Dolej, nie zawsze wymiana świadczy że się poprawi. Olej możesz wlać VW G 060 726 A2 lub też Mobil 75W/90.
Olej w skrzyni biegów
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez AdamBjama89, oleju w skrzyni biegów nie wymienia się teoretycznie w skodach już od kilkunastu lat. Dolewa się tylko jak widać wycieki lub przy sprawdzeniu na przeglądzie.
w innym samochodzie też nie wymieniałem oleju zgodnie z zaleceniem ASO i skończyło się naprawą skrzyni za 6500 zł netto :evil:
więc teraz takie suche gadki Serwisów mnie nie biorą.W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
ok, dzięki za Wasze opinie
rekin heehehe tak wyspałem sięASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60
Komentarz
-
-
Drążąc dalej problem olejów do skrzyni biegów znalazłem opisy i specyfikacje olejów ale niestety tylko do Octavii I. Myślę że powinno sie niektórym przydać. Szkoda, że na razie nie mam żadnego info do Octavii II a próbuje ustalić jakim olejem jest oryginalnie zalana skrzynia 5-biegowa o oznaczeniu JCR w Octavii II z silnkiem 1.9TDI BXE... Oczywiście serwisy Skody podały mi 4 różne oleje a na pytanie czy sa to oleje mineralne czy syntetyczne strzelająi niestety 90% nie trafia
A ja mam z nich niezły ubaw w rozmowach telefonicznych jak kręcą i wymyslają nie mając pojęcia co tam powinno być
Co dziwne prawdopodobnie w O2 skrzynia jest zalana olejem mineralnym!! gdzie do starego Golfa III lało się syntetyka do skrzyni!Tomek
Komentarz
-
-
Wiecie co ja nie wiem czy dolać olej czy zostawić w spokoju. Chodzi mi o pewien objaw.
Chodzi o to że lekko tzn z lekkim oporem wchodzą mi biegi a dokładniej opisze to tak:
Jak jest na luzie i wcisnę sprzęgło to zanim 1bieg wskoczy czuję lekki opór tak zaczyna się w połowie wrzucenia biegu. Potem jak już wrzucę jedynkę i trzymam sprzęgło wcisnięte to pozostałe biegi wchodzą elegancko do momentu puszczenia sprzęgła.
I teraz jest moje pytanie czy to może być wina oleju w skrzyni biegu czy szukać problemu gdzie indziej? Dodam iż mam wymienione całkowicie sprzęgło komplet nowy (łożysko, docisk i sprzęgło). Ten sam objaw miałem przed wymianą sprzęgła myślałem że po wymianie się poprawi a pozostał ten problem.
Czyli ja obstawiam dwie możliwości olej w skrzyni ewentualnie wysprzęglik. Co wy na to ??Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SuchyXJak jest na luzie i wcisnę sprzęgło to zanim 1bieg wskoczy czuję lekki opór tak zaczyna się w połowie wrzucenia biegu.
Może problem tkwi w regulacji wodzików - były gdzieś te tematy. Poszukaj.
Tak na szybko znalazłem
ale może jest więcej.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
W swojej oci wymieniłem olej w skrzyni po 300 kkm na 75W już drugi rok jeżdżę i wszystko oki. Dodam, że stary olej miał kolor herbaty.
Zamieszczone przez fcr19Oleju w skrzyni nie wymienia się, jedynie uzupełnia
Każda ciecz, która wykonuje jakąś prace z czasem traci swoje właściwości i nikt mi nie wmówi, że oleju się nie wymienia w skrzyni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Borsuk2fcr19 napisał/a:
Oleju w skrzyni nie wymienia się, jedynie uzupełnia
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoWidać lobby producentów części jest silne.
jeżeli już to można mówić o lobby dystrybutorów oleju (i niektórych warsztatów) a to jest silne. Producenci części mają co sprzedawać i wystarczający przerób oraz rozproszenie i konkurencja są na tyle duże że nikt w takim g.... marketingu łap nie musi i nie ma ochoty maczać...--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Każdy robi co uważa. Ja jak spuściłem stary olej to mało się nie porzygałem z tego smrodu. A po porównaniu starego z nowym byłem pewien że wymiana to doskonały pomysł
A co do ciężko wchodzących biegów to po pierwsze: wszystko zależy od temperatury zewnętrznej, tzn im zimniej tym ciężej biegi wchodzą dopóki olej nie nabierze "temperatury roboczej". A po wtóre, jeśli temperatura nie ma u was na to wpływu to wyregulujcie cięgna. Może pomóc.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem nie ma konieczności wymiany oleju w skrzyni, ale jak go wymienisz też się nic nie stanie ;-)
Jeżeli chcesz zalać dobry olej to znajdziesz go między innymi tu .
Wprowadzasz swoje parametry dotyczące samochodu, rocznika, pojemności/mocy i już wiesz ile wchodzi do skrzyni i czym zalać.
W moim przypadku jest to liquimoly GL4+ 75W90.
..."GL4+ 75W90" kopiujemy i wklejamy w szukajkę alledrogo, google itp.
Po takim zabiegu wyrzuci nam producentów, specyfikację oleju, czy syntetyczny itp...
Co do blokowania się pierwszego biegu, moim zdaniem jest to spowodowane brakiem synchronizatora (dlatego 1 bieg tak opornie wchodzi), z pozostałymi nie ma problemów.
Objaw normalny.
Zmiana oleju może w tej kwestii nieznacznie pomóc."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
""Co do blokowania się pierwszego biegu, moim zdaniem jest to spowodowane brakiem synchronizatora (dlatego 1 bieg tak opornie wchodzi), z pozostałymi nie ma problemów. ""
ta skrzynia mam synchronizowany 1 bieg - pozostałe do przodu tez ;-) nie synchronizowaną jedynkę miał maluch , jakieś Zuki i Stary
Komentarz
-
-
No tak, tu pewnie masz rację.
Choć zawsze można to sprawdzić w prosty sposób.
Metoda polega na wrzuceniu pierwszego biegu w momencie, gdy samochód toczy się np. do tyłu. Jeżeli będziemy mieli trudności z włożeniem biegu (będą zgrzyty) to albo synchronizator jest wytarty, albo go tam nie ma.
Wydaje mi się, że w mojej skrzyni za to wsteczny nie jest synchronizowany- dzisiaj to sprawdzę...
...sprawdziłem ;-)
Jedynka u mnie jest synchronizowana, ale wsteczny już nie ;-("Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
haragon, wsteczny zazwyczaj nie jest zsynchronizowany.
a co się dzieje u was gdy chcecie zredukować z 2 lub 3 na 1 ?
jeżeli będziecie mieli problem to na bank synchronizatory tym bardziej że z tego co opisujecie po rozgrzaniu oleju sytuacja się poprawia
ja swoją poprzednią Octavią 1.9 TDI przejechałem 475 000 km i przez cały okres eksploatacji oleju w skrzyni nie wymieniałem a biegi wchodziły wręcz perfekcyjnie.
uważam że jak nic się nie dzieje to lepiej nie dotykać bo można popsuć tym bardziej że producent nie przewiduje wymiany. jak to mówiła moja babcia: "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu"
Komentarz
-
-
Nie chcecie nie wymieniajcie ;] Powiem wam tylko jedno... przy 90kkm wymieniłem olej i zdziwiłem się bo był czarny jak ten z silnika po sezonie a ponadto smierdział przegrzaniem oraz przepracowaniem. i nikt mi juz nie powie ze oleju sie nie wymienia! chyba ze ktoś nie ma zamiaru długo eksploatować samochodu;] a olej wlałem oryginalny szyldu skody koszt 120zł. Pozdrawiam przeciwników wymiany oleju w skrzyni.
Komentarz
-
Komentarz