wolne obroty w Octavii 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wolne obroty w Octavii 1.8T

    No, albo sam filtr jeszcze. Na wolnych obrotach zapotrzebowanie na paliwo jest względnie małe w porównaniu z jazdą być może gdzieś zachwiany jest przepływ paliwa i poprostu za mało go dochodzi do pompy. Albo z powodu zatkanych przewodów ....albo z powodu nieszczelnośći układu - zapowietrzenie.
    Jeśli jednak układ jest szczelny i paliwo dochodzi wszędzie to zostaje już już tylko pompa, i wtryski.

  • #2
    wolne obroty w Octavii 1.8T

    pytanie - co sądzicie o następującym zachowaniu silnika.... Przez 2 miesiące paliła mi się lampka kontrolna silnika (że niby czas do serwisu), ale w serwisie co zreperowali to znów się zapalała. Samochód jeździł. Nic się nie działo. Więc odpuściłem sobie walkę z kontrolką. Przedwczoraj lampka samoczynnie się wyłaczyła w trakcie jazdy. O dziwo - samochód nabrałw igoru, stał się zrywniejszy (mam 1.8T - zaczałem czuć turbinę ;-). Ale wieczorem podczas jazdy na poziomie 130-150 km/h zauważyłem, że spalanie jest nierównomierne, spada dynamika, że cos dziwnego się dzieje. Kilka minut później obroty wolne zaczęły lekko wariować, a samochód na osiedlowej drodze przy prędkości 30-40 km/h odłączył wspomaganie kierownicy i hamulca (hamowałem ręcznym!). Brrr!!! Dziś rano gdy odpaliłem maszynę to przez pierwsze 2 minuty obroty wariowały (od 600 do 2000 obrotów, wahlowanie, skoki, głośno) potem niby się uspokoiło, ale wóz jest mułowaty, nie reaguje na pedał gazu, tak jakby dłwai się i nie ma dynamiki. Czy mieliście coś takiego?

    w serwisie wymieniono mi świece jako rzekomy powód powyższego zachowania samochodu...a kontrolka znów się zapaliła następnego dnia ;-)))))

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      czy nie jest to aby przeplywka? :roll:
      oczywiscie odlaczenia wspomagania i hamulca bym z tym nie wiazal.
      no nic, czekamy na madrzejszych.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Sonda lambda?
        Strzelam - trzeba diagnozowac....
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          IMO chyba pada Ci przepustnica. Zobacz jaki błąd siedzi w sterowniku bo bez tego to wszystko jest jak wróżenie z fusów :wink:
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            a czy masza teraz juz wspomaganie??
            bo moze pasek ci pekl dlatego nie ma wspomagania

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              #7
              Jakie odlaczanie wspomagania kierownicy, czy hamulca :shock:

              Przeciez wspomaganie kierownicy, to normalnie pompka, napedzana paskiem, co ty tam chcesz odlaczac ?? Przeciez to nie sprezarka klimy, ze sie odlacza i zalacza.

              To samo z hamulcami, albo dziala servo albo nie. Nie rozumiem jak to silnik moze odalczyc pompe, czy servo podczas pracy silnika. Wg mnie sa 2 pozycje - chodzi, albo zepsuty, a nie wlaczony i wylaczony.
              Była O1 jest F2.

              Komentarz


              • #8
                No przestało działać wspomaganie przy włączonym silniku. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko działa.

                Co do błędów - generalnie wskazują na nierówne spalanie na poszczególnych cylindrach, ale dostaję info, że to "jakieś brudne paliwo było"... hmmm... Shell? Statoil? BP? no i 2 miesiące wciąż brudne?

                Komentarz

                • chester121
                  L&K
                  • 2005
                  • 1053

                  #9
                  ciekawy przypadek
                  a czy piszczy ci cos????
                  silnik oprucz nie rownych obrotow wydaje jeszcze z siebie jakies dzwieki???

                  co do brudnego paliwa to moze wymien filtr lub go odwodnij(na dole jest taki dzyndzelek przez ktory wylewa sie wode nagromadzona w filtrze)tak jest w dieslu :idea:

                  Komentarz

                  • mirus
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 213

                    #10
                    Zamieszczone przez adamgdansk
                    No przestało działać wspomaganie przy włączonym silniku. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko działa.

                    Co do błędów - generalnie wskazują na nierówne spalanie na poszczególnych cylindrach, ale dostaję info, że to "jakieś brudne paliwo było"... hmmm... Shell? Statoil? BP? no i 2 miesiące wciąż brudne?
                    Prawdopodobnie spadły wolne obroty do tak niskiej wartości, że wspomaganie było minimalne.

                    Odnośnie nierównych obrotów, to w zwykłych silnikach benzynowych (nie wiem jak z turbiną) jest silnik krokowy, który reguluje wolne obroty. Czasami się zabrudzi i trzeba go wyczyścić lub ewentualnie wymienić.
                    Podczas jazdy jednak ten silnik krokowy nie powinien mieć wpływu na dynamikę. Może rzeczywiście sonda lambda padła. A jak przewody WN?
                    Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                    Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                    Komentarz

                    Pracuję...