No mi dzisiaj padlo lozysko przy 48kkm a nic nie wskazywalo na to, nagle zaczelo buczec jak cholera a przy 80 km/h az podsufitka wpada w jakies wibracje. Bylem wlasnie w aso bedzie to zrobione niby na gwarancji dobrej woli(samochod ma ponad 2 lata) . tylko o dziwo jak samochod dzisaij podniesli na podnosnikach to nie wylo tak bardzo jak w jezdzie.
DZIWNA - NIEBEZPIECZNA PRACA SILNIKA
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
falcon_rs
DZIWNA - NIEBEZPIECZNA PRACA SILNIKA
Witam wszystkich!
Mam bardzo poważny problem , w którym serwis ASO i poznański oddział techniczny pana Kulczyka rozkłada ręce.
W mojej Octavce 1,8T 150 KM pojawił się następujący problem. Silnik zaczął podczas jazdy szarpać (od czasu do czasu) lub podczas przyspieszania brakuje mocy-nie ma jej w ogóle.
Natomiast na biegu jałowym silnik gaśnie, ale nie ma problemu z jego ponownym uruchomieniem.
Takie zachowanie silnika jest dla mnie bardzo niepokojące, gdyż parę razy się tak trafiło, że podczas dojazdu do zakrętu redukowałem bieg, a tu nagle silnik gaśnie, jak wiadomo wtedy wspomaganie nie działa, a wykonanie ewentualnego skrętu graniczy z cudem (pokonanie oporu niedziałającego wspomagania jest bardzo trudne), w konsekwencji czego o moło co nie rozwaliłem auta.
W samochodzie serwis czyścił już wszystko, od baku paliwa po wtryskiwacze, żadnych błędów nie wykazał komputer, świece zapłonowe wymieniłem na nowe, nawet czujnik masy powietrza jest nowy. Co robić? Jeśli ktoś wie co to za cholera, to proszę o pomoc, będę wdzięczny.
-
Sonda lambda byla sprawdzana?
Przepustnica? Choc od przepustnicy wyskoczylby raczej blad...
Jest pewnie jakis problem ze skladem mieszanki. Jedyne co moge polecic to znalezc kogos kto zna sie na tych silnikach i ma mozliwosc diagnozy VAG-iem, mysle, ze wszystko sie rozwiaze.
ASO Skody sie nie nadaje, dla nich 1.8T to egzotyka.
Jak nie masz jakiegos fachowca w poblizu to sprobuj pogadac z ASO Audi albo VW, oni predzej Ci pomoga niz "skodziarze".
Sprobuj tez poczytac archwium na www.streetracing.pl/forum tam jest duzo o tym silniku, moze ktos mial podobne problemy.TDI 205PS
Komentarz
-
-
falcon_rs
Zamieszczone przez MiKruSSonda lambda byla sprawdzana?
Przepustnica? Choc od przepustnicy wyskoczylby raczej blad...
Zacząłem się nawet zastanawiać, że to może być akumulator (ale nie jestem pewien) samochód ma 5 lat, a aku nie był jeszcze wymieniany. Chociaż z rozruchem nie ma problemu, za pierwszym strzałem odpala.
Dzięki wszystkim za szybką odpowiedź.
[ Dodano: Sro 12 Paź, 05 07:53 ]
Zamieszczone przez MaicroftA tak prozaiczna rzecz jak filtr paliwa to oni wymienili, sorry ale robi sie wszystko czesto pomijajac najprosza rzecz.
Dodam tylko, że wszystkie naprawy robię w ASO Skody w Gorzowie, a to jest jedyny przedstawiciel i serwis Skody w tym mieście. Wobec tego nie ma pewności, że robi wszystko to co się zleca, nie ma to jak konkurencja - robi swoje.
Zawitałem do VW ale jak mi powiedzieli, że samo badanie komputerem będzie kosztowało 400PLN to odjechałem szybciej niż przyjechałem. Tragedia.
Jeżeli będziecie chcieli coś naprawiać w ASO, to Gorzów Wlkp. omijacie szerokim łukiem :!:
Szkoda Waszych samochodów.
Po pięciu latach obserwacji ich pracy mam przekonanie, że jak komputer nie pokaże usterki to nie naprawią.
Jak bym wam pokazał ile nazbierałem kwitków zgłoszenia naprawy, to by z tego można było zrobić pokaźnych rozmiarów książkę.
Jak ich tak obsmarowałem, to aż mi się jakoś tak lżej zrobiło
[ Dodano: Sro 12 Paź, 05 08:06 ]
Zamieszczone przez PiotrusA cewki były sprawdzane?
Przekonałem ich, zamówili i wymienili tylko dwie cewki, ale problem jeszcze tak do końca nie został usunięty.
Oczywiście ja osobiście mam przekonanie, że to wina cewek i należałoby winienić pozostałe dwie, lecz brałem pod uwagę, że mogę być w błędzie i dletego najpierw wolałem się poradzić Was.
[ Dodano: Sro 12 Paź, 05 08:12 ]
Zamieszczone przez MiKruSSprobuj tez poczytac archwium na www.streetracing.pl/forum tam jest duzo o tym silniku, moze ktos mial podobne problemy.
Komentarz
-
Zamieszczone przez falcon_rsZamieszczone przez MiKruSSprobuj tez poczytac archwium na www.streetracing.pl/forum tam jest duzo o tym silniku, moze ktos mial podobne problemy.TDI 205PS
Komentarz
-
-
falcon_rs
-
falcon_rs
Pragnę powiadomić, że problem pracy silnika został rozwiązany. Jednak to były cewki zapłonowe! Mam nowe i muszę przyznać, że to nie ten samochód. Tylko szkoda, że ASO w Gorzowie samo na to nie wpadło. Sprawdza się stara polska porada: chcesz mieć coś dobrze zrobione?, to zrób to sam!!!
Dziękuję wszytkim za pomoc i wsparcie, pozdrawiam.
Komentarz
-
falcon_rs
W tej chwili mam ok. 137000km, ale problemy z pracą silnika zaczęły się gdzieś przy 85000km. Moja octavka też jest z 2000 roku. Czy Twoja skodzina też ma takie objawy?
Komentarz
-
Tak, jak przgonie troszke mocniej i zaczne szybko hamowac, to obroty spadaja mi niebezpiecznie nisko. Mialem to wczesniej (przy ~130 o ile dobrze pamietam) i wtedy pomoglo czyszczenie przepustnicy. Teraz tez wyczyscilem, ale niestety nie pomoglo. Chyba i ja bede musial teraz wymienic to co Ty plus swiece.
czy cewki, to to samo co "fajki"??
[ Dodano: Wto 14 Lut, 06 11:45 ]
a teraz mam ok 170kkmO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
falcon_rs
Na każdej świecy jest umieszczona cewka zapłonowa, jest to rozwiązanie pozbawione przewodów wysokiego napięcia. Konstrukcja tego urządzenia mi nie przypomina fajki, a jeśli dobrze pamiętam to fajką nazywano końcówkę kabla wysokiego napięcia, którą nakłada się na świecę zapłonową. Wygląd tej cewki przypomina mniej więcej sześcian z wystającą tuleją (może bardziej rurką) nachodzącą na świecę zapłonową, jest w kolorze czarnym z napisami w górnej częsci Bosch coś tam...
[ Dodano: Czw 07 Wrz, 06 09:15 ]
Za gaśnięcie silnika były odpowiedzialne cewki zapłonowe. Serwis wymienił mi tylko dwie sztuki i sytuacja uległa poprawie, ale sporadycznie pojawiały się oznaki falujących obrotów i przygasania silnika. W konsekwencji kupiłem nowe cewki - 4 sztuki i dodatkowo przewody wysokiego napięcia - takie gumowe przewody o długości 8 cm idące od cewki do świecy zapłonowej, kupiłem Boscha, bo kosztują 17zł, a Beru 48zł, sam to wymieniłem i jest ok, problem całkowicie rozwiązany. Cewka w serwisie skody kosztuje 173zł do silnika AGU nr katalogowy: 058905105. Moje stare cewki miały napisy w kolorze zielonym, a nowe mają srebrne. Wychodzi na to, że z zielonymi napisami są jakieś wadliwe, ale to nie musi być reguła.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Komentarz
-
Mam ten sam silnik tyle ze w automacie,105kkm i na razie nic sie na szczescie nie dzieje.Mam ten samochod dopiero od miesiaca w zwiazku z czym mam pytanie.Co ile wymieniac filtry paliwa i powietrza.I czy oprocz oleju,plynu ham. i chlodzącego sie jeszcze cos okresowo wymienia.Aha,a czy ten plyn chlodzacy G12 to musi byc to czy moze byc jakies borygo z reala.Jaro
Komentarz
-
-
bezduszny
filtr paliwa - 60k
świece - 60k
filtr powietrza, pyłkowy - 15k
filtr oleju - 15k
olej syntetyczny - 15k
hamulcowy - raz na rok, najlepiej po zimie
wspomagania - raz na 2-3 lata
chłodzący - jak juz musisz wymieniać, to nie baw sie na te z reala. Kup odpowiedni do Twojej chłodnicy
po każdej zimie rozebrać i wyczyścić i przesmarować zaciski hamulcowe
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez daroowitam .mam maly problem,na swist turbo przy wiekszych obrotach naklada mi sie "kolorowy"swist z innego zrodla .to tak jakby lapal lewe powietrze na dolocie lub wydechu czy ktos sie z czyms takim zetknol :?
Komentarz
-
falcon_rs
Zamieszczone przez jlupinoMam ten sam silnik tyle ze w automacie,105kkm i na razie nic sie na szczescie nie dzieje.Mam ten samochod dopiero od miesiaca w zwiazku z czym mam pytanie.Co ile wymieniac filtry paliwa i powietrza.I czy oprocz oleju,plynu ham. i chlodzącego sie jeszcze cos okresowo wymienia.Aha,a czy ten plyn chlodzacy G12 to musi byc to czy moze byc jakies borygo z reala.
Co do płynu chłodzącego to polecam Prestone - http://www.parys.pl/, gdyż charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami - niska temperatura zamarzania i bardzo wysoka wrzenia, w porównaniu do rodzimych producentów.
Świece iskrowe co 30kkm,
Fajki wysokiego napięcia, które są pomiędzy świecą, a cewką zapłonową co 5-6 lat, polecam Boscha, gdyż kosztują 8zł, a Beru 45zł.
Zwróć uwagę jeszcze na bałwanki na amorach bo u mnie po 5 latach użytkowania były w złym stanie i auto czasami dobijało za bardzo na dziurach.
[ Dodano: Pią 20 Paź, 06 08:26 ]
Nawiązując do głównego tematu, to mam pozytywną wiadomość, udało mi się uporać z tymi stukami w silniku. Wybrałem się do Krakowa do Goduli na hamownię i ewentualną naprawę. Po długich testach wyszło na to, że na 1 i 4 cylindrze jest mały nagar i mieszanka paliwowo-powietrzna zapalała się od żarzącego się nagaru, a nie od iskry ze świecy. Skutek był taki, że zapłon był za wczesny i dochodziło do spalania stukowego.
Po przejechaniu autostrady Kraków – Wrocław na dość dużych obrotach silnika problem się rozwiązał. Szkoda tylko, że ASO na to nie wpadło, bo bym nie wydał tyle kasy na naprawy typu: chyba to jest zepsute
Komentarz
-
witam,
Ja również mam problem jaki opisujecie w tym wątku z silnikiem 1.8T
- nierówna praca
- spadek mocy
problem pojawił się pierwszy raz jakies 3tys. km temu czyli przy stanie licznika 165kkm
Autko nie jest najmłodsze: rocznik 2001, wiec postanowiłem po przeczytaniu waszych opinii i komentarzy ze dokonam wymiany cewek i przewodów wysokiego napiecia. no i moze świec choc przejehały 10kkm (co do świec to słyszałem ze BRISK sa fajne, macie jakies doswiadczenia?)
Mam prosbę o poradę:
czy moglibyscie wskazac sposób jak samemu wymienić cewki i przewody wys.nap.?futer
1.8T
czysta benzyna (bez LPG)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez falcon_rsCo do tych cewek, to na serwisie www.samar.pl (polecam wszystkim), znalazłem informację, że samochody grupy VW z określonych roczników (nie pamiętam już jakich) z sinikami benzynowymi turbodoładowanymi mają usterkę cewek zapłonowych i serwis wzywa do bezpłatnej wymiany.
[ Dodano: Sob 04 Lis, 06 18:48 ]
Zamieszczone przez jlupinoA tego Prestona to chyba nawet w sklepach nie widziałem20v
Komentarz
-
Komentarz