[O2] Opony 225/45 R17 - hałas i buczenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemekcza
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O2] Opony 225/45 R17 - hałas i buczenie

    Moze mi ktos odpowiedziec na jedno pytanie bo nieznalazlem odpowiedzi w tym dlugim watku ...


    Czym roznia sie mapy oryginalne VW/Skoda od tych okreslanych jako BMW ?
    Z tego co doczytalem producentem map VW/Skoda jest Navteq i patrzac na screeny wyglada praktycznie identycznie jak mapa Navteqa w urzadzeniach Garmin.
    Jak natomiast wyglada mapa BMW ? Ma ktos jakiegos screena ?
    Widze ze Grygy mointuje i poleca mape BMW , ale czy jest lepsza od oryginalnej ?
    Moze ktos pokusilby sie o porownanie na zasadzie plusy i minusy kazdej z nich ?
    Dodatkowo ktos pisal o tzw hybrydzie tzn mapa oryginalna V4 czy V5 i BMW.
    Na czym to ma polegac ? Mapa ory na dysku a BMW na plycie czy tez odwrotnie ?
    Rownoczesnie chyba nie da sie z obydwu korzystac ... ?
  • octavianII
    Classic
    • 2009
    • 30

    #2
    [O2] Opony 225/45 R17 - hałas i buczenie

    Witam,
    w mojej OC2 na alufelgach 17'' mam z przodu Uniroyal Rain Sport2 a z tyłu Michelin Pilot Primacy. Przy prędkości ok.60 km/h zaczyna sie dyskoteka. Głośne buczenie jest niczym odgłos ze sportowego tłumika. W serwisie powiedzieli mi ze to na pewno hałasują opony, łożyska są OK. Tyle że nie ma na nich sladów zbyt wielkiego użytkowania. Rocznik 2007. Świetnie 3mją się drogi czy sucho czy mokro (co potwierdzają inni użytkownicy na portalach z oponami) i gdyby nie ten hałas to jazda jak marzenie. Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi oponkami? I tak na zimę będę kupował zimówki więc jeśli ktoś może coś zasugerować co kupić będę wdzięczny.

    Komentarz

    • mecholl
      L&K
      • 2008
      • 1006

      #3
      Miałem to samo. na tyle wysiadły mi amortyzatory i przez to zostały po ząbkowane opony< tak mi powiedziano> Zmieniłem na nowe. Doznałem szoku. Kilka dni jezdziłem bez radia bo nie mogłem nacieszyć się ciszą w samochodzie

      PS. też mam 17 225/45
      Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



      Komentarz

      • octavianII
        Classic
        • 2009
        • 30

        #4
        Zamieszczone przez mecholl
        Miałem to samo. na tyle wysiadły mi amortyzatory i przez to zostały po ząbkowane opony< tak mi powiedziano> Zmieniłem na nowe. Doznałem szoku. Kilka dni jezdziłem bez radia bo nie mogłem nacieszyć się ciszą w samochodzie

        PS. też mam 17 225/45
        A jakie kupiłeś że są takie ciche? Szukam kogoś kto mi doradzi bo tanie to to nie jest a w sklepach to wiadomo, powiedzą Ci wszystko co chcesz usłyszeć..

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          miałem tak na Dunlopach SP Sport 01A
          rozmiar ten sam 225/45/17
          diagnoza-wyząbkowane opony
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • mecholl
            L&K
            • 2008
            • 1006

            #6
            Zamieszczone przez octavianII
            A jakie kupiłeś że są takie ciche?
            Teraz mam Continental. Gorąco polecam.
            Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              chciałbym się was zapytać, co ile km. robicie przekładki przód na tył lub odwrotnie?
              wiem, że ma to cholerne znaczenie na stan opon a szczególnie szerokich opon. ja osobiście robię ten zabieg co 5tyś.km. i nie mam i nigdy nie miałem problemu z ząbkowaniem opon. wcześniej wymiar 225/45717" używałem także w leonie a jeździłem na bridgestone potenza re50, teraz w skodzie mam to samo i jestem z nich b. zadowolony.

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                słyszałem od znajomego opniarza, że na ząbkowanie opon ma wpływ obciążenie(czy kombi i czy jezdzisz załadowany lub z pustym kufrem) styl jazdy oraz stan zawieszenia

                w tym sezonie ganiam na ContiSoportContact 3 i jestem mega zadowolony
                dodam, że zrobiłem już na nich 30TKM
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • radekb
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 134

                  #9
                  Witam. Podepnę się do tematu. Jeżdżę na Bridgestonach Potenza RE050 225/45 R17. Po przejechaniu 15kkm zrobiło się głośniej a w tej chwili (30kkm) jest masakra. Opony poząbkowane jak cholera. Być może kolega UFO ma rację, żę należy przekładać oponki co jakiś czas. Ten rozmiar nie lubi naszych polskich kolein. Jeśli chodzi o oś skrętną to jeszcze jak cię mogę ale oś stała strasznie dostaje w kontakcie z koleiną.
                  Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                  Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                  Komentarz

                  • pajczaki
                    Rider
                    • 2007
                    • 316

                    #10
                    [quote="radekb"]Witam. Podepnę się do tematu. Jeżdżę na Bridgestonach Potenza RE050 225/45 R17. /quote]

                    mam takie same oponki z przodu i niestety ale halasuja, jak trafia sie przyzwoity asfalcik to jest jeszcze ok..
                    poki jezdzilem na 215 to bylo cicho a na 225 niestety juz tak nie jest...
                    taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                    sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                    Komentarz

                    • radekb
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 134

                      #11
                      mam takie same oponki z przodu i niestety ale halasuja, jak trafia sie przyzwoity asfalcik to jest jeszcze ok..
                      poki jezdzilem na 215 to bylo cicho a na 225 niestety juz tak nie jest...[/quote]

                      Mój poprzedni szkodnik miał 205/50 R16 i też nie było problemu podobnie jak w przypadku twoich 215-ek. Wygląda na to że chodzi po prostu o rozmiar opon, które nie lubią naszych kolein. Na forum SRT też był poruszany ten temat i jeden z forumowiczów wspomniał że ścinanie opon w rozmiarze 225 w przypadku OII oraz Golfa V na naszych wspaniałych drogach wynika z konstrukcji zawieszenia w/w samochodów. Chyba nie do końca udanej. Ciekawe jak sprawa wygląda w przypadku samochodów innych marek
                      Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                      Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                      Komentarz

                      • ufo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1475
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez radekb
                        wynika z konstrukcji zawieszenia
                        jak masz "wypierdziane" zawieszenie, to ci będą opony ryły po asfalcie.

                        ja jeżdżę na tych samych oponach już 4 rok, 3 lata w leonie i rok w skodzie. co prawda, pociskam w 90% po niemieckich drogach ale nigdy mi te opony nie ząbkowały, nie ścinały itd. trzymam się starej-dobrej porady od oponiarza, by często zmieniać koła, przód na tył, lub odwrotnie jak kto woli, czyli patrząc na kilometry co 5-7 tyś.km. ja tak robię i narzekać nie mogę :szeroki_usmiech

                        p.s. to samo dotyczy się opon zimowych.

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8030
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Ja zamieniam opony przód z tyłem co rok. W tej chwili mam przejechane na contipremiumcontact 2 205/55R16 30kkm i nic nie hałasują i nie ma problemu z ząbkowaniem. Jedną zasadę mam, że ciśnienie trzymam w kołach dla najniższego obciążenia wg tabliczki na klapce od paliwa. Ani w OII, ani w Fabii opony mi nie ząbkowały.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • radekb
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 134

                            #14
                            [/quote]
                            jak masz "wypierdziane" zawieszenie, to ci będą opony ryły po asfalcie.
                            [/quote]

                            Wypierdziane zawieszenie w czteromiesięcznym samochodzie :roll: ? Ja niestety nie jeżdże 90% po niemieckich drogach tylko w 100% po rozjeb.... polskich. Dodatkowo niezbyt wolno i niezbyt mało (6-7 kkm miesięcznie).
                            Jeśli chodzi o zamianę kół na osiach może to i jest jakaś metoda. Trzeba spróbować.

                            [ Dodano: Pon 14 Wrz, 09 21:12 ]
                            Zamieszczone przez AdamB
                            Ja zamieniam opony przód z tyłem co rok. W tej chwili mam przejechane na contipremiumcontact 2 205/55R16 30kkm i nic nie hałasują i nie ma problemu z ząbkowaniem. Jedną zasadę mam, że ciśnienie trzymam w kołach dla najniższego obciążenia wg tabliczki na klapce od paliwa. Ani w OII, ani w Fabii opony mi nie ząbkowały.
                            Ja też nie miałem kolego problemów przy 16" i rozmiarze 205.
                            Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                            Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #15
                              Jakis czas temu zaczeła powyżej 120 kmh lekko drgac kierownica (opony yokohamki 205/15') przewalilem przod - tyl i jak reka odjol. Dodam ze odrazu udalem sie do oponiaza zeby zobaczyl czy nie ma jakis uszkodzen ale wszystko jest w porzasiu. Niestety nasze polskie drogi ... :roll:
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • yarecki
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 130

                                #16
                                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                słyszałem od znajomego opniarza, że na ząbkowanie opon ma wpływ obciążenie(czy kombi i czy jezdzisz załadowany lub z pustym kufrem) styl jazdy oraz stan zawieszenia
                                tu popieram kolege . Zabkowanie opon niskoprofilowych jest czeste w autach typu kombi , jezdzacych bez obciązenia ( typowe dla Toyoty Avensis , Forda Mondeo ) sztywne opony , sztywne zawiesznie , znoszenie lekkiego tylu na zakretach .

                                Komentarz

                                • ufo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1475
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez radekb
                                  Jeśli chodzi o zamianę kół na osiach może to i jest jakaś metoda. Trzeba spróbować.
                                  WARTO spróbować, choć na nasze polskie bezdroża ciężko zagwarantować poprawę tym bardziej, że szeroka opona typu 225 i niskim profilu, moim zdaniem, nie powinna się znaleźć wogóle na polskich drogach. to jest męka dla nas, opon, zawieszenia i strach podczas jazdy by nie zaliczyć dziurska :evil: ...jedyny plus to wygląd :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  Pracuję...