[O1] Czujnik temperatury?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarzyna
    Classic
    • 2009
    • 1

    [O1] Czujnik temperatury?

    Maicroft, zgadza się, odpiąłem wtyczkę by sprawdzić czy łapie noutalfa a co do tego silniczka możecie podać więcej szczegółów, gdzie się znajduje, jak się do niego dostać itp. Ps. dzięki za diagnozę błędów.
  • okeedokee
    Classic
    • 2008
    • 9

    #2
    [O1] Czujnik temperatury?

    Witam, mam problem z wskaźnikiem temperatury na konsoli. Jakieś parę miesięcy temu miałem kilkakrotnie nazwijmy to skoki temperatury na tablicy podczas jazdy, po czym oczywiście po wizycie u mechanika który "ręcznie" sprawdził czujnik stwierdził jego usterkę. Wymieniłem (oryginał) i przez kolejne parę tygodni ok czyli wskazówka na tablicy "pion", po czym temperatura "na konsoli" nie dochodziła do normy. Po kolejnej wizycie termostat....to też znów wymiana na nowy (oryginał). Odebrałem papuszkę lecz w związku z wyjazdem nie miałem czasu na test i widzę, że nie dochodzi wskazówka na konsoli na pion jest stabilny jednak tak pomiędzy pół a pion... Pomóżcie "czujnik" czy termostat???
    okeedokee

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      stawiam na zle założony termostat

      Komentarz

      • okeedokee
        Classic
        • 2008
        • 9

        #4
        Przed wymianą termostatu, silnik ewidentnie nie nagrzewą się jak zwykle szybko, a wskazówka na konsoli nie przekraczała 1/4 czyli połowę z cytowanego pionu na tablicy... Ale skoro tak to podjadę dzisiaj i sprawdzę na komp. przy nagrzanym silniku. Narazie serdecznie dzięki.
        okeedokee

        Komentarz

        • pycho
          Drive
          • 2009
          • 80

          #5
          Chyba najlepiej jak podepniesz go pod kompa i wtedy Ci wyjdzie czy to czujnik czy nie. Ale "falowanie" wskaźnika temperatury to wg mnie wina czujnika. Miałem to samo u siebie - też "falowało", wywalało błąd czujnika na kompie, ale poruszałem wtykiem przy czujniku i pomogło - błędów nie ma, wskaźnik w pionie.
          Pzdr
          Octavia 1,9 AHF L&K '02

          Uczyć się - Lenin; Lenić się - uczeń

          Komentarz

          • okeedokee
            Classic
            • 2008
            • 9

            #6
            No, cóż byłem u mechanika i postanowił zagrzać silnik by sprawdzić w jakim zakresie temperatury wskaźnika na tablicy włączy się wentylator jednak przy okazji puściła spinka/zatrzask czujnika i wychlapało płyn... toteż musiałem kupić spinkę płyn i na konkretne badanie termostatu jak i czujnika umówiłem się w poniedziałek - mechanik ma załatwić -specjalistyczny termometr by zmierzyć co się za szybko otwiera bądź nieprawidłowo wskazuje temperaturę.
            Ale "psycho" nie ukrywam, że właśnie przez takie zachowanie jak u Ciebie wymieniłem czujnik tylko, że w trasie i nowy działał przez miesiąc.. Jak to powiedział taki znajomy "nie wpływa to na pracę silnika" więc do poniedziałku wytrzymam... a potem dam znaka co i jak. Pozdro i miłego weeeekendu
            okeedokee

            Komentarz

            • pycho
              Drive
              • 2009
              • 80

              #7
              Zamieszczone przez okeedokee
              "psycho"
              Dzieki za nowy nick :diabelski_usmiech
              Jeśli ten Twój "magik" chce to wszystko sprawdzać na "piechotę" to ok ale jak napisałem wcześniej-najpierw podpiąłbym go pod VAG-a i wtedy powienieneś mieć wszystko czarno na białym. Nie masz w podpisie miejsca zamieszkania więc nie wiem gdzie mieszkasz, ale wejdź na spotkania klubowe i zobacz gdzie będziesz miał blisko podjechać na jakiegoś spota i ktoś Ci powinien pomóc za małego browarka
              Pzdr
              Octavia 1,9 AHF L&K '02

              Uczyć się - Lenin; Lenić się - uczeń

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Raczej czujnik. Miałem tak. Podczas jazdy wskazówka albo kulturalnie dochodziła do pionu i trzymała się dzielnie, albo z nienacka opadała do 1/4.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • okeedokee
                  Classic
                  • 2008
                  • 9

                  #9
                  Witam ponownie, więc jak już nazwaliście mego mechanika "magik" sprawdził za pomocą podajże laserowego czujnika temperatury...(co się nakierowuje wiązkę i pokazuje jak tam ciepło) to stwierdził w momencie włączenia wentylatora że temperatura na wężu jest niższa niż na czujniku co jak stwierdził wina termostatu gdyż nie trzyma płynu i silnik nie osiąga żądanej temperatury...No cóż zamówiłem termostat lada dzień będę znał wyniki i oczywiście dam znak na temat diagnozy...
                  Pozdrawiam Wszystkich.
                  (sorry za zmianę nicka "pycho")

                  [ Dodano: Wto 27 Paź, 09 22:40 ]
                  No cóż termostat wymieniony i.............okazało się że nie pomogło - kupiłem czujnik temperatury i Wszystko gra wskaźnik na konsoli złapał PION teraz mam dwa dobre oryginalne ba prawie nowe.. termostaty... chyba cza zarzucić na allegro. Pozdrawiam i dzięki za celne rady , a tak na marginesie jak mój magiczny mechanik podpiął pod komp. to temperaturę wskazywało ok a wskaźnik nie falował pokazywał 1/2 normy....i tu był problem...
                  okeedokee

                  Komentarz

                  • JamesMarshall
                    Drive
                    • 2009
                    • 74

                    #10
                    Elo.
                    Odgrzebuje temat bo mam rowniez problemy z temp chlodzenia - i nie wiem czy bardziej przychylac sie do termostatu czy czujnika. Do tej pory zawsze na wskazówce był pion. Od jakiegos czasu, dość gwałtownie, bo z dnia na dzien sie stalo, ze wskazowka dochodzi do 70 stopni i stop. Dziwność polega na tym, ze czasami zadziala tak jak do tej pory, czyli pion. Roznie z tym jest. Bywa tez, ze dojdzie i trzyma 90, po czym gwaltownie spada do 70.
                    Probowalem wziac to na logike i wychodzi mi raczej, ze termostat. Gdyby byl czujnik, to powinien leciec na leb na szyje do minimum albo wariowac w rozpietosci od min do max [jezeli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu].
                    Zastanawiam sie jak najszybciej i najprosciej sprawdzic termostat. Nie mam vaga i nie chce mi sie poki co demontowac termostatu i gotowac go w garze Przyszlo mi do glowy, zeby zakryc chlodnice od przodu i pojezdzic odrobine obserwujac wskazania czujnika, oczywiscie caly czas zachowując czujność . Jezeli silnik sie dogrzeje, bądź odrobine przegrzeje to bedzie oznaczalo ze wina termostatu bo puszcza od razu przeplyw na pelny obieg w zwiazku z czym silnik nie dogrzewa sie [bez zasloniecia chlodnicy]. Co myslicie?
                    [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                    [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      #11
                      Uruchom silnik i jak się lekko nagrzeje (na postoju) to organoleptycznie sprawdź czy węże gumowe doprowadzające płyn chłodniczy do chłodnicy są ciepłe. Jeżeli są ciepłe to znaczy, że termostat nie halo i należy go wymienić (nie zamyka dużego obiegu) .
                      Nie zasłaniaj chłodnicy papierami bo od tego możesz nabawić się problemów...
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • JamesMarshall
                        Drive
                        • 2009
                        • 74

                        #12
                        Faktycznie... moze troche przekombinowalem z tym zaslanianiem chlodnicy, ale bede sie bronił, ze w ten sposób zarowno potwierdze termostat jak i wyklucze czujnik temp Co do tych problemow, to nie bez kozery napisalem ze bede zachwowywal maxymalna czujnosc
                        Dzieki za sugestie i pomoc.
                        [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                        [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10962
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          JamesMarshall,
                          podjedź na spota to się zobaczy lub obgada temat
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • JamesMarshall
                            Drive
                            • 2009
                            • 74

                            #14
                            Wracam do tematu
                            Zrobilem jak radzil kolega haragon. Przejechalem kilkaset metrow i jak tylko wskazowka ruszyla z 50stC organoleptycznie pomacalem rure. Zima. Jednoczesnie zauwazylem ze wentylatory chlodnicy kreca sie jak durne, chociaz nie powinny. Dalsza jazda zaowocowala wzrostem temp i gdy doszla do pionu i termostat sie otworzyl [jak mniemam] szybko wrocila do 60stC. I juz tak zostala. Wychodzi mi na to, ze walniety jest czujnik odpowiedzialny za zalaczanie wentylatorow. Podpowiedzcie gdzie szukac tego ustrojstwa, bo jak mniemam nie jest to ten sam czujnik, ktory wskazuje temp na wskazniku.
                            BTW... gdy wracalem do domu po kilku godzinach, temp na wskazniku byla jak Bog przykazal - czyli pion. Troche juz glupieje Najpierw podejrzany byl czujnik temp i jego wskazania, pozniej termostat a teraz "zalacznik" wentylatorow.
                            Pozdro.

                            Temat dotyczy pozycji 1 ↓
                            [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                            [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10962
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              czujnik wentylatorów jest w chłodnicy
                              jedyny czujnik i kabelki w chłodnicy
                              jak wsadzisz łeb pod maskę to po prawej stronie na dole
                              :diabelski_usmiech
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                Podepnę się do tematu mam taki problem z Toledem II z AHF problem polega na tym że auto osiąga 90stopni ale po strasznie długim czasie i przejechanych czasem nawet 20km podpiąłem VAGa i pokazało błąd
                                1039 Czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodz.-G2
                                przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

                                oraz spalanie na kompie prawie 7L spokojnie jeżdżąc na nie dogrzanym silniku. Sprawdziłem również mrozoodporność płynu i pokazało ok. -10stopni i mam trzy pytania
                                1. czy wymieniać płyn czy zostawić
                                2. jaki ma nr ten czujnik G2 w tym aucie? czy to taki czy jakiś inny? http://allegro.pl/item798167847_czuj...59919501a.html
                                3. czy ten czujnik znajduje się z tyłu silnika (chodzi że od środka auta od strony skrzyni biegów)
                                Z góry dziękuję

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10962
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  3 x tak
                                  :szeroki_usmiech
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • kornat
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 578

                                    #18
                                    Jestem po wymianie czujnika temp G2 i płynu no i jest dalej problem który miałem przed wymiana czyli na kompie pokazuje +7stopni a auto nagrzewa się do 90stopni po jakiś 7-9km oraz kolejny problem to taki że czasem jadąc na 5biegu 2tyś rpm nie przyśpieszając komp pokazuje spalanie ok. 5,6L a czasem ok. 4,6. Vag żadnych błędów nie pokazuje

                                    Komentarz

                                    • Alan 111
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 15

                                      #19
                                      Co do czujnika to, te tanie są do kitu , kupiłem za 3 dychy i pochodził miesiąci głupiał dalej...., dopiero jak kupiłem czujnik za 5 dych - ten chodzi bezproblemowo, musze popatrzeć , jakiej firmy, napewno produkcja made in spain :wink: , Tak więc nie kupuj najtanszego- wiele nie posłuży :P

                                      Komentarz

                                      • JamesMarshall
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 74

                                        #20
                                        kornat - to moze termostat nie trzyma? Objawy by pasowaly, przynajmniej w czesci dotyczacej dlugiego okresu nagrzewania... Mam tylko wątpliwosc, czy przy otwartym termostacie i temperaturach panujacych obecnie, silnik wogole ma szanse dogrzac sie do 90. Pare postow wyzej haragon podpowiedzial jak sprawdzic organoleptycznie termostat Ja jeszcze swojego problemu nie rozwiazalem, ale na 99% mam walniety wlacznik wentylatorow. W tygodniu wymienie i sie zobaczy.
                                        [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                                        [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          #21
                                          U mnie jest tak: ten gruby wąż który idzie od góry chłodnicy oraz te wężyki co idą do chłodnicy oleju to szybko się nagrzewa a ten co od termostatu do kranika i chłodnicy jest zimny a gdy już nabiera ok 70-90stoponi robi się lekko ciepły, czyli termostat też do wymiany??

                                          Komentarz

                                          • laurin
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 727

                                            #22
                                            Ja dzisiaj sprawdziłem swoje węże :-) bo coś mi sie wydaje że długo sie grzeje.

                                            Temp na szafie poniżej 60 st - górny wąż do chłodnicy po prawej jest ciepławy a dolny zimny.

                                            Termostat walnięty??

                                            Komentarz

                                            • JamesMarshall
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 74

                                              #23
                                              Nie jestem zaden expert. Moze lepiej niech sie wypowiedza bardziej zorientowani w temacie... ale moim zdaniem w obydwu przypadkach kornat i laurin - termostaty macie sprawne.

                                              Cytat za "Skoda Octavia - Wydanie drugie rozszerzone"

                                              "Sprawdzenie termostatu jest czynnością prostą. Po wy-
                                              montowaniu termostatu z obudowy należy go włożyć do
                                              naczynia z wodą razem z dokładnym termometrem i pod-
                                              grzewając wodę obserwować, czy w temperaturze 87°C
                                              zacznie się otwierać i czy jego pełne otwarcie nastąpi, gdy
                                              woda wrze. [(skok 7 mm)]"
                                              [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                                              [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                                              Komentarz

                                              • laurin
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 727

                                                #24
                                                Sprawdzę vagiem po powrocie do domu jaka mam temp bo w lato była w okolicach 82 - 84 a na szafie 90st. Ciekawe co teraz pokaże :-).

                                                Termostatu to mi się nie chce wyjmować tak w ciemno.......

                                                Komentarz

                                                • Artiks
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 143

                                                  #25
                                                  Panowie, czy taka temperatura jest prawidłowa?? Nawet na długich trasach nigdy nie osiągnałem wyzszej.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...