Schematy elektryczne po 2000 r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RSL
    Classic
    • 2009
    • 3

    Schematy elektryczne po 2000 r.

    nico21,też chciałbym zamówić logo na gril,napisz na pw co i jak,pozdrawiam
  • Jantok
    Drive
    • 2008
    • 42

    #2
    Schematy elektryczne po 2000 r.

    Ten temat przewija się od czasu do czasu, ale wciąż nie widzę (oczywiście w "szukajce") właściwego rozwiązania, ale do rzeczy...

    Półtora roku temu kupiłem OI z "małym" defektem. Centralny zamek sterowany jest bezprzewodowo, jest moduł domykania szyb, lusterka podgrzewane i sterowane elektrycznie, to jest pewien problem. Oto objawy:
    1. Centralny zamek nie działa w drzwiach od kierowcy (trzeba je zamykać i otwierać kluczykiem) w pozostałych oczywiście działa.
    2. Lusterko steruje się elektrycznie tylko po stronie pasażera.
    3. Szyby domykają się we wszystkich drzwiach.
    4. Nie świeci LED sygnalizacyjny w drzwiach od kierowcy.
    Do tych niedogodności zdążyłem się przyzwyczaić, ale jak któregoś dnia wyciągnąłem kluczyk, razem z bębenkiem zamka, to otwieranie i zamykanie auta stało się dość kłopotliwe.
    Drzwi od kierowcy blokuję przyciskiem, a otwieram od środka klamką.
    Więc stwierdziłem, że czas zabrać się za elektrykę w drzwiach i tu jest problem.
    Na elektrotechnice i elektronice znam się, ale bez odpowiednich schematów to jest pewien problem. Posiadam książkę Etzolda, ale tam schematy podane są od 2004 r. (zresztą nie znalazłem w nich obwodów sterowania szybami). Największy problem jest w tym, że na tych schematach, drzwi od kierowcy zasilane są trzema wiązkami, które podłączone są w słupku"A" trzema 10-stykowymi kostkami (czarną, brązową i niebieską). U mnie (OI 2002 r. Ambiente) drzwi zasilane są tylko jedną czarną kostką.
    Udało mi się znaleźć w sieci jakieś rosyjskie serwisówki, ale jakość pdf-ów jest tak mizerna, że schematy są bardzo mało wyraźne. Tekst pozostałych rozdziałów jest w miarę czytelna.
    I tu wreszcie pytanie i prośba, czy ktoś z szanownych grupowiczów ma dostęp do polskich serwisówek ze schematami elektrycznymi w wersji po 2000 r. Bardzo proszę o odpowiedź, ew na PW.
    Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny. Bo inaczej czeka mnie wizyta w ASO, a to duży ból (finansowy).

    Pozdrowienia

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      Zobacz tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...+sam+naprawiam To jest chyba książka Cedrycha, nie wiem czy tam są jakieś schematy, nie zaglądałem do środka :wink:
      A te objawy o których piszesz to może być złącze lub wiązka kabli w gumowej osłonie przy zawiasach. Poszukaj bo było o tym na forum.
      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • Jantok
        Drive
        • 2008
        • 42

        #4
        W Cedrychu nie ma schematów elektrycznych, mam obydwa wydania.
        Wiązkę wchodzącą do drzwi na zagięciu sprawdzałem, były pewne spękania kabelków, ale je posztukowałem.
        Jak zakładałem nowe głośniki, to zobaczyłem, że wiązka wewnątrz drzwi jest "dziwnie" poprzerabiana, ale właśnie nie mam żadnego godnego zaufania schematu, aby ją sprawdzić.

        Dlatego też poszukuję schematu,
        A może ma ktoś na zbyciu taką wiązkę kablową. W sklepie pytałem, mogą sprowadzić, jak podam im VIN, za ok. 400-500 zł.

        Komentarz

        • Jeżyk
          Rider
          • 2009
          • 691

          #5
          Jedź na szrot niedaleko Tandety tam mają różne wiązki z grupy VW

          [ Dodano: Sro 28 Paź, 09 19:51 ]
          Trochę mnie zaskoczyła cena wiązki bo tu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?...115493#gallery jest wiązka chyba prawie komplet za te pieniądze a tu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?...958960#gallery za 50 zł wiązka do drzwi wprawdzie do O2 ale zapytaj, może ma do O1 :wink:
          Załączone pliki
          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Po objawach jakie opisujesz moze to byc okablowanie w drzwiach ale rowniez modul komfortu i jego obrdzewiale koncowki, od wilgoci.
            Załączone pliki
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • opermon
              Rider
              • 2008
              • 318
              • Octavia II (1Z3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez bubuDE
              Po objawach jakie opisujesz może to byc okablowanie w drzwiach ale również moduł komfortu i jego obrdzewiale końcówki, od wilgoci.
              Tez obstawiam zardzewiałe końcówki lub zgnite piny w tym module. Wczoraj przerabiałem to samo. Złamał się jeden pin w module i centralny w drzwiach kierowcy nie działał. Pozostaje albo dosztukowanie pinów lub wymiana całego silnika od szyb. Ceny za silnik są różne w zależności od modelu, za mój w ASO krzykneli 1100 zł, w sieci znalazłem oryginał i nówkę za ok 400 z przesyłką.
              Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

              Komentarz

              • bubuDE
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 763
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Moje ugnite piny na zdjeciu dot. diody w drzwiach i nieotwierania z pilota. Nie wymienialem modulu, dolutowalem brakujace koncowki.
                Załączone pliki
                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                Komentarz

                • Jantok
                  Drive
                  • 2008
                  • 42

                  #9
                  Dziękuję szczególnie za zdjęcia!

                  Cały czas mam nadzieję, że ktoś dysponuje właściwymi schematami
                  i podzieli się swoimi zasobami.

                  Pozdrowienia!!!

                  Komentarz

                  • Damianjg
                    Rider
                    • 2008
                    • 621

                    #10
                    A jaki rok model i jaki dokładnie schemat potrzebujessz??

                    Komentarz

                    • Jantok
                      Drive
                      • 2008
                      • 42

                      #11
                      A jaki rok model i jaki dokładnie schemat potrzebujessz??
                      Rok prod. 2002
                      Ambiente z dołożonym systemem domykania szyb.
                      Schemat wszystkiego co znajduje się w drzwiach od kierowcy.

                      Komentarz

                      • internazionale
                        Drive
                        • 2007
                        • 65

                        #12
                        modul i zlaczke mam ok. ani sladu rdzy

                        podpowiedzcie jak sie zabrac do wiazki bo szczerze mowiac nie wiem od czego zaczac :/ rozwiazywal juz ktos ten problem?[/hide]
                        INTERNAZIONALE

                        Komentarz

                        • Jantok
                          Drive
                          • 2008
                          • 42

                          #13
                          A co się dzieje?
                          Opisz, z czym problem.

                          Komentarz

                          • blade232
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 166
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            Też mam problem z lusterkiem i zamkiem kierowcy ( nie działają ) Dzisiaj też zdjąłem boczek z drzwi i po wyciągnięciu wtyczki z tego całego silnika-modułu okazało się że nie mam pina w środkowym rzędzie pierwszego od strony zewnętrznej, sporo nalotu zielononiebieskiego też było. Pytanie jak wyjąć z drzwi te całe ustrojstwo żeby w domu przy świetle popatrzyć dokładnie i spróbować jakoś dosztukować ten pin.
                            bubuDE czy mógł byś troszkę porad napisać jak się zabrać do dosztukowania tego pina brakującego ?[/b]
                            blade232

                            Komentarz

                            • opermon
                              Rider
                              • 2008
                              • 318
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez blade232
                              Pytanie jak wyjąć z drzwi te całe ustrojstwo żeby w domu przy świetle popatrzyć dokładnie i spróbować jakoś dosztukować ten pin.
                              Zerknij na zdjecie IMG_5629.JPG, które zamieścił bubuDE musisz ściągnąć te dwie blaszki, a następnie odgiąć te trzy plastikowe zatrzaski (są też z drugiej strony), całość wyciąga się prostopadle do silnika elektrycznych szyb.
                              Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                              Komentarz

                              • bubuDE
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 763
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Tu masz wiecej zdjec: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=12415 z komentarzem.
                                Załączone pliki
                                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                Komentarz

                                • blade232
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 166
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Zdjąłem dzisiaj ten moduł no i okazało się że pin ten sam co bubuDE miał ułamany to u mnie był zgnieciony dosłownie równolegle do tej żółtej pianki, niestety po próbie wyprostowania go ułamał się, fakt że miał sporo nalotu rdzawego. Dziwna sprawa bo samochód mam od nowości i nigdy nic nie było grzebane w tych drzwiach i wtyczka była wyjęta pierwszy raz z tego modułu i wygląda na to że przy składaniu auta w fabryce tak wsadzili wtyczkę że pin się wygiął i kontakt był póki wilgoci i rdzy nie dostało się na niego bo niby jak mam to wytłumaczyć ??? Teraz mnie czeka chyba próba lutowania tego pina, zastanawiam się czy może nie spróbować wyjąć całej płytki z tego plastiku a widzę że po wyskrobaniu tej pianki żółtej są 4 zatrzaski tak jak by cała płytka z pinami się wysuwała, co myślicie jak będzie łatwiej ???

                                  [ Dodano: Pon 23 Lis, 09 19:31 ]
                                  Dzisiaj dolutowałem brakujący pin, założyłem z powrotem ten moduł, podpiąłem wtyczkę i popodłączałem te wszystkie duperele (sterowanie lusterkiem i panel ze sterowaniem szybek i lipa, dalej nie działa centralny i lusterko w tych drzwiach. Pomierzyłem napięcie na wtyczce wchodzącej od modułu w miejscu gdzie ten pin dolutowany wchodzi i potem na przewodzie przed wtyczką i napięcia były mniejsze na wtyczce i dodatkowo ten pin "żeński" we wtyczce jakoś tak luźnawo lata a inne są stabilne, czy możliwe że pin we wtyczce jest przeżarty i nie ma dobrego kontaktu? Nie bardzo wiem co tu dalej kombinować. Kable w gumowej osłonie wyglądają na nienaruszone.

                                  [ Dodano: Nie 29 Lis, 09 19:34 ]
                                  Sprawa rozwiązana, byłem w ASO i sprawdzili, podpieli do kompa, pogrzebali w drzwiach i wymienili wiązkę i poskładali wszystko i działa pięknie, 2 godzinki im zajęło i skasowali 250 zł. Nie wiem czy to drogo czy nie ale ważne że już nie będę się męczył z tym problemem.
                                  blade232

                                  Komentarz

                                  Pracuję...