971
[O1] 4x4 vs FWD :)
Zwiń
X
-
[O1] 4x4 vs FWD
Witam!
Pomału planujemy zmianę auta rodzinnego i mocno optuję za octavką tdi.
Mam w związku z tym kilka pytań do Was.
Po pierwsze - jakie są różnice w kosztach eksploatacji Octavii z napędem 4x4 w stosunku do FWD? Jakie są najczęstsze usterki napędu 4x4 i jak bardzo są kosztowne? Nie mieszkam w górach i prawdę mówiąc obeszłoby się spokojnie z napędem na jedną oś, jednak zalety trakcyjne, bezpieczeństwo i fun z jazdy po luźnej nawierzchni czterołapem... sami wiecie! :diabelski_usmiech
Poza tym auto służyłoby czasem do dalekich wyjazdów (Olsztyn - Kijów) oraz od czasu do czasu wyjazdy na rajdy (znów zalety napędu 4x4 nieocenione). Rzadziej, ale jednak chciałbym wykorzystać ją do ciągnięcia lawety z rajdówką (tak również skoda ). Przede wszystkim jednak auto służyłoby do dojazdów do pracy i normalnego codziennego użytku. Wybór automatycznie pada więc na diesla. ...w kombi! :P
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć diesle w tym modelu były w wersjach 90 i 110KM, jak je rozpoznać? Jak sprawują się te silniki? Jakie są zalety i wady każdego z nich? Czy 90 KM to nie za mało do napędzania 4 kół? . O ile większe jest spalanie w mocniejszej wersji?
Wiem, że to dużo pytań, ale to dość ważne, bo wybór aut z obiema osiami napędzanymi jest dużo mniejszy, a cena jednak wyższa. Proszę zorientowanych o wysunięcie za i przeciw zarówno napędów, jak i motorów.
Co sądzicie o tych autach?
-
-
odnosnie aut a konkretnie tego drugiego jakis mały przebieg
róznica w silnikach masz oznaczenie AGR, AHF, itp wlepe masz w bagazniku i sa napisane ilosci kW 66 -> 90KM , 81 ->110KM na obudowie paska rorzadu tez winno byc takie oznaczenie i w ks.serwisowej na pierwszej stronie
czy 90KM to mało zawsze możesz zrobic program i miec ok 115KM
kosztowo elsploatacyjnie olej i filtr w haldex napewno trzebabyło by wymienic ( chyba ze był wymieniany) a jak się coś sypnie ty popatrz na allegro ceny haldexa, sprzegła w stosunku do aut napedzanych na osET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
kumpel z roboty ma O1 AXR (diesel 101 KM) i bardzo sobie chwali. jedyny minus to troche mniejszy bagaznik (gdzies trzeba bylo Haldexa upchac), ale poza tym pojazd bezobslugowy i na razie bezawaryjny.
101 KM daje rade (tu akurat wazniejsze sa Nm a z tym nie ma problemow), w tej wersji jest 6-biegowa skrzynia. dodatkowo samochod jest 2cm wyzszy od standardowego (no i ma wiekszy przeswit)
roznice w zuzyciu paliwa pomijam jako nieistotna
tak wogole to haldex zalacza tyl tylko w sytuacji gdy sam przod juz nie daje rady, wiec jest szansa ze przy spokojnej jezdzie sie nei zalaczykazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOctavia i laweta to mamy lekki problem,
swoją drogą petro, mogłbyś na spota wpaść :P Daleko nie maszByła O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
petro, ta druga z zamościa , jest już z pół roku ogłaszana..
co do bagażnika , to faktycznie jest sporo mniejszy , oglądałem ostatnio samochód kmicia i tak sie patrzę i myślę jaki ten bagażnik mały w porównaniu do O2 , ale dopiero mi wyjaśniono ze przecież ten cały napęd jest pod spodem...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakmoja bidulka musiala ciagnac przyczepe kempingową i już ledwo dawała rade a jej waga nie przekraczała 1,2 T.
Fakt, że Niewiadów był lekki, a taki zestaw maluch+przyczepa kulał się niemiłosiernie powoli i nie przyspieszał w ogóle, ale znowu bym nie przesadzał, że Octavia ledwo daje rade.
Komentarz
-
-
Lalka
Kolego, jeśli mi w połowie października wypali wyjazd do Francji po Scouta - auto już upatrzone, tylko czekam na sygnał że klient wstawił do salonu bo weźmie nowy, to ta lalunia będzie do sprzedania.
Woz jest tip-top i ręczę za niego.
[ Dodano: Pią 02 Paź, 09 09:16 ]
Kolego, jeśli kupisz wersję z silnikiem ATD czyli 101KM na pompowtryskach, nie będzie problemów żeby zrobić jej softa do 140KM jak wypowiedział się autorytet w tej dziedzinie czyli niejaki Rogalotti. Zużycie wachy nawet spadnie co nieco
Moc, mocą ale moment też się liczy Jak chcesz targać lawetę z rajdówką to powiem Ci że to nie będzie najlepszy ciągnik jaki można sobie wymarzyć.
A co do wozu, to nie żałuję że kupiłem i każdemu polecam.
P.S. Czasami nie warto kusić się na wózek tańszy o np. 3 tysie. Jak masz tym jeździć na codzień to kup dobry wóz, bo rajdówkę masz do naprawiania na codzień)))
Komentarz
-
-
Ja może wyprostuję bo wyszło, że to wół roboczy ma być... :P Otóż nie! Do tej pory ani razu nie ciągnąłem rajdówki na lawecie - wszędzie dojeżdżałem na kołach. Nie startuję daleko od domu, więc ta laweta to tak jedynie "na wszelki wypadek". Auto ma służyć do codziennej jazdy i raz/miesiąc lub dwa - dalszą trasę.
Komentarz
-
Komentarz