:diabelski_usmiech
[OI] Instalacja gazowa LPG
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
[OI] Instalacja gazowa LPG
Witam.
Od dłuższego czasu biję się z myślami na temat instalacji LPG: instalować, czy nie instalować. Z kalkulatorem w ręce liczę i liczę i liczę i wychodzi mi, że koszt instalacji teoretycznie powinien mi się zwrócić po ok. 15tys.km czyli po jakimś roku z hakiem. Niby wszystko ładnie pięknie, nawet doliczając wyższy koszt przeglądu oraz częstszą wymiane świec i kabli WN.
No właśnie.. teoretycznie wygląda to ładnie pięknie, ale jak to jest od strony praktycznej ?? Chodzi mi o moment przełączenia zasilania na gaz. Z tego co się doczytałem to w przypadku instalacji sekwencyjnej zasilanie przełącza się automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. I teraz zasadnicze pytanie... ile mniej więcej kilometrów trzeba przejechać, aby temperatura była "odpowiednia" ?? Jak to jest u Was ??
Jest to o tyle ważne dla mnie pytanie, ponieważ droga do pracy to zaledwie 3km i przyznaję, że dojeżdżając do pracy chyba jeszcze nie osiągam optymalnej temperatury pracy (ok.90st). Droga powrotna to znowu 3km (na niedogrzanym silniku), później po obiedzie jakiś wypad do teściowej czy na miasto, znowu na niedogrzanym silniku itd. Wychodzi zatem na to, że jakieś 1/3 całorocznego dystansu pokonuję na niedogrzanym silniku, a tym samym praktycznie koszt instalacji zwróci się nie po 15 tys. a po ok. 20tys.
Podpowiecie jak to jest u Was ??
-
-
Powiem Ci ze tez mam blisko do pracy i nie decydowałem sie na LPG nawet jak jezdzilem escortem ktory na takich dystansach potrafil w zime mi spalic 14 l paliwa na 100 km. Na gaz bedzie Ci sie przelaczac w polowie drogi. i tak bedzie trzeba lac paliwo i tak, a jak na niedogrzanym silniku jezdzi sie na gazie to w torbe dostaje....
Komentarz
-
-
Jak masz 3km do pracy, to w zimie raczej nie przełączy Ci się na gaz, więc non stop Pb - brak oszczędności. Latem na gaz przełączy się po kilkuset metrach, ale przy całkowitym dystansie 3km i tak kilkadziesiąt procent drogi pokonasz na Pb - niewielkie oszczędności. Prawdziwe oszczędności zauważysz dopiero na długich trasach, kiedy długość jazdy na Pb będzie zaledwie minimalna.
Ja powiem tak: do pracy mam w jedną stronę 26km, czyli w kółku jakieś 50-kilka, rocznie przejeżdzam jakieś 18-20k km. I wyliczyłem sobie, że inwestycja na instalację LPG zwróciłaby mi się dopiero po 25.000km, a potem oszczędzałbym raptem 100zł/1000km, przy czym z tych oszczędnoiści musiałbym opłacić droższy przegląd rejestracyjny, przegląd instalacji, dodatkowe naprawy/wymiany wynikające z jazdy na LPG (choć wiele osób będzie Ci wmawiać, że żadne częstsze naprawy/wymiany nie będą miały miejsca). I zrezygnowałem, mimo, że moje wcześniejsze dośwaidczenia z gazem były pozytywne.
Tym bardziej Tobie proponuję przemyślenie, bo przy Twojej jeździe (te 3km w jedną stronę) inwestycja zwracać się będzie baaaaardzo długo, lub wręcz nigdy się nie zwróci...
Komentarz
-
-
Ile czasu na postoju trzeba czekac, zeby woda w tym 1.6 osiagnela 40'C zeby przelaczyl sie z Pb na LPG??
Pytam, bo zima czesto auto zapala sie zeby szyby odmarzly chociaz troche i auto te 2-5minut chodzi na postoju - pomijam czepianie sie ekologow :twisted:
Mozna tez jezdzic objazdem do pracy, wtedy bedzie z 10km :idea:
Komentarz
-
-
jak ostatnio liczylem, to kupujac nowa O1 z gazem (koszt instalacji ok 2 tys zl), uwzgledniajac ze srednio gaz jest 2x tanszy od benzyny, uwzgledniając koniecznosc corocznych drozszych przegladow, zakladajac spalanie benzyny ok 1l/100km i gazu prawie 10l/100km przy 10tys km rocznie wyszly oszczednosci rzedu 600zl rocznie to zwracac sie bedzie trzy lata.
Zakladajac iz nowym autem pojezdze min 5 lat inwestycja sie oplaca.
Kluczowe jest wlasnie ile sie jezdzi rocznie, im wiecej tym instalacja szybciej sie zwroci.
W aucie uzywanym to juz wyzszy koszt instalacji, pewnie nie w ASO i w uzywanym samochodzie instalacja moze stwarzac problemy - tu juz trzeba inaczej patrzec.
Przy 10 tys km rocznie na pewno bym nie zalozyl sekwencji do uzywanego auta (ktora kosztuje pewnie z 4 tys zl)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftMozna tez jezdzic objazdem do pracy, wtedy bedzie z 10km
Czyli jednym słowem w moim przypadku to mija się z celem. Dzięki za swoje opinie
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 12:26 ]
Zamieszczone przez Maicroftzima czesto auto zapala sie zeby szyby odmarzly chociaz troche i auto te 2-5minut chodzi na postoju
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12a potem oszczędzałbym raptem 100zł/1000km,
ja od kad mam samochodzy zawsze montuje w nich lpg... nie ma tym problemow - zwlaszcza jak zakłada sie dobra instalajce ! teraz jutro do skody tez zakładem sekwencje... nie wazne ze wybule za nia teraz 2500.. wazne ze jadac na stacje potem zalewam do pełna bak za 80 zł i robie 400 km... wiadome ze w zimie trzeba na PB pojezdzic.. ale zawsze te pol drogi masz na lpg.. pomnozyc to razy chocby te 4 miesiace zimy to i tak wyjdziesz do przodu.. wiec komentarze ze sie nie oplaca sa dla mnie nie na miejscu...
pozatym uwazam ze jeli stac cie na auto to i stac cie na czestsza wymiane swiec i kabli bo to nie sa jakies astronomiczne kwoty... pozatym mowisz ze robisz 15tkm na rok to masz wymiane co dwa latahehe i kto ma jeszce argumenty by nie zakładac lpg ? ze przegląd droższy ? jedyne 70 zł więcej.. przy 1 tankowaniu ci sie wraca
familly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Ciekawym jest fakt iż doradzają osoby, które nie posiadają aut z instalacją LPG :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Viniuczęstszą wymiane świec i kabli WN
Osobiście bawią mnie wypowiedzi o wysokich kosztach obsługi LPGPosiadam już 4 auto na LPG i nie zmieniałem specjalnie częściej świec. Wszystkie auta sprawowały się bez zarzutów.
Podstawa to profesjonalny montaż i dobranie podzespołów instalacji do danego auta !!
Ludzie zainstalujcie, pojeździjcie na LPG i dopiero wtedy doradzajcie :!:
Viniu, w Twoim przypadku to niekoniecznie opłacalne.
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 12:47 ]
Brawo DJTOMEK, w końcu jakaś rozsądna wypowiedźzaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEKZamieszczone przez Agamek12a potem oszczędzałbym raptem 100zł/1000km,
ja od kad mam samochodzy zawsze montuje w nich lpg... nie ma tym problemow - zwlaszcza jak zakłada sie dobra instalajce ! teraz jutro do skody tez zakładem sekwencje... nie wazne ze wybule za nia teraz 2500.. wazne ze jadac na stacje potem zalewam do pełna bak za 80 zł i robie 400 km... wiadome ze w zimie trzeba na PB pojezdzic.. ale zawsze te pol drogi masz na lpg.. pomnozyc to razy chocby te 4 miesiace zimy to i tak wyjdziesz do przodu.. wiec komentarze ze sie nie oplaca sa dla mnie nie na miejscu...
A niech tam, policzę oszczędności przy dzisiejszych cenach paliwa:
1. jazda na Pb: 7,5 * 4,30 = 32,25zł
2. jazda na LPG: 10 * 1,95 + 1 * 4,30 = 23,80zł
Cóż, jeśli matematyka (nauka ścisła) nie kłamie, to 100km autem z LPG jest tańsze o raptem 8,50zł/100km...
I jeszcze raz: ja nie jestem wrogiem LPG, bo autami na gazie przejechałem jakieś 100.000km bez żadnych problemów (Polonez około 40.000km, Golf około 60.000km). Ale moja kieszeń (i kalkulator) mówi mi, że wcale tak dużo nie oszczędzam...
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 13:23 ]
Zamieszczone przez ediadaCiekawym jest fakt iż doradzają osoby, które nie posiadają aut z instalacją LPG :szeroki_usmiech (...)
Ludzie zainstalujcie, pojeździjcie na LPG i dopiero wtedy doradzajcie :!:
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 13:24 ]
Zamieszczone przez ediadaBrawo DJTOMEK, w końcu jakaś rozsądna wypowiedź
Koledzy, naprawdę dobrze radzę: zanim podejmiecie decyzję o montażu, stwórzcie sobie prostą kalkulację w Excelu i wtedy oceńcie, czy montaż LPG ma sens. Chętnie służę swoim "programem" w excelu do policzenia opłacalności jazdy na gazie...
Komentarz
-
-
Znalazłem w sieci ciekawski kalkulator opłacalności instalacji gazowej
Kalkulator opłacalności auta na gaz. Oblicz opłacalność i amortyzację systemu LPG. Sprawdź, jak dużo zaoszczędzisz! Zapraszamy.
Ja osobiście palnuje założenie LPG. Do niedawna nie opłacało mi sie wg mnie zakładac gazu. Robiłem przebiegi rzędu 10 tys rocznie z dojadami do pracy w jedną strone ok 3 km. Przez rok czasu wydawałem na benzynę średnio 250 pln miesięcznie.
Komentarz
-
-
Mnie się na pewno opłaca a mam do pracy jakieś 5 km. Ale jeżdze nie tylko do pracy (rok mija mam 10tyś km).
Faktycznie przełączanie przy temp -10 (po całej nocy) następuje po przejechaniu 3 km ALE przeważnie (a jeżdze na gazie różnymi autami od 12 lat) w zimę benzyna jest tania a LPG drogie.
Inna sprawa to to że 3/4 roku mamy ponad 10 st C więc nie przesadzajcie.
Polecam porządny kalkulator uwzględniający WSZYSTKO
Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
no to policzylem
1 tys km miesiecznie, cena gazu 2zl, cena benzyny 4zl, zuzycie gazu 10l, zuzycie benzyny 8l, cena instalacji 3tys zl
Miesiecznie oszczedzam...37zl....
Instalacja zwroci sie za 25 miesiacy.
Ok wlaczamy buzery, czyli dodajemy koszty rozruchu, serwisu itp, auto nowe, planowane uzywanie 3 lata. Ups , jestesmy w plecy...
Kalkulator fajny i ewidentnie obrazuje, ze jak sie malo jezdzi to sie wiele nie oszczedzi.
Komentarz
-
-
Maicroft, do pracy mam 2,5 km w jedna strone ...
Viniu, pisze ze rocznie robi ok 15 tys rocznie co wychodzi ok 40 dziennie...
Zamieszczone przez Agamek12Moja Skoda pali średnio prawie 7,5l/100km Pb. Widzę też, że użytkownikom instalacji gazu taka sama Skoda pali 10l LPG i około 1l PbZamieszczone przez Agamek12Koledzy, naprawdę dobrze radzę: zanim podejmiecie decyzję o montażu, stwórzcie sobie prostą kalkulację w Excelu i wtedy oceńcie, czy montaż LPG ma sens. Chętnie służę swoim "programem" w excelu do policzenia opłacalności jazdy na gazie...
ja nikogo nie namawiam na lpg ! ale zadna podkreślam ZADNA wypowiedz twierdzaca ze sie nie opłaca mnie nie przekona...
mowimy oczywiscie o ludziach którzy aut na codzien uzywaja a nie na weekendy !
tyle z mojej strony !familly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEKkolego dobra instalacja sekwencyjna pali tyle gazu co benzyny - mialem w golfie 2,0 150ps i palila mi 10 litrow - wiec jesli u kogos pali w motorze 1,6 11 litrow to ma lipna instalacje ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEKkolego dobra instalacja sekwencyjna pali tyle gazu co benzyny - mialem w golfie 2,0 150ps i palila mi 10 litrow - wiec jesli u kogos pali w motorze 1,6 11 litrow to ma lipna instalacje
porównywanie różnych silników nie ma specjalnie sensu, zwłaszcza, że masy aut się różnią. np. popatrz na spalanie 1.2, 1.4 i 1.6 od fiata i znajdź logiczne wnioski
ja też dochodziłem do wniosku o opłacalności LPG przez ponad rok i też uważam, że się opłaciło - choć do pracy mam 10km, (bo i tak 3/4 przebiegu robię na długich trasach)
ps OT: temat o LPG i posty się sypią jak z rękawa
Komentarz
-
-
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 14:41 ]
Maicroft, stray wiadome ze jak jest 1,4 w duzej budzie to ma wiecej pracy niz 1,8 w tej samej budzie
korzystając z kalulatora który jest na tej stronie gazeo wyszło mi ze rocznie oszczedzam ok 4 tys zł na paliwieoczywiscie mowie o sobie i moich przebiegach rocznych
czyli dzielac to na koszt sekwencji 2300 - cena dla stalego klienta od 6 lat ( 4 samochód ) koszt instalacji wraca sie mi po poł roku jazdy.. potem juz tylko zarabia na siebie taka instalacja.. coś więcej musze dodawac?
na marginesie dodam ze wyszło mi tam spalanie lpg na poziomie 9.2l - tak komuter sam wyliczyłfamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEK[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 14:41 ]
Maicroft, stray wiadome ze jak jest 1,4 w duzej budzie to ma wiecej pracy niz 1,8 w tej samej budzie
korzystając z kalulatora który jest na tej stronie gazeo wyszło mi ze rocznie oszczedzam ok 4 tys zł na paliwieoczywiscie mowie o sobie i moich przebiegach rocznych
czyli dzielac to na koszt sekwencji 2300 - cena dla stalego klienta od 6 lat ( 4 samochód ) koszt instalacji wraca sie mi po poł roku jazdy.. potem juz tylko zarabia na siebie taka instalacja.. coś więcej musze dodawac?
na marginesie dodam ze wyszło mi tam spalanie lpg na poziomie 9.2l - tak komuter sam wyliczył
Komentarz
-
-
Viniu, zakładaj - przynajmniej przestaniesz już przeliczać i kombinować przy dalszych wyjazdach. Jak będziesz miał LPG to też więcej będziesz jeździł a po to chyba kupiłeś auto.
Mnie śmieszą te wyliczenia - osobiście dostałem instalację w prezencie, ale gdyby nie to, to i tak wolę jednorazowo wydać 2500 niż potem się zastanawiać czy jechać, bo drogo wyjdzie.
Siadam, jadę i mam wszystko w nosie. Tankowanie do pełna za 70 zł jest naprawdę przyjemne.
Komentarz
-
-
kolega załozyciel tego tematu powiedział ze rocznie robi ok 15 tys - oszczednosc wg programu wynosi ok 2800 zł - czyli zwraca się instalacja...i się opłaca - tyle w tym temacie bo dyskutowac to mozna w nieskonczonosc ! zadał pytanie ja mu odpowiedziałem ! jego wybór co zrobi !!familly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
romman, chyba poruszyłeś bardzo ważny punkt przemawiający za LPG. Chodzi o częstsze używanie auta. Prawdą jest, że skoro teraz rocznie robię max. 15tys. licząc się z każdym wyjazdem, to po montażu LPG człowiek przestaje już ciułać tylko wsiada i jedzie.. bo taniej. Tym samym z pewnością byłoby tak, że po założeniu gazu robiłbym nie 15 a 20, może 25 tys. rocznie, a co za tym idzie instalacja zwróciłaby się szybciej. Z drugiej strony... więcej jeżdżąc to więcej wydatków na LPG... i koło się zamyka. Ale w końcuZamieszczone przez rommanpo to chyba kupiłeś auto.
[ Dodano: Czw 24 Wrz, 09 15:03 ]
OK koledzy... żeby nie podgrzewać juz atmosfery uważam tema za zamknięty. Znam wyliczenia, wiem juz co i jak. Teraz moja w tym głowa jak będzie.
Wszystkim udzielającym porad dziękuję za swoje opinie. Bez nich wiedziałem dużo mniej niż teraz.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
to ja tez dorzuce cos od siebie choc jestem kobieta. a wiec do tej pory mialam 4 auta na gaz ostatnie to golf III (silnik 1.4 60 km) i honde aerodeck (1.4 90 km) golf inst. II generacji,honda IV generacji srednie spalanie (zaznaczam caly czas po miescie) golf 6.6 l/100km, honda 7,2, wiekszosc jazdy to dojazd do pracy okolo 5 km,w jedna strone golf przelanczal sie po przekroczeniu 2000 obr/min. honda po przekroczeniu 30 st. przez caly okres uzytkowania razem z mezem przejechalismy odpowiednio dla golfa 140 330km a honda 167 010km na gazie,wiec obie instalacje sie zwrocily i przyniosly dochod,jedyne koszty jakie ponioslam to sonda lambda w golfie,a tak po za tym to tylko filtry,swiec itp.
a jutro w koncu odbieram nowke OII FL i tez z gazem i ma nadzieje ze bedzie ok.
Komentarz
-
Komentarz