i nie znasz takiego jej elementu jak osuszacz powietrza
choroba no naprawdę nie znam.. :?
Bo takiego elementu nie ma.Po prostu powietrze jest osuszane przy wlaczonej klimie,ale jesli temperatura
spadnie zbyt nisko,to klima sie nie wlaczy i szyby beda parowac.
Wlaczenie przycisku w climatronicu tzw.osuszania szyby,to nic innego jak skierowanie powietrza tylko
na szybe czolowa,oraz boczne...w celu szybszego ich osuszenia/odparowania.
Oto cala tajemnica tego ''zaawansowanego technologicznie systemu'' :szeroki_usmiech .
Poza tym fakt swiecenia sie kontrolki AC w zime,nie oznacza pracujacego ukladu klimatyzacji.
Mozna to zaobserwowac w deszczowy dzien przy temperaturach okolo 5 stopni C.
Jak troszke temp.wzrosnie,to szyby wysychaja,jak troszke spadnie,to szyby paruja...pomimo
swiecacej sie kontrolki AC.
Klima momentami dziala,a za chwile sie wylacza...itd.
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
gebek, co ty chrzanisz, jak to nie ma osuszacza w układzie klimatyzacji ??!!
A to to co?? http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/klimatyzacja.html Układ osuszania powietrza działa przy właczonej funkcji szybkiego odszraniania przedniej szyby.
Ci ludzie też pewnie nie wiedzą co piszą, bo piszą o osuszaczu którego podobno nie ma http://www.laser-sinex.home.pl/techn.html
[ Dodano: Pon 16 Lis, 09 22:30 ]
Zamieszczone przez leszekmw
choroba no naprawdę nie znam..
No to pora poznać. Może poczytasz troche literatury ??
P.S
WSZĘDZIE dosłownie wszędzie w każdym tekście w kazdym poradniku jakibyście nie czytali WYRAŹNIE pisze aby układ klimatyzacji uruchamiać zimą. Oraz że pomimo niskiej temperatury układ osuszania powietrza normalnie działa. Zreszta przecież to widac na co dzień w samochodzie
Osuszacz służy do oczyszczenia czynnika chłodzącego z zanieczyszczeń, pary wodnej i cząstek powietrza. Chroni cały układ przed blokadą spowodowaną nagromadzeniem się opiłków metalu powstających na trących się elementach sprężarki. Nie ma to żadnego związku z osuszaniem powietrza zewnętrznego.
Osuszanie powietrza przez klimatyzację jest po prostu efektem ubocznym tego, że gdy ciepłe zewnętrzne powietrze napotyka lodowaty parownik w nagrzewnicy po prostu dochodzi do procesu skroplenia (wilgoć zostaje na ściance parownika). Dlatego ważne jest aby mieć drożny odpływ wody z klimatyzacji - ta woda to jest właśnie wilgoć zebrana przez parownik z powietrza.
Big, Rolę osuszacza juz Ci wyjaśnił przebor, :twisted:
Zamieszczone przez Big
WSZĘDZIE dosłownie wszędzie w każdym tekście w kazdym poradniku jakibyście nie czytali WYRAŹNIE pisze aby układ klimatyzacji uruchamiać zimą
no właśnie , i robią ludziom wodę we łbie.. :diabelski_usmiech
tyle razy już mówiono...sprężarka , w dobrze działającym układzie , nie włącza się poniżej 4stC.
troche mnie zaskoczyłes swoimi teoriami...pomyślałem w pierwszej chwili że już się naprawdę nie znam na serwisowniu klimy , a już pare lat się tym zajmuję :wink:
z ciekawostek , miałem passata na serwisie klimy w sobotę , auto po wypadku , termometr temp. zewnętrznej w aucie pokazywał 3stC i sprężarka się nie uruchomiła. problem dla klienta polegał na tym że naprawde było + 9st :szeroki_usmiech
czyli ze coś się zwaliło.. , albo termometr ..albo panel..
Big, przeczytaj uważnie instrukcję :-) Sprężarka nie włączy się poniżej kilku stopni celsjusza. Gdyby to było możliwe to, jak przypuszczam, pojawiłby się na skraplaczu lód który uszkodziłby skraplacz (jak dobrze pewnie wiesz, woda zamarzając zwiększa swoją objętość).
Klimatyzacja to po prostu bardzo wydajna lodóweczka w której powietrze przelatuje przez parownik. Z racji tego, że pracuje w samochodzie, gdzie są wibracje i duże wahania temperatur układ się rozszczelnia i stąd konieczność okresowych przeglądów, wymiany (uzupełnienia) czynnika chłodzącego. W trakcie eksploatacji przez te mikro nieszczelności dostaje się wilgoć którą usuwa osuszacz pracujący _WEWNĄTRZ_ układu.
Moim zdaniem w skodach instrukcja o konieczności włączania sprężarki zimą jest bez sensu. Dotyczy to starszego typu klimatyzacji, w skodach (przynajmniej w mojej fabii) nawet przy wyłączonej klimie w układzie nadal krąży czynnik chłodzący smarując elementy sprężarki - jest tam, jeśli dobrze pamiętam, tzw. zawór rozprężny który steruje ilością rozprężanego czynnika chłodzącego w jednostce czasu. To on odpowiada za wydajność klimy czyli siłę chłodzenia.
Zasadę osuszania powietrza w kabinie opisał kolega przebor. Moja domowa lodówka, w systemie "no frost" również osusza produkty :-)
Właśnie ja u siebie obserwuję następujące zachowanie:
Jak jest temperatura powiedzmy koło zera i zimny silnik to nawet włączenie szybkiego odszraniania nie włącza sprężarki, a tym samym nie osusza powietrza od razu. Widać to szczególnie na szybach tylnych drzwi, które dłużej zostają zaparowane. Natomiast jak temperatura silnika wzrośnie i nawet przy temp. zewnętrznej około 0 włączę szybkie odszranianie to się sprężarka załącza i już po chwili nawet szyby drzwi bocznych i po nieco dłuższym czasie również szyba tylna są suchutkie...
witam Panowie opisali byście obsługę climatronikc od a do z włyszałem że trzeba olej w tym wymieniać, ciśnienie sprawdzać nie mam zielonego pojęcia o serwisowaniu
Chyba nie olej, tylko czynnik chłodzący. Jak w każdej klimatyzacji co jakiś czas trzeba go uzupełniać, bo im mniej używamy układu, tym więcej go potrafi ubyć. Wpływa on też na szczelność układu i jego smarowanie. Dlatego też zaleca się raz na tydzień włączenia AC, celem przesmarowania sprężarki. To jest chyba najważniejsza porada dotycząca użytkowania tego dobrodziejstwa.
Normalną rzeczą jest przegląd klimatyzacji co dwa lata np. Uzupelniają czynnik, sprawdzają ew nieszczelności, odgrzybiają. Nie jest to drogie
Dlatego też zaleca się raz na tydzień włączenia AC,
a ciekawe jak włączyć AC w climatroniku-jak tam nie ma takiego przycisku 8)
A ja mam zagadnienie następujące: Na zewnątrz temp. jest ok +9-10 st. C (taka jak dziś np). W climatroniku ustawiam 19 st. i włączona funkcja AUTO (samochód stał na słońcu i nagrzał się w środku) więc z nawiewów leciało zimne powietrze. Czy klimatyzacja została wtedy załączona automatycznie czy po prostu wpuszczane było powietrze zewnętrzne ( na dworze tak jak pisałam +9-10 st.) Jak sprawdzić czy załącza się klima (znaczy sprężarka) i gdzie 8) Mam Okcie I 2003 rok od miesiąca i nie rozgryzłam wszystkiego.
AUTO oznacza że cliomatromic będzie używał wszystkieog co ma aby utrzymać zadaną temperaturę (czy trzeba grzać czy chłodzić), więc jak zajdzie potrzeba TO AUTOMATYCZNIE załączy kompresor klimatyzacji, gdy zaś będzie duża różnica temperatur to też sam zwiększy siłę nawiewu aby szybciej osiągnąć parametry wyjściowe.
ECON - będzie się rządzić tym co ma bez włączania kompresora.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
:szeroki_usmiech ale przy ogrzewaniu też wentylatory chodzą 8)
Zamieszczone przez Big
Jesli właczy sie klima to zarówno obroty jak i zuzycie chwilowe rosną
rzeczywiście, chwilowe spalanie podnosi się o 0,1 ale tak samo jest jak wieje ciepłym powietrzem przy ogrzewaniu.
Zamieszczone przez Maicroft
AUTO - AC ON
teoretycznie tak... tylko, ze na AUTO to też ogrzewanie :roll:
Dzięki wszystkim. Wszystko wyjaśni się latem :lol:
no i dlatego nałatwiej to stwierdzić po pracy wentylatorów, bo przy tych temperaturach rzeczywiście nie wiadomo, czy wali powietrzem z zewnątrz czy schłodzonym, w dieslu nie ma wahnięcia obrotów jak w benzynie, przynajmniej w żadnym moim nie było i nie ma a rozmawiamy jak mniemam o AHFie.
dziwne, że wentylatory pracują przy ogrzewaniu, jeśli tak to również inaczej niż u mnie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A dlaczego nie? To jak z suszarką do włosów ... no prawie, ale element grzejny to jedno, a nawiew do wnętrza to drugie, więc działają oba.
:shock:
dlatego, że u mnie nie pracują ani w jednym ani w drugim aucie, z tą suszarką to chyba nie tędy droga chyba, że myslisz, że ciepło do ogrzewania pochodzi z powietrza opływającego chłodnicę :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, Morgoth, zdajsie, że mówicie o innych wentylatorach. Z tego co rozumiem to szkoda mówi o wentylatorze na chłodnicy od AC, a Morgoth nadmuchu do środka auta. Mylę się gdzieś?
Komentarz