Wzrost spalania OC1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ksobota
    Classic
    • 2010
    • 16

    Wzrost spalania OC1

    marcin6613, Mógłbyś zrobić zdjęcia tych lampek do jazdy dziennej. Ciekawi mnie jak wkomponowałeś w zaślepki :?:
    Krzysztof
    504233515
  • waldiwaldi
    Drive
    • 2008
    • 72

    #2
    Wzrost spalania OC1

    Zauważyłem po półrocznej jeździe autem, że rośnie mi spalanie ropy. Nawet po lecie wzrosło, mimo iż w wakacje korzystałem często z klimy.
    Jeżdżę mniej więcej tak samo, styl mi się nie zmienił.

    Jakie mogą być przyczyny wzrostu spalania oprócz sposobu samej jazdy.

    Komentarz

    • yarecki
      Ambiente
      • 2009
      • 130

      #3
      Ja obstawiam : opony zimowe + nizsze temperatury . Powiedz jeszcze o ile wzrosło ?

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        waldiwaldi, latem z klima miałem nieraz ponizej 5 litrów a teraz mi wyszło 5,66
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • waldiwaldi
          Drive
          • 2008
          • 72

          #5
          może ja nie przeliczam na spalanie, tylko zawsze spisuję sobie jechałem kilometrów od zapalenia się wskaźnika kontrolki braku paliwa. Jak się zapala, to zaraz jadę zatankować.
          I tak,
          na wiosnę, luty - marzec miałem około 660-680 km
          potem zmieniłem opony na letnie.
          Po zmianie opon na letnie przejeżdżałem ponad 700 km, nawet 720.
          Przed wakacjami było to na poziomie mniej więcej 680 km
          W wakacje około 650-660 (uznałem że to wpływ korzystania z klimy)
          We wrześniu przestałem używać klimy i o dziwo kilometraż się zmienił na mniej więcej średnio na 620-630
          Październik-listopad to już średnio około 600 km.
          Przełom października/listopada ostatnio wyszło 580 km
          Wtedy zmieniłem opony na zimowe
          po tym fakcie już raz dolewałem i wyszło mi też 580 km

          Czyli reasumując, przez pół roku zjadło mi dobrze ponad 100 km

          Co o tym sądzicie?

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            Panowie życzę wam tylko takich problemów do końca życia :lol:
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8162
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez waldiwaldi
              może ja nie przeliczam na spalanie, tylko zawsze spisuję sobie jechałem kilometrów od zapalenia się wskaźnika kontrolki braku paliwa. Jak się zapala, to zaraz jadę zatankować.
              I tak,
              na wiosnę, luty - marzec miałem około 660-680 km
              potem zmieniłem opony na letnie.
              Po zmianie opon na letnie przejeżdżałem ponad 700 km, nawet 720.
              Przed wakacjami było to na poziomie mniej więcej 680 km
              W wakacje około 650-660 (uznałem że to wpływ korzystania z klimy)
              We wrześniu przestałem używać klimy i o dziwo kilometraż się zmienił na mniej więcej średnio na 620-630
              Październik-listopad to już średnio około 600 km.
              Przełom października/listopada ostatnio wyszło 580 km
              Wtedy zmieniłem opony na zimowe
              po tym fakcie już raz dolewałem i wyszło mi też 580 km

              Czyli reasumując, przez pół roku zjadło mi dobrze ponad 100 km

              Co o tym sądzicie?
              wejdz sobie na motostat.pl - przy okazji sie zarejestrujesz i zobaczysz sobie rzetelne raporty o spalniu :diabelski_usmiech
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • wojtass
                Rider
                • 2007
                • 473

                #8
                a na jakiej stacjhi tankujesz i jaka rope ( verva, ultimate itp ) ?

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14887
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Taka różnica to chyba nic specjalnego (wg. mnie). Ja obecnie bujam się z sondą lambda (zaczęła szwankować) i u mnie spalanie wzrosło o 1-1,5 litra regularnie - dobrze, że przy krótkich trasach, bo w dłuższych jazdach różnicy prawie nie widać (0,2 - 0,3 l).

                  Ale obserwuj dalej, czy nie idzie w górę.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • Stefan_KTP
                    Drive
                    • 2009
                    • 65

                    #10
                    myślę, że głównie temperatura zewnętrzna i okres jesienno-zimowy. Zakładam, że autko masz sprawne.

                    u mnie przy padniętym termostacie (ciągle zimny silnik) i jeszcze kilku innych drobiazgach miałem ok. 1,5 l/100 km więcej
                    Stefan_KTP

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      no moze to byc termostat..np, zobacz czy na szafie trzyma jak sie nagrzeje 90 stopni.
                      bo tragedii nie ma moim zdaniem.
                      A tez watpie ze zawsze da sie jechac w sposob bardzo zblizony. Temp i okres zimowy tez robi swoje.
                      Zauwazylem ze tdi jest bardzo czule w spalaniu na sposob jazdy. Wszystko zalezy od sposobu zmiany biegow (obroty,szczegolnie w miescie), natezenia ruchu, itp.
                      Jadac 80 na godzine przez miasto wieczorem, dwupasmowa... mniej wiecej spokojnie przyspieszajac do tych 80 potrafi spalic kolo 6.0,ale 6 z malym hakiem.
                      Przyspieszajac w sposob malo ekonomiczny, co nie znaczy ze jakos piorunujaca szybki pali juz 7 litrow. mysle ze to temp i styl jazdy ma wplyw.

                      Komentarz

                      • smer
                        RS
                        • 2008
                        • 2021
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        W drodze do pracy przy powtarzalnym sposobie jazdy i prawie zerowym natężeniu ruchu, na odcinku 9km, w lato pokazuje mi śr. spalanie 5,5, a teraz 6,5. Przy temperaturze ok. 0 - 4st.C na tym samym odcinku pokazuje mi ok. 7,5l/100km.
                        Za to na dłuższych odcinkach, w podobnych warunkach drogowych nie zauważam różnicy w spalaniu.
                        Reasumując: przy jeździe na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku w chłodne dni, różnica w spalaniu może być znaczna.
                        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                        Piszę poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        • waldiwaldi
                          Drive
                          • 2008
                          • 72

                          #13
                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          wejdz sobie na motostat.pl - przy okazji sie zarejestrujesz i zobaczysz sobie rzetelne raporty o spalniu :diabelski_usmiech
                          heh, tam to właśnie jestem zarejestrowany od prawie roku i wprowadzam swoje spalanie, więc dlatego pamiętam jak idzie spalanie

                          [ Dodano: Sob 21 Lis, 09 13:51 ]
                          Zamieszczone przez wojtass
                          a na jakiej stacjhi tankujesz i jaka rope ( verva, ultimate itp ) ?
                          tankuję albo na Shellu, albo na Statoilu, na ogół normalną ropę.
                          O dziwo dwa razy zatankowałem tą lepszą ropę w opisywanym przeze mnie okresie i żadnej różnicy w km nie widziałem! A przed tym spadkiem jak wcześniej tankowałem tą lepszą to różnica była...

                          [ Dodano: Sob 21 Lis, 09 14:00 ]
                          Zamieszczone przez ruwado
                          Taka różnica to chyba nic specjalnego (wg. mnie)

                          Ale obserwuj dalej, czy nie idzie w górę.
                          Niby może na pierwszy rzut oka nie jest to nic specjalnego, ale po
                          1> jeżeli jest to ciągłąść, to może to niepokoić, że coś dzieje się nie tak...
                          2> z moich wyliczeń, taki spadek przez pół roku jak u mnie to tak jakbym jeden bak paliwa rozlał przy aucie, czyli około 200 zeta na pół roku w plecy

                          [ Dodano: Sob 21 Lis, 09 14:05 ]
                          Zamieszczone przez Stefan_KTP
                          u mnie przy padniętym termostacie (ciągle zimny silnik) i jeszcze kilku innych drobiazgach miałem ok. 1,5 l/100 km więcej
                          Zamieszczone przez sew1981
                          no moze to byc termostat
                          no właśnie mam od kilku dni problem z czujnikiem temperatury, leży cały czas na zerze, a wcześniej zdarzało się ze 3 razy że był jakby pijany...
                          Zamieszczone przez sew1981
                          A tez watpie ze zawsze da sie jechac w sposob bardzo zblizony. Temp i okres zimowy tez robi swoje.
                          Zauwazylem ze tdi jest bardzo czule w spalaniu na sposob jazdy. Wszystko zalezy od sposobu zmiany biegow (obroty,szczegolnie w miescie), natezenia ruchu, itp.
                          Jadac 80 na godzine przez miasto wieczorem, dwupasmowa... mniej wiecej spokojnie przyspieszajac do tych 80 potrafi spalic kolo 6.0,ale 6 z malym hakiem.
                          Przyspieszajac w sposob malo ekonomiczny, co nie znaczy ze jakos piorunujaca szybki pali juz 7 litrow. mysle ze to temp i styl jazdy ma wplyw.
                          masz rację, ale analizując moją jazdę od nastu lat, a na zużycie na ogół zwracałem uwagę, to zawsze było mniej więcej porównywalne...

                          [ Dodano: Sob 21 Lis, 09 14:06 ]
                          Zamieszczone przez smer
                          Reasumując: przy jeździe na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku w chłodne dni, różnica w spalaniu może być znaczna.
                          co masz na myśli mówiąc >>>niedogrzeany silnik w chłodne dni<<< ???

                          Komentarz

                          • smer
                            RS
                            • 2008
                            • 2021
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez waldiwaldi
                            smer napisał/a:
                            Reasumując: przy jeździe na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku w chłodne dni, różnica w spalaniu może być znaczna.

                            co masz na myśli mówiąc >>>niedogrzeany silnik w chłodne dni<<< ???
                            Chodziło mi o to, że jeżeli jeździsz głównie odcinki po np. 25 km, to czy jest na dworze ciepło, czy zimno, to większy odcinek drogi pokonasz na rozgrzanym silniku = nie odczujesz różnicy w spalaniu.

                            Jeżeli zaś jeździsz głównie odcinki po np. 5 km, a na dworze jest zimno, to większy odcinek drogi pokonasz na zimnym silniku = różnica w spalaniu może być znacząca (na niekorzyść oczywiście).
                            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                            Piszę poprawnie po polsku.

                            Komentarz

                            • waldiwaldi
                              Drive
                              • 2008
                              • 72

                              #15
                              to na ogół właśnie jest to 20-25 km i więcej

                              Komentarz

                              • smer
                                RS
                                • 2008
                                • 2021
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Zatem przyczyna wzrostu spalania jest inna.
                                Zbadaj sobie ten termostat na początek.
                                Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                Piszę poprawnie po polsku.

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14887
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez waldiwaldi
                                  no właśnie mam od kilku dni problem z czujnikiem temperatury, leży cały czas na zerze, a wcześniej zdarzało się ze 3 razy że był jakby pijany...
                                  Typowy objaw czujnika (tylko wadliwe wskazanie, a temp. wporzo) - przerabiałem to. Wskaźnik albo działał prawidłowo - stał jak drut w pionie, albo wariował w czasie jazdy - opadał i podnosił się z niecka i nacka.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • laurin
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 727

                                    #18
                                    Wymień czujnik temperatury.

                                    Albo nie styka we wtyczce porządnie ale raczej wymiana.

                                    Komentarz

                                    • Piratka
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1016

                                      #19
                                      no i ja mam taki problem
                                      tyle że
                                      wstawiam auto o 18:00 spalanie 7.1 (8.2) max 3.2 obr
                                      rano o 6:00 odpalam i tu kuku :shock: 52.00 po 10km 15.00 l/km
                                      potem zejdzie do 8 może 6.5 jeśli nie przekroczę 2 tysi/obr.
                                      jeśli postoi z 3 max 4h. znów replay...
                                      a zaczynało się tak jak w temacie :/...
                                      czujnik wymieniony (ARMAX) jadę na wymanę z resztą nie robią nigdy problemu, prócz tego co widzę świece z rana gasną po 7s a czujnik (słuchowo) gaśnie po około 40 sec.( słychać tyk przekaźnika).

                                      i powiem wam że teraz to dopiero mnie to martwi
                                      jeśli się dowiem co to dam znać,
                                      :twisted: mała czarna :twisted:

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14887
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Piratka
                                        wstawiam auto o 18:00 spalanie 7.1 (8.2) max 3.2 obr
                                        rano o 6:00 odpalam i tu kuku :shock: 52.00 po 10km 15.00 l/km
                                        potem zejdzie do 8 może 6.5 jeśli nie przekroczę 2 tysi/obr.
                                        Ja też tak mam. Spalanie bardzo wysokie na samym początki jazdy (20 - 25 l/100), potem w czasie jazdy gwałtownie spada do 8,5 - 9,5 w miesicie i 7,5 - 8,5 w trasie. Ale u mnie to sonda lambda (miałem już diagnozę tylko nie mogę się zebrać do wymiany) :lol:
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        • lukas7
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 12

                                          #21
                                          Ja mam ten sam problem z moim AXR że jak odpalę to przez pierwsze 10km mam spalanie 25-30l dopiero później spada do 8 a po następnych 30km spada do 6

                                          Komentarz

                                          • Stefan_KTP
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 65

                                            #22
                                            Zamieszczone przez ruwado
                                            waldiwaldi napisał/a:
                                            no właśnie mam od kilku dni problem z czujnikiem temperatury, leży cały czas na zerze, a wcześniej zdarzało się ze 3 razy że był jakby pijany...


                                            Typowy objaw czujnika (tylko wadliwe wskazanie, a temp. wporzo) - przerabiałem to. Wskaźnik albo działał prawidłowo - stał jak drut w pionie, albo wariował w czasie jazdy - opadał i podnosił się z niecka i nacka.
                                            u mnie później już w ogóle wskaźnik się nie podnosił ani na chwilę, silnik cały czas nienagrzany, a dodatkowo przez cały czas jeszcze pracowały oba wentylatory, więc palił jak smok. Po wymianie czujnika i termostatu wszystko wróciło do normy i spalanie też spadło
                                            Stefan_KTP

                                            Komentarz

                                            Pracuję...