tom2212, Dziwne, bo ma tylko jedną wycieraczkę po prawej stronie
Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??
Właśnie jestem po wymianie opon na zimowe ale spotkała mnie niespodzianka.
Zawsze jak wymieniano mi oponki to lepsze lądowały z przodu ponieważ tam jest napęd i szybciej się ścierają.
Ale dziś lepsze założono mi z tyłu. Ja zdziwiony pytam się dlaczego a pan mi na to tak:
"według testów lepsze opony powinny być z tyłu ponieważ wtedy samochód mniej wpada w poślizg, bo przód jakoś się wyciągnie a dupa nam nie ucieknie"
Hmm... co wy na to??
Zmienić kółka czy tak zostawić??
-
-
Też obiło mi się o uszy że bardziej zużyte gumy powinny być na osi bez napędu.
Również widziałam jakiś czas temu jak przedstawiali to na autach na placu manewrowym. Teoria wydaje się być słusznaAniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Re: Gdzie zakładacie lepsze oponki - przód czy tył ??
Zamieszczone przez patrolgr93Zawsze jak wymieniano mi oponki to lepsze lądowały z przodu ponieważ tam jest napęd i szybciej się ścierają.
Zamieszczone przez patrolgr93"według testów lepsze opony powinny być z tyłu ponieważ wtedy samochód mniej wpada w poślizg, bo przód jakoś się wyciągnie a dupa nam nie ucieknie"
Zamieszczone przez patrolgr93Hmm... co wy na to??
Zmienić kółka czy tak zostawić??
Jeśli do tych gorszych miałbym zastrzeżenia, to chyba bym je wymienił (zawsze można je "dojeździć" latem, żeby się nie zmarnowały).
Komentarz
-
-
zawsze lepsze powinny iść na tył- jest to os wleczona, bez mozliwości manewrowania
przednie koła (w przednionapędówce) mogą mieć gorsze gumyprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
W sumie, to teoria jest słuszna, w założeniu, że nie ma kopnego sniegu. W terenach górzystych na kopnym sniegu można sobie pozakładać lepsze na tył, a i tak się nie pojedzie, czyba że łańcuchy na przód.
Generalnie ja zgadzam, się z tym, że lepsze na tył. Nad przodem można próbować panować, nad tyłem się nie da.
Ja idę dalej i stosuje różne opony na różne osie samochodu. Na tył stosuje opony z lepszym trzymaniem bocznym, a na przód troche lepiej odprowadzające wodę niż tylne. Kieruje się testami i doświadczeniem, gdyż niektóre bieżniki są produkowane po kilka lat i zdążyłem już je "zaliczyć". Sprawdzone w praktyce i działa. 8)Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
No dobra a co z hamowaniem?
Przecież jadąc po łuku w zakręcie każdy kierowca stara się dostosować prędkość do warunków, samochodu, umiejętności (lepiej ich nie przeceniać) i mając gorsze z tyłu wjeżdżając w zakręt z odpowiednią prędkością nic się nie ma prawa stać (chyba, że akurat zawiało śnieg)
A jeżeli chodzi o hamowanie to przecież logiczne, że nowe opony na przodzie jego drogę. Co w sytuacji awaryjnej jak np. wybiegnięcie dziecka na drogę, bądź też nagłego hamowania z powodu innych sytuacji drogowych może mieć kolosalne znaczenie dla życia kierowcy a tym bardziej osób, które wyjdą, wyjadą nam przed maskę.
Podsumowując wg. mnie to nowe tylko i wyłącznie na przód.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bialyjeżeli chodzi o hamowanie to przecież logiczne, że nowe opony na przodzie jego drogęprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Lepsze na przód? Jeszcze Was porządnie dupa nie wyprzedziła, hehe...
ps. Lepsze na przód założyłbym wtedy, gdybym mieszkał na wsi i głównym problemem byłby dojazd przez zaspy do głównej drogi. A główna droga nie byłaby zanadto zawijasta i nie wymuszałaby ciągłego zakręcania.
Do miasta, gdzie głównym utrudnieniem są zakręty, zawijasy i zmiana pasów (potencjalne zagrożenie zarzucania tyłem), a zaspy i wysokie błoto pośniegowe na asfalcie to rzadkość, lepsze dałbym zdecydowanie na tył.
....CAŁY MÓJ WYWÓD NIE OZNACZA, ZE TE GORSZE MOGĄ BYĆ ŁYSE!!
Komentarz
-
-
widzę, że kilka osób powołuje się na test w Jeździe Polskiej a nikt nie napisał pełnej informacji:
lepsze z przodu - lepsze hamowanie, lepsze przyspieszanie, w przypadku poślizgu poślizg nadsterowny czyli trudniejszy do opanowania
lepsze z tyłu - w przypadku poślizgu poślizg podsterowny czyli wypluwa przodem z zakrętuTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
a co to za różnica :?: :roll: zasada zostaje taka sama, zmieniają się warunki, zimą trudniejsze, czyli może szybciej dupa uciec/przod wyjechacTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Tak sobie przypominam ze kiedys ogladalem na TVNie
w programie Skoda Auto Szkoła (czy jakos tak)
wlasnie podobne testy na sliskiej nawiezchni (mokrej)
najazd rozpedzonego auta na sliska nawierzchnie i zakret na niej
Pierwsza opcja: lepsze opony na przód
auto wyrzucone z zakretu
Druga opcja: lepsze opony na tył
auto przejechalo zakret,z jakimis tam problemami ale przejechalo
Jezeli zle cos zapamietalem to przepraszam i prosze mnie poprawic.
Komentarz
-
-
W dekalogu MICHELIN[ oglądałem w ASO CITROEN] piszą że lepsze opony zawsze na tył bez względu na rodzaj napędu. Ja to rozumiem i intuicyjnie czuję. Do Andrzej Z.- też to oglądałem i dobrze zapamiętałeś. Właśnie chodzi o stabilność przy hamowaniu[nie wyprzedzi Cię tył] i stabilność na łukach - też nie zarzuci tyłu.TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrolgr93A jak z oponami letnimi?
Jeśli pytasz jak z letnimi na zimę, to lepiej sobie odpuścić...
Jeśli pytasz jak z letnimi w lato (przód-tył), to moim zdaniem na suchej nawierzchni jest to bez znaczenia (żeby tylko się nie zdziwić w jakiejś większej kałuży).
Ja bym w lato założył lepsze z przodu żeby obie osie równomiernie dotrzeć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomRSZamieszczone przez MisiekWAWlepsze z tyłu - w przypadku poślizgu poślizg nadsterowny czyli wypluwa przodem z zakrętu
Czy aby Misiek na pewno .... ?
A w temacie - do normalnej jazdy, lepsze gumy zawsze na tył.
BTW - ja zawsze zakładam lepsze na przód i staram się w miarę możliwości często przekładać między osiami żeby różnice były jak najmniejsze. Ale do wożenia dupy przez kogoś kto się boi własnego cienia to pewnie lepiej tak jak piszesz :zlosnik:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukslepsze opony na tył.. trochę teoria na wyrost..
po co sobie z góry ogranicząc margines bezpieczeństwa... a jak w końcu pójdzie bokiem to pójdzie bokiem ot co :]
Jesli auto wyjedzie ci na zakręcie tyłem i obróci cie bokiem do kierunku jazdy to w to samo drzewo przyłożysz bokiem gdize chrobni cię pare cm. blachy i boczna poduszka. Takie uderzenia z reguły konczą sie śmiercią.
Jak myślisz lepiej zginąc czy naprawic przód auta ale przezyć ?
Teraz juz wiesz dlaczego lepsze opony powinny być na tylniej osi?
[ Dodano: Sro 21 Paź, 09 07:11 ]
Zamieszczone przez MisiekWAWAle do wożenia dupy przez kogoś kto się boi własnego cienia to pewnie lepiej tak jak piszesz
dlatego ogólną zasdą jest zakładanie lepszych opon na tylnią oś.Czarny Elegance
Komentarz
-
Komentarz