Cena O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paragraf
    Ambiente
    • 2010
    • 130

    Cena O1

    Dziwi mnie że nie wsadzają tam silnika 1,4 TSI. To byłby taki fajny kompromis jak dla mnie.
    0
    Nowa O1 za 44-50 tys zl
    0%
    0
    Nowa O2 za 52-56 tys zl
    0%
    0
    Uzywana O1 2005 za 30 tys zl
    0%
    0
    Uzywana O2 2005 za 38 tys zl
    0%
    0
  • Marx
    Elegance
    • 2009
    • 865

    #2
    Cena O1

    Witam
    Po chwilowej przerwie znow kupuje Octavie z klimatyzacja z silnikiem 1,6.
    I zastanawiaja mnie ceny O1 - trafienie sensownej uzywanej Octavii za 30 tys zl z 2005 roku graniczy z cudem.
    Nowa taka Octavia kosztuje ok 44-49 tys w zaleznosci od wyposazenia.
    Czyli przez 4 lata auto traci na wartosci zaledwie 15 tys zl...

    Kolejna ciekawostka - ceny nowych O2 spadly ostatnio o 1,5 tys zl, a O1 stoi w miejscu.

    Nastepna ciekawostka - O2 Mint wychodzi drozej zaledwie o 2 tys (wiem, climatic zamiast climatronic, brak instalacji gazowej, ale mimo wszystko...).

    Wychodzi na to ze produkcja auta nowoczesniejszego z bogatszym wyposazeniem (wiecej poduszek, ESP, chyba O2 jest jednak bardziej skomplikowana...?) kosztuje praktycznie tyle samo co produkcja konstrukcji 15(?) letniej.
    Ponoc to juz ostatni rok produkcji O1 w Czechach, a O2 to swiezutki model po FL.

    Jak to jest? Czemu cena O1 nie jest wyraznie nizsza od O2, czemu O1 tak trzyma cene?


    Ps. Jak ktos chce, moze sobie zaglosowac dla zabawy w ankiecie

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      To moze na przykladzie aut ktore sa tak samo produkowane rownolegle jak Octavia.

      Zakladam najtansza wersje z najtanszym silnikiem Opla Astry w wersji 5 drzwiowej.

      Astra II Classik 1.4 TWINPORT ECOTEC® 66 kW/90 KM - 42 850zl

      Astra III 5-drzwiowy 1.4 TWINPORT 66 kW/90 KM 5M - 56 890zł

      Modele z silnikiem 1.6 103 i 115KM droższe o ok 4000zł każdy.


      A wiec dojdziemy do kolejnej zagadki czy Octavia naprawde jest taka droga :roll:

      Nie uwzgledniam znizek rabatow i innych jak w Skodzie.


      Za 60 tys* spokojnie mamy 1.6 albo 1.4TSI Ambiente w Skodzie, a wiec juz tak lepiej wyposazony samochod.

      *Po odliczeniu tylko tych oficjalnych 6500zl + maly bonusik, a bonusik wiadomo bedzie wiekszy.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • t271828
        Elegance
        • 2008
        • 928

        #4
        Re: Cena O1

        Zamieszczone przez Marx
        Jak to jest? Czemu cena O1 nie jest wyraznie nizsza od O2, czemu O1 tak trzyma cene?
        Nie zebym sie czepial, ale porownujesz gorny zakres O1 z dolnym O2 - naprawde ta roznica jest wieksza niz 2000. Jesli kupisz O1 za 45 tys. i w tym jakies 3.5kpln
        to jest instalacja gazowa to latwo policzyc, ze dostajesz duze auto taniej
        od Swifta czy Polo o Yarisie nie wspominajac. Wiec nie bardzo jest gdzie
        schodzic z ceny. Majac do wydania 55 tys. kupilbym chyba Lancera 1.8 143KM
        w wersji do zagazowania albo I30 w dieslu a nie O2/1.6

        Komentarz

        • Marx
          Elegance
          • 2009
          • 865

          #5
          climatronic w O1 a climatic w O2 - roznica raczej niewielka
          O2 ma ESP, O1 ma gaz (w O1 kosztuje 2 tys zl) - tu takze remis
          oba silnik 1,6
          wiec niewazne jaki zakres, wazne ze poziom wyposazenia jest zblizony, ceny takze, a jednak technologicznie to roznica calej epoki

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9943
            • Ford

            #6
            Ja wiem, że można kupić:
            1. O1 1.6i MORE: 41.500zł
            2. O1 1.6i MORE LPG: 43.500zł
            3. O2 1.6i MINT: 48.500zł
            4. O2 1.6i MINT LPG: ~53.000zł
            wszystkie w kolorach podstawowych.
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • Marx
              Elegance
              • 2009
              • 865

              #7
              ale more i mint to nie to samo. Mint ma duzo bogatsze wyposazenie porownywalne do Ice+.
              Ma polautomatyczna klimatyzacje, tylni czujnik parkowania, ESP czy wycieraczke tylna, ktorych More nie posiada. Ice+ ma wiecej od Mint tylko climatronic (ale czy ona tak duzo lepszy od Climatic?) i komputer - to wszystko. Wiec ja porownywalbym O2 Mint do Ice+ O1, i tu duzych roznic nie ma.
              A jak sie O1 obedrze do golego z wyposazenia to wiadomo ze bedzie tansza - 1,4 mozna kupic ponizej 40 tys zl... Po prostu z O2 np ESP nie wymontujesz, a to sie ceni na ok 2 tys zl.
              Swoja droga jestem ciekaw jak po nowym roku beda wygladac promocje dla O1. U ruskich kompletna linia dla O1 juz stoi, choc patrzylem na rosyjski konfigurator i ceny raczej dosc wysokie wychodza. Poki co pisza, ze tylko do Rosji robia, ale ciekawe czy jak skoncza stukac O1 w czechach to bedzie mozna kupic rosyjski produkt...?

              Komentarz

              • pstryczek
                RS
                • 2009
                • 10796
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zagłosowałem za używką O2, choć ja celowałbym w diesla, więc wyszło by trochę drożej. O2 jednak jest bezpieczniejszym samochodem niż jej starsza siostra, ESP, poduszki w większej ilości robia swoje, do tego lepsze zawieszenie i prowadzenie.
                Ja w swojej octavce mam klimatronik, ale czesto używam jej jak zwykłego schładzacza. Następnym krokiem będzie O2.
                Marek

                Komentarz

                • Marx
                  Elegance
                  • 2009
                  • 865

                  #9
                  a co z automatyka jest nie tak? ja licze na to ze climatronic bede uzywal non-stop, tzn ustawie temperature i koniec. Czasami wlacze nadmuch na szybe, aby ja wysuszyc i tyle.

                  4. O2 1.6i MINT LPG: ~53.000zł
                  Agamek12, wzgledem cennika wychodzi o 11,4 tys zl taniej, watpie aby udalo sie tyle utargowac, choc oczywiscie wierze w Twoje mozliwosci :P

                  Komentarz

                  • zpluta
                    L&K
                    • 2008
                    • 1194

                    #10
                    Zamieszczone przez Marx
                    Czasami wlacze nadmuch na szybe, aby ja wysuszyc i tyle.
                    Jak używam klimatronika w trybie AUTO, to nadmuch na szybę w zasadzie nie jest potrzebny. Klima osusza powietrze więc szyba nie zaparowuje. Inna sprawa, że kiedy mogę, to przełączam w tryb ECON, bo wtedy Skodzina mi wyraźnie mniej spala. Wtedy jednak w wilgotny dzień szyba przednia lubi zaparować a włączanie mocnego nadmuchu na szybę pomaga tylko na chwilę.
                    :

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9943
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez Marx
                      4. O2 1.6i MINT LPG: ~53.000zł
                      Agamek12, wzgledem cennika wychodzi o 11,4 tys zl taniej, watpie aby udalo sie tyle utargowac, choc oczywiscie wierze w Twoje mozliwosci :P
                      Pogadaj z np. danielcio i zobacz, co da się zrobić... :lol:
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Marx
                        Elegance
                        • 2009
                        • 865

                        #12
                        z nim to ja mam goraca linie

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Agamek12
                          Ja wiem, że można kupić:
                          1. O1 1.6i MORE: 41.500zł
                          2. O1 1.6i MORE LPG: 43.500zł
                          3. O2 1.6i MINT: 48.500zł
                          4. O2 1.6i MINT LPG: ~53.000zł
                          wszystkie w kolorach podstawowych.
                          no to bardzo ladne znizki!

                          mnie kusi (chyba zły...) zeby fabke teraz sprzedac - dolozyc i kupic O2 (ciekawe swoja droga ile by kosztowala ta wersja zolwiowa czyli 1.4 mint...?). Nie wiem tylko jakie sa znizki na Yeti, bo moze jak tez ladne to skusilbym sie wtedy na czlowieka sniegu, tfu samochod sniegu....

                          osiolkowi w zloby dano.... ;-)

                          ps. w sumie to nie wiem czy lepsza O2 1.6 mint lpg czy 1.4 TSI, bo po takich ladnych upustach to maja podobna cene (tsi nawet chyba wyjdzie z 1000 zl taniej). Szkoda ze ten 1.4 TSI po miescie wcale tak malo nie pali....
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • bob*
                            Classic
                            • 2008
                            • 16

                            #14
                            Na O1 z Rosji bym nie liczył. To zewnętrzny, nie unijny rynek a więc trzeba dołożyć cło - chyba 10%.
                            Porównajcie też ceny O1 z cenami hyundaia i30 ...

                            Komentarz

                            • Geralt
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 589

                              #15
                              moze glupie ale poszukalbym octavii 1 1.8T z ~2005r z LPG (lub dolozyl) i cieszyl sie nieporownywalnie lepszymi osiagami a tylko minimalnie wiekszym kosztem paliwa.

                              Dla mnie najwiekszym bledem koncernu VW jest brak nowoczesnego silnika o mocy >150km, pojemnosci 1.8~2.0L ktory mozna bez problemu przerobic na gaz... moim zdaniem traca spora czesc klientow :?
                              pozdrawiam
                              Adam W.

                              Komentarz

                              • Olaff
                                Drive
                                • 2007
                                • 93

                                #16
                                Zamieszczone przez Geralt
                                (...) Dla mnie najwiekszym bledem koncernu VW jest brak nowoczesnego silnika o mocy >150km, pojemnosci 1.8~2.0L ktory mozna bez problemu przerobic na gaz... moim zdaniem traca spora czesc klientow :?
                                ... w Polsce
                                Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
                                Czym jest Skoda Octavia ?

                                Komentarz

                                • satoot
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 525

                                  #17
                                  Re: Cena O1

                                  "Ktore auto kupilbys dzis?"

                                  ... nową O1. Jeśli byłaby tańsza. Jeśli ceny mają się zbiegać tak jak się zbiegają (podobnie wyposażone wozy o1 i o2) to raczej o2.
                                  Ale ja kupowałbym tylko nowe auto, nie używane.

                                  Komentarz

                                  • aldam
                                    L&K
                                    • 2006
                                    • 1036

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Marx
                                    climatronic w O1 a climatic w O2 - roznica raczej niewielka
                                    Tutaj się nie zgodzę. Co prawda nie znam zasad działania climatica, ale bez automatycznej klimy nie wyobrażam sobie jazdy. Jedyne przyciski , które używam w climatroniku to nastaw temp. w zakresie 19-24 i na tym koniec. Jak sobie przypomnę te ciągłe kręcenie pokrętłami w moim pierwszym samochodzie ... Nigdy nie było dobrze. Albo za gorąco albo za zimno itd.

                                    @Marx
                                    Nie obraź się, ale imo ta ankieta jest bez sensu. Jeżeli masz na samochód 30-35kzł. To choćbyś się położył w poprzek dodatkowych 15-20kzł nie znajdziesz (chyba , że kredyt ale to już wogóle chory pomysł aby kredytować zakup autka).
                                    Z drugiej strony jeżeli masz odłożone pieniążki na nowe auto i wiesz, że takie chcesz kupić, a z twoich postów wynika, że tak właśnie jest to nie zastanawiasz się nad używkami.
                                    Audi A4 1.8TFSI

                                    Komentarz

                                    • Marx
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 865

                                      #19
                                      mam kase, ale nie chce wydac za duzo jednak jestem juz praktycznie zdecydowany na nowa O1, to kwestia dogrania szczegolow

                                      A co do climatic i krecenia, przeciez to tez jest automat...? trzeba mimo to krecic?

                                      Komentarz

                                      • Camel-
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 89

                                        #20
                                        Climatic od Climatronica różni się tym, że nie potrafi automatycznie dobrać siły i kierunku nadmuchu. W obu temperatura jest ustawiana automatycznie (w sensie, nastawia się konkretną wartość, a nie ciepło czy zimno) Z tego co wiem, w Climaticu w O2 jest 5 czujników temperatury, łącznie z czujnikiem nagrzania wnętrza czy intensywności słońca.

                                        Osobiście zdecydowałbym się na używaną O2 na dobrym wypasie i, przede wszystkim, w dobrym stanie. Zgadzam się, co nowe to nowe, ale zobaczysz, że za pół roku czy rok, Twoja nowa, a w zasadzie "nowa" nie będzie się wiele różnić od zadbanej, już uzywanej Octavci. Co zyskasz? Wyposażenie, które ja osobiście lubię w autach

                                        A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
                                        Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)

                                        Komentarz

                                        • Marx
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 865

                                          #21
                                          zyskam przebieg - jezdze malo, a kupienie O2 z przebiegiem ponizej 100 tys km to ciezka sprawa. Ja osiagne taki przebieg za 7-8 lat...

                                          Komentarz

                                          • satoot
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 525

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Camel-
                                            w Climaticu w O2 jest 5 czujników temperatury, łącznie z czujnikiem nagrzania wnętrza czy intensywności słońca.
                                            Hm, poważnie: jestem zaskoczony skomplikowaniem i zaawansowaniem tego urządzenia...

                                            Miałem w O1 pakiet MORE, z kilmatyzacją półatomatyczną:
                                            klawisz AC do włączenia kompresora/sprężarki, oraz pokrętło analogowe niebieskie-przechodzi-w-czerwone.
                                            I osobiście brakowało mi możliwości nastawy wyrażonej cyframi, np. wyświetlacza lub skali na pokrętle, gdzie mógłbym zadać temperaturę, np.: 18°C albo 22°C.
                                            Na pokrętle w O1 mogłem jedynie zgrubnie ustwaiać "chłodniej", a czukjnikiem byłem ja sam lub żona/kochanka, ale "dochodzenie" do komfortowej temperatury za pomocą nieoznakowanego pokrętła nie należało do łatwych czy precyzyjnych, a już na pewno nie szybkich.
                                            Zazwyczaj działałem "zero-jedynkowo": było mi gorąco, to maksymalne schładzanie, było mi zimno, to maksymalnie grzałem.

                                            Ale tak czy owak: bardzo się cieszę, że miałem nawet tą najprostszą klimatyzację, z najbardziej prymitywnym nastawem.
                                            Bo mieć klimę a nie mieć - to kolosalna róznica.

                                            Komentarz

                                            • Camel-
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 89

                                              #23
                                              Marx, no chyba, że tak. W takim razie chyba pozostaje nowa. Ale i tak wybrałbym O2. Dla mnie O1 jest już trochę... przestarzała

                                              satoot, to nie jest klimatyzacja pół-automatyczna. To jest zwykłe grzanie z funkcją mrożenia Climatic ma jeszcze jedną ważną funkcję. W momencie niedziałania klimy działa jak "Tempmatic" (określenie z Mercedesa). Jest zakrest temperatur od 16*C do 28*C, ze skrajnymi połozeniami bez grzania i bez chłodzenia i tego się będzie trzymać np. w chłodniejsze dni

                                              Co do samego mienia klimy Ja autem jezdze sobie rekreacyjnie, poza tym nei lubię klimatyzacji, więc dla mnie złotym środkiem to szyberdach. Choruję na nie od zawsze

                                              A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
                                              Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)

                                              Komentarz

                                              • Marx
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 865

                                                #24
                                                O1 jest stara konstrukcja, ale ma to tez zalety. Nie kusi na parkingu, czesci sa tanie, kostrukcja nie ma zadnych niespodzianek. Mam tylko nadzieje ze nie przezyje szoku po Hondzie, bo juz wiem ze wykonczeniem wnetrza to nawet O2 do piet nie dorasta mojemu japonczykowi...

                                                Komentarz

                                                • piotrek_os
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8162
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Marx
                                                  Mam tylko nadzieje ze nie przezyje szoku po Hondzie, bo juz wiem ze wykonczeniem wnetrza to nawet O2 do piet nie dorasta mojemu japonczykowi...
                                                  tak z czystej ciekawści spytam z kótrego roku i jaki ten japończyk?
                                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...