wtryski

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 1,9TDIMAX
    Drive
    • 2010
    • 53

    wtryski

    bo różne porady dla kupujących już były, ale mi akurat to nie przyszłoby do głowy:

    jeśli kupujecie auto i dostajecie drugi komplet kół\opon, to sprawdźcie dokładnie WSZYSTKIE opony, bo potem kiedy będziecie chcieli je założyć, licząc, że są przecież nowe, to może okazać się, że niektóre są zużyte, przypalone, łotewer, nie nadające się do użytku :lol:


    :?
  • boozee
    Rider
    • 2008
    • 347

    #2
    wtryski

    Witam.
    Czy jest mozliwosc sprawdzenia Vag'iem czy wtryski sa sprawne i czy np. nie leja? Jesli tak, to gdzie to sprawdzic w Vag'u?
    Dzieki.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Możesz sprawdzić korekcje. Jeżeli będą w normie to zapewne z wtryskami jest wszystko ok. Jeżeli będą bardzo rozjechane to niestety nie będziesz wiedział z jakiego dokładnie powodu, bo wpływ na korekcję na wiele czynników poza samym wtryskami. Innej możliwości chyba nie ma.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • boozee
        Rider
        • 2008
        • 347

        #4
        _tm_, a wiesz moze jak to sprawdzic?
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          O ile dobrze pamietam to jest to kanał 13 .
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • boozee
            Rider
            • 2008
            • 347

            #6
            _tm_, a nie wiesz jak to dokladnie sprawdzic badz moze, ktorys z kolegow wie?
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Tzn. co ? Jak sprawdzić kanał 13 ? Uruchamiasz VAG-COM'a, wchodzisz w "01-Engine", następnie w "Meas. Blocks - 08", potem wybierasz kanał 13 i patrzysz jakie masz wartości na każdym cylindrze.

              A jeżeli pytasz jak dokładnie sprawdzić jakość wtrysków, to zapewne musisz je wyjąć z samochodu i pojechać do pompiarza, który je swoją aparaturą zbada.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • boozee
                Rider
                • 2008
                • 347

                #8
                tak zrobilem i wartosci na 1 cylindrze wynosza 2.99 na 2 to samo trzecim podobnie a 4 nie ma.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez boozee
                  tak zrobilem i wartosci na 1 cylindrze wynosza 2.99 na 2 to samo trzecim podobnie a 4 nie ma.
                  To chyba bardzo kiepsko, bo norma jest do 2.0 przy czym osiągnięcie tej granicy oznacza, że już jest raczej kiepsko, bo dobra korekcja powinna być w okolicach 0. Jak dawno temu zakładałem wtryski 216 to korekcje były chyba na poziomie 0,1. Ale jak już wcześniej napisałem - taka wartość korekcji nie oznacza, że akurat wtryski są popsute.

                  P.S. czwartego cylindra może nie wyświetlać w starszych samochodach
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • boozee
                    Rider
                    • 2008
                    • 347

                    #10
                    Zamieszczone przez _tm_
                    To chyba bardzo kiepsko
                    dobrze,ze to nie moje auto . Zgadza sie auto jest stare-Passat z 1998.

                    [ Dodano: Czw 03 Gru, 09 12:58 ]
                    _tm_, a jakie jeszcze inne czynniki maja wplyw na tak rozjechana korekte wtryskow?
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Łopatologicznie rzecz biorąc korekcja mówi o tym o ile więcej lub mniej paliwa należy wtrysnąć do każdego cylindra, aby wygenerować we wszystkich taką samą moc. Rozjechana korekcja mówi, że coś jest nie tak z mocą generowaną przez dany cylinder, a to już może zależeć od wielu elementów na których ja się nie znam .

                      Gdyby sytuacja była taka, że tylko jeden cylinder ma dużą dodatnią korekcję to można zamienić wtryski miejscami i sprawdzić czy zbyt duża korekcja przeniosła się na inny cylinder. Jezeli tak to winny jest wtrysk, jeżeli nie to coś innego.

                      Ostatnia sprawa - 2,99 jest chyba graniczną wartością pomiaru (koniec skali), więc tak naprawdę wartość ta może być jeszcze większa. No chyba, że w tak starym aucie VAG-COM nie potrafi w ogóle odczytać tych wartości i pokazuje wartości maksymalne. Ale to chyba mało prawdopodobne, bo podłączałem kiedyś VAG-COM do kolegi Passata z 96 roku i pokazywał rozsądne wartości (oprócz czwartego cylindra, którego nie było).
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Zamieszczone przez _tm_
                        (oprócz czwartego cylindra, którego nie było).
                        W starszych sterownikach pokazuje korekcje wzgledem wtryskiwacza sterujacego.
                        Zamieszczone przez boozee
                        wynosza 2.99
                        Jesli na + to znaczy, ze wtrysk nie leje a jest mala moc na cylindrze (np. slaba kompresja).
                        Tak jak pisal _tm_, zeby sprawdzic czy wtrysk leje czy nie trzeba go wyjac i pojechac do pompiarza zeby sprawdzil w swojej maszynce.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • boozee
                          Rider
                          • 2008
                          • 347

                          #13
                          bradley, problemem tego auta jest to,ze nierowno pracuje na biegu jalowym i mryga zolta spiralka(swiece wymienione).
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                          Komentarz

                          Pracuję...