Zamieszczone przez bedzyn
Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi
Zwiń
X
-
Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi
Zauważyłem, że audi na swojej stronie podaje, że silnik 2.0 TFSI (211 KM) ma 350 NM momentu obrotowego :
Natomiast volkwagen w golfie GTI ma taki silnik: 2.0 TSI (210 KM) i podaje że to ma tylko 280 NM :
Czy ktoś z was wie, czy to są te same silniki? Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....seat exeo 2.0 TDI CR
-
-
Zamieszczone przez mariussCzy ktoś z was wie, czy to są te same silniki? Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zależy jak na to spojrzysz. Rozumiem, że mogły być wcześniej modele specjalne, lub ktoś porządnie przydłubał przy silniku benzynowym i uzyskał 300 Nm. Jednak jak popatrzysz na modele seryjne, to 99% z nich przy 2ch litrach pojemności nie przekracza 200 Nm (wolnossaki), a uturbione benzyny przy tej pojemnosci z bólem dochodzą do 300 Nm (seria).
Tymczasem wygląda na to że audi zmodyfikowało coś w silniku co niewiele podniosło moc, za to bardzo moment. 350 Nm i 211 Km w benzynie, dla mnie bomba ... oczy mi wyszły jak to zobaczyłem. I to jeszcze w przedziale 1500-4200 obrótów. To zupełnie nowa charakterystyka silnika benzynowego.seat exeo 2.0 TDI CR
Komentarz
-
-
Stare 2,0 TFSI po chipowaniu miały 240/350. Przed 200/280 i raczej nie trzymały serii w górę. Ten konkretny TSI ma dołożone sterowanie zaworami w celu poprawy napełniania i maksymalizacji momentu. Nic nadzwyczajnego skoro koncepcyjnie od diesla różni go już tylko paliwo. Poczekaj jak dołążą turbosprężarkę z VGT do takiej beny. Porsche w Carrerze Turbo ma z 3,8 litra 500 km i koło 700 Nm momentu. Także 250/400 w seryjnym 2,0 TSI jest możliwe. Tylko po co ?
Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
jak to po co?Mocy i momentu, tak jak pieniędzy w portfelu nigdy za dużo
)
A co do szczegółow, to jednak trochę jeszcze się różni od diesla. Jak zacznie spalać benzynę w trybie zapłonu samoczynnego to dopiero będzie ciekawie. Teoretycznie wtedy era diesla się skończy bo jednak spalanie oleju jest dużo bardziej "brudne" niż benzyny. Te 350 Nm w serii z silnika benzynowego 2.0 wywołało u mnie takie zdziwienie bo pomyślałem że to pierwszy krok do wprowadzenia w życie silnika diesotto. Mercedes podobno opracował motor o pojemności 1,8l, który spalając benzynę w cyklu bardzo zbliżonym do diesla ma ponad 230 KM i 400 Nm momentu i średnie spalanie jak dieselek o tej pojemności czyli rzędu 5l. Mam nadzieję że nie będę długo czekał na wprowadzenie w zycie tego typu silniczkówA może jednak naukowcy opracują nowego dieselka czystego i cichego tak jak benzyna ....
seat exeo 2.0 TDI CR
Komentarz
-
-
Re: Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi
Zamieszczone przez mariussNajbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....
A w Seacie... owszem mają 211KM, ale moment 280.
Komentarz
-
-
mariuss,Mocy i momentu, tak jak pieniędzy w portfelu nigdy za dużo. I nie ma co liczyć na upowszechnienie tej jednostki. 1,4 TSI to jest przyszłość typowych zawodników. 211/350 pozostanie dla nienormalnych.
Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
dzięki :P :szeroki_usmiech
ostatni wykres pokazał 266@423 i tych Nm generalnie jest więcej w każdym miejscu wykresu i jest gorzej niż było :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Re: Pytanie o nowy silnik 2.0 TFSI (211KM) w audi
Zamieszczone przez mariussZauważyłem, że audi na swojej stronie podaje, że silnik 2.0 TFSI (211 KM) ma 350 NM momentu obrotowego :
Natomiast volkwagen w golfie GTI ma taki silnik: 2.0 TSI (210 KM) i podaje że to ma tylko 280 NM :
Czy ktoś z was wie, czy to są te same silniki? Najbardziej zastanawia mnie czy audi podaje prawdę, w końcu osiągnąć 350 Nm w silniku benzynowym 2.0 to raczej rewolucja.....
"Parametry
1.8 i 2.0 TSI występują w wielu wersjach, najczęściej spotykane:
* 1.8 TSI 160 KM przy 5000-6200 obr./min., 250 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 71 KM (44% mocy maksymalnej), elastyczność całkowita 5,7;
* 2.0 TSI 200 KM przy 5100-6000 obr./min., 280 Nm przy 1700-5000 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 80 KM (40 % mocy maks.), elastyczność 4,22 ;
* 2.0 TSI z Valvelift 211 KM przy 4300-6000 obr./min., 350 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 100 KM (47 % mocy maks.), elastyczność 5,67."
Z przytoczonego artykułu wynika, że ten silnik z 350Nm to jest druga generacja 2.0TSI
Komentarz
Komentarz