Beda Ci wmawiac ze wyparowuje az do konca gwarancji, wtedy stwierdza jednak ze glowica do wymiany. widzialem taki przypadek naocznie w jednym z ASO, myslalem ze koles wyjdzie z siebie i stanie obok.
[O1] akumulator --> prostownik -->
Zwiń
X
-
[O1] akumulator --> prostownik -->
pozdrowienia szkodowniki
temat byc moze blach ale jednak....
mianowicie moj aku padl.... i kupilem centre future 72Ah 720A posiadam o1 1.9 tdi koncowka roku 2003 przy kupnie aku napiecie wskazywalo 11,5 volt sprzedawca powiedzial ze to normalne bo to swieza dostawa wiec producent tak je dostarcza ....
pytanie czy to mina? czy pop musze podladowac aku ?
jezeli to kwestja podladowania aku wiec jak to najlepiej bedzie dla tego typu aku zrobic?
podziekowal i pozdrawiaByła Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
-
-
Wystarczy ze pojedziesz w godzinna trase poza miasto i akumulator osiagnie swoje normalne napiecie. Tuz po wylaczeniu silnika bedzie mial ponad 13V a po nocy nie moze byc nizsze od 12V. Zdrowe ladowanie akumulatora z prostownika nie powinno przekraczac jego dziesiatej cz. pojemnosci tj. u Ciebie wystarczy 5A. http://www.jak-to-zrobic.pl/index.ph...c/18/d/0/id/51PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
hoohla hoola chlopaki jak ja goscia dorwe to mu gnaty powyginam .... a numerek jest 9JC18A1 .... opisze bardziej dokladnie zaistnala syt .
mianowicie po kupieniu aku zainstaloiwalem do mojej czeszki "nowy" po ok 3 km akuto zostawilem pod domem stalo do rana a w nocy bylo troche na "-" czeszka 100% zimna i zasniezona.... krecilem ja dwa razy i odpalila...wina aku czy tez mogla sie parafina wytracic? <jestem troszke zielony wiec prosze o wyrozumialosc>
wczoraj mianowicie rano bylo lepiej nie musialem jej tak krecic....hm
czy jak dzisiaj rano spr na mierniku napiecie i bedzie ponizej 12V znaczy trup ?Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
Jeśli to „nowy” aku – to przysłowiowa kicha! Miły sprzedawca Cię wydymał! Aku na luzie (bez obciążenia) nie spada poniżej 12V (no chyba, że masz jakieś zwarcie z rodzaju – alternator, ale tego nie bierzemy pod uwagę) !
A czy Twój sprzedawca miał przyrząd do testowania pojemności aku (czy inaczej testu prądu rozruchowego)?! Porządni go mają – bo mają szacunek do klienta, a paprochy mają to gdzieś i zaciskają co im przywiozą!
Odwagi i wytrwałości :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
wooow ktos bedzie mial tarapaty
co moge teraz zrobic? jakie sa moje szanse na wymiane ? zwrot gotowki? czy to juz lipa???Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
1. powinna byc data produkcji na obudowie - sprzedawca przeciez wypisal (a przynajmniej powinien) gwarancje (i powinien ja uznac)
2. KAZDY akumulator jesli nie jest uzywany ulega samorozladowaniu (od naladowanego w 100% do pelanego rozladowania w czasie ok 3 mies.), wystarczy ze koles kupil partie akumulatorow i je po prostu postawil na polce bez doladowywania. reszte zdzialala fizyka.
Jesli jest to 'swiezy' akumulator to po prostu go naladuj JAK NAJMNIEJSZYM pradem (warto miec prostownik z regulacja) - czyli np pradem 3,6 A przez 20 godz.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Kolego, odepnij klemy z aku i zmierz napięcie. To wyeliminuje jakieś pobory i spadek napięcia przez alarm, lampki, rozruch, alternator itp...
Jeśli jest niższe niż 12V to wyjmij i oddaj sprzedawcy i poproś o nowy.
Sprawdź też ładowanie w aucie. Napięcie ładowania nie może być mniejsze niż 14V, norma to 14,4V.
Jeśli masz "bałagan" w elektryce to aku będzie ciągle rozładowywany lub niedoładowany.
Ładowanie jeśli już, ma pomóc, to natężenie nie powinno przekraczać 10% pojemności aku czyli ok 7A i trwać min. 12h. Nie zaszkodzi sprawdzić gęstość elektrolitu jeśli to aku obsługowy.
A jak nie to zwrot o ile nie wywaliłeś paragonu i karty gw.
Komentarz
-
-
nowy aku, a już rozładowany
Jeśli przy zakupie w sklepie aku miał 11,5V, to nie powinienes go brać. Cud, że wogóle zakręcił.
Jeśli natomiast napięcie takie miał po jeździe, to poszukaj przyczyny w samochodzie.
Produkcja akumulatora zakodowana jest w numerze, ale nie tak prosto ją odczytać, bo futura jest z Francji lub Hiszpanii.
Generalnie, jeśli w/w napięcie było przy zakupie, to oddaj baterię i weź nową.
Komentarz
-
-
data produkcji akumulatora jest: październik 2009Zamieszczone przez koddia numerek jest 9JC18A1
don't panic !
kupowalem ostatnio future w sklepie firmowym i też miała lekko niższe napięcie niż zwykle, założyłem, odpala jak złote, jeździ, prąd normalny baja bongo
ma 3 lata gwarancji i 2 lata asistance
jeżeli jest statry zużyty i zasiarczony to padnie tej zimy
proponuję ewentualnie napisać maila do producenta z pytaniem o dopuszczalne parametry startowe i się nie martwić
Komentarz
-
-
nie sądziłem, że jesteś taki prymityw...Zamieszczone przez kazik4x4To kup sobie sporo tańszy aku 6V od ciągnika rolniczego Ursus, będziesz miał 180A i 500Ah skoro napięcie nie jest ważne :lol:Zamieszczone przez rekinnie napięcie jest ważne tylko natężenie jakie posiada akumulator :PW moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
A ja nie sądziłem że jesteś "wiejskim cwaniakiem-fachurką" dopóki nie przeczytałem twojego postu w temacie gdzie chłopak się pytał dlaczego mu silnik głośno chodzi kiedy jest zimny a ty mu zgodnie ze swoim poziomem intelektu i elokwencji odpowiedziałeś "a dla czego jak przemarzniesz to zębami dzwonisz??? " Widać Twoja wiedza w zakresie aku jest tak samo bogata jak w temcie pracy silników, bo obie wypowiedzi zawartością merytoryczną są blisko siebie. I nie zdziwię się jak ktoś na stwierdzenie "samochód mi dużo pali" od Ciebie usłyszy "to po co tyle lejesz, mniej nalejesz mniej spali"Zamieszczone przez rekinnie sądziłem, że jesteś taki prymityw...Zamieszczone przez kazik4x4To kup sobie sporo tańszy aku 6V od ciągnika rolniczego Ursus, będziesz miał 180A i 500Ah skoro napięcie nie jest ważne :lol:Zamieszczone przez rekinnie napięcie jest ważne tylko natężenie jakie posiada akumulator :P
Komentarz
-
-
Tak będzie jak do Zakopałeru się przeprowadzę... Fujjj.Zamieszczone przez kazik4x4A ja nie sądziłem że jesteś "wiejskim cwaniakiem-fachurką" dopóki nie przeczytałem twojego postu w temacie gdzie chłopak się pytał dlaczego mu silnik głośno chodzi kiedy jest zimny a ty mu zgodnie ze swoim poziomem intelektu i elokwencji odpowiedziałeś "a dla czego jak przemarzniesz to zębami dzwonisz??? " Widać Twoja wiedza w zakresie aku jest tak samo bogata jak w temcie pracy silników, bo obie wypowiedzi zawartością merytoryczną są blisko siebie. I nie zdziwię się jak ktoś na stwierdzenie "samochód mi dużo pali" od Ciebie usłyszy "to po co tyle lejesz, mniej nalejesz mniej spali"Zamieszczone przez rekinnie sądziłem, że jesteś taki prymityw...Zamieszczone przez kazik4x4To kup sobie sporo tańszy aku 6V od ciągnika rolniczego Ursus, będziesz miał 180A i 500Ah skoro napięcie nie jest ważne :lol:Zamieszczone przez rekinnie napięcie jest ważne tylko natężenie jakie posiada akumulator :PW moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Kaziczku jak byś czytał wątek ze zrozumieniem to wiedziałbyś iż mowa jest o 12 V akumulatorze :P
[ Dodano: Pią 06 Lis, 09 16:11 ]
nic tylko ci współczuć....Zamieszczone przez kazik4x4"nie ważne co się pije, może być koktail, denaturat, aby po łbie waliło"W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Rekin ja cały czas mówię o aku 12V, ale skoro ty twierdzisz że V nie jest ważne, to zaproponowałem "szóstkę". Daj Boże, niech działa ci jak najlepiej skoro napięcie nie jest ważneZamieszczone przez rekinKaziczku jak byś czytał wątek ze zrozumieniem to wiedziałbyś iż mowa jest o 12 V akumulatorze :P
)))))
Komentarz
-
-
Ja odniosłem się do wypowiedzi w której zostało napisane że akum miernikiem napięcia pokazuje 11.8V
Jak długo stoi bezczynnie akumulator to może spaść do takiego poziomu a i tak ci odpali.
A tu nieudolnie forsujesz tezę z akumulatorem 6V.... Po co???
Akumulator pod dużym obciążeniem napięcie spada jego nawet do 10-9 V dopiero poniżej tego kwalifikuje się do wymiany.W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
Komentarz