OII 1,9 TDI vs VW Passat 1,9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10918
    • Fiat

    #26
    tak jest...superb to passat...ale jeszcze dluzszy w tylnej czesci, za przednimi fotelami. to tzw. chinskiego passat, jak pisalem wczesniej

    [ Dodano: Pon 05 Paź, 09 11:00 ]
    http://img.worldcarfans.com/2009/2/l...-vehicle_1.jpg - prosze bardzo a oto i on.....zobaczcie to superb...a tam sie nazywa vw passat u skosnookich

    Komentarz

    • adym
      Ambiente
      • 2008
      • 179

      #27
      Jak dla mnie kombi ciut traci ale ogolnie jest b. ladna.
      Załączone pliki

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #28
        a żeby nie być gołosłownym proszę bardzo wymiary:

        passat b5 fl:
        Długość (limuzyna / variant): 4703mm / 4681mm
        Szerokość: 1745mm
        Wysokość (limuzyna / variant): 1461mm / 1488mm (1499 V6)
        Rozstaw osi: 2703mm

        Superb I:
        Długość [mm] 4803
        Szerokość [mm] 1765
        Wysokość [mm] 1469
        Rozstaw osi [mm] 2803

        [ Dodano: Pon 05 Paź, 09 11:12 ]
        wiec..dluzsza superba od passka o 10 cm...no całkiem sporo prawda?

        [ Dodano: Pon 05 Paź, 09 11:13 ]
        adym...no sedan lepszy..nowy superb..to przypomina mi octavie za bardzo

        Komentarz

        • pstryczek
          RS
          • 2009
          • 10782
          • Superb III (3V3)

          #29
          Kombi Superb zapowiada sie super, ale limuzyna ma kiepski tyłek, star jedynka Superba to była bryka
          Marek

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #30
            Stary superb mi się w ogóle nie podobał, nowy (sedan/liftback) jest już lepszy, ale ten tył trochę go oszpeca. Za to kombi wygląda wg mnie rewelacyjnie.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • borut
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 299

              #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              borut, To czemu dalej jezdzisz OI zamiast B5FL, przeciez 1.8T tez wystepuja
              Ponieważ sam muszę zarobić na to B6 a międzyczasie wybudować dom i utrzymać 4 osobową rodzinkę. Mam nadzieję, że wiesz o czym mówię...
              Powered by VSI PRINS

              Komentarz

              • wocek
                Rider
                • 2006
                • 342
                • Audi

                #32
                Endrju_81_KRK, A nie myślałeś o tym by dołożyć trochę zlotych polskich i kupić Rs-a :?: Autko w standarcie pełny wypas a i doposażyć można w tedy bije na głowę nie jednego paska.
                Jeżdziłem pasatem a teraz eską. Dla mnie ten drugi k
                Może i u mnie
                Zamieszczone przez borut
                miłość jest ślepa"
                ale jest mi z tym bardzo dobrze :yay:
                wocek

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Zamieszczone przez borut
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  borut, To czemu dalej jezdzisz OI zamiast B5FL, przeciez 1.8T tez wystepuja
                  Ponieważ sam muszę zarobić na to B6 a międzyczasie wybudować dom i utrzymać 4 osobową rodzinkę. Mam nadzieję, że wiesz o czym mówię...
                  Skads to znam w troche mniejszej formie
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • miron75
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 157

                    #34
                    Zamieszczone przez Big
                    A moje zdanie jest takie: zdecydowanie wole Octavie II od Passata B6. Octavia jest lepiej wykonana (tak, tak, wiem co pisze ) a w jej wnetrzu zastosowano lepsze materiały (szczególnie widać to na boczkach drzwi które w Passacie są twarde jak skała). No i Octavia II nie ma tej paskudnej listwy miedzy zegarami kojarzącej mi sie z latami 70-tymi.
                    Owszem Passat jest większy i zapewnia wiecej przestrzeni na tylniej kanapie, ale to co jest w O II również wystarczy dla rodziny, a bagaznik juz na 100% O II ma wystraczajacy.
                    Dlatego z pełną świadomościa swoich słów mówię : wolę Octavię II od Passata B6.
                    miałem okazje powozić i to długo powozić O2, Passata B6 (czyli aktualny model) i teraz Superb. Moja opinia jest taka:

                    Passat Comfortline lepszy od O2 Elegance, z uwagi na:
                    - ESP: w O2 rzadko spotykane w B6 standard.
                    - Reflektory: B6 ma projektory, O2 miała zwykłe lampy. Bardziej mi leżał B6 pod tym względem.
                    - Najważniejsze: wyciszenie wnętrza, przepaść moim zdaniem, O2 jest b. głośna w porówaniu z Paskiem. Dużo głośniejsza - po kilku godzinach czuć to w głowie.
                    - Rozmiary wnętrza - szczególnie szerokość na poziomie barków. Jeśli ktoś ma pow. 180cm wzrostu poczuje to bez trudu.
                    - Zawias: O2 jest twardsza od B6. Oba autka na 16' felgach i tym samym profilu. Owszem - O2 jeździ przez to fajnie, ale po paru godzinach B6 mniej męczy na "polskich drogach".
                    - Toporność: O2 jest toporna w porównaniu z Passatem. Ja akurat lubie prosty styl Skody, ale B6 łączy prostotę i miękkość linii (subiektywne bardzo - ale ja wybieram Paska w przypadku oceny poziomu miodności wnętrza)
                    - Pewne detale czysto designerskie: schowek z roletą, zamykany schowek boczny, ręczny elektromechaniczny, kluczyk elektroniczny, kokpit - dużo przyjemniejszy niż w O2.
                    - Wygląd zewn.: znowu gusty są indywidualne, ale chyba zgodzicie się, że Niemcom Pasek po prostu wyszedł.
                    - Materiały tapicerskie: B6 górą moim zdaniem. Podsufitka, materiały na fotelach, boczkach są lepszej próby.


                    Octacia lepsza od Passata bo:
                    - Liftback i wszystko jasne.
                    - Jakość plastików - ale tylko w dolnych partiach. Passat jest twardy jak skała od poziomu kierownicy w dół, w porównaniu z nim O2 jest mięciutka jak kaczuszka. Za to "góra" szlachetniejsza w Pasku.
                    - Fotele, ergonomia: miałem doczynienia z wersjami wyposażenia Comfortline w B6 i Elegance w O2. Te z O2 bardziej mi (a przede wszystkim moim plecom) przypadły do gustu.

                    W tym roku moi koledzy z pracy zamienili O2 Elegance na B6 Comfortline i nie bardzo tęsknią za Skodą. Jest tylko małe "ale". O2 zrobili po 150-200kkm w 3 lata i dosłownie nic sie nie pier... W tym czasie ja moim B6 zaliczyłem wszystkie możliwe akcje serwisowe + holowanie na lawecie 2 razy. Ale mój był z końca 2005 podlegał chorobie wieku dziecięcego.

                    A oba auta bije na głowe nowy Superb z które jestem b. zadowolony.
                    Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                    było: 111KM / 275NM
                    jest: 143KM / 310NM

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #35
                      Zamieszczone przez miron75
                      ESP: w O2 rzadko spotykane w B6 standard.
                      - Reflektory: B6 ma projektory, O2 miała zwykłe lampy. Bardziej mi leżał B6 pod tym względem.
                      O.K. Octavia II ma to w opcji. Tylko porównaj cenę Passata Comfortline i O II Elegance. A teraz doposaz O II w te 2 opcje i znów porówanj ceny tych wersji. Wyjdzie że O II pomimo dopossażenia w ESP (który juz po lifcie jest standartem nawet w najuboższej wersji) oraz ksenony nadal jest o parę tys zł tańsza od Passata Comfortline.
                      Zamieszczone przez miron75
                      Zawias: O2 jest twardsza od B6. Oba autka na 16' felgach i tym samym profilu. Owszem - O2 jeździ przez to fajnie, ale po paru godzinach B6 mniej męczy na "polskich drogach".
                      No tu to już się wogóle nie mogę z Tobą zgodzić. Co jak co ale O II nie jest za twarda i na pewno "twardośc" Octavii II nie męczy. Wiesz co, przed O II jeździłem ... Renówkami czyli samochodami o baaaardzo miękkim zawieszeniu i fotelach i jeśli mi i mojej żonie nie jest po Renault za twardo w Octavii to juz na prawde nie pojmuję jak może być za twardo komuś kto przesiadł się z Passata !!
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • miron75
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 157

                        #36
                        Zamieszczone przez Big
                        Zamieszczone przez miron75
                        ESP: w O2 rzadko spotykane w B6 standard.
                        - Reflektory: B6 ma projektory, O2 miała zwykłe lampy. Bardziej mi leżał B6 pod tym względem.
                        O.K. Octavia II ma to w opcji. Tylko porównaj cenę Passata Comfortline i O II Elegance. A teraz doposaz O II w te 2 opcje i znów porówanj ceny tych wersji. Wyjdzie że O II pomimo dopossażenia w ESP (który juz po lifcie jest standartem nawet w najuboższej wersji) oraz ksenony nadal jest o parę tys zł tańsza od Passata Comfortline.
                        Zamieszczone przez miron75
                        Zawias: O2 jest twardsza od B6. Oba autka na 16' felgach i tym samym profilu. Owszem - O2 jeździ przez to fajnie, ale po paru godzinach B6 mniej męczy na "polskich drogach".
                        No tu to już się wogóle nie mogę z Tobą zgodzić. Co jak co ale O II nie jest za twarda i na pewno "twardośc" Octavii II nie męczy. Wiesz co, przed O II jeździłem ... Renówkami czyli samochodami o baaaardzo miękkim zawieszeniu i fotelach i jeśli mi i mojej żonie nie jest po Renault za twardo w Octavii to juz na prawde nie pojmuję jak może być za twardo komuś kto przesiadł się z Passata !!
                        Jeździłem równolegle jednym (swoim) i drugim (kolegów) takie mam odczucia - to b. indywidualne, stąd nie ma co się kłócić.
                        Co do cen: rozumiem, że rozmawialiśmy o używkach. Z nowymi jest ciekawy problem: O2 jest droższa od B6 przy podobnych konfigach. Wiem co mówię, właśnie kupiłem kolejnego B6 Comfortline do firmy bo O2 Elegance była za droga.
                        Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                        było: 111KM / 275NM
                        jest: 143KM / 310NM

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Moze na VW masz lepsze rabaty niz na Skode
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • adym
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 179

                            #38
                            Zamieszczone przez miron75
                            Co do cen: rozumiem, że rozmawialiśmy o używkach. Z nowymi jest ciekawy problem: O2 jest droższa od B6 przy podobnych konfigach. Wiem co mówię, właśnie kupiłem kolejnego B6 Comfortline do firmy bo O2 Elegance była za droga.
                            Nie no, nie uwierze, ze nowy Pasek tanszy od Octavii :shock:
                            Rozbieznosc cen w stosunku do wersji jest spora, a Comfortline jest w gruncie rzeczy ubogą wersją. Poza tym trzeba brać pod uwagę drogie ubezpieczenie VW i z tego co sie orientowalem drozszy serwis.

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #39
                              I to co zawsze wspominam - spokojniejszy sen ze Skodą

                              [ Dodano: Wto 06 Paź, 09 08:19 ]
                              Zamieszczone przez miron75
                              Wiem co mówię, właśnie kupiłem kolejnego B6 Comfortline do firmy bo O2 Elegance była za droga.
                              Właśnie porównałem Octe w wersji Elagance z Paskiem w wersji Comfortline (dodałem alarm i ksenony, kiere wielofunkcyjna). Cena Octy to 87 tys, a paska 95 tys z 9tys rabatem! (czyli bez 104tys), wiec nie wiem jakim cudem Pasek wyszedł Ci taniej... Jedyna różnica na korzyść paska to Bi-Ksenony, za które trzeba dopłacić 6100, a w Octavii za zwykle 3300.
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • miron75
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 157

                                #40
                                Zamieszczone przez winni77
                                I to co zawsze wspominam - spokojniejszy sen ze Skodą

                                [ Dodano: Wto 06 Paź, 09 08:19 ]
                                Zamieszczone przez miron75
                                Wiem co mówię, właśnie kupiłem kolejnego B6 Comfortline do firmy bo O2 Elegance była za droga.
                                Właśnie porównałem Octe w wersji Elagance z Paskiem w wersji Comfortline (dodałem alarm i ksenony, kiere wielofunkcyjna). Cena Octy to 87 tys, a paska 95 tys z 9tys rabatem! (czyli bez 104tys), wiec nie wiem jakim cudem Pasek wyszedł Ci taniej... Jedyna różnica na korzyść paska to Bi-Ksenony, za które trzeba dopłacić 6100, a w Octavii za zwykle 3300.
                                U mojego stałego dealera VW/Skoda zapłaciłem 93 kPLN brutto tydzień temu za Paska B6 Comfortline 2.0TDI140KM+DSG, bixenony, halogeny przednie, RCD510 (odpowiednik Bolero), kiera MFSW, PDC przód/tył, rolety w tym elektryczna na tylną szybę, autoalarm z czujnikiem dozoru, fele alu, lakier metalic. Bez DSG ten B6 kosztowałby ok. 8-10 koła mniej. Czyli 83-85 kPLN.

                                Serwis B6 jest droższy, nawet Superb jest tańszy serwisowaniu (porównałem 2 przeglądy po 30kkm dla B6 i Nowego Superb, oba z DSG, 2.0TDI - różnica ok. 200 PLN na ca. 1000 - czyli 20% na korzyść Skody. Pewnie O2 byłaby jeszcze tańsza w serwisowaniu.

                                Comfortline nie jest taką słaba wersją. Można go porównać śmiało do Elegance w O2. Zobacz co mają oba w standardzie. Do tego ten pakier 1190, gdzie dostajesz kupę bajerów za darmo niemal. Do tego po upuście 9kPLN z urzędu i pakietach Pasek nadal jest b. mocno rabatowany - nie mam pojęcia dlaczego?

                                Na korzyść O2 po lifcie przemawiają dostępne w opcji xenony z AFS - tutaj B6 dostaje lanie. Światła AFS by Skoda jest slabsze od oferowanych przez Opla w Insigni (3 tryby vs. 9) ale znacznie lepsze od kierunkowych xenonów w Pasku. Sprawdzone na sobie
                                Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                                było: 111KM / 275NM
                                jest: 143KM / 310NM

                                Komentarz

                                • mpietrew
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 21

                                  #41
                                  Osobiście przesiadłęm sie z Passata 1,9 TDi AWX (130 ps) wersja comfortline 03r do Octavii Elegance 2,0 TDi BKD Doposażona wersja Elegance (jedynie bez szyberdachu i elektr. regulowanych foteli). Jak mam być szczery Passat był kanapa miekki, Skoda twarda! Do dynamicznego podróżowania lepiej jeździ mi sie skodą, Jest dla mnie to auto przyjemniejsze wewnątrz, Pasat był taki zwykły, na każdym skrzyżowaniu można go zobaczyc! Mi osobiście to przeszkadzało! Skód jeździ mniej! Poza tym Jest o niebo tańsza w utrzymaniu niz passat (aluminium) Jak ją kupowałem oglądałęm passaty B6, ale wolałem dobrze wyposażoną skode niż biednego passata!

                                  Komentarz

                                  • aldam
                                    L&K
                                    • 2006
                                    • 1036

                                    #42
                                    auto nowe
                                    tutaj imo tylko kwestia ceny i wyposażenia. zarówno pasek jak i octa to bardzo dobre autka.

                                    auto używane
                                    trafić na przyzwoitego paska - marzenie
                                    trafić na przyzwoita octavię - marzenie, które może sie ziścić
                                    Audi A4 1.8TFSI

                                    Komentarz

                                    • mpietrew
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 21

                                      #43
                                      Pasaty głownie z zagranicy maja kolosalne przebiegi, o których pospolity polak nie ma nawet pojęcia! Taki sam problem zaczyna powoli dotyczyc octavii bo stały się autami flotowymi! Akurat w moim przypadku może być tak, Bo Octe kupiłęm z autentycznym przebiegiem 82,500 km, prywatnie spod domu francuza( 2- gie auto w domu, pojazd żony(kremowa skóra itd) babskie auto) Pasata mialem z przebiegiem na liczniku ponad 150, w rzeczywistości po Vinie okazało sie że ma ponad 300) Więć może taka różnica w moim przypadku!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...