[O1] Problemy z odpalaniem 1,6 SR 102KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Problemy z odpalaniem 1,6 SR 102KM

    Witam,
    pytanie jak w temacie, ile może zarabiać mechanik/elektromechanik w ASO Skodzianki w Wa-wie? Wiem, że dziwne pytanie ale potrzebuje konkretnych odpowiedzi (kwoty brutto/netto). Jeśli jest tu jakiś mechanik z ASO i może się pochwalić to proszę bardzo o info. (może być na priva).
    Dzięki z góry za wiadomości.
    Pozdrawiam Aro
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Problemy z odpalaniem 1,6 SR 102KM

    Witam od jakiegos czasu mam problemy z porannym odpalaniem. Jak jest zimny po dluzszym postoju, po zakreceniu czasem zalapie a czasem nie a jak juz odpalil to dlawi sie, strzela nawet zgasnie. Juz za drugim razem jest w miare ok. Podczas odpalania czuc jakby nie przepalone paliwo, oraz spaliny-silnik pracuje nierowno. Po przygazowaniu wraca wszystko do normy. Podpinalem pod Vaga nie bylo zadnych bledow. Dzis zas zapalila sie kontrolka check engine i po paru odpaleniach zgasla. Przebieg 170 tysiecy na LPG. Wymienialem przewody, swiece -jakies 20.000 przejechalem po wymianie. NIe wiem gdzie szukac i co moze byc przyczyna takiego odpalania. Jak jest cieply jest ok- troszke czasem rzuca silnikiem zas obroty stoja rowno. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

    Komentarz

    • jimw
      Ambiente
      • 2009
      • 228

      #3
      Być może nie jest to bezpośrednia rada związana z tym tematem ale ja jak zakładałem gaz to gazownik stwierdził - 15k na dobrych świecach to będzie całkowity maksior. Wydaje się zatem, że może warto je ponownie wymienić.

      Nie mniej dobrze będzie jeśli tę tezę potwierdzi lub odrzuci ktoś z lepiej 'wiedzących'.

      Pozdrawiam,
      jimw
      Jest:
      O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
      Była:
      O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
      O1 1998, 1.6 AEE + LPG

      Komentarz

      • speede
        Ambiente
        • 2007
        • 248

        #4
        Byc moze i masz racje, ale przed wymian ai po wymianie siwecy jest tak samo. Wiec raczej to nie to bedzie przyczyna. Mam zalozone opryginalne swiece VW Audi. Moze ktos jeszcze z szanownych posiadaczy Octavek wpadnie na jakis pomysl?

        Komentarz

        • artek
          Classic
          S_OCP Member
          • 2008
          • 8

          #5
          Jezeli chodzi o odpalanie poranne mam ten sam problem. Przyczyną może być nieszczelny zawór od gazu. Najlepiej to sprawdzić trzeba odłączyć wężyk od filtra z gazu i zostawić tak na powiedzmy noc. Rano jak będziesz miał zapalić zakręć ponownie filtr od gazu i zapal jak będzie bez zarzutów to po dla pewności powtórz ten schemat jeszcze w następnym dniu. Jeżeli zapali znaczy że czeka cie regeneracja listwy wtryskowej gazu lub wymiana zaworu. Pozdrawiam.

          Komentarz

          • speede
            Ambiente
            • 2007
            • 248

            #6
            witam, problem jest dalej. odpinalem gaz i jezdzilem na samej benzynie jest tak samo. Po podlaczeniu do vaga wurzuca bledy:
            17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
            16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
            17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
            16556 System zbyt bogaty (strona 1)
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
            17700 Termostat - przerwa
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
            16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
            17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
            brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY\
            i teraz nie wiem co mam wymieniac pokolei:czujnik temp, sonda itp

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Trochę dużo tego a nawet za dużo. Mi coś tu śmierdzi wiązką.
              1. Czy nie myłeś przypadkiem ostatnio silnika?
              2. Czy nie masz myszy w garażu (jeżeli trzymasz samochód w garażu oczywiście)?
              3. A jeżeli samochód stoi pod chmurką to czy nie naleciało Ci liści do podszybia i czy nie stoi tam przypadkiem woda?
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • speede
                Ambiente
                • 2007
                • 248

                #8
                witam, nie mylem wody raczej tez nie nalecialo. Samochod stoi w garazu. Co i gdzie mam sprawdzic, czesto mam te bledy. Co moze byc twoim zdaniem oraz jesli masz jakis pomysl to daj znac. Z gory dziekuje.

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zdemontuj podszybie, czyli najpierw wycieraczki a później te plastiki, tam jest komputer od silnika i oczywiście wiązki i tam czasami potrafi stać woda jeżeli liście zatkały kanały spływowe.
                  Druga miejsce to trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza i można też akumulator z podstawą bo pod nimi biegnie plastikowy tunel w którym jest wiązka od ECU do czujników.
                  Zobacz czy coś nie jest przycięte lub pogryzione no i czy nie ma gdzieś suprajsów (czyli mysich gówienek :P ).
                  Jeżeli to będzie ok to pomyślimy dalej.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • speede
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 248

                    #10
                    witaj, oki sprawdze. Ale z woda to raczej odpada, gdyz co roku czyszcze tunel przy wymianie filtra kabinowego. Zawsze jest czysciutko. Dzis jak odpalalem to normalnie strzela !!! cholera juz mnie bierze. Wymienilem czujnik temperatury- moze troche lepiej- ale problem jest dalej.Po wykasowaniu bledow narazie nic nie wyskakuje, ale pojezdze i dam znac, oraz sprawdze te kabelki. Z rana wystarczy ze przytrzymam noge na gazie i jest ok- jesli nie pozwole mu zgasnac, inaczej bedzie strzelac , dlawic sie az zgasnie. Juz za drugim odpaleniem jest dobrze. Zauwazylem jeszcze ze jak tylko rusze do jazdy to silnik jakby troche taki mulasty i dlawi sie.

                    [ Dodano: Pon 12 Paź, 09 07:29 ]
                    po sprawdzeniu kostek i polaczen wydaje sie wszysto ok.Wykasowalem bledy i po kilku Km mam kolejne te same:
                    17811 - EGR System: Regulation Divergence
                    P1403 - 35-10 - - - Intermittent
                    17811 - EGR System: Regulation Divergence
                    P1403 - 35-00 - -
                    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                    P0130 - 35-00 - -
                    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
                    P0172 - 35-10 - - - Intermittent


                    zas 17811 powtarza sie najczesciej.Za co tu sie zabrac- problem z zimnym rozruchem silnika-zapala i gasnie-dlawi sie stzrela- podczas przyspieszania jakby sie mulil i dusil, dopiero jak nie zlapie kilku stopni temperatury. Jakies pomysly na pomoc?

                    Komentarz

                    • akmiecik
                      Classic
                      • 2009
                      • 14

                      #11
                      Ja mam octavia tour 1.9tdi mam podobny przypadek iż zapala mi się kontrolka check engine ale po przejechaniu kilkuset kilometrów ginie.
                      Obstawiam, potwierdzili też to pod komputerem iż jest to recyrkulator spalin.

                      Dodatkowo nie wiem skąd i dlaczego czasami wariuje mi przekaźnik od migaczy, tzn. jak odbija migacz(przestaje działać) przekaźnik cały czas sobie w tle działa, czasami tez taki objaw włącza się automatycznie. Oczywiście na zewnątrz nic się nie dzieje, tego objawu nie widać.

                      Komentarz

                      • nosferatus
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 601

                        #12
                        jeśli zostały wymienione kable i świece i to nie pomogło ,to zostaje jeszcze jedna sprawa - cewka zapłonowa.w silniku bfq jest jedna szt. z tego co wiem to lubią one siadać - jak masz jakiegoś znajomego mechanika to może on będzie miał cewkę na podmianę i wtedy zobaczysz na drugi dzień czy coś się zmieniło.
                        Silnik BFQ + sekwencja KME
                        CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                        Kenwood KDC-BT92SD
                        Hertz HSK 165
                        Hertz DBX 250
                        KICX Kap 45
                        KICKER ZX 200.2
                        Kable - Dietz, Caliber
                        Kondzio 1F
                        wygłuszenie drzwi

                        Komentarz

                        • speede
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 248

                          #13
                          oczywiscie zastanawialem sie nad cewka, z tym ze nie chce inwestowac w slepo, nie mam zeby podmienic a uzywki nie chce kupowac. Dziwna sprawa z tym odpalaniem na zimnym, czasem jest tak ze nawet nie zaskoczy, moze paliwo nie dochodzi jak z rana odpalam. Ale temat do przerobienia i sprawdzenia. Poszukam moze ktos ma pozyczyc cewke do sprawdzenia.

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Moja diagnoza jest taka:
                            EGR szwankuje a wygląda na to że jest cały czas otwarty i do silnika dostają się spaliny non stop co bardzo źle wpływa na prace silnika gdy jest zimny a gdy jest ciepły już mu tak bardzo nie przeszkadza bo wtedy EGR powinien się otwierać przy prawidłowym działaniu.
                            Kolejnym dowodem jest błąd lambdy (system regulacji za bogaty) co oznacza że współczynnik lambda doszedł do wartości wzbogacania mieszanki ale ona nie zostaje wzbogacona (czyli jest za uboga) bo EGR jest otwarty wtedy kiedy nie powinien czyli na zimnym silniku.

                            Spróbuj wyjąć EGR i go wyczyścić. Ja postaram się sprawdzić w jaki dokładny sposób można go sprawdzić.

                            Pozdrawiam

                            [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 22:20 ]
                            Jeżeli posiadasz Vaga EGR sprawdza się następująco:
                            silnik pracuje na wolnych obrotach wchodzisz w 01(silnik), następnie w bloki pomiarowe i wchodzisz w blok 74 a następnie przełączasz się na nastawy podstawowe i obserwujesz pierwsze i czwarte pole pomiarowe.
                            W pierwszym polu napięcie powinno się zmieniać 0,3-1,2V,a w czwartym powinno się wyświetlić ADP. runs a następnie ADP OK lub ERROR.
                            Jeżeli napięcie w pierwszym nie jest dobre albo w czwartym nie pokaże się ADP OK to trzeba sprawdzić bezpośrednio EGR.

                            Sprawdź to najpierw jeżeli wyjdzie coś nie tak to napisze Ci jak sprawdzić EGR-a.

                            Pzodrawiam
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • grf
                              Classic
                              • 2008
                              • 3

                              #15
                              egr

                              mam podobne objawy i z neta wyczytałem że najlepiej zaślepić egr, tak zrobiłem i objawy nie ustąpiły

                              Komentarz

                              • speede
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 248

                                #16
                                ok sprawdze egr tak jak piszesz. Ostatnio po wykasowaniu bledow juz egr sie nie pokazuje. Zas sa bledy nastepujace:
                                3 Faults Found:
                                16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                P0130 - 35-10 - - - Intermittent
                                16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
                                P0501 - 35-10 - - - Intermittent
                                17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
                                P1290 - 35-10 - - - Intermittent

                                Wiem ze wczesniej zostaly wykasowane wartosci wyuczone i od tamej pory bledy egr nie pokazuja sie. Zas sa inne.
                                Jezdze na lpg i moze to byc przyczyna ze czasem wyrzuca bledy sondy. Bo sonda dziala poprawne, ale nie wiem czemu akurat jest taki blad 16514.
                                Co oznaczaja te 2 pozostale bledy?

                                Komentarz

                                Pracuję...