Hej
Czym w teorii i w praktyce rozni sie climatronic w O1 od climatic w O2?
Ta pierwsza jest w pelni automatyczna, ta druga polautomatyczna. Na czym polega te pół?
W O2 climatronic jest juz dwustrefowy (i trzeba niezle wybulic zeby go miec), w O1 nic nie pisze, tzn ze nie jest strefowy?
Climatronic to inaczej klimatyzacja sterowana automatycznie. Zarówno w O I jak i w O II funkcjonuje ona w ten sam sposób. Róznice polegają na dodaniu pewnych funkcji w climatronicu montowanym w O II np. Climatronic w O II jest dwustrefowy (istnieje możliwośc ustawienia innej temperatury nawiewanego powietrza dla kierowcy a innej dla pasazera) a w O I jednostrefowy. W O II jest jeszcze czujnik nasłonecznienia wnętrza czego brakuje w O I.
Ale jak manualna wlacze na stale to w zimie zamarzne Czyli nie chodzilo mi o funkcjonalnosc wylacznika, ale o skutecznosc dzialania polautomatu
W OII nie zamarzniesz. Już ktoś wcześniej napisał, że climatic nie steruje tylko siłą nawiewu i kierunkiem nawiewu, ale utrzymuje stałą temperaturę. Efekt jest taki, że dojście do zadanej temperatury trwa dłużej w zależności od tego jaką będziesz miał ustawioną siłe nawiewu. Jeżeli na pokrętle ustawisz 22 stopnie (środkowe położenie) to też taką będziesz miał temperature w środku i w zależności od tego czy jest zimno czy ciepło climatic juz odpowiednio będzie wiedział czy puszczać zimne czy ciepłe powietrze. W zasadzie w zimie nie ma sensu używać climatica. Przydaje się tylko do odparowania szyb... Regulator temperatury działa w climatic nawet wtedy, gdy wyłączony jest przycisk AC. W instrukcji jasno jest to opisane.
Ale jak manualna wlacze na stale to w zimie zamarzne Czyli nie chodzilo mi o funkcjonalnosc wylacznika, ale o skutecznosc dzialania polautomatu
Klimatyzacja to nie chłodziarka, która z założenia ma chłodzić.
Klimatyzacja ma za zadanie utrzymać żądaną temeraturę w pewnym jej zakresie.
Zimą klimatyzacja pozwala osuszyc powietrze i szyby - nie parują i nie zamarzają od środka i nie musisz jej cale ustawiać na chłodzenie. (zreszta przy -15 na dworze jak sie ustawi +18 w środku to i tak poleci ciepłe i czyste powietrze)
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Climatronic to inaczej klimatyzacja sterowana automatycznie. Zarówno w O I jak i w O II funkcjonuje ona w ten sam sposób. Róznice polegają na dodaniu pewnych funkcji w climatronicu montowanym w O II np. Climatronic w O II jest dwustrefowy (istnieje możliwośc ustawienia innej temperatury nawiewanego powietrza dla kierowcy a innej dla pasazera) a w O I jednostrefowy. W O II jest jeszcze czujnik nasłonecznienia wnętrza czego brakuje w O I.
W O1 JEST czujnik nasłonecznienia w Climatronicu. Taki mały pypeć na desce między otworami nawiewów.
ok, w takim razie jaki sens uzywania climatronic w zimie (a wiele osob pisze ze nie wylacza)?
Climatronic powinieneś mieć włączony przez cały rok. Przynajmniej ja tak miałem w Lagunie. Robi wtedy za ciebie automatycznie wszystko co związane jest z utrzymaniem żądanej temperatury i parowaniem szyb. W zimie przeważnie grzeje, ale jak postawisz wozidełko na słońcu i wnętrze się mocno nagrzeje to i potrafi włączyć klimę i ci je schłodzić. To że masz cały czas włączonego climatronica to nie znaczy, że cały czas chodzi ci klimatyzacja.
Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.
a czy klimatyzacje polautmatyczna czyli climatic tez mozna tak uzywac, tzn caly rok ja miec wlaczona? marte wyzej napisal ze w zimie nie ma sensu, ale czemu skoro climatronic mozna, a roznica miedzy nimi to tylko regulacja sily nawiewu i wyboru wylotu?
Zacznijmy od tego ze KAŻDĄ jedną klimatyzacje powinno sie włączać przynajmniej raz w TYGDONIU na 15 min. Zwiazane jest to z faktem że w czynniku chłodzacym zawart jest olej smarujacy i konserwujący cały układ. Nie uzywanie klimatyzacji przez dłuzszy czas (np. prze zokres zimy) moze spowodowac zatarcie sie jej elementów i niemozność jej pracy.
a czy klimatyzacje polautmatyczna czyli climatic tez mozna tak uzywac, tzn caly rok ja miec wlaczona? marte wyzej napisal ze w zimie nie ma sensu, ale czemu skoro climatronic mozna, a roznica miedzy nimi to tylko regulacja sily nawiewu i wyboru wylotu?
W climaticu też można mieć włączone AC całą zimę tylko jaki to ma sens? Oczywiście przydaje sie to do osuszania powietrza i zapobiega parowaniu szyb. Ale zawsze AC można włączyc jak jest potrzeba. Pomimo wyłączonego AC climatic i tak stara się utrzymać stałą temperature w aucie. Logiczne jest to, że bez włączonego AC nie schłodzi wnętrza auta z 30 do 22 stopni ale napewno utrzyma 22 stopni w zimie.
Pzdr
Szkoda że jest dziura w forum. Włączenie klimatronika w zimie nie oznacza że będzie działała sprężarka klimatyzacji. Poniżej 5 stopni w klimatroniku w trybie auto spreżarka się nie włącza. Włącza się o ile pamiętam w trybie nadmuchu na szybę i w trybie obiegu zewnętrznego.
W Climaticu bez włączenia AC instalacja działa jak klimatronik w trybie ECON (oczywiscie bez regulacji nawiewu). Stara się ustawić temperaturę "z tego co ma".
Włącza się o ile pamiętam w trybie nadmuchu na szybę i w trybie obiegu zewnętrznego.
Chyba wewnętrznego. Ktoś może potwierdzi to info, że mimo, że mam AC włączone, to jak temperatura na zewnątrz jest niższa niż żądana, to sprężarka się nie włącza, czy rzeczywiście się nie włącza dopiero poniżej 5°C? Nie mam teraz manuala pod ręką...
Edit:
W angielskiej instrukcji:
chłodzenie działa gdy pracuje silnik, temperatura na zewnątrz jest powyżej +2°C i gdy A/C jest włączone.
Producent zaleca uruchomienia climatronica co najmniej raz w miesiącu na 5 minut.
Big, sprężarka w OII cały czas pracuje, nie ma ona sprzęgła do zalączania jak w OI i zalana jest również olejem. Już na forum była opisywana jak działa.
Big, sprężarka w OII cały czas pracuje, nie ma ona sprzęgła do zalączania jak w OI i zalana jest również olejem. Już na forum była opisywana jak działa.
Dokładnie tak jak piszw AdamB. Sprężarka pracuje cały czas. Włącznik połączony jest z elektrycznym regulatorem cisnienia w układzie klimatyzacji.
Kiedyś w momencie włączenia klimatyzacji załączało się sprzęgiełko kompresora klimy. Teraz kompresor chodzi non stop.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Edit:
W angielskiej instrukcji:
chłodzenie działa gdy pracuje silnik, temperatura na zewnątrz jest powyżej +2°C i gdy A/C jest włączone.
Producent zaleca uruchomienia climatronica co najmniej raz w miesiącu na 5 minut.
Witam jako nowy na forum!
Kilka dni temu kupiłem używaną Octavię I z climatronikiem. Niestety w instrukcji do samochodu (po niemiecku, bo była sprowadzona z Austrii) opisany jest climatic (rysunek z trzema pokrętłami). Nie bardzo wiem, jak obsłużyć ten climatronic. Może ktoś ma polską instrukcję do O I i mógłby zeskanować/sfotografować odpowiedni fragment? Albo chociaż opisać łopatologicznie na forum
Wg polskiej instrukcji climatronic dziala jesli jest wiecej niz +5 stopni, nie wlaczyles econ i silnik pracuje
przyciski mowia same za siebie, warto tylko wspomniec ze econ wyłącza chłodzenie i osuszanie, za to ogrzewanie i przewietrzanie działa normalnie; przycisk po lewo na dole odpowiada za zamkniety obieg
jesli zmienisz moc nawiewu lub przelaczysz rozdział nadmuchu wyłącza się tryb automatycznego sterowania predkoscia nadmuchu; komputer bedzie staral sie jednak utrzymac zadaną temp
ktos na forum wspominal zeby nie wlaczac klimy jesli rpm sa powyzej ~2k rpm bo sprzegielko moze trafic szlag
Komentarz