osuszacz klimy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Michal2
    Ambiente
    • 2010
    • 131
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    osuszacz klimy

    Temat odświażam

    Myślę o osłonach przeciwsłonecznych drzwi tylnych KCD 609 004 i rolecie DEA 610 001

    Ma może ktoś? Ile to kosztuje i jak się sprawuje? No i jak się je montuje (bezinwayjnie) ??? Roletę pewnie nie
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14885
    • Octavia IV (NX3)

    #2
    osuszacz klimy

    Hejka! Czy ktoś podczas serwisowania klimy spotkał się z wymianą osuszacza? Jak do tej pory w ASO przez 4 lata tylko odgrzybianie, wymiana filtra kabinowego, sprawdzanie szczelności i uzupełnianie czynnika. Na moje uwagi o wymianę osuszacza - głupkowate uśmiechy ("a po co?"). Nawet SAP na pytanie w formularzu na stronie www odpowiada, że technologia serwisowania klimy w octavce nie przewiduje wymiany osuszacza. A spece od klimy twierdzą, że powinno się to robić co dwa lata i że jest to ważne!!! Co Wy na to?
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • W1Michał
      Rider
      • 2006
      • 351

      #3
      dobre pytanie, ostatnio sie nad tym zastanawialem bo co serwis to co innego gadają :roll:
      http://www.elcal.pl/

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        nie wiem jak to wygląda w O1 ale w O2 osuszacz jest razem z chłodnicą- jego wymiana cenowo jest porownywalna do wymiany całej chlodnicy

        jeżeli chodzi o serwisowanie klimy słyszałem, że zasadniczo wymiana osuszacza ma sens w przypadku rozszczelnienia klimy albo po dłuzszym przestoju auta(kilka miesiecy)

        ale proponuje aby w tym temacie wypowiedzial się specjalista czyli Leszek
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Gosc od klimy, ktory robi klimy w autach i domach kiedy mowil mi ze nie ma sensu tego wymieniac
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • tryton
            Elegance
            • 2008
            • 935

            #6
            oczywiście ze nie ma sensu wymieniac bo czynnik wyciągany jest pod ciśnieniem i jakakolwiek woda też zostaje wyssana z układu wymienia się tylko jezeli bedzie uszkodzony ( przytkany )

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              Zamieszczone przez tryton
              oczywiście ze nie ma sensu wymieniac bo czynnik wyciągany jest pod ciśnieniem i jakakolwiek woda też zostaje wyssana z układu wymienia się tylko jezeli bedzie uszkodzony ( przytkany )
              Spuszczenie czynnika a osuszenie układu to 2 rózne rzeczy.
              Osuszacz zatrzymuje wilgoć, która pojawia sie w układzie. Montowany jest albo na przewodzie klimatyzacyjnym lub od paru lat umiejscowiony jest obok chłodnicy klimatyzacji.
              Według niektórych jego wymiany dokonuje się co 4 lata inni twierdzą, że ja się zapcha lub wcale.
              Woda po wejściu w reakcję z czynnikiem tworzy niezły środek źrący, któremu trudno się oprzeć. Jeżeli do procesu korozji układu już dojdzie do nie wiem w jaki sposób spuszczając czynnik wyciągniesz wilgoć z już skorodowanych przwodów od środka.
              Ponieważ wilgoci w układzie jest stosunkowo bardzo mało proces korozyjny przebiega bardzo wolno. Na efekt korozji (przy braku wymiany osuszcza) trzeba czekać około 8 - 10 lat
              Dlatego niewielu (ze względu takze na koszt ) decyduje sie na wymiane tego elementu na nowy.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • tryton
                Elegance
                • 2008
                • 935

                #8
                Zapomniałeś napisać że jak już wymieniamy osuszacz to nie zapomnijmy przedmuchać układu suchym azotem wpompowywanym pod wysokim ciśnieniem. Pęd powietrza usuwa wilgoć i wydmuchuje wszystkie zanieczyszczenia stałe. tylko ciekawe w którym serwisie to robia

                [ Dodano: Wto 29 Wrz, 09 11:21 ]
                PS Co powinien wykonać dobry serwis klimatyzacji - wypompować i uzupełnić czynnik chłodniczy oraz olej; - przedmuchać układ klimatyzacyjny; - dokładnie obejrzeć wszystkie elementy; - sprawdzić szczelność układu; - w razie konieczności wymienić filtr osuszający i filtr powietrza

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Zamieszczone przez tryton
                  Zapomniałeś napisać że jak już wymieniamy osuszacz to nie zapomnijmy przedmuchać układu suchym azotem wpompowywanym pod wysokim ciśnieniem. Pęd powietrza usuwa wilgoć i wydmuchuje wszystkie zanieczyszczenia stałe. tylko ciekawe w którym serwisie to robia

                  [ Dodano: Wto 29 Wrz, 09 11:21 ]
                  PS Co powinien wykonać dobry serwis klimatyzacji - wypompować i uzupełnić czynnik chłodniczy oraz olej; - przedmuchać układ klimatyzacyjny; - dokładnie obejrzeć wszystkie elementy; - sprawdzić szczelność układu; - w razie konieczności wymienić filtr osuszający i filtr powietrza
                  Żadne ASO tego nie robi.
                  Natomiast przy poprzednim samochodzie pojechałem na przeglad do warsztatu specjalizującego się w klimatyzacji i właściciel zapytał, kiedy robiony był całościowy przegląd klimy (auto miało 6 lat). Odparłem, że nigdy.
                  Na warsztacie stał 4 godziny (byłem cały czas przy tym). Co było robione?
                  1. Spuszczenie czynnika,
                  2. Wymiana osuszacza (montowany na przewodzie, po rozwaleniu go był wielki syf w srodku)
                  3. Sprawdzenie szczelności azotem pod wysokim ciśnieniem.
                  4. Osuszenie całego układu.( podłączona była specjalna pompa)
                  5. Wytworzenie próżni w układzie.
                  6. Naładowanie klimatyzacji odpowiednią ilościa czynnika i oleju według danych producenta samochodu.
                  7. Odgrzybienie
                  8. Wymiana filtra przeciwpyłkowego

                  Kosztowało mnie to 550 PLN ale efekt był bardzo zadowalający.
                  Dodatkowo gwarancja 1 rok na całość usługi
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • czernobyl
                    L&K
                    • 2008
                    • 1276
                    • Octavia III (5E3)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    kecaj, napisz, gdzie to - jak rozumiem, jesteś z Kościana (PKS)?

                    Komentarz

                    • kecaj
                      RS
                      • 2009
                      • 1511
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Zamieszczone przez czernobyl
                      kecaj, napisz, gdzie to - jak rozumiem, jesteś z Kościana (PKS)?
                      Ja to robiłem na Dąbrowskiego w Poznaniu przed zjazdem na Kiekrz, Rokietnicę
                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kecaj
                        Ja to robiłem na Dąbrowskiego w Poznaniu przed zjazdem na Kiekrz, Rokietnicę
                        tym lepiej, że to Poznań
                        dzięki.

                        Komentarz

                        • mizerd
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 151

                          #13
                          Ja wymieniałem ostatnio osuszacz ponieważ pocił się więc prawdopodobnie był przytkany.Według fachowca jest to element klimy który ulega zużyciu.
                          Pozdrawiam
                          Perfect Service by DobryGrześWawa
                          Octavia 1,9 BXE 105 KM
                          Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

                          Komentarz

                          • jaca
                            Drive
                            • 2007
                            • 92

                            #14
                            W skrócie.
                            Woda w układzie klimatyzacyjnym jest bardzo niewskazana. Tworzy z olejami chłodniczymi emulsję obniżając ich właściwości smarne. W zaworze rozprężnym gdzie czynnik się rozpręża i temperatura spada poniżej 0stC, czasami zamarza i zatyka przepływ. Wtedy chwilowo nie ma przepływu czynnika, czyli chłodzenia. Jeżeli układ jest od poczatku osuszony i szczelny nie ma sensu wymieniać osuszacza, bo "nowa" woda do układu się nie dostaje. Niestety kiedy układ się rozszczelni sytacja wygląda inaczej. Czynnik stosowany w samochodach (R134a) bardzo "pije" wodę z powietrza. Dlatego w układ wsadza się osuszacz, aby wychwycił z czynnika te szczątkowe ilości wody które dostały się przy niepoprawnym nabijaniu układu czynnikiem.
                            Czynności które wymienia kecaj są wzorcowe przy uruchamianiu klimy, z tym, że pkt. 4 i 5 to to samo. W czasie wytwarzania "próżni" woda która pozostała na ściankach układu (dostała się tam z powietrzem przy rozszczelnieniu układu) w przy bardzo niskim ciśnieniu odparowuje już przy temperaturach poniżej 20stC i jest "wyciągana" razem z powietrzem za pomocą specjalnej pompy próżniowej.
                            I jeszcze jedno. Chłodnica (parownik) w układzie klimatyzacji to ten wymiennik ciepła w kabinie. Wymiennik ciepła przy chłodnicy cieczy to skraplacz czynnika chłodniczego

                            Komentarz

                            • skaypik
                              Drive
                              • 2009
                              • 51

                              #15
                              Zamieszczone przez jaca
                              Jeżeli układ jest od poczatku osuszony i szczelny nie ma sensu wymieniać osuszacza, bo "nowa" woda do układu się nie dostaje.
                              Czy aby na pewno?Zgodziłbym się z tobą gdyby instalacja wykonana była z miedzi,ale w przypadku gdy przewody są z aluminium bądź gumy to tak samo jak w przypadku przewodów chamulcowych wilgoć przez nie przenika-wiadomo czym starsze tym coraz bardziej.

                              Komentarz

                              • jaca
                                Drive
                                • 2007
                                • 92

                                #16
                                Jeżeli układ jest szczelny to w każdym jego miejscu panuje nadciśnienie w stosunku do ciśnienia powietrza otaczającego. Nie ma więc możliwości aby powietrze (i zawarta w nim wilgoć) dostała się do układu. Oczywiście kiedy nie "smarujemy" części gumowych (wężę i szczególnie uszczelniacze) to czynnik może wyciekać z układu. Dzieje się tak gdy długo nie uzywamy klimy (np. w zimie) i olej rozpuszczony w czynniku nie jest rozprowadzany po układzie.
                                pozdrawiam

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez jaca
                                  Chłodnica (parownik) w układzie klimatyzacji to ten wymiennik ciepła w kabinie. Wymiennik ciepła przy chłodnicy cieczy to skraplacz czynnika chłodniczego
                                  mozesz to jakoś rozwinąć?
                                  bo przyznam się, że się pogubiłem

                                  chlodnica klimy w twoim aucie(O2) znajduje się zupełnie z przodu bezposrednio za zderzakiem
                                  (od tylu idąc- chlodnica ukladu chlodzenia, chlodnica IC i chlodnica klimy czyli wymiennik ciepła)
                                  po jej prawej stronie znajduje sie osuszacz(taki walec idący wzdłuż całej jej wysokości)
                                  porócz tego masz jeszcze w kabinie obudowę (w kabinie) w której jest zawór rozprężny i parownik(malutki elemencik) oraz filtr zanieczyszceń (tzw kabinowy)
                                  czy cos pominąłem???
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • romman
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 201

                                    #18
                                    piotrek_gdy,
                                    bo tak naprawdę nie istnieje takie coś jak chłodnica klimy. Klima się nie grzeje :-)

                                    Są to skraplacz (z przodu przed chłodnicą silnika), który mocno nagrzewa się podczas sprężania/skraplania czynnika i parownik (przed nagrzewnicą), który mocno ochładza się podczas rozprężania czynnika.

                                    Zwał jak zwał - każdy wie o co chodzi :-)

                                    Komentarz

                                    • tryton
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 935

                                      #19
                                      już chyba będzie wszystko wiadomo http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/klimatyzacja.html

                                      Komentarz

                                      • kecaj
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1511
                                        • Superb II (3T4)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez tryton
                                        już chyba będzie wszystko wiadomo http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/klimatyzacja.html
                                        Bardzo dobry link. Warto aby admini załączyli go gdzieś na stałe.
                                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez romman
                                          Są to skraplacz
                                          kolego doczytaj mój post-napisałem wyraźnie, że nazywa się ta "rzecz" wymiennik ciepła

                                          natomiast jabys miał wątpliwości zajrzyj do ETKI tam masz (i w moim poście) napisane gdzie znajduje się skraplacz :P
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • Magik35
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 42

                                            #22
                                            Witam
                                            Mam problem bo mam wyciek gazu z klimy właśnie na tym korku białym zakręcanym na imbusa na skraplaczu chcę to uszczelnić ale nie mogę go odkręcić, psikam różnymi specyfikami ale nic to nie daje. Boję się mocniej pociągnąć by nie urwać bo wtedy do wymiany cały skraplacz, a wtedy koszt ponad 500 zł za sam skraplacz.
                                            Poradźcie coś.

                                            Komentarz

                                            • robekcool
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2041
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Magik35, zniszcz tą nakrętkę , jest z tworzywa ( nie masz wyjścia). psikanie nie pomoże. to nie pierwszy przypadek- pod nią jest osuszacz
                                              www.k-mot.pl
                                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                              Autoholowanie.
                                              Robert Kulma

                                              Komentarz

                                              • piotrek_gdy
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 7723
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Magik35, za 350 dostaniesz całą nową chłodnicę razem z osuszaczem np Nissensa albo Valleo
                                                nie ma sensu chyba wymieniać chyba samego osuszacza
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz

                                                • Magik35
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 42

                                                  #25
                                                  Dzięki chłopaki za rady, ale udało się odkręcić. Majster wymienił oringi i już jest wszystko szczelne. Teraz trzeb tylko czekać na upały :lol:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...