Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wide
    Classic
    • 2010
    • 5

    Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi

    Zamieszczone przez bedzyn
    Konfigurator pokazuje w podsumowaniu ceny z upustami. Poza tym lepiej, jak człowiek weźmie O1 full wypas, niż gołą O2.
    Mam O1 i O2 i powiem szczerze, że przepaść między nimi jest ogromna, więc wolałbym gołą O2 niz wypasioną O1 (przy założeniu, ze silnik bierzemy taki sam).
  • mariuss
    Drive
    • 2008
    • 52

    #2
    Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi

    Zauważyłem, że audi na swojej stronie podaje, że silnik 2.0 TFSI (211 KM) ma 350 NM momentu obrotowego :

    Natomiast volkwagen w golfie GTI ma taki silnik: 2.0 TSI (210 KM) i podaje że to ma tylko 280 NM :


    Czy ktoś z was wie, czy to są te same silniki? Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....
    seat exeo 2.0 TDI CR

    Komentarz

    • fernando
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1890

      #3
      mariuss, Audi ma już zmodernizowaną jednostkę 2.0, podobnie jak Seat.

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez mariuss
        Czy ktoś z was wie, czy to są te same silniki? Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....
        skoro w 2,3 z 94 roku miałem 300Nm to chyba nie taka rewolucja jak na 15 lat
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • mariuss
          Drive
          • 2008
          • 52

          #5
          Zależy jak na to spojrzysz. Rozumiem, że mogły być wcześniej modele specjalne, lub ktoś porządnie przydłubał przy silniku benzynowym i uzyskał 300 Nm. Jednak jak popatrzysz na modele seryjne, to 99% z nich przy 2ch litrach pojemności nie przekracza 200 Nm (wolnossaki), a uturbione benzyny przy tej pojemnosci z bólem dochodzą do 300 Nm (seria).
          Tymczasem wygląda na to że audi zmodyfikowało coś w silniku co niewiele podniosło moc, za to bardzo moment. 350 Nm i 211 Km w benzynie, dla mnie bomba ... oczy mi wyszły jak to zobaczyłem. I to jeszcze w przedziale 1500-4200 obrótów. To zupełnie nowa charakterystyka silnika benzynowego.
          seat exeo 2.0 TDI CR

          Komentarz

          • Hanz2k
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 522

            #6
            Stare 2,0 TFSI po chipowaniu miały 240/350. Przed 200/280 i raczej nie trzymały serii w górę. Ten konkretny TSI ma dołożone sterowanie zaworami w celu poprawy napełniania i maksymalizacji momentu. Nic nadzwyczajnego skoro koncepcyjnie od diesla różni go już tylko paliwo . Poczekaj jak dołążą turbosprężarkę z VGT do takiej beny. Porsche w Carrerze Turbo ma z 3,8 litra 500 km i koło 700 Nm momentu. Także 250/400 w seryjnym 2,0 TSI jest możliwe. Tylko po co ?
            Hanz2k
            1,8 T by MT
            :admin: bo nie użyłem Szukaj

            Komentarz

            • mariuss
              Drive
              • 2008
              • 52

              #7
              jak to po co? Mocy i momentu, tak jak pieniędzy w portfelu nigdy za dużo )
              A co do szczegółow, to jednak trochę jeszcze się różni od diesla. Jak zacznie spalać benzynę w trybie zapłonu samoczynnego to dopiero będzie ciekawie. Teoretycznie wtedy era diesla się skończy bo jednak spalanie oleju jest dużo bardziej "brudne" niż benzyny. Te 350 Nm w serii z silnika benzynowego 2.0 wywołało u mnie takie zdziwienie bo pomyślałem że to pierwszy krok do wprowadzenia w życie silnika diesotto. Mercedes podobno opracował motor o pojemności 1,8l, który spalając benzynę w cyklu bardzo zbliżonym do diesla ma ponad 230 KM i 400 Nm momentu i średnie spalanie jak dieselek o tej pojemności czyli rzędu 5l. Mam nadzieję że nie będę długo czekał na wprowadzenie w zycie tego typu silniczków A może jednak naukowcy opracują nowego dieselka czystego i cichego tak jak benzyna ....
              seat exeo 2.0 TDI CR

              Komentarz

              • czarny108
                Drive
                • 2006
                • 92

                #8
                Re: Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi

                Zamieszczone przez mariuss
                Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....
                Mnie najbardziej zastanawia przyspieszenie bądź co bądź cięższego o 300kg od Skodziany A4 - 6,2s. Tymczasem leciutka A3 2.0TFSI - 7,2

                A w Seacie... owszem mają 211KM, ale moment 280.

                Komentarz

                • rollcage
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 168

                  #9
                  @mariuss
                  zalej silnik benzynowy paliwem lotniczym.... jak sie rozgrzeje bedzie pracował nawet jak wyłączysz zapłon oczywiscie nie jest to zdrowe dla jednostki

                  Komentarz

                  • luks
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 240

                    #10
                    @mariuss
                    stary dobry 4g63 w Evo miał prawie 400 Nm w końcówce swojej kariery
                    4b11t w EvoX ma coś ok 420Nm..
                    i nie mówię tu o napompowanych wersjach FQxxx
                    skoda
                    fuckyeah!

                    Komentarz

                    • mariuss
                      Drive
                      • 2008
                      • 52

                      #11
                      Panowie,
                      ja piszę o seryjnym silniku który za chwilę będzie masowo wkładany do aut klasy średniej a może nawet kompakt, a nie o sportowym motorze z evo czy z subaru imprezy, który pali 20l przy spokojnej jeździe :evil:
                      seat exeo 2.0 TDI CR

                      Komentarz

                      • Hanz2k
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 522

                        #12
                        mariuss,
                        Mocy i momentu, tak jak pieniędzy w portfelu nigdy za dużo
                        Niestety sam powinieneś dostrzegać z silnikiem BZB, że docieramy na skraj tego co sensownie przy napędzie na przód da się przenieść na asfalt. MisiekWAW może Tobie więcej powiedzieć jak to jest mieć 260/380 i napęd na przód ze szperą. Jak dobrze mnie pamięć nie myli cytaty typu: odzyskałem trakcję na 3 biegu - to raczej nie jest całkiem normalne dla cywilizowanego kierowcy - w rzeczy samej wymaga nienormalnego kierowcy :diabelski_usmiech. To, że my jesteśmy popaprani nie oznacza, że wszyscy są . I nie ma co liczyć na upowszechnienie tej jednostki. 1,4 TSI to jest przyszłość typowych zawodników. 211/350 pozostanie dla nienormalnych.
                        Hanz2k
                        1,8 T by MT
                        :admin: bo nie użyłem Szukaj

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #13
                          dzięki :P :szeroki_usmiech

                          ostatni wykres pokazał 266@423 i tych Nm generalnie jest więcej w każdym miejscu wykresu i jest gorzej niż było :roll:
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Re: Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi

                            Zamieszczone przez mariuss
                            Zauważyłem, że audi na swojej stronie podaje, że silnik 2.0 TFSI (211 KM) ma 350 NM momentu obrotowego :

                            Natomiast volkwagen w golfie GTI ma taki silnik: 2.0 TSI (210 KM) i podaje że to ma tylko 280 NM :


                            Czy ktoś z was wie, czy to są te same silniki? Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....
                            Cytat ze strony - http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html

                            "Parametry
                            1.8 i 2.0 TSI występują w wielu wersjach, najczęściej spotykane:

                            * 1.8 TSI 160 KM przy 5000-6200 obr./min., 250 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 71 KM (44% mocy maksymalnej), elastyczność całkowita 5,7;
                            * 2.0 TSI 200 KM przy 5100-6000 obr./min., 280 Nm przy 1700-5000 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 80 KM (40 % mocy maks.), elastyczność 4,22 ;
                            * 2.0 TSI z Valvelift 211 KM przy 4300-6000 obr./min., 350 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 100 KM (47 % mocy maks.), elastyczność 5,67."

                            Z przytoczonego artykułu wynika, że ten silnik z 350Nm to jest druga generacja 2.0TSI
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            Pracuję...