Jak jest sterowany obieg zamkniety/otwarty w Octavi I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niunia75
    Classic
    • 2005
    • 26

    Jak jest sterowany obieg zamkniety/otwarty w Octavi I

    borut,

    wymiana tulei to wycisnąć na prasie starą i wcisnąć nową, więc ile to w końcu może kosztować ? Druga tuleja wahacza (przednia) najprawdopodobniej jest OK. Demontaż starego wahacza i ewentualny montaż całego nowego to koszt taki sam jak demontaż i montaż starego po wymianie silentbloka. Mając dostęp do prasy można by tuleje wymienić samemu, demontaż i montaż wahacza również. Tyle, że dla porządku powinno się sprawdzić geometrię ,tzn. kąty pochylenia koła i zbieżność, a tego w warunkach domowych nie zrobisz. A w moim przypadku, gdy wymieniali części to geometrię miałem gratis (inna rzecz, że w moim przypadku było to absolutnie konieczne - wiadomo, po wymianie drążków kierowniczych).
    Decyzja oczywiście należy do Ciebie :-), ale gdyby to był tylko jeden silentblok, to ja bym nie wymianiał wahacza.
  • dynia
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 134

    #2
    Jak jest sterowany obieg zamkniety/otwarty w Octavi I

    U mnie to nie dziala?
    Nie przelancza nawiewu, co sie moglo stac?
    Czy to jest sterowane elektrycznie?
    Załączone pliki
    Kupujac Polskie produkty w polskich sklepach likwidujesz polskie bezrobocie .... Nie mow ze made in Poland to beee bo to tez twoja robota ..

    Komentarz

    • jacq
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2004
      • 195

      #3
      Odnośnie 2 pytania i owszem elektrycznie. A co sie mogło stać może inni się wypowiedzą.


      pzdr
      OII ambientna sztuka

      Komentarz

      • Kwarcu1
        Classic
        • 2005
        • 14

        #4
        U mnie jest podobny problem , raz włącza drugi raz nie włącza , tylko czekam jak padnie całkiem. :evil:
        1,9 TDI AGR na zawsze seria

        Komentarz

        • chester121
          L&K
          • 2005
          • 1053

          #5
          powiedz mi czy ten przycisk sie zalacza(tzn czy podswietla sie na pomaranczowo)
          jesli nie to zrobiles to samo co ja ops: tzn polamales przycisk przy wyciaganiu go
          nie przejmuj sie da sie to naprawic pojedz do serwisu oni skasuja troszke :twisted:
          ale bedzie dzialac
          k

          Komentarz

          • egon1960
            Classic
            • 2005
            • 23

            #6
            Jeśli masz włączony nawiew na szybę to nie włączysz wewnętrznego obiegu

            Komentarz

            • pantol
              Elegance
              • 2004
              • 754

              #7
              W momencie, jak włączasz obieg wewnętrzny, to w obudowie filtra ppyłkowego zamykana jest "klapka". Moż coś Ci tam wpadło i blokuje? A może tak jak koledzy sugerowali coś połamałeś przy włączniku? Niestety nie napisałeś "w jaki sposób nie działa" i jedynie możemy tylko wróżyć z fusów.
              Jarek "Vinci"

              Komentarz

              • Kwarcu1
                Classic
                • 2005
                • 14

                #8
                Sorki za tak opieszałą odpowiedż komp mi się wykolieił nie chodzi do dzisiaj....
                Ale sukces nastąpił...
                Jak mawiali uczeni w piśmie przy właczonym nadmuchu na szybę nie działa ops: .
                Autko second hend bez instrukcji....
                1,9 TDI AGR na zawsze seria

                Komentarz

                • RomanS
                  Elegance
                  • 2004
                  • 804

                  #9
                  Skoro już kotlet został odgrzany, to może i ja się podłączę z następującym pytaniem : czy ewentualnie ktoś z kolegów spróbował ze skutkiem pozytywnym unieszkodliwić to działanie, tzn. że przy nadmuchu na szybę zamknięty obieg nie działa.
                  W golfie 3 i w Passacie do b4 włącznie były to funkcje, które można było używać zupełnie niezależnie. Nie wiem, czy jest to uwarunkowanę też klimą ja w każdym razie mam w obu przypadkach manualną na myśli.
                  Dlaczego chciałbym uniezależnić od siebie obie funkcje ? Ano dlatego, że było to bardzo przydatne zimą. Odpalałem silnik, włączałem ogrzewanie na max, nadmuch na przednią szybę i zamknięty obieg, wentylator na max. Zaczynałem skrobać szyby. Gdy doszedłem do przedniej jako ostatniej to w większości przypadków odmrażacz nie był już potrzebny.
                  Nie chodzi mi o rozwiązanie typu :"odciąć kabel" i załapać się na jakiś błąd. Chodzi o pomysł skuteczny ale bez tzw. "klamizery"
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    RomanS, chyba bedzie ciezko to zrobic, bo zaobserwowalem, ze pokretlo od kierunku nawiewu w jakis sposob jest polaczone z przyciskiem zamknietego obiegu.
                    Nie wiem czy jest to rozwiazane jakos elektromagnetycznie, czy czysto mechanicznie, wkazdym badz razie to pokretlo "wyciska" przycisk od obiegu.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      Mnie również to wygląda na połączenie mechaniczne. Może jak się ociepli trochę to się pokuszę i rozbiorę te pokrętła - o ile to jest rozbieralne. Może być tak, że wystarczy usunąć jakiś występ lub inny "haczyk". Swoją drogą ciekawe jakie może być uzasadnienie, że po kilku latach VAG zaczął stosować to "skojarzone" rozwiązanie ?
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • Czader
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 145

                        #12
                        Witam,

                        Wlasnie zaraz po kupnie usunalem to zabezpieczenie ze jak jest nadmuch na szybe to nie mozna wlaczyc obiegu zamknietego - jest to proste (poza klopotliwym troche dostaniem sie do tych regulatorow) i co najwazniejsze mozna to potem odwrocic - po prostu wyciaga sie taki element (plastikowa mala zapadka ze sprezynka) i juz jest OK - pozniej mozna to zamontowac ale kto by tam chcial :-)

                        Trzymajcie sie
                        Czader

                        OCTA COMBI 2003 ALH

                        Komentarz

                        • nico21
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 2640
                          • Volkswagen

                          #13
                          Czader, mozesz troche jasniej powiedziec gdzie i skad sie wyciaga ta zatyczke?? Moze jakies fotki bys zapodał :?: Dobrze by było zeby nic nie uszkodzic
                          DACAR.team

                          Komentarz

                          • RomanS
                            Elegance
                            • 2004
                            • 804

                            #14
                            No to widzę, że nie jestem jedynym, któremu to rozwiązanie dopiekło. Oczywiście jakbyś mógł Czader jakoś dokładniej opisać to byłoby wspaniale, ale myślę nico21, że musimy wybaczyć brak zdjęć bo przecież nie będzie tego rozbierał drugi raz, no nie ?.
                            Jeśli się do tego dobiorę jako pierwszy to zdjęcia zrobię, musi się tylko trochę ocieplić (chociaż jak dla mnie to najbardziej by się przydało teraz zimą).
                            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                            Komentarz

                            • Czader
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 145

                              #15
                              Czesc,

                              na tej stronie http://etka.auto2.ru/sk/OCT/2003/252/56/4446157
                              jest rysunek tych regulatorow (nie jest za dokladny ale lepszego nie mam) - patrzac od tyly na ten modul nr 9 widac za pokretlem od regulacji kierunku nawiewu taki wystep ktory w polaczeniu z przyciskiem od reg. wewnetrznej i taka zapadka ze sprezynka uniemozliwia wcisniecie tego obiegu w pozycji szyba. on tez powoduje ze majac tryb zamniety i przekrecajac reg na szybe to wyskakuje ten przycisk od obiegu wew. Ten element to taki jakby plastikowy haczyk ze sprezynka trzeba go wyjac i juz - nie bedzie polaczenia dzwignia reg i przycisk obiegu i bedzie git

                              Dacie rade :-)
                              Czader

                              OCTA COMBI 2003 ALH

                              Komentarz

                              • nico21
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 2640
                                • Volkswagen

                                #16
                                Czader, thx za opis co i jak Jak tylko zrobi sie troche cieplej oraz bede miał wiecej czasu to sie wezme za to

                                Oczywiscie nie zapomne o fatkach
                                DACAR.team

                                Komentarz

                                Pracuję...