Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

temp. silnika 1.6 74KW BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • temp. silnika 1.6 74KW BFQ

    Pozdrowienia dla Kierownika granatowej O1 Kombi (poniżej) parkującej dziś w Katowicach na skrzyżowaniu Puławska - Karpacka

    PS - lepiej tak nie stawiać na auta, gdyż czasami pracownicy instytucji zwanej Straża Miejską lubią sobie łatać swa dziurę budżetową...
    Pozdrawiam GregorS

  • #2
    temp. silnika 1.6 74KW BFQ

    Mam cyrk z temperaturą.Podejrzenie padło na termostat 06A121114, ponieważ w zbiorniku wyrównawczym w miejscu powrotu płynu temperatura mierzona kalibrowaną sondą pomiarową wynosi 104-105*C przy wskazywanej ok.85(i tyle max. wskazuje, choć zapewne czujnik temp. 4 pin tj 059919501A. jest padnięty, bo gdy pokazuje np.50*C to faktycznie jest 65 a gdy 60 to jest 85).Po przejechaniu 8-9 km staję i schładzam silnik!Dla upewnienia się czy termostat jest padnięty przed zakupem nowego i wmianą postanowiłem go przetestować gotując we wrzątku i schładzając w chłodziarce.Ale tu niespodzianka, z informacji uzyskanej od sprzedawców zamienników m.in z Motoplatformy i ze sklepu w Kobyłce pod Warszawą uzyskałem info. iż temp. otwarcia tego zamiennika to odpowiednio 105*C lub 100*C.Już sam nie wiem czy mam pruć auto aby wyjąć ten termostat czy faktycznie ten silnik pracuje w tak wysokiej temperaturze.Do pełnej diagnozy musiałbym jeszcze sprawdzić drożność chłodnicy i czy pompa wodna jeszcze podaje.Samochód ma 128 tyś przebiegu , jest z drugiej ręki , pasek rozrządu miał zmieniany przy 84tyś wraz z pompą wodną i rolkami, tak przynajmniej mam w papierach....Jako ciekawostkę do tematu podam, iż czyjnik 4 piny był zmieniony rok temu oraz informację, że gdy latem jechałem obciążonym samochodem ok.100 km/h miałem 90*C a gdy przycisnąłem do 155km/h na odcinku ok.3-4 km temp. silnika spadła do 70*C.Co jest termostat się dopiero otworzył czy jak? Może sie schłodziłl jak ten wielbłąd na pustyni...Teraz gdy silnik pracuje na małym obieu schładzam go puszczając dmuchawę na 3 -4 biegu na pełne grzanie.Ile ma wynosić temperatura eksploatacyjna tego modelu i oryginalnego termostatu?Proszę o uwagi na temat tego przypadku.P.s procedura wymiany termost w BFQ:[8L] Opis wymiany termostatu z obudową i czujnikami 1,6 BFQ

    [ Dodano: Sob 14 Lis, 09 10:59 ]
    Brak odpowiedzi, to też podpowiedź.Poryłem w temacie i się dowiedziałem.W tym silniku zastosowno termostat z tzw .mapaturą temperatury,zastosowano tam U.S Pat.5385296.Ideą jest zastosownie termostatu z wstępnym podgrzewaniem elektrycznym sterowanym z kompa samochodu.Faktycznie temp. otwarcia termostatu wynosi 100 lub 105*C acz kolwiek w tym czasie temp. medium chłodzącego to 87-92*C.Resztę dokłada grzałka, po której uszkodzeniu(przerwie) włącza się dmuchawa.Gdy daje się w gaz komputer prawdopodobnie zwiększa grzanie i termostat szybciej i niejako ze sprzężeniem zwrotnym reaguje na potencjlny przyrost temp.Konstrukcja jest nierozbierlna.Oto link na opis patentu:Electrically heatable thermostatic valve for a coolant circulating system of an internal-combustion engine
    Najtańszy zamiennik(China) za 85PLN z roczną gwarancją znalazłem na MOTOPLATFORMA.COM - Auto Części - Grupa VAG i inne...
    d&w

    Komentarz


    • #3
      bardzo ciekawy opis problemu. Ja niestety za bardzo nie pomogę natomiast wydaje mi się, że jakość chińskiego zamiennika za 85 PLN jest mocno dyskusyjna (cześć oryginalna jak dobrze pamiętam ok. 360 PLN), więc czy jego zastosowanie jest trwałym i skutecznym rozwiązaniem?
      Stefan_KTP

      Komentarz


      • #4
        To ja swoje....jak kupiłem moją octę to miałem padnięty termostat i rozmawiałem z dwoma różnymi ludzmi z ASO (znajomi) i powiedzieli mi jedno...że te zamienniki to się na szmelc nadają....(ja śmigam tylko w stolicy) i powiedziali mi że w korkach to on nie wydoła , więc pokusiłem się orginał tym bardziej że jest dość mocno żywotny i doś charakterystyczny''orginalny''. Jak pytałem na spotach to w BFQ...2 , 3 km i było na szafie 90 C. Teraz sam mam 90c.. po tych kilometrach więc..mówili prawde.
        Kup orginał i ciesz się życiem , bo po co masz za pół roku znowu mieć ten sam problem.

        Felicjan
        ...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Stefan_KTP
          bardzo ciekawy opis problemu. Ja niestety za bardzo nie pomogę natomiast wydaje mi się, że jakość chińskiego zamiennika za 85 PLN jest mocno dyskusyjna
          Ja też tak myślę. Jak słyszę lub czytam "made in China" i widzę cenę w groszach, to mnie śmiech ogarnia. Jeżeli chińszczyzna ma być dobra (a są też i takie towary!!! - chociażby solidne zabawki oprócz taniego szmelcu) - to wcale nie jest dużo tańsza od markowych towarów. Dobre nie może być tanie. O ile można kupić tanią wycieraczkę lub dywanik do furki (bo w każdej chwili można go wywalić lub nic się specjalnego nie stanie), to w twoim przypadku część może istotnie wpłynąć na silnik! Kupuj oryginał - raz, a dobrze i spokojnie, a nie 85 zł i najprawdopodobniej "co tydzień następny i każda jazda ze stresem".

          Zamieszczone przez FELICJAN
          Jak pytałem na spotach to w BFQ...2 , 3 km i było na szafie 90 C. Teraz sam mam 90c.. po tych kilometrach
          Ja też mam BFQ 75 kW i prawda - grzeje się szybko, ale po 2-3 km?? Tak szybko to chyba nie. Zresztą w jakiej temp. (lato i upał to może tak - teraz 5 - 6 km).
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • #6
            u mnie teraz (temperatura zewn. ok 6 C) po jakis 6-7 km jest 90 C
            Stefan_KTP

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za Linkś zamówiłem u lokalnego dealera Skody oryginalną część.Przekonała mnie do tego uczciwa informacja od dystrybutora zamiennika!!! oraz informcja od pracownika firmy , który stwierdził, że akurat ten zmiennik nie jest w stanie spełniać funkcji tak jak oryginał.Boli , ale cóż może później krew nie zaleje..
              Dzięki za informacje dotyczące czasów nagrzewania silnika w różnych warunkach temp.
              d&w

              Komentarz


              • #8
                Sprawdziłem dokładnie osiąganie temp.. Po 5 km (przy 4 oC) było pionowo, przy 9 oC pion był po 2 km.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • #9
                  Nowy termostat został wstawiony, uzupełniony płyn chłodniczy.W przypadku silnika BFQ i problemach z podwyższoną temperaturą należy profilaktycznie wymienić czujnik temp. 4 pin.To on informuje komp. w samochodzie o temperaturze silnika.Gdy on informuje komputer o niskiej temp. silnika z uwagi na swoje uszkodzenie, w układzie moze już panować temperatura sporo wyższa od 100*C.Zastosowany w tym samochodzie termostat nie jest typowym układem termostatycznym , w którym otwarcie jest skutkiem wysokiej temperatury lecz jest jak by zaworem sterowanym napięciem którego pojawienie się jest skutkiem przekazania informacji o temperaturze silnika z czujnika temperatury do komputera który dopiero podaje napięcie na wewnętrzna grzałkę "termostatu", która to powoduje otwarcie przepływu.PADNIE CZUJNIK TO MOŻESZ ZAGOTOWAĆ SILNIK.Jak siądzie grzałka w "termostacie" to włączy się wentylator, ale nic to nie da ponieważ układ będzie chodził na małym obiegu.Takie są moje wnioski z ostatniej przygody.Może ktoś mający wiedzę na ten temat wyniesioną ze szkoleń serwisowych skonfrontuje moje wnioski z stanem faktycznym?
                  d&w

                  Komentarz


                  • #10
                    dobrz że w AKLu siedzi zwykły termostat...
                    skoda
                    fuckyeah!

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez swobodny
                      PADNIE CZUJNIK TO MOŻESZ ZAGOTOWAĆ SILNIK
                      przerabiałem padnięty czujnik temp, który zaniżał temperatury na VAG-u o ok. 20*C - pierwsze, co się stanie przy przekroczeniu "normalnej" temperatury pracy, to wyrzucenie nadmiaru płynu gdzieś przez zbiornik wyrównawczy - trzeba być ślepym kretem, żeby nie dostrzec białego dymu spod maski.

                      mogę jeszcze dodać, że gdy ktoś w BFQ podejrzewa pad czujnika, to warto go w ogóle odłączyć do czasu ostatecznej diagonozy- wtedy mamy check engine na zegarach, ale wentyl na chłodnicy kręci się cały czas, duży obieg wygląda na otwarty (węże się nagrzewają) raczej ciężko cokolwiek przegrzać...

                      ps. nie patrzcie na temp. na zegarach - to, że wskazówka wstaje, nie oznacza czegokolwiek dla silnika - ten czujnik czteropinowy to de facto dwa obwody z jednego czujnika - jeden wysyła dane na zegary, drugi dla kompa silnika, w przypadku padu może być tak, że na zegarach wskazówka leży, a silnik dostaje dobre dane, albo - co gorsze - wskazówka stoi sobie radośnie tam, gdzie powinna, a silnik dostaje dane z kosmosu. a VAG nie wykazuje błędów, bo dane dostarczane do kompa mieszczą się w granicach rozsądku. no i wskazówka na zegarach kłamie - gdy wstaje na pion, to płyn chł. ma dopiero ok. 70*C

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez czernobyl
                        nie patrzcie na temp. na zegarach
                        fakt, masz rację zegar nic nie znaczy to jest wskaźnik nie urządzenie pomiarowe ale, że się tak wyrażę- szybko mi staje .... wskazówka na 90st po dokładnie 6 minutach.
                        Zaniepokojony skontaktowałem się z serwisem, gdzie stwierdzono ze to jest nieprawidłowość.
                        Z drugiej jednak strony wgryzłem sie w specyfikację agregatu BFQ i tam czarno na białym że silnik posiada dodatkowy, mniejszy układ [obieg] podwyższający sprawność silnika.
                        Zobacz co w serwisie powiedzą... liczę na rzetelną wiedzę serwisu

                        Komentarz


                        • #13
                          U rodziców 1.6BFQ dzisiaj 8stopni i po 3km 90 stopni. Te silniki bardzo szybko się grzeją także ja bym się nie przejmował tym że szybko łapie temp.

                          czernobyl, kolego jak padnie czujnik to raczej ni uwalisz silnika. Po pierwsze jak padnie termostat i będzie on w pozycji zamkniętej to moment ugotujesz silnik. Pamiętaj że podczas jazdy jak masz otwarty termostat to woda idzie na chłodnicę. Jeżdżę czasem skodzianą 1.6 BFQ rok 2003 i nawet w lato nie zdarzyło mi się aby wentyl się załączył.

                          Co do wskazówki na szafie to mimo iż ona pokazuje 90stopni to realnie waha się między 80(coś tam) do 105 (chyba) kiedyś ktoś na forum pisał dokładnie.

                          Jak jest walnięty termostat w pozycji otwartej to podczas szybszej jazdy temp ta którą pokazuje wskazówka na szafie będzie spadać a podczas postoju rosnąć do 90stopni w zeszło lato przerabiałem pad termostatu a dokładniej pękły dwa zaczepy w obudowie plastikowej które trzymają termostat na swoim miejscu. Za nowy coś ok 400zł dałem.
                          Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                          Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                          Komentarz


                          • #14
                            mi właśnie niedawno padł czujnik, ale w taki sposób że wskazywał iż silnik jest cały czas nagrzany, więc od razu po uruchomieniu włączały się wentylatory i cały czas go chłodziły. Nawet w lecie w korkach wskazówka w zestawie wskaźników z trudem podnosiła się do ok. 70 stopni, więc w tym przypadku nie było strachu żeby zagotować motor.
                            Stefan_KTP

                            Komentarz


                            • #15
                              I mnie dopadło. Dzisiaj wymieniony termostat (cała ta obudowa z czujnikami, czy jakoś tak). 356 zł za część + robocizna.

                              Świecił mi się check i taki błąd wyszedł na kompie. Tylko ciekawe, że temp była prawidłowa na wskaźniku. Jeździłem normalnie tylko z kontrolką silnika.

                              Zobaczę, jak teraz będzie się rozgrzewał.
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam

                                Chciał bym odświeżyć temat.
                                Mój problem zaczął się od tego,że pewnego dnia jadąc 10 km do pracy auto na szafie nie pokazało wzrostu temp.Tego samego dnia pod praca uruchomiłem auto i odziwo na zimnym silniku po zapłonie pracowały oba wentylatory.

                                Idąc tym tropem i czytając forum wymieniłem czujnik temp cieczy ten w bloku silnika.Niestety nic to nie dało.

                                Wizyta u elektromechanika -stwierdził że jest błąd od czujnika znajdującego się w chłodnicy,że czyścił styki i skasował błąd.I faktycznie wentylatory się nie załączyły.Niestety podczas drogi do domu jakieś 80 km znowu pojawił się błąd silnika .Po powrocie na miejsce okazało się ,że wentylatory znowu same się włączają.

                                Na dzień dzisiejszy sam kontrolowałem temp silnika poprzez interfejs elm 27 i pokazuje mi ok 105 C .Rura do chłodnicy zimna.Ten interfejs diagnostyczny nie wykazuje błędu uszkodzenia termostatu.Jest błąd P1293 który też mówi o czujniku temperatury a nie termostacie. Pragnę tylko dodać ,że gdy się te problemy zaczęły to auto trzymało temp nawet na tym interfejsie ok 90 stopni.A rura od chłodnicy się zagrzewała.

                                Sam już nie wiem co wymieniać .Termostat jest drogi .Nie wiem czy jest sens wymieniać ten czujnik na chłodnicy.Czy on może mieć wpływ na to że termostat się nie otwiera?

                                Dzięki za podpowiedzi

                                Komentarz


                                • #17
                                  erbol, z twojego opisu wynika, ze masz uszkodzony czujnik temperatury - ten na który wskazuje błąd zapisany w kompie.

                                  W BFQ, w przypadku awarii jednego z czujników temperatury lub termostatu, ECU działa na domyślnych parametrach i załącza wentylatory na maksa, żeby nie przegrzać silnika. Działanie w stronę bezpieczną, lepiej zimno niż za gorąco, bo rzeczywistej nie zna. Jak mechanik skasował ci błąd, to do momentu aż komp nie wykrył awarii działał na pomiarze z czujnika i dlatego wentylatory były wyłączone.

                                  Termostat jest sterowany elektronicznie - tzn. ECU na podstawie pomiarów temperatury daje sygnał napięciowy jak ustawić termostat. Jak jest błędny pomiar temperatury to termostat może nie działać prawidłowo. Jak boisz się, że temp wody jest za wysoka do spróbuj wypiąć wtyczkę z czujnika temperatury, wtedy termostat powinien otworzyć się na maksa.
                                  Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                  Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No dobrze ale czujnik temp cieczy jest nowy i oryginalny. Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli ten który jest w termostacie tak?Bo ten silnik właśnie ma jakiś czujnik w króćcu tym co jest termostat. Ten interfejs mi właśnie nie pokazuje jaki czujnik jest Link tylko ten kod błąd P1293 a opisu do niego szukałem na necie.

                                    No trochę się boję,że się przegrzewa skoro tam prawie 106-107 stopni pokazuje a rura dolna zimna.Na szafie stoi 90 stopni.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez erbol
                                      Ten interfejs diagnostyczny nie wykazuje błędu uszkodzenia termostatu. Jest błąd P1293 który też mówi o czujniku temperatury a nie termostacie.
                                      Jest tylko ten kod błąd P1293 a opisu do niego szukałem na necie.
                                      erbol, coś tu trochę mieszasz :wink:
                                      Piszesz, że błąd jest od czujnika temperatury, a to nie prawda.
                                      Wpisałem ten kod błędu na googlach i opis jest najdalej w 3 pierwszych wynikach.

                                      "P1293 (17701)
                                      Map Controlled Thermostat Short to Plus
                                      Termostat F265 sterowania chłodzeniem silnika, zwarcie z potencjałem plus. "

                                      Czyli jednak termostat lub ewentualnie przewody od termostatu.
                                      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        To pytanie tylko do tego czemu elektromechanik z profesjonalnym jak mniemam programem diagnostycznym mi tak powiedział??

                                        Też kiedyś znalazłem ten opis błędu o termostacie a potem na innej stronie z kodami błędów i tam było że czujnik temperatury ale też nie określone który.

                                        Sorki,że wprowadziłem Cię w błąd ale nie śLink mówisz wymieniać termostat w ciemno czy jednak ten czujnik co jest na chłodnicy spr tak jak mówił ten magik mechanik (to jest tańsze) .

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wg mnie to termostat, ale to tak diagnozując na odległość. Dla pewności podjedź do kogoś kto ma VCDS'a i sprawdzi dokładnie co tam komp pokazuje, a przy okazji obejrzy kabelki i wtyczki.
                                          W tym temacie masz trochę informacji, kto z kolegów z forum ma kabelek i może pomóc :
                                          Forum - Octavia Club Polska

                                          Tutaj masz polecane warsztaty, pewnie jakiś w twojej okolicy się znajdzie.
                                          Forum - Octavia Club Polska

                                          Zamieszczone przez erbol
                                          Sorki,że wprowadziłem Cię w błąd ale nie świadomie.
                                          spoko, zdarza się
                                          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Będę musiał jeszcze gdzieś to potwierdzić .

                                            Też myślę,że to termostat jednak, dość wolno mi się wcześniej nagrzewał przed tym wszystkim ,może to był jakiś objaw.

                                            Mimo wszystko dzięki za pomoc i reakcję :wink:

                                            [ Dodano: Pią 12 Lip, 13 14:47 ]
                                            Jeszcze raz chciałem spytać o podpowiedź. Auto już diagnozowałem u kolejnego mechanika i błąd P1293 17701 w dalszym ciągu.Wentylatory dalej się kręcą cały czas. Temp na wskaźniku 90 lekko po za się Link nie gotuje się. Podczas jazdy komp na programie diagnostycznym pokazuje 110 stopni Celsjusza.Więc dość dużo ale czytałem że i tyle ludzie miewają.

                                            Już byłem jedną nogą od zamówienia termostatu z obudową (bo pan w serwisie oczywiście stwierdził ,że sam króciec to może być mało po rabacie 7,5% komplet 435 zł masakra)
                                            No ale mechanik mówi,że według niego termostat podaję na duży obieg i tu jeszcze raz proszę o pomoc .Powiedzcie mi który wąż dokładnie w którym momencie powinien się nagrzewać.I czy po otwarciu termostatu wąż do niego powinien być mocno gorący czy letni ,bo już sam nie wiem.

                                            Strasznie dużo na ten temat już przeczytałem i niby wydaję się ,że to termostat ale ludzie wymieniali po dwie sztuki a potem się okazywało ,że po prostu napięcie na czujnik termostatu jest za małe i się nie otwiera np.
                                            Jest jeszcze taki czujnik przy chłodnicy na wtyk i zawleczka go trzyma .Dwupinowy szary.Ale kiedy zdjąłem wtyczke to wentylatory dalej się kręciły więc to chyba nie on jest sprawcą.W sumie nie wiem od czego on jest..

                                            Przepraszam za mój kolejny wywód ale mam już dość trochę tego tematu a boję się wywalić kasę na termostat w błoto .
                                            Pozdrawiam
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X