Witam,
Nosze sie z zakupem Octavii tour - jedynki - 1.8T. Samochod ten jako nowy wyszedlby mnie okolo 55kzl - rabat - wersja uboga, bo ma takie minusy:
-lakier zwykly, jesli da sie zamowic ta zielen petrol jako zwykly to nie ma problemu, ale oni cos krecili ze to wycofany lakier
- brak klimy - niby bardzo zadko uzywam, ale czasami w lato by sie przydala.
- brak esp.
Tak wiec cena wychodzi taka jak napisalem do tego jakis rabat - licze na 6% no i pozostaje kwestia alarmu, ktory trzeba zalozyc, bo na pewno nie za te pieniadze, co oni by chcieli dostac.
Zalety takiej opcji:
Mam nowe auto, ktorym spokojnie pojezdze z 6 lat. W zwiazku z gwarancja jakies hardcorowe mody nie mozliwe. Chipa oczywiscie zrobie, ale ponad te 190, przez pierwsze 2 lata sie nie da wyjsc.
Tak wiec sie zastanawiam, a moze wziac uzywke. Podstawowa wada tego rozwiazania, jest ze octavie tak malo traca na wartosci. Zalety:
- bylyba lepiej wyposazona klima +esp - chodz z tym do w ofercie ciezko powiedziec, czy wlasciciel zwyklego asr'a nie wypisal sobie jako kontrola trakcji;]
Znalazlem takie oferty:
Ta druga oferta wydaje mi sie duzo przewartosciowana - raczej jakies 35kzl mi sie wydaje cena koncowa, a co wy myslicie?
Jesli ktos bylby w stanie mi doradzic z gory dzieki.
Wiem, ze to jest troche duza rozpietosc finansowa - powiem, tak jesli bardzo warto, to bylbym wstanie zaplacic za nowa, ale czy warto?
Ogolnie to kupuje 1.8T dlatego, ze lubie szybko jezdzic i troche szkoda mi auta na takie katowanie - tzn. nie doslownie katuje, bo przestrzegam pewnych zasad, dam sie autku rozgrzac i turbinie ostygnac, ale poza tym to pelen but. I dlatego sie zastanawiam, czy warto wziac nowy i go tak katowac?
Ps.
Co do tej drozszej oferty - czemu ta octa tak nisko z tylu wisi, a z przodu tak wysoko - wedlug mnie cos nie tak.
wiesz - ja mam używaną 1.8T
najpierw bym zadał pytanie czy uważasz Skodę za samochód sportowy? ;-))) bo silnik to nie wszystko - dochodzi kwestia zawieszenia, hamulców, wydechu i wielkości płyty na której zbudowano samochód - moje wrażenia z jazdy 1.8T (a mam ją jakieś 2-3 miesiące) są takie, że ten samochód jest nadmuchany (na małej płycie podłogowej) nałożono metalowo-plastikowy czołg udający auto klasy średniej-wyższej - ale właściwości jezdnych nie da się niestety oszukać ;-((
jest jeszcze inna kwestia - czy te wszystkie układy i cała elektryka w Skodzie są na najwyższym poziomie jakości - bo to też decyduje o bezpieczeństwie gdy się jedzie 180-190 km/h (czy jakość VW to jakość Toyoty?) ;-)
a nie myślałeś o np. używanym Passacie z silnikiem 1.8T? ja oglądałem 1roczną amerykańską wersję z tiptronickiem (bomba! nawet z nawigacją satelitarną!) za 50tys. (ale ni kupiłem bo bałem sie ew. ryzyka prawnego no i te kradzieże...)
miesiąc temu byłem w USA i jechałem rocznym Fordem Mustangiem z silnikiem jakieś 3.0 o mocy 200k (ale nie V6) - zamieniłbym swoją 1.8T od razu ale nie ze względu na moc silnika i "zryw" tylko kulturę jazdy, jakość tej jazdy i jej bezpieczeństwo...
35 kzl za 2002 r z klimatronikiem i 4 pp?..jezeli jest bezwypadkowa to raczej smiem wątpić ze za tyle powinna pójśc...moim zdaniem cena ok 40 kzl była by ok.
Ech ci tani kupcowie :lol: ....dobrze ze nie musze zadnego autka teraz sprzedawac bo normalnie mi łuski na plecach rosną jak sobie pomysle ze znowu trzeba by słuchac tego biadolenia....oo tu za drogo..ooo a tamten był tańszy...a czemu to ..a czemu tamto :lol: uchhhh
Ta pierwsza oferta ma LPG albo te zdjecia sa z innego auta. Jesli to auto mialo LPG a juz go nie ma bo bywa i tak, to znaczy ze wlasnie dlatego auto pewnie zmienia wlasciciela bo instalacja byla do dupy. 1.8T kupujac z drugiej reki to tylko na sekwencji - innego rozwiazania nie bralbym pod uwage. No i ten przebieg 52 tys, wychodzi cos kolo 12 tys na rok - no troche malo - szczegolnie jak to jezdzilo na LPG :twisted: Pomijam kwestie, ze nikt tego auta przez rok nie chcial, bo najczesciej auta z poprzedniego rocznika kupowane sa na wiosne, a ten prawie rok pozniej - widocznie dobry rabat dostal :wink:
Ta druga tak siedzi, bo jest dopakowana czyms w bagazniku, no chyba ze tez posiada duzy zbiornik paliwa alternatywnego plus ktos 4 zimowki wlozyl :diabelski_usmiech nAwet dywanik ktos wywalil :roll:
Witam,
Nosze sie z zakupem Octavii tour - jedynki - 1.8T. Samochod ten jako nowy wyszedlby mnie okolo 55kzl - rabat - wersja uboga, bo ma takie minusy:
-lakier zwykly, jesli da sie zamowic ta zielen petrol jako zwykly to nie ma problemu, ale oni cos krecili ze to wycofany lakier
- brak klimy - niby bardzo zadko uzywam, ale czasami w lato by sie przydala.
- brak esp.
Tak wiec cena wychodzi taka jak napisalem do tego jakis rabat - licze na 6%
Ja kupilem nowa prawie pol roku temu. Polecam. Ale bez klimy nie kupilbym na pewno. Chyba w okolicach tych 55 kupisz z manualna klima wersja ICE czy cos takiego. Ja kupilem Tour Business i tam jest climatronic k Druga wazna rzecz to kola. W tych tanszych 1.8T z tego co pamietam sa alufelgi '15 byc moze nawet z oponami :jaja Barum. A to kiepski pomysl na ten silnik. Ja mam '16 z oponami Bridgestone- i sa b. dobre.
Ogolnie polecam to auto. Na razie przebieg ok 19kkm, zadnych usterek, spalanie i dynamika tak jak w papierach, bagaznik wieeeelki nawet tak jak na codzien to za wielki ciezko cos wyjac jak sie przesunie w strone kanapy tylnej, ale na wakacjach sprawdza sie znakomicie. Ilosc miejsca z tylu - jak w autach klasy B, z przodu- bez uwag. Zawieszenie- dla mnie OK, nie jest to zaden super hiper ale nie narzekam- moze to po czesci ze wzgledu na te kola bardziej sportowe ? k
ESP to raczej niezbyt czesto spotykany dodatek (seryjnie jest ASR), polecam zdecydowanie klime i kola '16. A do tego pakiet skorzany i podlokietnik i jest juz bardzo k
Wady ? Siedzenia przednie takie sobie, czasem cos zaskrzypi wewnatrz, zawieszenie tylko poprawne, miejsca z tylu brak, swiatla takie sobie. Jak sie chce to na wiekszosc z tych wad mozna znalezc sposob
Ale nie ma bocznych poduszek powietrznych, czyli rowniez brak regulacji odcinka ledzwiowego w fotelach.
Dziwne, u mnie nie ma poduszek bocznych, a ori fotel fabrycznie miał tę regulację. Inna sprawa, że ją połamałem na torze w miedzianej górze parę lat temu :wink: :lol: k
Ale nie ma bocznych poduszek powietrznych, czyli rowniez brak regulacji odcinka ledzwiowego w fotelach.
Dziwne, u mnie nie ma poduszek bocznych, a ori fotel fabrycznie miał tę regulację. Inna sprawa, że ją połamałem na torze w miedzianej górze parę lat temu :wink: :lol: k
Pozdr!
Bartek
Mi równiez niedawno zdarzylo sie połamać regulacje odcinka lędźwiowego w octavii 1.8T.
A dokładnie z tego co zdazylem sie zorientowac to zerwala mi sie linka od regulacji wewnatrz fotela.
Chiclabym was zapytac czy ktos z was wie jak bezpiecznie (poduszka pow. w oparciu) rozebrac oparcie fotela i sobie te linke jakos ponownie zaczepic?
Ja sprowadzilem sobie z Niemiec Octavie 1.8T 2000r, przebieg jak bralem byl 108k (udokumentowany w ks.serwisowej, wszystkie przeglady w ASO), w tej chwili jest 121k z hakiem, bodaj wesja SLX, ABS, klima manual, 2 poduchy, el.szyberdach, el.szyby i lusterka (podgrzewane), pelna manualna regulacja fotela, podlokietnik przod+tyl, alumy 15', komplet zimowek itd itd Kolor czern magiczna. Ze wszystkimi oplatami i przegladem (rozrzad, filtry etc) wyszla mnie naprawde niewiele. Dorzucilem jeszcze 16' Knife na Brigestone Turanza 205/55, radio Clariona, dywaniki welurowe i takie tam jeszcze pierdolki. Powiem ze jestem naprawde bardzo zadowolony. Gdybym mial brac nowa to tylko Tour Sport 1.8T (bo nie ma juz 130PD). Pozdrawiam
jest jeszcze inna kwestia - czy te wszystkie układy i cała elektryka w Skodzie są na najwyższym poziomie jakości - bo to też decyduje o bezpieczeństwie gdy się jedzie 180-190 km/h (czy jakość VW to jakość Toyoty?)
powiem ci ze toyota to tez zdeka przereklamowane auto
wujek ma avensis z 2003r 2.0 benzynka na FUUUUUUULL wypasie
chyba wszystko co mozna bylo zamontowac on to ma
na liczniku przejechane okolo 90kkm i fakt ze jak raz bylem w serwsie z nim
to autko pod koniec przegladu umyli (duzy plus) ogolnie obusga tez wydawala sie fachowa,
ale wiele rzeczy juz przez te 2-3 lata mu sie popsuly(czujniki cofania , zegary przestaly mu reagowac, elektryczne fotele przestaly sie ruszac(pasazera), jeden czujnik abs przestal odpowiadac, no i raz nie mogl odpalic jej okazalo sie ze pompa paliwa (czy cos takiego) odmowilo posuszenstwa) a skora na fotelu kierowcy jest juz mocno zuzyta
wiec nie mow mi o jakies przepasci VW nad toyota bo nie ma takowej
przynajmiej w moim odczuciu(a obie marki bardzo lubie 8) )
a nielepiej kupić 1.8T RS 180 KM używaną na alegro kilka widziałem jedną poobijaną jedną całą a cena też przyzwoita.
tam jedną RS podałeś , ma kierownice po drugiej stronie to troche nie ciekawie , koszt przeróbek to 3-6 tys. A czy znajdziesz gdzies dobrą deske od RS? To graniczy z cudem , dziwnie jeździć RS a mieć deske od Classica :szeroki_usmiech
Ja przed kupnem auta o zacięciu sportowym miał dylemat , wiadomo jak ktoś jeździł? Kapelusznicy nie kupują takich :szeroki_usmiech
powiem ci ze toyota to tez zdeka przereklamowane auto
Zgadzam się , według mnie już minęły lata gdzie Toyota była bezawaryjna dobre były Corollki z lat 93-2000 nie wiem jak teraźniejsze. Podobno teraz mało awaryjne sa Hultaje (Hyundai) sorry za OT :?
Jasne że każdy wolałby RS ale troche bałbym się to silnik doładowany , wystarczy pojeździć ostro przez jakiś czas i dupa zimna . A znajdź deskę rozdzielczą od RS ! To sztuka
hmm a po ci deska skora tam są ok mi się wydaje że deska nierożni się niczym od normalnej tylko ma inną kierownice zegary i gałke zmieny biegów a reszta to samo jest.
Koledzy, nie, żebym zniechęcał do zakupu, ale tego czarnego RSa widziałem już we wrzesniu w tym komisie i szczerze mówiąc to średnio mi się podobał. Był troche bardziej poobijany niż widać to na pierwszy rzut oka. Niektóre elementy były pomalowane na czarno zwykłym sprayem - na tych zdjęciach tego nie widać. Fakt że poduszki wyglądają na całe, więc może nie miało większego dzwona... W każdym razie cena bardzo atrakcyjna a mimo to auto stoi w komisie długo :roll:
fakt faktem nie duzo zapalencow na RS kazdy by chciał oczywiscie ale niekażdego stac na utrzymanie takiego autka wszyscy sie rzucają na TDI taka jest prawda
Komentarz