domisnis ożesz kur***,łeb takiemu upierd****** u samej d***!!!!!!!
QG0,QG1,QG2...pytanko
Zwiń
X
-
QG2 od stycznia 2010 razem z wprowadzeniem silnika 1,6 tdi chodzi o norme euro 5 wszystkie samochody nowe od stycznia 010 musza te norme spelniac
QG1 masz w o2 przed liftemByła O2 1.9 TDI BXE AMBIENTE
Jest O3 1,4 TSI CHPA Elegance WHITE CANDY/ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Jest RAPID SPACEBACK RED CORRIDA 1.6 TDI
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...447483#1447483
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kaliQG2 od stycznia 2010 razem z wprowadzeniem silnika 1,6 tdi chodzi o norme euro 5 wszystkie samochody nowe od stycznia 010 musza te norme spelniac
QG1 masz w o2 przed liftem
I zalecane te same oleje LONG Life (VW 504/507) np.: Shell Helix 5w30 i :
w QG1 wymiana co 30 tys max 24 miesiące a w QG2 co 15 tys?
O co tu chodzi?
Można to jakoś rozsądnie wytłumaczyć? Są jakieś różnice w budowie tych samochodów?
Komentarz
-
-
Bo olej ze specyfikacja 507.00 do nowosc i jest on generalnie do aut z DPF i mozna w nich zmieniac olej co 15 albo co 30kkm, dodatkowo mozna go uzywac w autach bez DPF i zmieniac co 15 lub 30 i nawet w silnikach na pompie.
Ta wymiana co 30 tys to jest takie umowne okreslenie, bo wymiane sygnalizuje komputer i wymiana moze nastapic po 17-19 a moze i przy 29kkm, zalezy od stylu jazdy, pokonywanych dystansow itd :idea:
Komentarz
-
-
Kiedyś czytałam że w tym zmiennym okresie międzyprzeglądowym ( czyli wskazywanym przez kompa ) większość samochodów ma tak że zlicza się ilość uruchomie silnika. Jakoś sobie to komp przelicza i wychodzi mu że już albo jeszcze nie czas. Specjalnie nie ma to nic wspólnego z jakością oleju bo tego nie sprawdza. Tylko auta z wyższej półki np. mercedes ma to inaczej mieżone bo jakiś czujnik tam "bada" stan oleju.
[ Dodano: Wto 03 Lis, 09 08:53 ]
Morał chyba taki że jak ktoś pokonuje krótie dystanse to nie dojeździ 30tyś km na olejuAniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzes74
Od kiedy wprowadzono QG1 a od kiedy QG2?
Zresztą jest to zależne od nie wiadomo czego (zdarzyły mi się przypadki auta z tym samym silnikiem wyprodukowane w podobnym okresie czasu z różnymi typami przeglądów (np ja mam QG0 a oglądane prze zemnie auto (to samo czyli ten sam model ten sam silnik) tylko wyprodukowane miesiąc wcześniej ma QG1 (oba auta to O1 Tour))
Trochę osób źle interpretuje te nazwy więc małe wyjaśnienie
- QG0 to przegląd stały co 15tyś km
- QG1 to przegląd wedłyg wskazań komputera teoretycznie pomiędzy 15 a 30tyś km jednak system liczący dopuszcza możliwość zejścia poniżej tego zakresu (czyli poniżej 15tyś ) - w praktyce najczęściej serwis wyskakuje około 20tyś (+-4tyś)
- QG2 to przegląd stały co 30tyś km (tak zwany przegląd longlive)
System przeglądów QG2 jest nowością w skodzie ale nie nowością w grupie VAG (Audi ma już od kilku lat (coś około 2000roku))
Sposób przeglądu masz na wlepce w bagażniku.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ThundiZamieszczone przez grzes74
Od kiedy wprowadzono QG1 a od kiedy QG2?
Zresztą jest to zależne od nie wiadomo czego (zdarzyły mi się przypadki auta z tym samym silnikiem wyprodukowane w podobnym okresie czasu z różnymi typami przeglądów (np ja mam QG0 a oglądane prze zemnie auto (to samo czyli ten sam model ten sam silnik) tylko wyprodukowane miesiąc wcześniej ma QG1 (oba auta to O1 Tour))
Trochę osób źle interpretuje te nazwy więc małe wyjaśnienie
- QG0 to przegląd stały co 15tyś km
- QG1 to przegląd wedłyg wskazań komputera teoretycznie pomiędzy 15 a 30tyś km jednak system liczący dopuszcza możliwość zejścia poniżej tego zakresu (czyli poniżej 15tyś ) - w praktyce najczęściej serwis wyskakuje około 20tyś (+-4tyś)
- QG2 to przegląd stały co 30tyś km (tak zwany przegląd longlive)
System przeglądów QG2 jest nowością w skodzie ale nie nowością w grupie VAG (Audi ma już od kilku lat (coś około 2000roku))
Sposób przeglądu masz na wlepce w bagażniku.
Załóżmy że układ smarowania ten sam, olej ten sam , budowa silnika ta sama - w jednej wymieniasz co "30" w drugiej co "15" - czysty marketing czy jednak czymś się róznią???
Komentarz
-
-
Kosztem obslugi i cena oleju.
Przeglad LL nie kosztuje tyle co zwykly serwis po 30kkm.
Koszt oleju jesli lac taki specjalny co Skoda poleca do LL to kosztuje dokladnie 2 razy tyle co zwykly
A teraz ciekawostka
Stały okres obsługi QG2
Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
Co 2 lata należy wykonać przegląd okresowy (inspekcję), przy czym przegląd okresowy zawsze zawiera serwis olejowy.
• Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
• Jeżeli przebieg 30 000 km zostanie osiągnięty przed upływem 2 lat, inspekcję należy wykonać nie po 2 latach, lecz po każdych 30 000 km.
Czyzby cos sie zmienilo :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftKosztem obslugi i cena oleju.
Przeglad LL nie kosztuje tyle co zwykly serwis po 30kkm.
Koszt oleju jesli lac taki specjalny co Skoda poleca do LL to kosztuje dokladnie 2 razy tyle co zwykly
Pzdr
Komentarz
-
-
Dla TDI
350zl olej, robota filtry olej, powietrze po 15kkm
Po 30: olej, filtr oleju, powietrza, kabinowy, paliwo - 320zl + robocizna.
Czemu kazdy to liczy na dystansie 30kkm, przeliczmy to na dystancie 100-150kkm, bo tyle bedzie sie jezdzic autem.
I jeszcze raz, QG1 wcale nie oznacza ze wymiana bedzie po 30kkm, moze byc po 20kkm i wtedy po 20kkm zostawiamy 600-700zl, czy ASO za kazdym razem wymienia filtr powietrza i paliwa co 30kkm, chyba nie, bo tego nie ma w rozpisce, wiec juz schodze z cena.
Ja mimo wszystko wyznaje zasade zmiany oleju czesciej, a przynajmniej raz w roku, fakt jak ktos w 2 lata zrobi 20kkm, to moze i nie ma sensu wymiany oleju wczesniej, ja w 2 lata mam 50-70kkm :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Thundi- QG0 to przegląd stały co 15tyś km
- QG1 to przegląd wedłyg wskazań komputera teoretycznie pomiędzy 15 a 30tyś km jednak system liczący dopuszcza możliwość zejścia poniżej tego zakresu (czyli poniżej 15tyś ) - w praktyce najczęściej serwis wyskakuje około 20tyś (+-4tyś)
- QG2 to przegląd stały co 30tyś km (tak zwany przegląd longlive)
Zamieszczone przez MaicroftStały okres obsługi QG2
Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
Co 2 lata należy wykonać przegląd okresowy (inspekcję), przy czym przegląd okresowy zawsze zawiera serwis olejowy.
a dla chcących poczytać co jak kiedy : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=14051O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez blJest mozliwosc sprawdzenia w QG1 ile jeszcze pozostalo do wymiany oleju?
[ Dodano: Nie 21 Mar, 10 21:02 ]
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez blJest mozliwosc sprawdzenia w QG1 ile jeszcze pozostalo do wymiany oleju?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakCzy mozliwosc tej opcji wyswietlania jak zarówno w wersjach z maxi-dot i bez?
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakCzy mozliwosc tej opcji wyswietlania jak zarówno w wersjach z maxi-dot i bez?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez OctaviaFLKrakCzy mozliwosc tej opcji wyswietlania jak zarówno w wersjach z maxi-dot i bez?
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakCzy mozliwosc tej opcji wyswietlania jak zarówno w wersjach z maxi-dot i bez?
[ Dodano: Nie 21 Mar, 10 21:48 ]
No i niestety w moim samochodzie opcja sprawdzenia nie działa.
Przyciskalem przycisk resetu licznika dzinnego i nic sie nie pojawilo. Mam wersje ambiente bez maxidota i zaprogramowany QG1 czyli wedlug wskazan komputera.
Z tego co wiem to program ten wskazuje na koniecznosc wizyty w ASO na 2 tys przed koniecznością wymiany oleju i przypomina o tym przy kazdym odpaleniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctaviaFLKrakDzieki, nie wiedzialem ze taka mozliwosc wogole istnieje, to bardzo cenna informacja.zdroofko
daszek
http://www.motostat.pl/user_images/13387/icon1.png [1500-3000 obr/min]http://emoty.blox.pl/resource/hi.gif | oryg. instrukcja obsługi Octavia II
Komentarz
-
Komentarz