Czyszczenie turbiny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robiwan
    Classic
    • 2006
    • 9

    Czyszczenie turbiny?

    Jeżdżę w większości po mieście i na korku też mam taki nalot, płynu nie ubywa, stan oleju w normie, żadnych wycieków więc spokojna głowa.
    Pozdrawiam rObi
  • HP
    Drive
    • 2005
    • 52

    #2
    Czyszczenie turbiny?

    Jak w temacie. Macie jakieś doświadczenie czy trzeba to robić? Wiem, że turbosprężarki w silnikach duuużych mocy myje sie (w czasie pracy) zarówno strone "blower" jak i "turbine" w okresach zalecanych przez producenta. Brudzą sie.A jak jest tutaj? Może wypada umyć co jakiś czs również?
    było 172/338 by MT a jest 241/310 i 4x4 :-)

    Komentarz

    • Emil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1092

      #3
      Turbinę można wyczyścić. IMO powienien to robić fachowiec, gdyż wbrew pozorom nie jest to taki prosty zabieg
      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
      CR-V 2,2 i-ctdi
      Perfectservice by Dobrygrześwawa

      Komentarz

      • chester121
        L&K
        • 2005
        • 1053

        #4
        a mozesz napisac po jakim przebiegu jest to zalecane??????
        i czy w serwisie to zrobia????

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          chester121, w aso tak zrobia tylko musisz miec nowa na półce w garazu ot tak na wszelki wypadek :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            no to dobrze ze mnie ostrzegles :szeroki_usmiech
            a co ile km nalezy to czyscic i czy masz moze jakies namiary (najlepiej okolicee wroclawia)
            pzdr

            Komentarz

            • figurel
              Classic
              • 2005
              • 36

              #7
              Okazuje się, że mozna to zrobić:
              Golf IV ALH@ASV

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #8
                Skoro turbinka działa to nie widzę potrzeby jej rozbierania. Czyszczenie należy przeprowadzić tylko i wyłącznie gdy zaczną się problemy z zacinającymi kierownicami (właściciele AGR mogą spać spokojnie :wink: ).
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • HP
                  Drive
                  • 2005
                  • 52

                  #9
                  Nie mam na myśli sytuacji takich jak zapieczone kierownice ale chodzi mi o wirnik, który sie brudzi podczas normalnej eksploatacji.Myślę raczej o profilaktyce .[/quote]
                  było 172/338 by MT a jest 241/310 i 4x4 :-)

                  Komentarz

                  • ted_77
                    Classic
                    • 2008
                    • 2

                    #10
                    Czyszczenie

                    Witam, ja właśnie dzisiaj rozebrałem turbinę w celu czyszczenia. Robota wredna. Walka z zapieczonymi śrubami plus jedna urwana. W środku pokłady sadzy ale po wyczyszczeniu łopatki pracują pięknie. Jutro montaż turbiny na miejsce. Do czyszczenia skłoniły mnie akcje związane z notlaufem.

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez ted_77
                      Witam, ja właśnie dzisiaj rozebrałem turbinę w celu czyszczenia. Robota wredna. Walka z zapieczonymi śrubami plus jedna urwana. W środku pokłady sadzy ale po wyczyszczeniu łopatki pracują pięknie. Jutro montaż turbiny na miejsce. Do czyszczenia skłoniły mnie akcje związane z notlaufem.
                      możesz mniej więcej opisać jak to zrobiłeś ? masz może jakies fotki ?
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • ted_77
                        Classic
                        • 2008
                        • 2

                        #12
                        Ziomal narobiłem się troszke ale teraz wszystko chodzi cacy. Fotek nie robiłem bo skorzystałem z instrukcji, którą ktoś już fajnie zrobił ( w jezyku angielskim). Jedyny minus to ukręcony przewód olejowy, dostępny tylko w ASO - koszt 120,-. Strasznie był zapieczony i podczas odkręcania TRACH!. Nowe dałem jeszcze uszczelki pod kolektory i jedną na połączeniu turbo - rura wydechowa (koszt uszczelek 25,-).

                        Komentarz

                        • Casper
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 649
                          • Audi

                          #13
                          ted_77, a możesz dać namiary na tą instrukcję po angielskiemu ?
                          Była 1.9 TDI AHF Elegance
                          190KM/395Nm

                          Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                          277KM/561Nm

                          Perfect Service by DGW

                          Komentarz

                          Pracuję...