powitanie i dylematy octa I; zawieszenie, silnik 1.4 vs 1.9

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fery
    Ambiente
    • 2006
    • 236

    powitanie i dylematy octa I; zawieszenie, silnik 1.4 vs 1.9

    Bedzie na EDC-15

    Co do wyzszosci 101PD nad 110VP to sprawa jest IMHO dyskusyjna. Umowmy sie, ze sa to silniki porownywalne jesli chodzi o seryjne osiagi, mozliwosc tuningu, jego koszty, itd.

    105PD na EDC-16 to inna bajka. Chocby dlatego, ze ma seryjnie FMIC, ale w O1 tego silnika nie bedzie.
  • Jareczek71
    Drive
    S_OCP Member
    • 2005
    • 88

    #2
    powitanie i dylematy octa I; zawieszenie, silnik 1.4 vs 1.9

    Witam,
    jestem tu nowy - serdecznie wszystkich witam.
    Nie mam co prawda Octavii tylko Fabię ale b. poważnie rozważam zakup Octavii I gen liftback. I mam kilka dylematów/pytań:
    1. czy zawieszenie Octavii I jest faktycznie tak niebezpieczenie niskie, że stwarza kłopoty podczas użytkowania?
    2. co należy sprawdzić/wymienić przy kupnie Octavii 1.9 110KM z przebiegiem 90 kkm; jaki jest szacunkowy koszt?
    3. jak się sprawuje silnik 1.4 75 KM w Octavii? Czy jest odczuwalnie słabszy od 1.6? Jak ze spalaniem?
    4. czy warto kupić 3 letnią 1.9 TDI 110 KM (90 kkm) czy nową 1.4 lub 1.6 z podobnym wyposażeniem?
    5. Ile może być warta Octavia 1.9 110 KM Elegance liftback z 2002r.?

    Pozdr.
    Jarek
    O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #3
      1. przy TDI trzeba naprawde uważać na miske olejową (zawieszenie bardziej miękkie niż niskie)
      2. rozrząd !! - ok. 1 kzł
      3. porażka, nawet nie brać pood uwagę !!
      4 IMO lepiej kupic używany z mocniejszym silnikiem i lepszym "wypasem"
      5. Eurotax i spółka
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        1.4 ? Bój się boga , będziesz potem przeklinał wiele osóbpisało ze ma 1.6 i nastepnym razem będzie tdi . Pamiętaj wyposażenie to po zakupie możesz sobie dobrać , wstawić klime szyby itp , ale silnika nie zmienisz a co do punktu 5 to taka octavia może chodzić po 40tys? Według eurotaxu octavia 1.9 tdi glx kombi rok 99 chodzi po 33.000
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          Zamieszczone przez Ziomal
          Według eurotaxu octavia 1.9 tdi glx kombi rok 99 chodzi po 33.000

          Chyba rubli.
          Za moją chciałem 28000 a i tak zainteresowanie było mierne :?
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Mowię to co pisze eurotax
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • FZR
              Classic
              • 2005
              • 29

              #7
              Eurotax ma chore ceny że za moją AHF Elegance z 01`, ubezpieczyciel krzyknął 37 kzł - ciekawe czy w przypadku kradzieży też tak chętnie zawyżają wartość :twisted: , a w twoim przypadku Octa z 2002 będziesz musiał liczyć ok. 40kzł

              Komentarz

              • jacq
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2004
                • 195

                #8
                Moją byłą po dzwonie w/g eurotaxu wyceniono na 42kzł i tyle też uzyskałem

                Ambiente 2002 ice 110 km



                pzdr.
                OII ambientna sztuka

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Ja ubezpieczyłem w link 4 , mojego szkodnika tdi 110kw wersja Rider 2004 po roku wycenili na 55 tys;/ a na allegro chodziły po 65 :/ Złodzieje i tyle
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • luky8
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 623

                    #10
                    Ja użytkuje 1,6 i powiem tak, jak chcesz sobie spokojnie i relaksyjnie jeździć autkiem to jak najbardziej, ale jak chcesz czerpać radość z jazdy i łatwo i niedrogo móc podnieść moc fury to nie zastanawiaj sie tylko szukaj 1.9/110 lub jeszcze lepiej 1,9/130. :diabelski_usmiech
                    Na temat 1,4 sie nie wypowiadam bo tym chyba w ogóle nie da sie jeździć :twisted:
                    Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                    Komentarz

                    • Jareczek71
                      Drive
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 88

                      #11
                      Dziekuję wszystkim za podpowiedzi.
                      Dzisiaj jeżdżę 60-konną Fabią. Wiadomo demon przyspieszeń to nie jest. Chciałbym wreszcie mieć samochód, który daje spory margines dynamiki pod pedałem.
                      Octavia 110KM, którą mam na oku należy do znajomego. To co mnie trochę wstrzymuje od podjęcia ostatecznej decyzji:
                      1. możliwość uszkodzenia miski olejowej przy codziennej eksploatacji (konieczność założenia pancernej blachy za co najmniej 1000 PLN)
                      2. duża wrażliwość na boczny wiatr
                      3. mało miejsca z tyłu (chyba tylko minimalnie więcej niż w Fabii)
                      4. krótki rozstaw osi
                      5. kiepska widoczność do tyłu
                      6. troszkę już przestarzała konstrukcja (bez obrazy dla nikogo)
                      7. auto jest używane

                      Za:
                      1. mocny silnik
                      2. klimatyzacja
                      3. duży kufer
                      4. znany właściciel

                      Może jestem przewrazliwiony ale po latach jeżdżenia starymi autami z drugiej ręki (w bagażniku kupa części zamiennych) 4 lata temu kupiłem salonową Fabię. I skończyło się wożenie części. Stąd dylemat: uzywane/silniejsze czy też nowe/słabsze? Po kilku latach jeżdżenia Fabią wiem, że potrzebuję:
                      - więcej mocy
                      - większego bagażnika
                      - klimatyzacji
                      a to skłania do zakupu używanej Octavii.

                      Pozdr.
                      Jarek
                      O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                      Komentarz

                      • Piotrus
                        Rider
                        • 2004
                        • 524

                        #12
                        Jeżeli to auto ma autentyczny przebieg 90kkm to na następne 100-150 kkm powinieneś mieć spokój.Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy :wink: .
                        O uszkodzenie miski olejowej bym tak się nie martwił-moja jest jeszcze dziewicą pomimo sporego obniżenia, a auto ma 180kkm 8) .
                        Można zakupić specjalne tulejki które montuje się w Mc'Phersonie podnoszące przód o 10mm lub 20mm, na tył znajomy ma patent polegający na wytoczeniu podkładki pod sprężynę. Zastosowanie tych tulejek podkładek powoduje że auto stoi wyżej oraz jest sztywniejsze (zwiększa się napięcie wstępne sprężyn).
                        Piotruś
                        AGR(RIP) + ALH

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          Witam!
                          Co do porównania 1,4 a 1,9 TDI- no cóż też miałem ten dylemat w momencie zakupu mojej octavki. Po jazdach próbnych dylematu nie było, hehe, tylko TDI. Natomiast jeśli chodzi o niskie zawieszenie: no cóż najpierw w razie co to walisz zderzakiem w krewężnik, potem metalowym wzmocnieniem, a dopiero potem micha. Gwarantuję: po dwóch przyłożeniach w krewężnik zaczynasz uważniej zbliżać się do wyższych przeszkód drogowych. No ale cóż, w końcu octavka nie jest all roadem.
                          Pozdrawiam
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          Pracuję...