Zrobiło się zimno i wysiadły siłowniki klapy tylnej (i to w momencie jak dostałem w głowę bolało ) teraz jest ciut ciepło i na samym końcu trzymają ale muszę je wymienić jak dobrać się do nich od strony samochodu czy trzeba zdjąć ten biały plastik?
Zrobiło się zimno i wysiadły siłowniki klapy tylnej (i to w momencie jak dostałem w głowę bolało ) teraz jest ciut ciepło i na samym końcu trzymają ale muszę je wymienić jak dobrać się do nich od strony samochodu czy trzeba zdjąć ten biały plastik?
Ja mam ten sam problem, już mi nie podnosi klapy i też muszę wymienić tylko nie wiem jakie siłowniki kupić? Na allegro można kupić już od 18 zł co moim zdaniem nie jest zbyt dobrym pomysłem, w sklepach motoryzacyjnych koszt to ok 50 zł za polskie podróbki lub oryginał za ok 100 zł wszystko oczywiście za sztukę :?
A może najlepiej będzie kupić je w serwisie?
Może ktoś mi coś doradzi konkretnego?
Zrobiło się zimno i wysiadły siłowniki klapy tylnej (i to w momencie jak dostałem w głowę bolało ) teraz jest ciut ciepło i na samym końcu trzymają ale muszę je wymienić jak dobrać się do nich od strony samochodu czy trzeba zdjąć ten biały plastik?
Na allegro można kupić już od 18 zł co moim zdaniem nie jest zbyt dobrym pomysłem, w sklepach motoryzacyjnych koszt to ok 50 zł za polskie podróbki lub oryginał za ok 100 zł wszystko oczywiście za sztukę
Z mojego doświadczenia wynika:
1) Siłowniki tanie z allegro, jakość raczej kiepska lubia zgrzypieć podczas zamykania ale przynajmniej nie dostaje się klapą po głowie.
2) Siłowniki w zakresie 25 - 50, czyli nie ori. Moim zdaniem to ciekawa alternatywa dla oryginalnych. Z mojego doświadczenia wynika, że wytrzymują 4 - 5 lat. Dwa lata jest gwarancji na szczelność tw. conajmniej tyle będą sprawne. Jedyny minus to to, że czasem trafią sie zgrzypiące i niekiedy potrzeba większej siły do zamykania klapy.
3) Co do oryginalnych jest tylko jedna wada ... cena. :szeroki_usmiech
Siłowniki wymienione. Ale mam takie spostrzeżenie nareszcie na dziurach nie wali mi tylna klapa wcześniej jak były poprzednie siłowniki to kiedy jeszcze działały na dziurach stukała tylna klapa że hej teraz cisza aż nie można się przyzwyczaić
rbs911, ze sprężynami gazowymi na allegro jest ten problem że są niewiadomego pochodzenia i ludzie je sprzedający sami nie wiedzą jaka firma je wyprodukowała :roll:
I to że piszą że są gazowe a nie olejowe to też bzdura! Tak dla sprostowania nie są to siłowniki tylko sprężyny gazowe, czyli jak sama nazwa wskazuje znajduje się w nich gaz który się spręża, natomiast sam olej nie jest w stanie podnieść takiej klapy (w amortyzatorach olej służy do tłumienia). Nie ma też tak że w sprężynach gazowych nie ma wcale oleju! Jest tam mała ilość oleju po to by właśnie nie skrzypiały te sprężyny.
Radziłem się kilku mechaników i polecali polskie KROSNO koszt ok 45 zł/szt., lub za ok 60 zł/szt. jakieś oryginały.
P.S na tej stronie możesz zobaczyć przekrój sprężyny gazowej i zobaczyć jej prace
[ Dodano: Wto 10 Lis, 09 19:33 ]
A tu znalazłem coś jeszcze na ten temat :szeroki_usmiech
Sprężyny gazowe są bezobsługowymi zamkniętymi układami, które zawierają azot pod ciśnieniem. Do tłumienia w położeniu końcowym jest stosowany olej hydrauliczny. Przy oddziaływaniu na sprężynę gazową, np. podczas zamykania klapy, azot przepływa przez otwór dławiący w tłoku i umożliwia zachowanie określonej prędkości wsuwania. W tym czasie sprężyna gazowa działa w kierunku przeciwnym do siły ciężkości klapy. Podczas otwierania klapy azot przepływa w kierunku przeciwnym i wspomaga siłę mięśni. Zawarty olej zapewnia łagodne tłumienie na końcu skoku, pod warunkiem, że tłoczysko będzie skierowane w dół. Prędkość wsuwania i wysuwania jest ustalona przez otwór dławiący.
rbs911, najlepiej podjechać do sklepu z częściami samochodowymi znajdującego się w okolicy i zamówić to u nich
W większości sklepów są dostępne Krosno, szybko i tanio, a jakby coś się działo to zawsze masz dokąd pójść zwrócić :diabelski_usmiech
Niesamowite uczucie, gdy nawet po opuszczeniu klapy do połowy ona sama dźwiga się do góry. Stare siłowniki zużyły się nierównomiernie, tzn. jeden był zupełnie luźny = zero oporu, drugiego nie dało się ścisnąć w rękach (niemniej klapy już nie był w stanie utrzymać).
Wymiana: 5 minut roboty z dwoma siłownikami. Należy podważyć obejmy przy pomocy śrubokręta i zdjąć siłowniki z przegubu kulowego.
Uwaga: Dobrze jest nowe założyć zaczynając od dolnej strony, bo pierwszy założyłem od strony klapy i później była bida założyć na dole przy uszczelce.
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
aa jaki jest jest efekt tuz przed całkowitym zamknieciem, nadal nie trzymaja klapy np na wysokosci 30 -40 cm . czy samemu trzeba domykac aż do zatrzesniecia? czy nadal z tej wysokosci klapa pod wlasnym cięzarem mocno trzaska?
zielony49, klapa trzyma jak ta lala! Puszczenie klapy w poziomie skutkuje jej podniesieniem do góry. W niższych pozycjach niż poziom klapa staje w miejscu. Nie ma rady, trzeba trzasnąć, żeby zamknąć
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
No to znaczy że czas i u mnie wymienic te siłowniki, bo ja musze z pozycji calkowitego otwarcia delikatnie ręką prowadzic do całkowitego zamkniecia bo kiedy puszcze to tak walnie że sąsiedzi z okien wygladają w poszukiwaniu sęnsacji Pozdrawiam
Panowie odgrzeję kotleta Dzisiaj wymieniłem u siebie 2 podnośniki na FA Krosno i przy podnoszeniu klapy jest zdecydowana różnica ale ostatnich 10-20 cm i tak nie trzymają i jest trzaśnięcie klapą. Czy to normalne ?
Komentarz