Wyciek oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matt77
    Classic
    • 2010
    • 3

    Wyciek oleju

    Aaa ;P
    Zdjęcia robiłem na wsi ;P taka mała miejscowość koło Oksy ;p
    Tak mam 15 lat jutro 16 hehe :P
    Autko taty ale za 2 lata przejmuje stery
  • Pleione
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    Wyciek oleju

    Witam,
    Jestem właścicielką Skody Octavii I z 2007 r. Przebieg mojego auto wynosi 45000 km.
    Mam następujacy problem z moim autem.
    A wiec w sierpniu zaświeciła mi się kontrolka o zbyt niskim poziomie oleju. Dolałam więc ok 1 litr oleju Castrol. Problem zniknął jednak tylko na około 3 tygodnie. Po tym czasie znowu wyskoczył komunikat o zbyt niskim poziomie oleju. Jako że zdarzyło mi się to w trasie, zmuszona byłam znowu dolać około litr tego samego oleju. Problem ustąpił jednak nie na długo. Ostatnio znowu wyskoczył ten sam komunikat, dolałam więc ponownie oleju, ale zauważyłam również, że pod całym silnikiem na osłonie widnieje ślad po oleju.
    Wyciek niestety nasila się, ponieważ po odstawieniu auta, w miejscu gdzie wcześniej stało, widać pod nim już całą kałużę oleju. Osiągi silnika są bez zmian, samochód "nie kopci", intercooler jest suchy, jedynym problemem jest szybko ubywający olej.
    Czy to może być już jakiś problem z turbiną przy takim przebiegu, czy przyczyna leży raczej gdzie indziej?
    Z góry dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.
    Pleione

    Komentarz

    • gregor6
      Rider
      • 2008
      • 488
      • Volkswagen

      #3
      Trzeba by wjechać na kanał i zlokalizować wyciek. Od tego proponuje zacząć

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        A nie przytarłaś ostatnio miską o jakiś krawężnik czy garb? Jak napisał gregor6 weź aparat i podjedź do jakiegoś mechanika na podnośnik. Niech Ci zdejmie osłonę i zrób parę zdjęć...
        Tomek

        Komentarz

        • rekin
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Zamieszczone przez Tomek_dx
          A nie przytarłaś ostatnio miską o jakiś krawężnik czy garb?
          przecież napisane jest że jest osłona pod silnikiem, w innym przypadku raczej była by połamana
          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            Rekin ja też Cię witam :-)

            Komentarz

            • wolt77
              Drive
              • 2006
              • 77

              #7
              U mnie też olej wyciekał. Okazało się, że mechanik zakładając nowy filtr oleju uszkodził uszczelkę :evil: . Podjechałem do niego to zmienił filtr, uszczelkę, dolał oleju i wszystko w ramach gwarancji :lol: . Jak odbierałem samochód po przeglądzie oleju było na max, po 2 misiącach w okolicach minimum :shock: . Olej lał się po plastikowej osłonie silnika.

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8162
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Pleione, Trzeba podjechac do "mechanika" co by autko na "warsztat" wział. Trzeba zobaczyc gdzie jest wyciek. Mogłas gdzies miska olejowa zaczepic....moze tez byc korek w misce za słabo przykrecony. Warto to zaobczyc niz non stop oleju dolewac - bo to jest bez sensu! A skoro masz duzy ubytek to nie problem bedzie oblukac gdzie "ucieka"
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14888
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Tylko kanał i ktoś fachowy albo warsztat. Nie ma co gdybać. Gdy ubywa w takim tempie i jest plama pod spodem - znaczy gdzieś cieknie. I nie ma co długo zwlekać ( silnik może się obrazić, a olej też kosztuje sporo).
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • Pleione
                    Classic
                    • 2009
                    • 5

                    #10
                    Wczoraj byłam u mechanika i stwierdził, że miska olejowa jest wgnieciona i przez pękniecie o szerokości ok. 1 mm wycieka olej. Chciałam wymienić miskę na nową ale mechanik stwierdził, że dziura jest tak mała, iż można ją zespawać. Wysłał mnie do gościa, który zajmuje się spawaniem aluminium. W necie znalazłam info (http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2221) o metalowej osłonie na miskę olejową. Nie wiem tylko czy ona coś da w porównaniu z tą plastikową. Nie wiem również czy jest jakiś problem przy montowaniu takiej osłony? Czy myślicie, że dobrym pomysłem jest zespawanie tej miski czy wymiana na nową?
                    Pleione

                    Komentarz

                    • laurin
                      Rider
                      • 2009
                      • 727

                      #11
                      Chyba to jakieś cienkie jest jak na moje oko, ale niech się wypowiedzą Ci co kupili takie osłony. Na forum chyba inne zakładali....
                      A masz zamontowane tulejki podwyższające z przodu?

                      Komentarz

                      • romi-70
                        Elegance
                        • 2008
                        • 920
                        • Volkswagen
                        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                        #12
                        Pleione, polecam w. wspomniane tulejki podwyzszajace przod , wyjechalem na takich z salonu dwa lata temu i jak na razie oslona plastikowa i miska sa cale a jezdze po roznych drogach..
                        Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                        http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                        Komentarz

                        • tomil
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1179

                          #13
                          Zamieszczone przez Pleione
                          Czy myślicie, że dobrym pomysłem jest zespawanie tej miski czy wymiana na nową?
                          Jeśli rzeczywiście uszkodzenie jest niewielkie to spokojnie można zespawać, koszt mniejszy niż nowa miska a i trwałość nie będzie mniejsza.
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2009
                            • 10918
                            • Fiat

                            #14
                            zalezy..od ceny, jak mechanior twierdzi ze sie da zespawac i koszt bedzie rozsadny to zrob to,
                            a na przyszlosc wloz tulejki po zespawaniu michy,
                            bo jej uszkodzenia to male standardowe "utrapienie" uzytkownikow OI

                            Komentarz

                            • Pleione
                              Classic
                              • 2009
                              • 5

                              #15
                              Dzięki wielkie za wszystkie sugestie. Mam jeszcze jedno pytanie. Zdecydowałam się na montaż tulejek dystansowych. Czy jest jakiś problem z ich montażem? Sama nie planuję montowania bo na autach się nie znam ale nie wiem czy każdy mechanik temu zadaniu podoła czy mam szukać jakiegoś specjalisty?
                              Pleione

                              Komentarz

                              • romi-70
                                Elegance
                                • 2008
                                • 920
                                • Volkswagen
                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                #16
                                Jak pisalem wczesniej zamowilem je przed odbiorem :wink: ale mysle ze nie jest to jakas nadzwyczaj skomplikowana operacja
                                Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                                http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                                Komentarz

                                Pracuję...