[O1] 4x4 vs FWD :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Magdallena33
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] 4x4 vs FWD :)

    971
  • petro
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    [O1] 4x4 vs FWD

    Witam!
    Pomału planujemy zmianę auta rodzinnego i mocno optuję za octavką tdi.
    Mam w związku z tym kilka pytań do Was.
    Po pierwsze - jakie są różnice w kosztach eksploatacji Octavii z napędem 4x4 w stosunku do FWD? Jakie są najczęstsze usterki napędu 4x4 i jak bardzo są kosztowne? Nie mieszkam w górach i prawdę mówiąc obeszłoby się spokojnie z napędem na jedną oś, jednak zalety trakcyjne, bezpieczeństwo i fun z jazdy po luźnej nawierzchni czterołapem... sami wiecie! :diabelski_usmiech
    Poza tym auto służyłoby czasem do dalekich wyjazdów (Olsztyn - Kijów) oraz od czasu do czasu wyjazdy na rajdy (znów zalety napędu 4x4 nieocenione). Rzadziej, ale jednak chciałbym wykorzystać ją do ciągnięcia lawety z rajdówką (tak również skoda ). Przede wszystkim jednak auto służyłoby do dojazdów do pracy i normalnego codziennego użytku. Wybór automatycznie pada więc na diesla. ...w kombi! :P
    Z tego co zdążyłem się dowiedzieć diesle w tym modelu były w wersjach 90 i 110KM, jak je rozpoznać? Jak sprawują się te silniki? Jakie są zalety i wady każdego z nich? Czy 90 KM to nie za mało do napędzania 4 kół? . O ile większe jest spalanie w mocniejszej wersji?

    Wiem, że to dużo pytań, ale to dość ważne, bo wybór aut z obiema osiami napędzanymi jest dużo mniejszy, a cena jednak wyższa. Proszę zorientowanych o wysunięcie za i przeciw zarówno napędów, jak i motorów.


    Co sądzicie o tych autach?


    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      odnosnie aut a konkretnie tego drugiego jakis mały przebieg

      róznica w silnikach masz oznaczenie AGR, AHF, itp wlepe masz w bagazniku i sa napisane ilosci kW 66 -> 90KM , 81 ->110KM na obudowie paska rorzadu tez winno byc takie oznaczenie i w ks.serwisowej na pierwszej stronie

      czy 90KM to mało zawsze możesz zrobic program i miec ok 115KM

      kosztowo elsploatacyjnie olej i filtr w haldex napewno trzebabyło by wymienic ( chyba ze był wymieniany) a jak się coś sypnie ty popatrz na allegro ceny haldexa, sprzegła w stosunku do aut napedzanych na os
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        kumpel z roboty ma O1 AXR (diesel 101 KM) i bardzo sobie chwali. jedyny minus to troche mniejszy bagaznik (gdzies trzeba bylo Haldexa upchac), ale poza tym pojazd bezobslugowy i na razie bezawaryjny.

        101 KM daje rade (tu akurat wazniejsze sa Nm a z tym nie ma problemow), w tej wersji jest 6-biegowa skrzynia. dodatkowo samochod jest 2cm wyzszy od standardowego (no i ma wiekszy przeswit)

        roznice w zuzyciu paliwa pomijam jako nieistotna

        tak wogole to haldex zalacza tyl tylko w sytuacji gdy sam przod juz nie daje rady, wiec jest szansa ze przy spokojnej jezdzie sie nei zalaczy
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Octavia i laweta to mamy lekki problem, bo to musi byc bardzo lekka laweta z DMC nie wiekszym niz 1500 czy 1600kg, trzeba sprawdzic jak jest w 4x4 :idea:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • oolsztyniak
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6647
            • Superb II combi (3T5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Octavia i laweta to mamy lekki problem,
            dokladnie. moja bidulka musiala ciagnac przyczepe kempingową i już ledwo dawała rade a jej waga nie przekraczała 1,2 T.
            swoją drogą petro, mogłbyś na spota wpaść :P Daleko nie masz
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              petro, ta druga z zamościa , jest już z pół roku ogłaszana..
              co do bagażnika , to faktycznie jest sporo mniejszy , oglądałem ostatnio samochód kmicia i tak sie patrzę i myślę jaki ten bagażnik mały w porównaniu do O2 , ale dopiero mi wyjaśniono ze przecież ten cały napęd jest pod spodem...
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • petro
                Classic
                • 2009
                • 4

                #8
                Przeglądam te skodovki i się zakochuję...
                Ta jest chyba najbardziejsza, ale niestety sporo przekracza budżet.


                Ta już prędzej, ale na zdjęciach nie prezentuje się niestety tak efektownie jak ta wyżej.


                Bagażnik to nie problem. I tak jest spory, a przecież zawsze można zwinąć roletę.

                Komentarz

                • satoot
                  Rider
                  • 2008
                  • 525

                  #9
                  Zamieszczone przez oolsztyniak
                  moja bidulka musiala ciagnac przyczepe kempingową i już ledwo dawała rade a jej waga nie przekraczała 1,2 T.
                  A pomyśleć, że kiedyś maluchy ciągnłey za sobą przyczepy Niewiadów...

                  Fakt, że Niewiadów był lekki, a taki zestaw maluch+przyczepa kulał się niemiłosiernie powoli i nie przyspieszał w ogóle, ale znowu bym nie przesadzał, że Octavia ledwo daje rade.

                  Komentarz

                  • kazik4x4
                    RS
                    • 2008
                    • 2728

                    #10
                    Lalka

                    Kolego, jeśli mi w połowie października wypali wyjazd do Francji po Scouta - auto już upatrzone, tylko czekam na sygnał że klient wstawił do salonu bo weźmie nowy, to ta lalunia będzie do sprzedania.



                    Woz jest tip-top i ręczę za niego.

                    [ Dodano: Pią 02 Paź, 09 09:16 ]
                    Kolego, jeśli kupisz wersję z silnikiem ATD czyli 101KM na pompowtryskach, nie będzie problemów żeby zrobić jej softa do 140KM jak wypowiedział się autorytet w tej dziedzinie czyli niejaki Rogalotti. Zużycie wachy nawet spadnie co nieco
                    Moc, mocą ale moment też się liczy Jak chcesz targać lawetę z rajdówką to powiem Ci że to nie będzie najlepszy ciągnik jaki można sobie wymarzyć.

                    A co do wozu, to nie żałuję że kupiłem i każdemu polecam.

                    P.S. Czasami nie warto kusić się na wózek tańszy o np. 3 tysie. Jak masz tym jeździć na codzień to kup dobry wóz, bo rajdówkę masz do naprawiania na codzień)))

                    Komentarz

                    • petro
                      Classic
                      • 2009
                      • 4

                      #11
                      Ja może wyprostuję bo wyszło, że to wół roboczy ma być... :P Otóż nie! Do tej pory ani razu nie ciągnąłem rajdówki na lawecie - wszędzie dojeżdżałem na kołach. Nie startuję daleko od domu, więc ta laweta to tak jedynie "na wszelki wypadek". Auto ma służyć do codziennej jazdy i raz/miesiąc lub dwa - dalszą trasę.

                      Komentarz

                      Pracuję...