Zmiana biegow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ołti
    Classic
    • 2010
    • 29

    Zmiana biegow

    W mojej Octavii 1.9 TDI 105 KM, w czasie stałej jazdy, bez przyspieszania, na obrotach 1.500 - 1600, np 5 bieg, auto wpada w drgania, poszarpywania - szczególnie, gdy zwalniam do prędkości przypisanej tym obrotom po dłuższej jeździe w trasie. Dodam, że oprocz tego przy niskich temperaturach, podczas rozruchu na wciśniętym sprzęgle, przez chwile dygocze i nierównio pracuje. Czy to może byc dwumasa?
    P.s. przebieg 32000 km
  • mmdk
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Zmiana biegow

    Witam
    Niedawno zakupilem Octavie z silnikiem 1.9 tdi PD i mam takie pytanie.Gdzies wyczytalem ze jak bede zmienial biegi zbyt szybko to moge cos uszkodzic.Biegi zmieniam przy okolo 2000-2200,dodam ze jest to moj pierwszy diesel i stad to pytanie.
    Aha czy to jest normalne ze musialem juz po ok 3500 km dolac jakies pol litra oleju

    Komentarz

    • fireman6
      Rider
      • 2009
      • 360

      #3
      Pisząc zbyt szybko masz na myśli przy niskich obrotach czy jakoś ręką szybko wrzucisz bieg? Na zimnym to tak przy 2tys obrotów najlepiej zmieniać, a jak się rozgrzeje motor wskazówka temp cieczy stanie na 90stopniach to jeszcze z kilka km lub minut tak jeździj i powoli możesz śmielej wciskać gaz i przekraczać granice 2tys obrotów, bo olej wolniej się nagrzewa od płynu chłodniczego. Diesel lubi obroty i na zdrowie mu wyjdzie jak co jakiś czas jak go przeciągniesz 1,2,3 bieg do 4tys żeby się kierownice w turbinie rozruszały. Tak na trasie na ciepłym to śmiało zawsze każdy bieg sobie kręć do 3tys lekko, jak podjeżdżasz pod wzniesienia do staraj się trzymać na min. 2tys obrotów. Możesz jeździć na niższych obrotach o to jedynie chodzi żebyś nie miał powiedzmy zapiętego 4biegu 1100obrotó i dajesz gaz w podłogę bo szkoda silnika. Pompowtryski mają to do siebie, że biorą olej i trzeba pilnować stanu.
      Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
      Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zapewne chodzi o to aby biegi zapinac powoli, tak aby synchronizatory zdążyły zareagować. Czyli nie bawimy sie na codzien w kierowce F1 :szeroki_usmiech

        Pompowtryski mają to do siebie, że biorą olej i trzeba pilnować stanu.
        Tak ale nie do konca. Znam silniki które oliwy nie pija.

        Po 3500 km 0,5 oleju to taka srednia wartosc. Jak zapniesz przyczepe i gonisz na autostradzie to taki wynik to norma.

        Ważne jest to co fireman6 napisał kiedy nie można dawać gazu do oporu.
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • fireman6
          Rider
          • 2009
          • 360

          #5
          No i oczywiście nie zapominaj dać turbince ochłonąć przed celem zatrzymania spokojniej jedź do 2tys z 1-2km jak z trasy zlatujesz i daj mu z 1-2min na wolnych niech sobie poklekocze

          phrix, no różnie bywa, aż tak się nie znam na motorach :P Ostatnio znajomy był u mechanika z ATD to mu powiedział, że może mu tam brać tego oleju trochę, tylko nie pamiętam dokładnej wartości. Jeszcze też zależy gdzie się jeździ niby po mieście mniej oleju się spala, a na trasie więcej bo się utlenia wszystko to co się w czasie miejskiej jazdy zbierze w oleju.
          Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
          Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Pocieszająca jest wartość jaka pisze w instrukcji obsługi :lol:
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • mmdk
              Drive
              • 2009
              • 70

              #7
              Czyli mozna sobie przy tych 2000-2500 zmieniac biegi,byleby tylko silnik rowno chodzil bez dlawienia go i co jakis czas dac mu troszke ostrzej.Ciekawe jest to co mi powiedzial jeden mechanik,ze jak zmieniasz olej na innej marki to zawsze bedzie bral go za pierwszym razem troszke wiecej,a pozniej z czasem coraz mniej jesli oczywiscie caly czas uzywasz tego samego.Ja wlalem Castrol Magnatec,nie wiem czy to dobry wybor-znajomy mi tak polecil.Jeszcze mi doradzil co jakis czas wlac mu troszke miksolu,ze to niby pomaga.

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez mmdk
                ze jak zmieniasz olej na innej marki to zawsze bedzie bral go za pierwszym razem troszke wiecej,a pozniej z czasem coraz mniej jesli oczywiscie caly czas uzywasz tego samego
                chyba zmień mechanika.
                Zamieszczone przez mmdk
                znajomy mi tak polecil.Jeszcze mi doradzil co jakis czas wlac mu troszke miksolu,ze to niby pomaga.
                daj sobie spokój z wszelkimi dodatkami jak mixol. to nie kombajn. Lej dobre paliwo i wystarczy.

                Komentarz

                • romi-70
                  Elegance
                  • 2008
                  • 920
                  • Volkswagen
                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                  #9
                  O olejach jest tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=23288
                  Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                  http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                  Komentarz

                  • mmdk
                    Drive
                    • 2009
                    • 70

                    #10
                    Kupilem kilka butelek miksolu na zapas wiec juz go pewnie wleje ale skoro mowisz ze to nie ma sensu to......

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      kilka butelek ??????

                      jesli juz zdecydujesz sie eksperymentowac, to najpierw nalej troche oleju (swojego silnikowego) i tegoz miksolu do przezroczystego naczynia i zobacz czy sie to wogole miesza, czy nic sie nie wytraci, czy sie to po pewnym czasie nie rozwarstwi.....

                      a jak ten mechanik uzasadnia to dodawanie miksolu ???
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez mmdk
                        Kupilem kilka butelek miksolu na zapas wiec juz go pewnie wleje ale skoro mowisz ze to nie ma sensu to......
                        nie ma sensu bo lepiej inwestować w dobre paliwo bo ono już ma wystarczające właściwości smarne (nie będę reklamował marek stacji) ale ważne by nie lać jakiejś taniej lewizny niewiadomego pochodzenia bo PDek jest niestety bardziej na to wyczulony.

                        Oleje silnikowe o tej samej specyfikacji i NORMIE ! możesz spokojnie ze sobą nawet mieszać, już nie mówiąc już o zalewaniu innej marki na nowo.
                        Zalałeś Castrola i ok, ojciec w axr tez jezdzi na castrolu, oleju bierze znikomo wiec narazie nie zmienia.

                        Komentarz

                        • romi-70
                          Elegance
                          • 2008
                          • 920
                          • Volkswagen
                          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez rss
                          kilka butelek ??????

                          jesli juz zdecydujesz sie eksperymentowac, to najpierw nalej troche oleju (swojego silnikowego) i tegoz miksolu do przezroczystego naczynia i zobacz czy sie to wogole miesza, czy nic sie nie wytraci, czy sie to po pewnym czasie nie rozwarstwi.....

                          a jak ten mechanik uzasadnia to dodawanie miksolu ???
                          Ale mixol do ON chyba miałby być dolewany... Jak na to nie patrzył nie odważył bym sie na coś takiego. Kiedyś lało sie mixol ale do opału bo był za /suchy/ :P
                          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez romi-70
                            Ale mixol do ON chyba miałby być dolewany
                            no oczywiście, przecie nie jako dodatek do oleum :wink:
                            taksiarze się lubowali w mixolu, ale wiadomo dlaczego, paliwko tanie z..., więc trza było zadbać o pompy :wink:

                            Komentarz

                            • romi-70
                              Elegance
                              • 2008
                              • 920
                              • Volkswagen
                              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez cysterniarz
                              no oczywiście, przecie nie jako dodatek do oleum :wink:
                              taksiarze się lubowali w mixolu, ale wiadomo dlaczego, paliwko tanie z..., więc trza było zadbać o pompy :wink:
                              Dokładnie TAK ale kol. rss pisał o jakimś rozwarstwianiu... :diabelski_usmiech
                              Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                              http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                              Komentarz

                              • rss
                                L&K
                                • 2009
                                • 1098

                                #16
                                mixol jest olejem do benzyny (jak kazdy wie) i moze najnormalniej w swiecie nie mieszac sie zarowno z ON jak i olejem silnikowym do diesli. (tak jak oleje do diesli typu superol nie mieszaly sie z benzyna - nawet po zamieszaniu po pewnym czasie olej sie wytracal). moze w sytuacji gdy samochod jezdzi i zbiornik sie trzesie postepuje to wolniej, ale pewnosci nie ma.
                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                _________________________________________
                                Do sprzedania:
                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                Komentarz

                                • Tomek_dx
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 398

                                  #17
                                  Nie lej zadnego Miksolu do ON. Silniki na PD są bardzo czułe na jakość paliwa. Co do zmiany biegów oczywiście jak sie silnik rozgrzeje spokojnie mozesz zmieniać pomiedzy 2-3 tys. Poniżej tych wartosci dwumasa dostaje ostro w d..pe i moze wcześniej być do wymiany oczywiście jeśli dodatkowo wciska się gaz do dechy. Od czasu do czasu trzeba przegonić autko aby rozruszać kierownice w turbinie. Co do oleju sprawdź czy nie masz go za dużo w dolocie, może turbina przepuszczać.
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  Pracuję...