mam pytanie do szanownych klubowiczow, a mianowicie:
Jakie parametry powinien miec silnik po wymianie przeplywki, nie na Vagu pokazywalo cos 580 tylko ni w zab nie wiem o co chodzi w kazdym razie jak mialem walnieta przeplywke to bylo 400 przy pedale na maks,
mowia ze jak silnik jest nowy to nawet i 800 ale standradr jest ok600 czy to prawda?
jakie powinny byc faktyczne wyniki i czego one dotycza dodam iz nie znam sie na tym,
to chyba jakies powietrze albo cos takiego, tylko sie nie smiejcie z moich kiepskich znajomosci
prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze
mam pytanie do szanownych klubowiczow, a mianowicie:
Jakie parametry powinien miec silnik po wymianie przeplywki, nie na Vagu pokazywalo cos 580 tylko ni w zab nie wiem o co chodzi w kazdym razie jak mialem walnieta przeplywke to bylo 400 przy pedale na maks,
mowia ze jak silnik jest nowy to nawet i 800 ale standradr jest ok600 czy to prawda?
jakie powinny byc faktyczne wyniki i czego one dotycza dodam iz nie znam sie na tym,
to chyba jakies powietrze albo cos takiego, tylko sie nie smiejcie z moich kiepskich znajomosci
Moja wiedza szczegolowa na ten temat jest niewielka.
Moge tylko ogolnie przyblizyc Ci o co chodzi.
Te parametry silnika o ktorych mowisz to nie sa tak naprawde parametry silnika tylko informacje o ilosci zasysanego powietrza, ktore mierzy wlasnie przeplywomierz.
Jesli przelywomierz jest kompletnie walniety, to ecu podstawia saobie wartosc zastepcza - mozliwe, ze jest to te 400 o ktorym piszesz.
Nie wiem jak jest w 90-kach, ale u mnie rzeczywista mase powietrza pokazuje nawet pod 1300 mg i nie ma to nic wspolnego z tym czy silnik jest nowy czy stary. Zalezy to od przeplywomierza i sprawnego dolotu.
Mozliwe, ze ktos z kolegow bedzie wiedzial jak to powinno wygladac dla 90-ki TDI, ewentualnie zapytaj na http://forum.tdi-tuning.pl
ale czy te moje 580 to nie za malo?
czy mozliwe tez jest jeszcze ze zapchany jest juz filtr paliwa, bo dawno nie byl wymieniany :wink:
, dodam iz do nowej przeplywki zalozylem od razu nowke filtr powietrza
prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze
ale czy te moje 580 to nie za malo?
czy mozliwe tez jest jeszcze ze zapchany jest juz filtr paliwa, bo dawno nie byl wymieniany :wink:
, dodam iz do nowej przeplywki zalozylem od razu nowke filtr powietrza
Zalezy w ktorym momencie pokazuje te 580. Nalezaloby porownac mase powietrza rzeczywista do wymaganej. Jesli jednak to jest maks jaki pokazuje, to wydaje mi sie, ze jest to zdecydowanie za malo.
Zalezy tez w jaki sposob byl robiony pomiar tej wartosci?
Najlepiej podjedz na diagnoze do kogos kumatego, zeby miec swiety spokoj. Jesli chodzi o dokladne wartosci, to tak jak wspomnialem - ja nie mam wiedzy, mozliwe, ze ktos z kolegow Ci pomoze.
pomiary byly robione przy gazie na maks i puszczenie i maks i puszczenie i tak w kolko z 5-8razy i taki byl pomiar,
podjade do kogos na Vaga moze cos poradzi a moze trafilem na taka przeplywke,
ciekawe czy stare przeplywki ktos skupuje musze puscic na aukcje :lol:
prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze
czyli co warsztat nabil mnie w butelke i zainkasowal za podlaczenie do kompa i za przeplywke i nawet nie wiem czy jest dobra?
ale w tym dolnymslasku mamy fachowcow - nie obrazajac nikogo :shock:
prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze
...ciekawe czy stare przeplywki ktos skupuje musze puscic na aukcje :lol:
Za stara + 400 zl mozna w skodzie dostac regenerowana przeplywke.
Ja tez nie wiem ile powinien pokazywac VAG, ale jezeli przeplywka jest O.K, to silnik powinien bez problemu pracowac w pelnym zakresie obrotow na kazdym biegu. Przy walnietej przeplywce, jezeli wcisniesz gaz do dechy na 3. czy 4. biegu, silnik nie bedzie chcial przekroczyc pewnej liczby obrotow np. 3500 a auto bedzie na przemian zwalniac i przyspieszac - podobny efekt jak przy zabitym filtrze paliwa. Tak wiec cegla na gaz i bedziesz wiedzial, czy jest O.K. :lol:
P.S: Pochodzimy z tych samych stron. Ja kiedys mieszkalem w Lubomierzu (jakies 30 km od Jeleniej, krecili tam Samych Swoich)
Pozdrawiam
mialem kupic w skodzie i polakomilem sie na 150zl mniej i teraz mam skutki , pozatym jeszcze zauwazylem i sprawdzalem mam walniety tzn do wymiany filtr paliwa moze jak wymienie bedzie lepiej mam taka nadzieje jak wymienie napewno dam znac czy to akurat jeszcze filtr paliwa tak mala moc mi dawal
aha i chyba sobie kupie kabelek do podpiecia skody do kompa i na biezaco bede go testowal az mu sie odechce keipskich wynikow wyswietlacz
ale jak go wymienie bedzie odczuwalna roznica? w mocy :P ktorej zbyt duzo nie ma :lol:
To zalezy czy to on jest przyczyna oslabnieca auta - jesli nie, to nic to nie da. Wymienic jednak nie zaszkodzi. Ile kilometrow temu go wymieniales ostatnio?
Jaki masz przebieg? Jakie w ogole masz objawy. Samochod jest slabszy, bardzo slaby, "zacina sie", puchnie? Jak mozesz to napisz cos wiecej.
Choc i tak czuje, ze bez szczegolowej diagnozy u specjalisty sie nie obedzie.
no wlasnie nie wiem kiedy byl wymieniany bo kupilem miesiac temu go, przebieg ma 150tys i jak tylko kupilem wydawal mi sie slaby wiec wymienilem przeplywke i odrazu jest inaczej teraz to sie zbiera ale ten pomiar 580 mnie martwi nie wiem ile powinno byc, a filtr i tak wymienie moze bedzie jeszcze lepiej bo od filtra paliwa jest przezroczysta rurka i widac jak powietrze tzn bomble powietrza leca a nie powinny podobno
prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze
No jesli bable ida, to trzeba filtr wymienic, ale cudow w postaci przyrostow mocy raczej sie nie spodziewaj.
Co do tego wskazania 580, to sie nie przejmuj na zapas, bo jak wspomnialem przeplywomierz nalezy zmierzyc pod obciazeniem i dopiero wtedy odczytac wartosci jakie on podaje.
Dla swietego spokoju mozesz podjechac do kogos i zdiagnozowac na drodze. Najlepiej do tych co Ci przeplywke zmieniali, zeby nie placic dodatkowo.
do nich juz nie jade bo za kazde podlaczenie do kompa chca 40dychy ile razy mozna brac od klienta za to samo, teraz to se kupie kabelek i podlacze do laptopika i sobie sprawdze tylko musze zasiegnac wiedzy na temat programow do diagnozowania aut :lol: moze cos z tego bedzie
prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze
Komentarz