RS też nie ma homologacji ciężarowej
Trudny wybór: O2 FL 2.0TDI 4x4 czy 1.8TSI 4x4 ,a moze scout?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez MichoZamieszczone przez kazik4x4Ktoś tam podniósł że w Subaru jest "prawdziwe 4x4". A po co to, jak 95% przebiegu robi się na drodze o dobrej przyczepności? Do jazdy po mieście wystarczy dołączany napęd.( po za tym ja zauważyłeś to "prawdziwe" jest w cudzysłowie :P
Co do awaryjności - jakie auta się nie psują, Audi, MB, BMW też ( i to niektóre często ) ale jednak chyba to lepsze autka niż skoda!
Subaru to była sugestia - wydawć blisko 100 tys na octavie to imo przesada, za tę kwotę jest kilka innych fajnych, większych ( no za wyjątkiem bagażnika ) aut - choć dla mnie największym zonkiem było to, że wnętrze octy jest węższe niż w focusie - szczególnie z tyłu.
Generalnie jestem z OII FL zadowolony - ale nie zpłaciłem za nią 100 kawałków
Tak samo jest z napędem 4x4 niby wozi się go niepotrzebnie ale może być sytuacja gdy pomoże i za to będziemy go cenićDodatkowo 4x4 jest dość często przydatny (i to nie tylko w górach).
Wadą jest niestety cenaO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Może nie będę oryginalny w swojej wypowiedzi, ale polecam Scouta TDI. Na pewno znacznie mniej pali od TSI. Najwyżej zawieszona Octavia sprawdza się na naszych drogach z koleinami i wysokimi krawężnikami. Z napędem na 4 koła jest tak jak np z xenonami. Jak raz już masz to potem nie wyobrażasz sobie tego nie mieć. Zimą 4x4 to podstawowa rzecz a i w deszczu jak się chce szybko w zakrętach pojeździć.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Maciek_H - czy wybierając Scouta kierowałeś się ekonomią spalania - do mnie ten argument nie przemawia.
bardziej tutaj pasuje wielkość momentu obrotowego, moc silnika wysokoprężnego dlatego do takiego woła roboczego jakim jest scout (w pozytywnym słowa znaczeniu) pasuje TDI
Wydając za auto ponad 100 tys. zł pokierujmy się jego charakterkiem
Komentarz
-
-
phil
troche opini sie pojawilo,co mnie cieszy i chcialbym do niektorych sie ustosunkowac.
naped 4x4 nie jest mi potrzebny do miasta, lecz na wypady w gory (ktorych jest calkiem sporo), w zwiazku z tym haldex powinien spokojnie dac rade.
Bylem dzisiaj w subaru,i pomijajac dziwne podejscie sprzedawcy (zupelna olewka) subaru odpada (zarowno legacy jak i forester),z tego wzgledu ze auto ciezarowe jest rejestrowane tylko na 4 osoby.
Zamieszczone przez megonOd scouta nie da się odliczyć vatu bo auto nie ma homologacji n1 - temat był poruszany na forum - zamówić można ale przychodzi odpowiedz negatywna już z fabryki. I wtedy salon daje rabaciki na inne auto
bylem wczoraj w skodzie,ale niestety byl taki ruch (normalnie jak w piekarni) ze nie moglem sie doczekac na rozmowe ze sprzedawce i pojechalem do suzuki.
Tam ogladalem Grand Vitare, ktora okazuje sie tansza od Octavii o jakies 10 tys :roll: A w cenie ma podobne wyposazenie i dodatkowo reduktor....
Zamieszczone przez MichoSubaru to była sugestia - wydawć blisko 100 tys na octavie to imo przesada, za tę kwotę jest kilka innych fajnych, większych ( no za wyjątkiem bagażnika ) aut - choć dla mnie największym zonkiem było to, że wnętrze octy jest węższe niż w focusie - szczególnie z tyłu.
Generalnie jestem z OII FL zadowolony - ale nie zpłaciłem za nią 100 kawałków
Pojawila sie jeszcze jedna opcja: superb 4x4 , jednak wciaz nie wiem jakie upusty przewiduje diler w zwiazku z wyprzedaza rocznika. Moze uda mi sie czegos dowiedziec przez weekend.
Komentarz
-
Mnie osobiście korciła bardzo Grand Vitara. Niestety za wysokie progi. Fakt w Suzuki wydasz więcej na serwisie. Już po 1000km masz wymianę oleju i filtrów. To tak na dobry początek.AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
Hmmm... jeżeli zeszło już na Suzuki GV...
Na początku tego roku postanowiłem zmienić swoją O1 (1.6) na coś nowszego. No i strasznie korcił mnie napęd 4x4 :!:
Miałem przyjemność potestować Suzuki
Jeżeli ktoś ma ochotę poczytać to zapraszam:
W tydzień po tym teście wsiadłem do SCOUTA i mając porównanie bez wahania kupiłem Skodę :!:
phil :!:
Jeżeli potrzebujesz samochód do jazdy terenowej :wink: w górach to kup Suzuki :!: Ale jeżeli te góry to np. Alpy to już bym Suzuki nie kupił... :wink: A zapewniam Cię, że haldex spokojnie daje radę na polnych szutrach, na leśnych błotnistych drogach czy zimą w górach. Bardzo często jestem w górach...
Tak więc musisz na zimno określić swoje potrzeby...
pozdrSCOUT 2.0 FSI (BVX)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtekSzHmmm... jeżeli zeszło już na Suzuki GV...
Na początku tego roku postanowiłem zmienić swoją O1 (1.6) na coś nowszego. No i strasznie korcił mnie napęd 4x4 :!:
Miałem przyjemność potestować Suzuki
Jeżeli ktoś ma ochotę poczytać to zapraszam:
W tydzień po tym teście wsiadłem do SCOUTA i mając porównanie bez wahania kupiłem Skodę :!:
phil :!:
Jeżeli potrzebujesz samochód do jazdy terenowej :wink: w górach to kup Suzuki :!: Ale jeżeli te góry to np. Alpy to już bym Suzuki nie kupił... :wink: A zapewniam Cię, że haldex spokojnie daje radę na polnych szutrach, na leśnych błotnistych drogach czy zimą w górach. Bardzo często jestem w górach...Starik, ale jeszcze lata ... SCOUTem
Komentarz
-
-
Witam, to mój pierwszy post na tym forum, bo przymierzam się do zamówienia O2 - moje UFO Civic już mi się trochę znudził, szczególnie podpadł mi w warunkach śniegowych, jakie ostatnio nas uraczyłyW grę wchodzi wersja Elegance 1.8 TSI i szczerze powiem, że głowa mnie boli bo nie mam pojęcia co wybrać... Czy wersję 1.8 TSI DSG Elegance, czy z 4x4 (wiadomo, że bez DSG) czy może Scout'a... Przeraża mnie trochę wyższe spalanie no i nieco gorsze osiągi w wersjach 1.8 TSI 4x4 w porównaniu do 1.8 TSI DSG Cenowo, bez rabatów, wszystko wychodzi dość drogo, ale są specjaliści na tym forum, którzy potrafią zrobić cuda
TSI dlatego, że będę robił przebiegi max 20 tys km rocznie no i osiągi lepsze
Co byście wybrali na moim miejscu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauBierz Scouta 2.0TDI z DSG :twisted:
IMO jeżeli nie będziesz jeździł w jakieś terany to bierz DSG i dobra zimówka i po sprawie. No chyba, że masz zamiar częściej zjeżdżać z asfaltu po zakupie to 4x4.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauZamieszczone przez goncjuszNo i 17 tys PLN cennikowo na korzyść 1.8 TSI też robi swoje...
ale cena dizli to lekko zbo jak swoje zamawiałem to 1.9 TDI było droższe o prawie 1k od 1.8 TSI.
Komentarz
-
-
goncjusz, jeżeli nie mieszkasz w górach , a chyba nie mieszkasz :wink: , i nie masz do szosy 3 kilometry przez pola to zdecydowanie bierz dsg.
nie chcę się narażać kolegom z 4x4 ale miałem okazję pojeździć /niewiele/x3 i szału to na mnie nie zrobiło . na właścicielu auta zresztą też nie/nówka kupiona córce/. o ile auto faktycznie rozpędza się dość dynamicznie na śniegu to hamuje niestety tak samo jak ośka i w zakrętach też jakiegoś ajwaj nie było . co prawda dokładałem równo , może dlatego. jazda po śniegu.
generalnie x3 jakaś taka mała w środku.. , a sasiad z garażu obok odebrał właśnie x1 , i jest zaczwycony , no ale co ma mówić :diabelski_usmiech , tyle kasy wypierdzielił , muszę z nim pogadać sobie o moich wrażeniach , a gość przesiadł się z pięknego , świetnie utrzymanego volvo s80.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Mnie 4x4 przydaje się tylko i wyłącznie w zimie. Latem super rzadko (czasem jade po jakimś błotku). I teraz pytanie: Ile razy 4x4 pomogło na tyle, że jakbym miał 2wd to bym nie przejechał? Szczerze, to jednak rzadko. Z racji mojej pasji - myślistwa - i związanym z tym dokarmianiem zwierzyny musze jechać gdzieś po łące w pół metrowym śniegu. Głównie jednak w 70-80% 4x4 w moim przypadku służy do "zabawy". Tzn super szybko przyspieszam na śniegu w porównianiu z innymi "nie 4x4". Dodatkowo jeszcze ESP powoduje, że auto nieprawdopodobnie stabilnie i pewnie się prowadzi. W wytracaniu prędkości już jednak napęd nie pomaga.
Wszystko po prostu zależy jak kto podchodzi do jazdy. Dla mnie nie wchodzi w grę, że nagle nie podjadę pod jakąś górkę czy nie przejade zaspy, nawet kosztem wyższej ceny auta i niewykorzystania napędu 4x4 w 100% przez całe długie "wiosna-lato-jesień".Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
Co do Twojego pytania o spalanie. Ja mam 1.8 TSI + 4x4. W trasie wychodzi mi średnio 8,5 przy dość dynamicznej jeździe.
Potrafi zejść także poniżej 8l, np. wczoraj jechałem trasę 220km, 2 osoby dorosłe + dziecko, jechałem płynnie, poza terenem zabudowanym około 120km/h i wysżło na komputerze 7,6.L&K 4x4
Komentarz
-
Komentarz