Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tadeusz55
    Classic
    • 2010
    • 15

    Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??

    tom2212, Dziwne, bo ma tylko jedną wycieraczkę po prawej stronie
  • patrolgr93
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??

    Właśnie jestem po wymianie opon na zimowe ale spotkała mnie niespodzianka.
    Zawsze jak wymieniano mi oponki to lepsze lądowały z przodu ponieważ tam jest napęd i szybciej się ścierają.

    Ale dziś lepsze założono mi z tyłu. Ja zdziwiony pytam się dlaczego a pan mi na to tak:
    "według testów lepsze opony powinny być z tyłu ponieważ wtedy samochód mniej wpada w poślizg, bo przód jakoś się wyciągnie a dupa nam nie ucieknie"

    Hmm... co wy na to??
    Zmienić kółka czy tak zostawić??

    Komentarz

    • westwi78
      RS
      • 2008
      • 2940

      #3
      No wczoraj w "Jezdzie polskiej" na tvn było o tym i faktycznie per saldo jak już musisz mieć dwie nowe dwie stare to lepiej je dać na tył właśnie przez ten poślizg na zakręcie.

      Komentarz

      • Bialy
        Rider
        • 2009
        • 306

        #4
        W "Jazda Polska" W TVN Turbo również tak mówili potwierdzając testami. Ale sam nie wiem...

        Komentarz

        • patrolgr93
          Drive
          • 2009
          • 71

          #5
          to pewnie on tez to wczoraj oglądał

          [ Dodano: Wto 20 Paź, 09 21:11 ]
          A co z hamowaniem??

          Komentarz

          • aniam111
            Rider
            • 2009
            • 436

            #6
            Też obiło mi się o uszy że bardziej zużyte gumy powinny być na osi bez napędu.
            Również widziałam jakiś czas temu jak przedstawiali to na autach na placu manewrowym. Teoria wydaje się być słuszna
            AniaM
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
            O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

            Komentarz

            • smer
              RS
              • 2008
              • 2021
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Re: Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??

              Zamieszczone przez patrolgr93
              Zawsze jak wymieniano mi oponki to lepsze lądowały z przodu ponieważ tam jest napęd i szybciej się ścierają.
              Jeśli chodzi o zimówki, to dlatego że tam jest napęd i tam są potrzebne żeby wygrzebywać się z błota pośniegowego i śniegu


              Zamieszczone przez patrolgr93
              "według testów lepsze opony powinny być z tyłu ponieważ wtedy samochód mniej wpada w poślizg, bo przód jakoś się wyciągnie a dupa nam nie ucieknie"
              Dokładnie tak!

              Zamieszczone przez patrolgr93
              Hmm... co wy na to??
              Zmienić kółka czy tak zostawić??
              Jeśli obie pary miałbym w przyzwoitym stanie, to lepszą parę dałbym na tył.
              Jeśli do tych gorszych miałbym zastrzeżenia, to chyba bym je wymienił (zawsze można je "dojeździć" latem, żeby się nie zmarnowały).
              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

              Piszę poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • patrolgr93
                Drive
                • 2009
                • 71

                #8
                Ale jak słabsze które maja jakieś 5mm założę na przód to po tym sezonie będą już do wyrzucenia. A jak będą na tyle to 2 sezony da się przejeździć.
                i co z hamowaniem??

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  zawsze lepsze powinny iść na tył- jest to os wleczona, bez mozliwości manewrowania
                  przednie koła (w przednionapędówce) mogą mieć gorsze gumy
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • Dig Dug
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1306
                    • Seat

                    #10
                    W sumie, to teoria jest słuszna, w założeniu, że nie ma kopnego sniegu. W terenach górzystych na kopnym sniegu można sobie pozakładać lepsze na tył, a i tak się nie pojedzie, czyba że łańcuchy na przód.

                    Generalnie ja zgadzam, się z tym, że lepsze na tył. Nad przodem można próbować panować, nad tyłem się nie da.

                    Ja idę dalej i stosuje różne opony na różne osie samochodu. Na tył stosuje opony z lepszym trzymaniem bocznym, a na przód troche lepiej odprowadzające wodę niż tylne. Kieruje się testami i doświadczeniem, gdyż niektóre bieżniki są produkowane po kilka lat i zdążyłem już je "zaliczyć". Sprawdzone w praktyce i działa. 8)
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Ja tam zawsze zakladam lepsze na przod, gorsze na tyl.


                      Jak mi tyl ucieknie, to zawinie i tyle, a jak przod poleci to juz prawdopodobnie cale auto bedzei gdzies lezec.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Bialy
                        Rider
                        • 2009
                        • 306

                        #12
                        No dobra a co z hamowaniem?
                        Przecież jadąc po łuku w zakręcie każdy kierowca stara się dostosować prędkość do warunków, samochodu, umiejętności (lepiej ich nie przeceniać) i mając gorsze z tyłu wjeżdżając w zakręt z odpowiednią prędkością nic się nie ma prawa stać (chyba, że akurat zawiało śnieg)
                        A jeżeli chodzi o hamowanie to przecież logiczne, że nowe opony na przodzie jego drogę. Co w sytuacji awaryjnej jak np. wybiegnięcie dziecka na drogę, bądź też nagłego hamowania z powodu innych sytuacji drogowych może mieć kolosalne znaczenie dla życia kierowcy a tym bardziej osób, które wyjdą, wyjadą nam przed maskę.

                        Podsumowując wg. mnie to nowe tylko i wyłącznie na przód.

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Bialy
                          jeżeli chodzi o hamowanie to przecież logiczne, że nowe opony na przodzie jego drogę
                          skoro tak ma być to powiedz proszę dlaczego troleje zakłada się właśnie na tylne koła a nie na przednie?
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • smer
                            RS
                            • 2008
                            • 2021
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Lepsze na przód? Jeszcze Was porządnie dupa nie wyprzedziła, hehe...

                            ps. Lepsze na przód założyłbym wtedy, gdybym mieszkał na wsi i głównym problemem byłby dojazd przez zaspy do głównej drogi. A główna droga nie byłaby zanadto zawijasta i nie wymuszałaby ciągłego zakręcania.

                            Do miasta, gdzie głównym utrudnieniem są zakręty, zawijasy i zmiana pasów (potencjalne zagrożenie zarzucania tyłem), a zaspy i wysokie błoto pośniegowe na asfalcie to rzadkość, lepsze dałbym zdecydowanie na tył.

                            ....CAŁY MÓJ WYWÓD NIE OZNACZA, ZE TE GORSZE MOGĄ BYĆ ŁYSE!!
                            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                            Piszę poprawnie po polsku.

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              #15
                              widzę, że kilka osób powołuje się na test w Jeździe Polskiej a nikt nie napisał pełnej informacji:

                              lepsze z przodu - lepsze hamowanie, lepsze przyspieszanie, w przypadku poślizgu poślizg nadsterowny czyli trudniejszy do opanowania
                              lepsze z tyłu - w przypadku poślizgu poślizg podsterowny czyli wypluwa przodem z zakrętu
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz

                              • patrolgr93
                                Drive
                                • 2009
                                • 71

                                #16
                                A jak z oponami letnimi?

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #17
                                  a co to za różnica :?: :roll: zasada zostaje taka sama, zmieniają się warunki, zimą trudniejsze, czyli może szybciej dupa uciec/przod wyjechac
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • Andrzej Z.
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 710
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    Tak sobie przypominam ze kiedys ogladalem na TVNie
                                    w programie Skoda Auto Szkoła (czy jakos tak)
                                    wlasnie podobne testy na sliskiej nawiezchni (mokrej)
                                    najazd rozpedzonego auta na sliska nawierzchnie i zakret na niej
                                    Pierwsza opcja: lepsze opony na przód
                                    auto wyrzucone z zakretu
                                    Druga opcja: lepsze opony na tył
                                    auto przejechalo zakret,z jakimis tam problemami ale przejechalo

                                    Jezeli zle cos zapamietalem to przepraszam i prosze mnie poprawic.
                                    CDS-AutoSpa

                                    AXR TDI+
                                    Perfect Service by DobryGrześWawa
                                    ET-14,352

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez patrolgr93
                                      A jak z oponami letnimi
                                      tak samo
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • TomRS
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 151

                                        #20
                                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                                        lepsze z tyłu - w przypadku poślizgu poślizg nadsterowny czyli wypluwa przodem z zakrętu

                                        Czy aby Misiek na pewno .... ?


                                        A w temacie - do normalnej jazdy, lepsze gumy zawsze na tył.
                                        Golf VI TSI TwinCharged
                                        powered by fabryka

                                        Komentarz

                                        • SMUTNYINDYK
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 30

                                          #21
                                          W dekalogu MICHELIN[ oglądałem w ASO CITROEN] piszą że lepsze opony zawsze na tył bez względu na rodzaj napędu. Ja to rozumiem i intuicyjnie czuję. Do Andrzej Z.- też to oglądałem i dobrze zapamiętałeś. Właśnie chodzi o stabilność przy hamowaniu[nie wyprzedzi Cię tył] i stabilność na łukach - też nie zarzuci tyłu.
                                          TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                                          Komentarz

                                          • luks
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 240

                                            #22
                                            lepsze opony na tył.. trochę teoria na wyrost..

                                            po co sobie z góry ogranicząc margines bezpieczeństwa... a jak w końcu pójdzie bokiem to pójdzie bokiem ot co :]
                                            skoda
                                            fuckyeah!

                                            Komentarz

                                            • smer
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2021
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez patrolgr93
                                              A jak z oponami letnimi?
                                              Pytasz mało precyzyjnie.

                                              Jeśli pytasz jak z letnimi na zimę, to lepiej sobie odpuścić...

                                              Jeśli pytasz jak z letnimi w lato (przód-tył), to moim zdaniem na suchej nawierzchni jest to bez znaczenia (żeby tylko się nie zdziwić w jakiejś większej kałuży).
                                              Ja bym w lato założył lepsze z przodu żeby obie osie równomiernie dotrzeć.
                                              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                              Piszę poprawnie po polsku.

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez TomRS
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                lepsze z tyłu - w przypadku poślizgu poślizg nadsterowny czyli wypluwa przodem z zakrętu

                                                Czy aby Misiek na pewno .... ?


                                                A w temacie - do normalnej jazdy, lepsze gumy zawsze na tył.
                                                oczywiście, że nie, w obu wpisałem nadsterowny w przypadku lepszych opon z tyłu i wyjeżdżającego przodu oczywiście podsterowny poprawiłem już ops:

                                                BTW - ja zawsze zakładam lepsze na przód i staram się w miarę możliwości często przekładać między osiami żeby różnice były jak najmniejsze. Ale do wożenia dupy przez kogoś kto się boi własnego cienia to pewnie lepiej tak jak piszesz :zlosnik:
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez luks
                                                  lepsze opony na tył.. trochę teoria na wyrost..

                                                  po co sobie z góry ogranicząc margines bezpieczeństwa... a jak w końcu pójdzie bokiem to pójdzie bokiem ot co :]
                                                  A moze tak uruchomić wyobraźnię kolego ?? NIe wiem co było w jakimś tam programie na który wszyscy siepowołują ale logicznie mysląc jeśli auto na zakręcie wyjedzie ci przodem to przywalisz np. w drzewo przodem gdzie masz ponad 1 metr blachy, silnik , poduszki czołowe napinacze pasów itd.
                                                  Jesli auto wyjedzie ci na zakręcie tyłem i obróci cie bokiem do kierunku jazdy to w to samo drzewo przyłożysz bokiem gdize chrobni cię pare cm. blachy i boczna poduszka. Takie uderzenia z reguły konczą sie śmiercią.
                                                  Jak myślisz lepiej zginąc czy naprawic przód auta ale przezyć ?
                                                  Teraz juz wiesz dlaczego lepsze opony powinny być na tylniej osi?

                                                  [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 07:11 ]
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  Ale do wożenia dupy przez kogoś kto się boi własnego cienia to pewnie lepiej tak jak piszesz
                                                  Kolego tylko że tacy kierowcy to 90% wsztskich kierowców Wystarczy popatrzeć jak ludzie przejeźdzają po zakręcie, lub łuku drogi autami przedmionapędowymi. Jesli tego nie zauwazyłeś to się przypatrz - większość ludzi jedize po całym łuku trzymajac wciśnięty pedał hamulca :shock: a to najszybsza droga do wpadnięcia w poślizg. Między innymi dlatego dla większości kierowców na drogach zasadą powinno być zakładanie lepszego ogumienia na tylnia oś. Jesli ktoś świetnie czuje się w drifcie i potrafi bez szkody dla siebie i innych zapanować nad wpadającym w poślizg tyłem to oczywiście dla niego lepiej bedzie założyc lepsze opony na przód. Ale tacy ludzie to parę procent wszystkich kierowców
                                                  dlatego ogólną zasdą jest zakładanie lepszych opon na tylnią oś.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...