl ani razu

          Komentarz

          • figurel
            Classic
            • 2005
            • 36

            #6
            Zamieszczone przez owicz0
            dlatego juz po odpaleniu silnika mamy doladowanie ustawione na max.
            Pojaśnij owicz0. Co z tym maxem; w moim ALH mam log z 000 podczas przyspieszania na trójce. Ciśnienie doładowania, ciśnienie w kolektorze ssącym zmienia się od 102 do 216 co po przeliczeniach odpowiada wartościom 1050 i 2140 ( około) barów. Czy chcesz powiedzieć, że N75 na wolnych dużo upuszcza a na wysokich obrotach mniej? Sądziłem, że na wolnych N75 nie ma co robić a wykazuje się dopiero przy dużych obrotach, gdy turbawka ostro dmucha.
            ps. Czy 2140 tak jak u mnie to nie za duzo trochę?
            Golf IV ALH@ASV

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              Ustaw sobie VAGA na kanał 011 i daj buta z niskich obrotów do maxa. Zapisz loga i zobaczysz sobie jak pompuje turbawka w jakim zakresie obrotów.

              Przykład. Moja tak pompuje

              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • figurel
                Classic
                • 2005
                • 36

                #8
                Mam też log z 011. U mnie ciśnienie rzeczywiste jest zawsze nieco wyższe od wymaganego i to chyba dobrze, lepszy but.
                Widzę jak się ciśnienie zmienia ale chodzi mi o to na ile ten wzrost jest spowodowany wzrostem "mocy" turbawki a na ile pracą zaworka N75, który ogranicza ciśnienie. Kolega wcześniej napisał, że już z chwilą uruchomienia silnika mamy doładowanie na max ustawione. Ja myślałem, że jak wolne obroty to turbawka mało pompuje, jak duże to więcej a N75 pilnuje by ciśnienie nie za bardzo wzrosło.
                Golf IV ALH@ASV

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  Mam też log z 011. U mnie ciśnienie rzeczywiste jest zawsze nieco wyższe od wymaganego i to chyba dobrze, lepszy but.
                  Nie tylko lepszy but ale i obiaw dobrej kondycji turbawki :szeroki_usmiech

                  Kolega wcześniej napisał, że już z chwilą uruchomienia silnika mamy doładowanie na max ustawione. Ja myślałem, że jak wolne obroty to turbawka mało pompuje, jak duże to więcej a N75 pilnuje by ciśnienie nie za bardzo wzrosło.
                  Też trochę nie kumam .. ale może chodzi o to że z chwilą uruchomienia silnika mamy doładowanie na max ustawione bo nie obciążamy turba. Turbo na biegu jałowym nie jest poddane obciążeniu i dlatego N75 może dać max. W momencie jak jedziesz już dochodzi obciążenie i wtedy reaguje N75 ograniczając ciśnienie.
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Jak sie domyslam owicz0 nie chodzi o to, ze po odpaleniu silnika turbina wytwarza maks cisnienie, tylko ograniczenie doladowania jest ustawione na maksa.

                    A na maksa na biegu jalowym i tak sie nie zkreci, bo dynamika spalin jest praktycznie zerowa.

                    A wracajac do tematu - jezdzenie autem w zakresie do 2000rpm ma na dluzsza mete niezdrowy wplyw na silnik i podzespoly.
                    Osobiscie nie szukalbym oszczednosci na spalaniu, akurat w ten sposob.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Nie tylko Mikrus 2000obr/min - niestety, jazda dluga (300-400km) ze stala predkoscia np 140km/h co odpowiada 2900-3000obr/min potrafi rowniez wykonczyc turbine. Lezy mi taka w garazu :twisted: Nie poszlo zadne uszczelnienie co sie najczesciej zdarza tylko zatarly sie kierownice, bo byly przez bardzo dlugi czas otwarte w tej samej pozycji.

                      Druga sprawa oszczednosc z jazdy 100km/h a 120-130 jest znikoma a tempo jazdy jest tez mniej usypiajace i w zasadzie nie ma obawy ze jakis TIR zepchnie nas do rowu bo bedzie mial ochote wyprzedzac, a potem 'zapomni' ze cos jechalo z prawej strony :roll:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        Nie poszlo zadne uszczelnienie co sie najczesciej zdarza tylko zatarly sie kierownice, bo byly przez bardzo dlugi czas otwarte w tej samej pozycji.
                        O ciekawe ...

                        Hmmm... w takim razie jak mamy do pokonania dlugi odcinek powiedzmy te 300 - 400km to jak nalezy jechać ? co jakiś czas przyspieszać i zwalniać ?

                        A tak teraz mi sie nasunęło moze twoja turbina właśnie w przedziale 2900-3000obr/min dosyć mocno pompowała i dlatego sie wysypała - miałeś wtedy dłubanego furaka czy nie ?
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • owicz0
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 104

                          #13
                          Zamieszczone przez MiKruS
                          Jak sie domyslam owicz0 nie chodzi o to, ze po odpaleniu silnika turbina wytwarza maks cisnienie, tylko ograniczenie doladowania jest ustawione na maksa.

                          A na maksa na biegu jalowym i tak sie nie zkreci, bo dynamika spalin jest praktycznie zerowa.

                          A wracajac do tematu - jezdzenie autem w zakresie do 2000rpm ma na dluzsza mete niezdrowy wplyw na silnik i podzespoly.
                          Osobiscie nie szukalbym oszczednosci na spalaniu, akurat w ten sposob.
                          fizycznie lopatki turbiny ze zmienna geometria po odpaleniu silownik ustawia do maksymalnego doladowania-nie widac tego po parametrach vaga bo mamy male obroty
                          w miare przyspieszania doladowanie jest zmniejszane aby nie przekroczyc zadanych wartosci po rozwaliloby dolot
                          stad po ostrym bucie na 3 lub 4 biegu przez moment doladowanie jest wyzsze od wymaganego a po chwili te wartosci sie mniej wiecej wyrownuja
                          stad nazwa zawor ograniczajacy doladowanie 8)
                          nie pomogl ani razu

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez neck99
                            Nie poszlo zadne uszczelnienie co sie najczesciej zdarza tylko zatarly sie kierownice, bo byly przez bardzo dlugi czas otwarte w tej samej pozycji.
                            O ciekawe ...

                            Hmmm... w takim razie jak mamy do pokonania dlugi odcinek powiedzmy te 300 - 400km to jak nalezy jechać ? co jakiś czas przyspieszać i zwalniać ?

                            A tak teraz mi sie nasunęło moze twoja turbina właśnie w przedziale 2900-3000obr/min dosyć mocno pompowała i dlatego sie wysypała - miałeś wtedy dłubanego furaka czy nie ?
                            Turbo bylo dziewiczne tak samo jak silnik, wiec mialo pompowac tyle co seria nakazala i tak bylo do polowy sierpnia kiedy nagle po takiej trasie cos zaczelo sie dziac i auto jezdzilo jak zwykly diesel tak do 3000obr/min potem dobrze, ale i tak teraz widze, ze jednak potem tez bylo beznadziejnie.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              #15
                              Turbo bylo dziewiczne tak samo jak silnik, wiec mialo pompowac tyle co seria nakazala i tak bylo do polowy sierpnia kiedy nagle po takiej trasie cos zaczelo sie dziac i auto jezdzilo jak zwykly diesel tak do 3000obr/min potem dobrze, ale i tak teraz widze, ze jednak potem tez bylo beznadziejnie.
                              :|
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Maicroft, a gdzie ta Wasza Octavia zrobila tą trasę, że sie kierownice zapiekly w pozycji open? Na pustyni w Nevadzie?

                                Przeciez na tak dlugiej trasie wielokrotnie zmienia sie obciazenia auta, bo albo trzeba przychamowac, albo przyspieszyc, albo jest podjazd pod gore, lub zjazd w dol, itp.

                                Generalnie cisnienie doladowania zmienia sie co chwile, anwet jesli utrzymujemy caly czas zblizona predkosc obrotowa.

                                Jak na moje to sprezarka juz wczesniej mogla byc w stanie agonalnym, a to, ze kierownice stanely na tej trasie to akurat mogl byc przypadek.

                                Osobiscie nie upatrywalbym bezposredniej przyczyny padniecia turbo akurat od przebycia dlugiej trasy ze stala predkoscia.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  MiKruS, Michal ja to w sumie na 100% nie jestem pewien czy to od tego czy nie, nastapilo to bezposrednio po tej podrozy czyli B-B - Chorwacja jakies 1100km w jedna strone. W sumie tak i tempomat dwa o to zeby turbo dmuchalo bo jego nie interesuje czy jest gorka czy nie ma jechac tyle ile ty chcesz. Blad jaki zostal w sterowniku to za wysoka dolna granica doladowania. Auto w sumie jezdzi i w miescie i w trasach z predkosciami wiecej niz 160km/h czyli mieszek chodzi PSJ jej nie grozi :wink: Teraz jest nowe po wielkich przebojach, bo ASO zawsze chce isc na latwizne i wymienic element tylko nigdy nie wiadomo kto ma za to placic :twisted: Aha dozyla 75tys i jest suchutka i tak samo wirnik od tej strony gdzie widac nie ma zadnych mechanicznych uszkodzen. Olej i filtry tez sa wymieniane terminowo i tak samo nikt oprocz panow z ASO nie daje temu autu na zimno w palnik.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • pantol
                                    Elegance
                                    • 2004
                                    • 754

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Nie tylko Mikrus 2000obr/min - niestety, jazda dluga (300-400km) ze stala predkoscia np 140km/h co odpowiada 2900-3000obr/min potrafi rowniez wykonczyc turbine. Lezy mi taka w garazu :twisted: Nie poszlo zadne uszczelnienie co sie najczesciej zdarza tylko zatarly sie kierownice, bo byly przez bardzo dlugi czas otwarte w tej samej pozycji.
                                    Myślę, że gdybyś nie robił tej trasy to i tak by się turbo wys.... Nie sądzę aby dłuższa jazda z taką samą prędkością mogła uszkodzić w jakikolwiek sposób sprawne turbo. Co innego jak się coś już w nim dzieje - wtedy każda "okoliczność" moż się przyczynić do jego uszkodzenia!
                                    Jarek "Vinci"

                                    Komentarz

                                    • janusz_007
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 473

                                      #19
                                      powiedzcie mi jak jezdzic na codzien zeby nie uszkodzic tej turbiny? ja mam 1.9TDI AGR 90KM i na codzien zmieniam biegi w zakresie obrotow 1900-2300. nieraz go przy rozgrzanym silniku podgonie do 3200-3500. czy takie działanie jest ok? pytanie drugie - czy jest jakis dolny zakres obrotów na którym silnik powinien pracowac? nieraz jade np na 4 biegu i mam załuzmy ponad 6km/h i wtedy np obroty sa ponizej 2 tys. czy taka sytuacja nie przeszkadza?
                                      wiem ze to bylo na forum ale przez te wszystkie tematy mam metlik w glowie;p :szeroki_usmiech
                                      VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                      Komentarz

                                      • koja86
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 3178

                                        #20
                                        janusz_007, silnik z turbinką warto czasem przegonić ja zmieniałem biegi w takim zakresie obrotów co Ty i uszkodziłem mieszek teraz zmieniam przy 3000tys. obr jedynie piątkę wrzucam jak mam 90km/h i wbrew pozorom przy takiej jeździe auto mniej pali wyprubój takiego stylu jazdy. Kierowniczki Ci nie grożą bo masz silnik AGR a nie ma on zmiennej geometri łopatek. Co do rozgrzewania turbiny i jej gaszenia to pewnie wszystko już wiesz
                                        Takie zwykłe Ambiente

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          koja86, Jak w AGR-ze uszkodzisz mieszek, to postawie Ci flaszke.

                                          janusz_007, AGR-em mozna tak jezdzic i nic mu nie bedzie grunt, zeby nie wciskac do oporu z ponizej 1500obr.min i jak juz gdzies sie toczy i zacznie sie gorka, to albo rozpedzic sie przed nia, albo zredukowac bieg, zeby auto nie musialo sie meczyc na niskich obrotach. Optymalnie do jazdy to wlasnie tak od 1800 w gore
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • janusz_007
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 473

                                            #22
                                            no to super a odnosnie jazdy z turbinka to juz wiem wiem to ze nie wolno na zimnym silniku dawac mu od razu buta, ja zawsze robie tak ze odpale go, chwile pochodzi, i potem zaczynam jazde, zmieniam biegi tak max do 2200 obr a potem jak zlapie temp 90 st to juz jest niunia gotowa do boju;pp natomiast jak jest po ostrej jezdzie, to kilka set metrow przed miejscem do którego jade albo uspokajam jazde, albo jak mam z górki to wrzucam na luz i silniczek sie ladnie chlodzi, po dojechaniu jeszcze chwile poklekocze;p i gasze silnik mysle ze jak sie tego bede trzymal to nic mu nie bedzie. jak uwazacie?
                                            ps
                                            do jakich obrotow niunie z moim silnikiem mozna krecic? jak mu wkrece do 3500 to chyba nic jej nie bedzie cio?
                                            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez janusz_007
                                              do jakich obrotow niunie z moim silnikiem mozna krecic? jak mu wkrece do 3500 to chyba nic jej nie bedzie cio?
                                              o rany, do czerwonego pola moezsz krecic
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • maciek1
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 155

                                                #24
                                                Ja krece do spokojnie do 4300 obrotow - to jest jakies 180 km/h na piatce. Ostatnio jechalem do berlina i spokojnie dlogie odcinki zapodawalem z taka predkoscia .... mialem wrazenie ze wreszcie auto odzylo po miejskiej jezdzie....
                                                Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

                                                Komentarz

                                                • koja86
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 3178

                                                  #25
                                                  janusz_007, wszystko zależy od silnika jaki masz ale 4300 nie zaszkodzi.
                                                  Jaki masz AGR ASV czy cóś innego?
                                                  Takie zwykłe Ambiente

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...