Dobor klucza dynamometrycznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • scania1980
    Rider
    • 2010
    • 509

    Dobor klucza dynamometrycznego

    Zamieszczone przez zakum7
    Kolego miałem to samo. Objaw taki że ciężko wchodziła 2 i 4 a wyjęcie biegu graniczyło z cudem. Okazało sie że gazownik zakładający gaz rurki od chłodzenia pociągnął za długie a te zwisając kładły się na cięgnach przy skrzyni stąd opór. Dodatkowo przez to później przetarł sie hydrauliczny przewód metalowo gumowy (200 zł) biegnący do sprzęgła bo wpadł na cięgna i w rezultacie straciłem sprzęgło i hamulce. Popatrz pod mache czy nic fizycznie nie blokuje cięgien.
    Po podpięciu rurek sytuacja się poprawiła ale od tego czasu mam czasem problemy z 2 i 3 cięgiem coś się rozregulowało a i drążek ma widoczne nienaturalne luzy na boki i w przód-tył.

    O widzisz to może być to. Mam gaz i dziwne, bo problem pojawił się nagle.
    Jestem w pracy, ale zaraz po sobie sprawdze. Bardzo Ci dziękuje kolego.
    Pozdrawiam Łukasz

    [ Dodano: Nie 21 Lut, 10 10:18 ]
    I po sprawie. Cenna rada kolegi zakum7 i problemu nie ma. Drążek u mnie tez ma luzy,jednak tylko lewo prawo.
    Bardzo dziękuje koledze Zakum7
    Michał
  • homar-81
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    Dobor klucza dynamometrycznego

    witam

    planuje zakup klucza dynamometrycznego jednak nie wiem dokladnie jaki zakres momentu sily dobrac gdyz kazdy klucz ma inne zakresy.np 10-150 Nm, 40-210Nm

    jaki zakres momentu sily bylby najbardziej uniwersalny?

    z gory dzieki za pomoc

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      do auta osobowego 10 -150 nm
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • luks
        Ambiente
        • 2009
        • 240

        #4
        ostatnio kupiłem 10-80Nm z końcówką 3/8cala
        dolna granica na 40Nm to troche za dużo....
        skoda
        fuckyeah!

        Komentarz

        • PiotrekDK
          Elegance
          • 2007
          • 798
          • Seat

          #5
          zalezy tez do czego chcesz tego klucza uzywac
          jak do osobowki to tak jak S3 CHRIS, napisal
          nie kupuj czasem tak jak luks, bo nie bedziesz se mogl kola nim dokrecic
          no co najwyzej w roweze :szeroki_usmiech
          kola srednio dokreca sie z sila 100-120 Nm w zaleznosci od zalecen producenta
          ja daje 110
          ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
          mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

          Komentarz

          • Tomek_dx
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            Niestety najlepszym rozwiązaniem jest kupno 2 kluczy.
            Jeden z zakresem 5-25Nm oraz 20-150Nm ponieważ klucze nawet dobrej firmy nie trzymają ustawień w swoich max zakresach. W skodzie jest dużo połączeń do których potrzebujesz siły 10-20Nm a przykręcając to kluczem z zakresem np 20-150Nm możesz łatwo zerwać i ukręcić sruby ponieważ taki klucz na min wartości ma duże przekłamania.
            Dodatkowo dobrze aby duży klucz miał podziałkę kątową. Zakres do 150 Nm w zupełności wystarczy ponieważ prawie zawsze sa dwie możliwości dokręcania np nakrętki piasty kola. Jedna to coś około 290Nm lub druga to dokręcić siła 90Nm a potem o 45 stopni (wychodzi na to samo...)
            Małe zakresy są też ważne siłą 10Nm np dokręca się poduszki chłodnicy gdzie metalowy wkręt wchodzi w plastik i latwo go przekręcić a z drugiej strony niedokręcona chłodnica będzie brzęczała itd
            Tomek

            Komentarz

            • homar-81
              Classic
              • 2009
              • 4

              #7
              a jaki polecacie?
              wyhylny czy z regulacja mikrometryczna?

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                ja kożystam z dwóch firm facom i gedore mam te klucze juz 5 lat co roku kalibrowane są i nie ma z nimi problemu
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • Tomek_dx
                  Rider
                  • 2008
                  • 398

                  #9
                  Wychylny jest mało precyzyjny. Ciężko jest nim cokolwiek dokręcić w mało dostępnych miejscach. Nie polecam. Tylko takie na których nastawiasz moment kręcąc rączką a właściwa siła jest sygnalizowana przez kliknięcie. Ja kupiłem firmy TengTools. Myślę że jest to rozsądny kompromis pomiedzy ceną a jakością. Mają certyfikat kalibracji a wyglądają tak:
                  1) mniejszy 5-25Nm za ok 145 pln: http://www.allegro.pl/item751116542_...em_5_25nm.html

                  2) i większy 20-110Nm za ok 160 pln (bez zestawu):


                  Mają dokładność z tego co pamiętam+/- 4%.

                  Bardzo dobre klucze są firmy Proxxon ale to już dla profesjonalistów i cena x2.
                  Oczywiscie nie polecam też produktów z hipermarketów. Ogólnie dziadostwo za 70 pln bez żadnych certyfikatów i w sumie nie wiesz jaką siłą dokręcasz. Poza tym takie klucze powinno się kalibrować co 2-3 lata i co ważne nie zostawiać naprężone!!!!! Czyli z ustawionym jakimś momentem. zawsze należy po uzyciu odkręcić rączkę do końca aby całowicie zwolnić sprężynę. pozostawienie jej naprężonej spowoduje rozkalibrowanie klucza
                  Tomek

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Potrzebne sa dwa klucze nie tylko z powodu innego zakresu. Ten zaczynajacy sie od 5 lub 10 jest zazwyczaj krotszy, lzejszy, ma otwor 1/4" (dla drobnych polaczen) i latwiej nim operowac niz polcalowym trzonkiem do dokrecania kol. Mam grzechotki przelaczane w prawo/lewo a sile ustawia sie pokretlem na podzialce metrycznej. Po osiagnieciu okr. sily nastepuje slyszalny ,,klik,,. Przypomne ze klucze dluzej nie uzywane powinno przechowywac sie ze zluzowana sprezyna (na najnizszym zakresie).
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • luks
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 240

                      #11
                      dokręcanie koła kluczem dynamometrycznym uważam za pedanterię :]... pamiętaj, że większy zakres to dłuższy klucz... i późnie pałowanie się, żeby gdziekolwiek go użyć [oprócz koła]....
                      skoda
                      fuckyeah!

                      Komentarz

                      • Damianjg
                        Rider
                        • 2008
                        • 621

                        #12
                        luks czyżbyś był pracownikiem naszych wulkanizatorni co tak dowalają śruby od kół że później nie wiadomo jak to odkręcić?? Bo mają zasadę im mocniej tym lepiej
                        Klucza dynamometrycznego uzywa sie do wielu innych rzeczy Tak jak głowica i takie tam

                        Komentarz

                        • luks
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 240

                          #13
                          Zamieszczone przez Damianjg
                          luks czyżbyś był pracownikiem naszych wulkanizatorni co tak dowalają śruby od kół że później nie wiadomo jak to odkręcić?? Bo mają zasadę im mocniej tym lepiej
                          czyżbym napisał, że 'dowalam' śruby na kołach?

                          Zamieszczone przez Damianjg
                          Klucza dynamometrycznego uzywa sie do wielu innych rzeczy Tak jak głowica i takie tam
                          odsyłam do mojego poprzedniego posta..
                          skoda
                          fuckyeah!

                          Komentarz

                          Pracuję...