Jazda w korkach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wtom01
    Classic
    • 2010
    • 5

    Jazda w korkach

    sazad, robiłem któreś kolejne auto
    jak wygląda możesz sobie obejrzec na fotkach mojego auta lub w naturze :szeroki_usmiech
  • smajki
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    Jazda w korkach

    Witam. Mam pytanie jaki wpływ na skrzynię biegów, silnik i in. ma jazda w korku np na 2 biegu bez naciskania na pedał gazu - czyli wrzuczasz 1, 2 i toczysz się. Mam wrażenie że podczas takiej jazdy moje auto trochę szarpie (minimalnie). Czy taka jazda nie jest szkodliwa dla auta, czy też lepiej jeździć na 1 biegu i wciskać na obroty??
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      dopoki nie ma szarpania to mozna tak jechac, ale lepiej nie (niskie cisnienie oleju silnika ktory JEDNAK jest obciazony). jesli czujesz szarpanie to na wale silnika, wale skrzyni powstaja duze drgania skretne (dwumas tez wtedy dostaje). ma to zasadniczy wplyw na wytrzymalosc tych czesci (tzw 'wytrzymalosc zmeczeniowa - do "wygoogle'ania")
      w skarajnie niekorzystnym przypadku wal moze nawet peknac.

      najlepiej utrzymywac nieco wyzsze obroty (>1500 - 1700)
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        To nauczcie tak jezdzic automatyczna skrzynie biegow :lol: Auto ruszylo sie z miejsca, to wrzuca sie drugi bieg i na nim auto jedzie, wiadomo ze jak ma zaczac trzepac to albo dodaje sie gazu albo wciska sprzeglo, ale to chyba takich rzeczy ucza na kursie prawa jazdy :roll:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Skłodi
          Ambiente
          • 2008
          • 186
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Sprzegło dostaje taka jazda :!:
          Powiem inna rzecz, jak nie naciskasz gazu autko się szybciej rozpędza niż jak trzymasz je na wyższych obrotach. :P
          BLUELIGHT.PL
          ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k

          Komentarz

          • cartel1
            Ambiente
            • 2007
            • 249

            #6
            Najważniejsze to nie jeździć na półsprzęgle, tylko puszczać sprzęgło i niech się fura toczy na 1 biegu
            [center:a5df0a9dad]

            [/center:a5df0a9dad]

            Komentarz

            • Skłodi
              Ambiente
              • 2008
              • 186
              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

              #7
              Tylko, że na pierwszym biegu pali nienormowane ilości paliwa. :P
              BLUELIGHT.PL
              ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k

              Komentarz

              • cartel1
                Ambiente
                • 2007
                • 249

                #8
                Pali jak mu deptasz po gazie, wrzuć jedynke, puść sprzęgło i się kulaj

                BTW. Jazda w korkach niestety kosztuje :P
                [center:a5df0a9dad]

                [/center:a5df0a9dad]

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Jedyneczka to jest do ruszania a nie do jazdy
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • cartel1
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 249

                    #10
                    To wrzucaj 2 bieg jak ledwo co go wrzucisz musisz hamować :P W korkach też wrzucam dwójke jak wszyscy pełzają,a le nie jak co 5m się staje
                    [center:a5df0a9dad]

                    [/center:a5df0a9dad]

                    Komentarz

                    • smajki
                      Classic
                      • 2009
                      • 21

                      #11
                      Ja przeważnie staram się zachować odstęp z przodu tak ok 20-30 m i w ten sposób jechać na 2-gim biegu. Nie muszę ciągle trzymać nogi na sprzęgle, ale to się nie zawsze podoba tym z tyłu że startuję z opóźnieniem. Ta technika nie może mieć oczywiście zastosowania przy 2 pasach ruchu z wiadomych przyczyn.
                      Co do jeżdżenia na 1 to wydaje mi się że teź do końca nie jest to zdrowe, bo jak mu wciśniesz na jedynce do 2,5- 3 tys obr i nagle ściągasz nogę z gazu to skrzynia też dostaje po dupie ale może rzeczywiście jazda na "bezwładnej" dwójce jest jeszcze gorsza.
                      Tak źle i tak niedobrze....

                      Komentarz

                      • Camel-
                        Drive
                        • 2008
                        • 89

                        #12
                        Z tego co wiem, jak trzepie budą przy takiej jeździe (jazda na wolnych obrotach czy ruszanie na zbyt niskich) to dostają poduchy silnika, no i panewki...

                        A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
                        Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)

                        Komentarz

                        • megon
                          Rider
                          • 2009
                          • 303

                          #13
                          Maicroft: To może w DSG w korkach lepiej przełączyć na S dłużej będzie trzymał na obrotach - pytam z czystej ciekawości bo nie znam tej skrzyni ?

                          Komentarz

                          • Camel-
                            Drive
                            • 2008
                            • 89

                            #14
                            Automat powinien na wolnych obrotach delikatnie wysprzęglać na konwerterze (poślizg; ruch odbywa się za pomocą cisnienia oleju - ruchu oleju, a nie stałego zasprzeglenia sprzęgła kinetycznego), więc tam bez problemów mozna jeździć w pełnym zakresie obrotów w każdym położeniu przepustnicy. To nie manual

                            A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
                            Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)

                            Komentarz

                            • metrotest
                              Rider
                              • 2006
                              • 506
                              • Volkswagen
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                              #15
                              No to jak w końcu jechać manualem bo się zgubiłem?
                              W dużych miastach ala Wrocław korki to codzienność. Często mam dylemat: 1-ka na wyższych obrotach czy 2-ka z okresowym wciskaniem sprzęgła i okazjonalnych wibracjach przy przyśpieszaniu ze zbyt niskich obrotów :?:

                              Komentarz

                              • Camel-
                                Drive
                                • 2008
                                • 89

                                #16
                                Ja preferuje 1ke do ruszania i 2kę do toczenia (jazda na wolnych obrotach) - ew. pomagam lekko gazem (koło 1 tys obrotów). Oczywiście ruszam z 1ki, jeśli nie jestem już za bardzo rozpędzony na dwójce

                                A6 '98 Avant 2,8QT + C200 '95 Sport
                                Elementy z włókna węglowego (carbon fiber)

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Nie wiem, nie eksperymentuje czy wrzuci 1 czy 2 bieg czy tam 3, jedzie i tyle

                                  Dodatkowo on przy pewnych predkosciach nie zasprzegla do konca, tak samo jak pod gorke ruszymy z delikatnie dodanym gazem, to slychac w pracy calego zespolu napedowego ze jedzie na takim jakby pol sprzegle.

                                  Manualami zawsze jezdzilem w ten sposob, ze auto jechalo albo na 1 biegu z gazem, albo na 2 bez gazu i zylo.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • luks
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 240

                                    #18
                                    pękające wały w korku .. powiało grozą :]

                                    na pewon nie dusiłbym auta na wolnych obrotach na dwójce.. niech sobie jedziena 1..
                                    skoda
                                    fuckyeah!

                                    Komentarz

                                    Pracuję...