Witam
opinie na temat gazu sa rozne, sam kiedys mialem auto na gaz i tez mialem niejednoznaczne zdanie (gasl przy odpuszczeniu gazu, mial kilka drobnych awarii jak sparcialy pekniety wezyk, ale za to bylo taaaanio)
Jednak od tamtego czasu temat troche sie ucywilizowal. Aktualnie Tour mozna kupic z "z darmowym, firmowym gazem" przy silniku 1,6.
Darmowy on oczywiscie nie jest, bo kosztem innych upustow, firmowy takze nie bardzo bo jedyne co ma firmowe to gwarancje. Niemniej oferta jest atrakcyjna.
Diesla nie chce bo robie przebiegi 10 tys km rocznie a doplata to 8 tys zl - zupelnie nieoplacalne. Gaz to szacunkowo w tym modelu aktualnie ok 2 tys zl - tu juz zaczyna to byc interesujace.
Zakladam iz auto ma przejechac u mnie max 100 tys km (tu diesel dopiero sie dociera ...)
Co wyczytalem i wiem
- spalanie +20%
- ponoc ten silnik bardzo dobrze wspolpracuje z gazem
- moc zblizona
Co chcialbym sie dowiedziec
- wplyw na trwalosc silnika (hehe)
- awaryjnosc (zakladaja tych instalacji sporo, to licze ze auto jest juz w pelni opanowane)
- jaka gwarancje daje ASO
- jaki typ instalacji jest montowany (generacja, firma)
- jaki olej (onegdaj lalem specjalny olej do silnikow napedzanych gazem - nie czernial tak szybko)
- czy wlew gazu jest moze pod klapka wlewu benzyny?
- co na gaz komputer, tzn co w tym momencie pokazuje, i byc moze lepiej z niego zrezygnowac, skoro i tak nei pokazuje nic sensownego
i kilka pytan niegazowych:
- musze parkowac na wysokich kraweznikach, czy firmowa oslona silnika jest wystarczajaco solidna, bo czytalem ze silnik nisko zawieszony
- czy moze w tym przypadku lepiej wybulic 900zl na "pakiet na bezdroza" (co to wlasciwie jest ten pakiet, wyzsze auto i metalowa oslona?)
- starsze modele Rider mialy ciekawe schowki: na okulary, na napoje. Toury nie maja nic sensowego procz podlokietnika za bodajze 800zl. Sa jakies rozwiazania tego problmu? jak sobie sam zamontuje podlokietnik to strace gwarancje?
- czy pod koniec zeszlego i na poczatku roku byly wyprzedaze Toura modelu 2008 i jakiego rzedu to byly znizki (dilerzy mowia ze w tym roku znizek nie bedzie ale mimo wszystko chcialbym wiedziec)
Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi, nie wszystkie pytanai dotycza gazu ale niw chce mnozyc watkow. Na czesc pytan byc moze znajde odpowiedz w wyszukiwarce, ale jak ktos ma pod reka link do konkretnego watku to poprosze, bo forum jest duze i wszystkiego przejrzec jeszcze nie zdazylem
Co chcialbym sie dowiedziec
- wplyw na trwalosc silnika (hehe)
- awaryjnosc (zakladaja tych instalacji sporo, to licze ze auto jest juz w pelni opanowane)
- jaka gwarancje daje ASO
- jaki typ instalacji jest montowany (generacja, firma)
- jaki olej (onegdaj lalem specjalny olej do silnikow napedzanych gazem - nie czernial tak szybko)
- czy wlew gazu jest moze pod klapka wlewu benzyny?
- co na gaz komputer, tzn co w tym momencie pokazuje, i byc moze lepiej z niego zrezygnowac, skoro i tak nei pokazuje nic sensownego
1.raczej nie powinno być róznic
2.jak jest dobrze założona i nie trafisz na zły gaz to nie powinno być problemu co nieznaczy ze ich wogólne nie ma
3.2 lata
4.Landi omegas
5.olej wymienia sie co 15 tys np 0w-40,5w-40
6. wiem ze jest taka opcja ale za dodatkowa dopłata normalnie w zderzaku
7.komputer pokazuje tyle ile teoretycznie zuzywa benzyny
co do wysokości mozna wybrac albo pakiet na bezdroza albo założyć osłone metalowa pod silnik seryjna jest plastikowa nie da rady
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
6. wiem ze jest taka opcja ale za dodatkowa dopłata normalnie w zderzaku
Ja do swojej Tour choć nie nowej bo 3-letniej zakładałem gaz i nie u dealera tylko w inszym warsztacie. Warsztat wydaje mi się całkiem ok. Ale do rzeczy: w tym to warsztacie powiedzieli mi, że owszem mogą na moje życzenie zamontować mi pod klapką wlew, nie mniej jest spora szansa, że w tym wypadku mocowanie się ułamie lub pęknie.
Dlaczego: środek (wkładka) pod klapką w mojej tour jest z jakiegoś tam tworzywa. Pistolet do gazu swoje waży. W zimie tworzywo twardnieje - jak ktoś szarpnie pistoletem to może połamać wkładkę. Również od ciężaru pistoletu może się podpora ułamać.
Być może zatem warto się w ASO dopytać czy nie będzie tego typu problemów.
Nie wiem czy można na ten temat negocjować w ASO ale mi wlew zamontowano pod zderzakiem - w ten sposób nie trzeba było wycinać tego elementu - pozostał nietknięty i oryginalny. Z dostępem nie ma problemu.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany to mogę później podesłać foto jak to u mnie wygląda.
jimw, a jaki masz przebieg i czy miales jakies klopoty z instalacja (regulacja, nieszczelnosci, slaby, gasnie itp)
Nie podoba mi sie tez sposob montazu centralki na kokpicie, ktora nijak nie pasuje ksztaltem do deski.
Wyczytalem ze komputer mozna przesterowac +-15%, jak by tak dac +15% to moze by pokazywal zuzycie gazu?
Moja rada co do pancernosci zawieszenia, doplac albo wynegocjuj pakiet na bezdroza, Auto podnosi sie o 20mm jest ciut sztywniejsze (wbrew opinii forumowych znawcow seryjnych bujadel :twisted: ) i ma stalowa plyte pod silnikiem, za ktora w przypadku OI naprawde warto posiadac, jak jezdzi sie po ekstremalnych terenach. Mam takie cos w OII, gdzie w sumie juz nie ma problemow, bo auto siedzi seryjnie wyzej, ale teraz zima lece po sniegu i nie martwie sie ze pod nim bedzie jakis zmrozony snieg lub lod i plastikowa oslonka poleci w diably, a w misce zagosci dziura :twisted:
LPG jest montowane w ASO, auto wcale z nim nie przyjezdza (chyba ze cos zmienili ostatnio) w tym momencie zawsze mozesz wynegocjowac montaz centralki jakos bardziej z glowa, np przy hamulcu recznym, bo zawsze mozna sprawdzic ile jest gazu, a przelaczac przeciez i tak nic tam nie trzeba.
Kontaktowałeś sie ze swoja konfiguracja z Lucasrally albo Danielcio ??
BTW. Ten gaz co montuja to jest jakas sekwencja ??
ja wcześniej miałem O1 z 1998, która miała najechane 148k i do niej założyłem gaz. Jeździłem nią przez 1,5 roku i w tym czasie instalacja mi się zwróciła. Generalnie nie miałem problemów - przejechałem 20k.
Obecny samochód mam od 3 tygodni . Także na instalacji przejechałem 1,5k (chwilowo jeżdżę mało bo po 1k miałem zrobić przegląd a to dla mnie wyprawa z Gdańska do Olsztyna i nie mam kiedy jechać w tygodniu...). Po tym 1,5k powiem, że w mieście z włączoną klimą i bez ślimaczenia średnio pali mi 10,5l/100. Komputera nie przestawiałem i nie będę - gazownik powiedział mi, że na tej instalacji nie powinno być dużych przekłamań. I chyba nie ma - poprzedni właściciel mówił, że w mieście koło 10 może wziąć i tak jest.
Centralkę natomiast panowie zamontowali mi koło mieszka zmiany biegów, tuż przy popielniczce i zrobili to na tyle sprytnie, że popielniczka otwiera się bez problemu.
W poprzedniej O1 miałem ją zamontowaną koło włącznika świateł - między nim a kierownicą i to był zły wybór bo diodka odbijała mi się w szybie i wkur...ła.
Teraz co prawda muszę zerknąć na dół - ale znowu tak często nie potrzebuję na tę kontrolkę patrzeć.
Jak wrócę do domu po pracy (po 18) i będziesz zainteresowany to mogę machnąć fotosy.
Ja dwa dni temu zagazowałem swoją Octavie II FL z 1.6 Jak narazie żadnych problemów. Do zbiornika (w kole) wchodzi 44 litry gazu więc na około 450km na trasie powinno wystarczyć. Różnica w osiągach jest praktycznie niezauważalna. Centralkę zamontowali na moją prośbę po lewej stronie kierownicy i jest niewidoczny więc nie psuje harmonii deski rozdzielczej. Wlew gazu mam w zderzaku bo jakoś nie mam sumienia zmuszać osób które pracują na stacjach do nurkowania pod samochód a montaż pod klapką jest zupełnie nie praktyczny.
Ja dwa dni temu zagazowałem swoją Octavie II FL z 1.6 Jak narazie żadnych problemów.
A jaką instalacją?
Zamieszczone przez dudek_t
Wlew gazu mam w zderzaku bo jakoś nie mam sumienia zmuszać osób które pracują na stacjach do nurkowania pod samochód a montaż pod klapką jest zupełnie nie praktyczny.
Podobno w bliżej nieokreślonej przyszłości ma się pojawić możliwość samodzielnego tankowania LPG.
Z tym nurkowaniem to bym tak naprawdę nie przesadzał - wystarczy przykucnąć. Wbrew pozorom jest to zdrowsze dla kręgosłupa niż schylanie :P do wlewu w zderzaku.
jimw, poprosze o fotke, jestem ciekaw jak to zostalo rozwiazane
Maicroft, mam oferte od Danielcio (jest nie do przebicia w lokalnych salonach) i to tam zakladany bylby gaz. Niestety wynegocjowanie czegokolwiek dostepnego w konfiguratorze jest niemozliwe Nawet zimowki. Generalnie utargowac zywej ceny mozna niewiele ponad 2 tys od ceny konfiguratora, podczas gdy inne firmy robia rabaty nawet do 10 tys zl. No ale Astry to ja nie kupie.... Nie to zebym narzekal, bo dzis w Rybniku zeszla posalonowa Octavia 1,6 Ice+ 2008 bez gazu za ponad 51 tys zl...
Co do wlewu to cenna jest informacja ze moga byc problemy pod klapka. Zawsze chcialem pod klapka, bo pracownicy stacji nie musza "nurkowac", zakretka sie nie gubi tak latwo, wlew nie jest upaprany blotem, no i generalnie producent wlasnie tam przewidzial wlewanie paliwa.
A nie mozna tego zrobic w normalny sposob, tj zrobic wlew we wnece do tankowania paliwa ?? Bo nie wiem czy w OII starcza miejsca na takie zabawy.
Ale tu jest mowa o O1 Tour. Poza tym we wnęce to znaczy pod klapką? Jeśli tak to pisałem co może stać na przeszkodzie takiego rozwiązania - łamliwość elementu.
Poza tym z tego co się orientuję wlew pod klapką będzie wymagał montowania przejściówki na stacji.
Pozdrawiam,
jimw
[ Dodano: Sro 09 Wrz, 09 12:13 ]
Zamieszczone przez Marx
jimw, poprosze o fotke, jestem ciekaw jak to zostalo rozwiazane
Miąchnę wieczorem. W razie by się do 19 nie pojawiła w tym wątku - walnij mi PW z przypomnieniem .
jumw a tak z ciekawosci, mozesz powiedziec ile zaplaciles za auto i z jakim wyposazeniem/kolorem?
[ Dodano: Sro 09 Wrz, 09 12:31 ]
znalazlem opinie ze nie warto tej oslony metalowej montowac bo silnik sie gorzej chlodzi. A gaz dodatkowo chyba spala sie w wyzszej temperaturze...
czy te instalacje maja mozliwosc zmiany trybu np na oszczedny albo odwrotnie, wiecej KM? wogole sa takie instalacje LPG?
O czymś takim nie słyszałem. Co że niby jak by to miało działać?? Że mniejszą dawkę daje - to by się silnik dławił, dusił, pluł i kasłał. Więcej KM to owszem można było uzyskać w instalacjach nie sekwencyjnych poprzez na przykład chałupnicze rozwiercenie dysz... Ale efekt był również (a nawet nardziej) taki, że generalnie silnik dostawał do dupie, że o świecach nie wspomnę.
ja montowałem gaz do O1 tour w lipcu, poza ASO. gazownik odradził mi próby montowania zaworu gazu przy wlewie paliwa po oględzinach - twierdził, że wszystko się dobrze nie zmieści. wlew mam ostatecznie dokładnie tam, gdzie montuje ASO - czyli mniej-więcej w połowie długości dołu zderzaka po prawej stronie
co do samodzielnego lania gazu w PL, to będzie to możliwe _podobno_ dopiero po zmianie typów zaworów - z tego, co wyjaśniał mi ww. gazownik, to typ włoski (czyli stosowany u nas, w PL) jest zbyt niebezpieczny - można odmrozić sobie ręce przy nieumiejętnym założeniu. samodzielne tankowanie nastąpi dopiero po ewentualnym przejściu na zawór typu "niemieckiego" czyli nakręcany
ASO montuje sekwencyjną instalację Landi Renzo Omegas, podobno specjalnie przystosowaną do O1 Tour. homologację od LR dostajesz nie od razu, tylko po montażu mechanicy wysyłają ileśtam zdjęć do LR i dopiero na tej podstawie producent instalacji daje homologację (info z "zanikniętej" części forum)
czy ma ktoś dojazdówkę i jakiś patent na umieszczenie tego pionowo? trochę irytuje mnie zapasówka w bagażniku
jimw, poprosze o fotke, jestem ciekaw jak to zostalo rozwiazane
Maicroft, mam oferte od Danielcio (jest nie do przebicia w lokalnych salonach) i to tam zakladany bylby gaz. Niestety wynegocjowanie czegokolwiek dostepnego w konfiguratorze jest niemozliwe Nawet zimowki. Generalnie utargowac zywej ceny mozna niewiele ponad 2 tys od ceny konfiguratora, podczas gdy inne firmy robia rabaty nawet do 10 tys zl. No ale Astry to ja nie kupie.... Nie to zebym narzekal, bo dzis w Rybniku zeszla posalonowa Octavia 1,6 Ice+ 2008 bez gazu za ponad 51 tys zl...
Ja dziś od takiej firmy: PETRA
Kom. 0783 555587
tel/fax 032 4232525
mail: [email protected] WWW.AUTOPETRA.PL
dostałem ofertę na zakup O1 1.6i + LPG + MORE + metallic za 44.882zł, czyli 3.500zł mniej, niż mówi konfigurator...
Oto, co mi odpowiedzieli: My nie jesteśmy dealerm Skody. Jesteśmy firmą, która sprzedaje różne
marki. Oczywiście auto odbiera Pan z salonu Skody. Róznica p;olega
tylko na tym, iż od nas ma Pan fakture zakupową. Dlatego możemy
konkurowac cenowo z salonami, bo mamy duże rabaty flotowe.
Skontaktuj się z nimi, może zaproponują coś jeszcze ciekawszego?
PS: widzieliście, że TOUR ma teraz kierownicę o kształcie jak w O2 FL?
Model Rodzaj promocji
Skoda Fabia II (Junior, Classic) Rabat 2 700 PLN lub rabat 3 600 PLN*
Skoda Fabia II (Style, Sport, Comfort) Rabat 3 100 PLN lub rabat 4 000 PLN*
Skoda Fabia II (Greenline) Rabat 1 100 PLN lub rabat 2 000 PLN*
Skoda Roomster (Roomster, Style, Somfort, Sport, Scout, Biker) Rabat 7 350 PLN** lub rabat 8 700 PLN*** (dotyczy aut dostępnych w ramach bieżącej oferty magazynowej)
Skoda Roomster (Roomster, Style, Comfort, Sport, Scout) Rabat 6 350 PLN lub rabat 7 700 PLN* (dotyczy aut zamawianych do produkcji)
Skoda Octavia (Tour Classic z silnikiem diesla) Rabat 6 000 PLN
Skoda Octavia (Tour Classic z silnikami benzynowymi) Rabat 9 000 PLN
Skoda Octavia II (Classic, Mint 1.4, 1.6 102 KM) Rabat 7 000 PLN lub rabat 10 500 PLN*
Skoda Octavia II (Elegance, RS, Laurin&Klement RS, Scout z silnikami Diesla) Rabat 10 000 PLN lub rabat 13 500 PLN*
Skoda Octavia II (Classic, Mint z silnikami Diesla oraz Ambiente, Cross z silnikami benzynowymi) Rabat 8 000 PLN lub rabat 11 500 PLN*
Skoda Octavia II (Classic, Mint 1.6 FSI 115 KM) Rabat 12 000 PLN lub rabat 12 000 PLN*
Skoda Octavia II (Ambiente, Cross z silnikami Diesla oraz Elegance, RS, Laurin&Klement RS, Scout 1.6 102 KM, 1.8 TFSI, 2.0 FSI) Rabat 9 000 PLN lub rabat 12 500 PLN*
Skoda Octavia II (Elegance 1.6 FSI 115 KM) Rabat 9 500 PLN
Skoda Fabia Van II (Style, Sport, Comfort) Rabat 3 100 PLN lub rabat 4 000 PLN*
Skoda Fabia Van II (Classic) Rabat 2 700 PLN lub rabat 3 600 PLN*
Skoda Praktik (cały model) Rabat 3 850 PLN
* oferta nie łączy się z promocyjnym kredytem i leasingiem
** oferta nie łączy się z pakietami promocyjnymi wyposażenia
*** oferta nie łączy się z promocyjnym kredytem, leasingiem i pakietami promocyjnymi wyposażenia
Źródło: Samar, oprac. własne
Komentarz