Rysy na lakierze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • susik89
    Classic
    • 2010
    • 17

    Rysy na lakierze

    a czy taki IC: rdzeń 550x170x60) styknie pod GT22?
    bo mam też możliwość kupna: 780mmX300mmX86mm.
    tylko nie wiem czy tam belki nie trzeba ciąć i jeszcze jakiejs rzeźby ;/
  • TomaszW
    Ambiente
    • 2009
    • 221
    • Volkswagen

    #2
    Rysy na lakierze

    Niestety mijając tira dostałem porządnie kamieniem w drzwi kierowcy. :evil:
    Rysa jest mała ale konkretna. Uszkodzenie jest głębokie do metalu.
    Auto jest 6 miesięczne wiec na gwarancji. Nie wiem teraz co zrobić. Czy mogę udać się do znajomego lakiernika czy lepiej udać się do ASO.
    Jeśli chodzi o ASO tu moje pierwsze pytanie.
    1. Jak to u nich wygląda i jakie sumy będę musiał się pozbyć na ten cel?
    2. Czy jestem w stanie sam takie coś zrobić i czego potrzebuje do tego?
    3. Jak się pozbyć delikatnych rysek (podkład nie ruszony tylko kolor)?

    Kolor metalik i nie miałem do czynienia z lakierowaniem aut.

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Komentarz

    • star200
      Ambiente
      • 2009
      • 177

      #3
      Jedź do sprawdzonego lakiernika weźmie jakieś 300zł od lakierowanego elementu. W tym przypadku tylko drzwi. Chyba że zdecyduje sie na zaprawkę.
      Ale zrobi to porządnie. Skody nie mają problemu z korozją więc raczej drzwi nie będą tematem twoich przyszłych reklamacji. I oby ich w ogóle nie było. Drobnych rysek możesz pozbyć się pastą polerską(radzę dobre markowe produkty) i lepiej skonsultuj sie z kimś kto to już robił. Jak cos to służę radą 8)

      Komentarz

      • mariobros
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 551

        #4
        A co konkretnie zamierzasz robić? Jeśli malować całe drzwi, to raczej ASO (inaczej jak Ci padnie np. silniczek podnoszenia szyby, mogą nie mieć ochoty naprawiać tego na gwarancji). Jeśli niewielka zaprawka, wówczas dobry lakiernik, który najpierw potraktuje odsłoniętą blachę stosownym zabezpieczeniem antykorozyjnym, a potem zrobi zaprawkę.
        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

        Komentarz

        • TomaszW
          Ambiente
          • 2009
          • 221
          • Volkswagen

          #5
          Rysa ma długość około 1,5 cm ale odsłonięty metal jest na 90% długości. Gdyby rysa była gdzieś na progu nie robiłbym problemu ale to są drzwi kierowcy i zawsze wsiadając widzę te cholerna rysę. :evil:

          Komentarz

          • mariobros
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 551

            #6
            Ja bym nie malował całych drzwi. Wiem, że to boli, ale z czasem Twoja Octa złapie jeszcze niejedną "ranę". Takie życie - można tego uniknąć jedynie nie ruszając auta z garażu. Te 1.5cm to drobnostka. Podjedź do dobrego lakiernika, niech to zabezpieczy we właściwy sposób, a następnie podmaluje lakierem zaprawkowym (lakier kup w ASO, będzie właściwy kolor, co nie oznacza, że nie będzie widać - lakier na zaprawce zawsze wygląda inaczej, niż nałożony pistoletem). A za miesiąc czy dwa Ci się wszystko opatrzy i nie będziesz tego widział. Nie zwlekaj zbyt długo z naprawą. Octa ma dobre blachy, co nie oznacza nieśmiertelne...
            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

            Komentarz

            • Rafał 82
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 150
              • Superb II (3T4)

              #7
              TomaszW, zrób zaprawkę u dobrego lakiernika, możesz to nawet sam zrobić, ale lakiernik zrobi to zapewne ładniej no chyba, że już kiedyś robiłeś zaprawki i masz wprawę...

              Kup sobie lakier do zaprawek w ASO tak jak poleca mariobros, .

              Nie ma co malować drzwi, bo jak będziesz kiedyś Octe sprzedawał, a kupujący zmierzy grubość powłoki lakierniczej to trzeba będzie się tłumaczyć, że nie bita, a w to mało kto uwierzy i może to zmniejszyć wartość Twojego samochodu.

              Także ja na Twoim miejscu zrobiłbym zaprawkę.

              Komentarz

              • elpiter
                Classic
                • 2009
                • 3

                #8
                Jakiś miesiąc temu miałem naprawiany lewy błotnik - przód. Było delikatne wgniecenie na długości 5cm - bez otarcia lakieru. Jak by się uparł to bym to ręcznie naprostował. Naprawa w ASO polegała na wymianie błotnika na nowy + cieniowanie drzwi i maski. Całość wyceniona na 2600 brutto. Naprawa była z OC sprawcy więc nie problem.

                Więc jak by u Ciebie naprawiać to w ASO to pewnie ok. 2000 by wyszło (cieniowanie błotnika + tylne drzwi).

                Jak bym miał naprawiać z własnej kieszeni to bym zrobił zaprawkę i po sprawie. W ciągu paru lat nie jedna ryska się jeszcze pojawi :szeroki_usmiech

                pozdrawiam

                Komentarz

                • Jasiek
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 192
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                  #9
                  TomaszW poszukaj w swojej okolicy firmy, która tym się zajmuje :
                  była Octavia II 1.9 TDI
                  jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Zamieszczone przez star200
                    Jedź do sprawdzonego lakiernika
                    tak jest najtaniej i jeśli znasz gościa, to zrobi to najlepiej.

                    Zamieszczone przez mariobros
                    Jeśli malować całe drzwi, to raczej ASO (inaczej jak Ci padnie np. silniczek podnoszenia szyby, mogą nie mieć ochoty naprawiać tego na gwarancji)
                    jak zrobisz coś grubszego poza ASO i kiedyś to zobaczą, to zapomnij o gwarancji na wszystko co łączy się z drzwiami bezpośrednio i pośrednio, a więc cały samochód - to słały numer ASO. Nie wymienią silnika, bo lakierowany był tylny zderzak niezgodnie z procedurą serwisowania. Wtedy zawsze jest sąd - ale wszyscy wiedzą co to znaczy (kasa, czas i nerwy). Tylko, że w ASO faktycznie będzie drogo
                    Zamieszczone przez elpiter
                    Jakiś miesiąc temu miałem naprawiany lewy błotnik - przód. Było delikatne wgniecenie na długości 5cm - bez otarcia lakieru. Jak by się uparł to bym to ręcznie naprostował. Naprawa w ASO polegała na wymianie błotnika na nowy + cieniowanie drzwi i maski. Całość wyceniona na 2600 brutto
                    podobnie było u mnie w Firmie w służbowej combi nówce niedawno. Mała rysa na drzwiach i progu. Wymiana drzwi i lakierowanie z cieniowaniem 1/2 samochodu. Ale tu też poszło z OC sprawcy. Z własnego portfela to horror.

                    Faktycznie w zależności od tego jak to faktycznie wygląda (bo ty wiesz to najlepiej):
                    = jeśli grubsza sprawa to ASO mimo dużego kosztu (chyba, że zaryzykujesz późniejsze utarczki, to zrobisz w dobry lakierniku dużo taniej)
                    = jeśli przeżyjesz to - od razu wal do lakiernika, który jest specem, tylko faktycznie kup oryginalny lakier zaprawkowy w ASO.

                    Moja octavka (4,5 roku) też ma mnóstwo rysek, odprysków - trzeba się nauczyć z tym żyć - chociaż wiem, że każda taka rzecz boli A zrobić samemu zaprawkę naprawdę dobrze, to wcale nie jest takie łatwe. Ja zawsze jak ciapię lakierem (ori z ASO zestaw - lakier +bezbarwny), zawsze się to odznacza. Ale przynajmniej jest zabezpieczone.

                    A może znajdź firmę zajmującą się tzw. detailingiem (chyba tak się to pisze). Oni specjalizują się w takich sprawach (picowanie autek) za niewielkie złocisze. Niech przynajmniej rzucą okiem i doradzą, co najlepiej z tym zrobić.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • TomaszW
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 221
                      • Volkswagen

                      #11
                      Czyli do ASO po lakier i oględziny. Jak coś nie tak to swój lakiernik.
                      Jeśli w swoim zakresie to potrzebuje zaprawkę, kolor właściwy i lakier bezbarwny.

                      Możecie polecić jakaś pastę polerska bo wiem ze pasta paście nierówna.

                      Dziękuje za tak wiele odpowiedzi.

                      Dla zainteresowanych znalazłem jeszcze taki temat.

                      Zaprawki lakierowe

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez TomaszW
                        Czyli do ASO po lakier i oględziny.
                        po lakier tak, ale oględziny niekoniecznie w ASO - może właśnie detailing.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • wojtasos
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 104

                          #13
                          TomaszW, i jak w końcu poszło z tą rysą?

                          Komentarz

                          • TomaszW
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 221
                            • Volkswagen

                            #14
                            Z naprawą wstrzymałem się do wiosny czekając na większą temperaturę na zewnątrz.
                            Z tego co orientowałem się w ASO to za dużo zabawy jest z tym (auto zostawić na parę dni, malowanie całych drzwi, koszt) więc naprawie zrobię w swoim zakresie. Mam zamówiony lakier w ASO i czekam.
                            Nie jestem pewien tylko tego czy pojawiła się rdza w miejscu uszkodzenia ba mam wszystko zabezpieczone smarem.

                            Komentarz

                            • wojtasos
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 104

                              #15
                              TomaszW, problem w tym, że mnie pewnie też przyjdzie samemu się za to brać:/ jak się do tego przygotować? co jeszcze prócz zaprawki? przecież czymś trzeba wygładzić.. wypolerować.. sprawić żeby naprawiane miejsca zniknęły... przynajmniej w jakimś stopniu...

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Mnie też ktoś załatwił błotnik tylny drzwiami na parkingu. Dziwi mnie to, że na lakier trzeba czekać, bo np. czarnego w Polsce nie ma na stanie. Żenada normalnie.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • TomaszW
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 221
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  Co do przygotowania to nie mam zielonego pojęcia od czego zacząć. Na początek pobawię się na mojej starej Siennce. Siena będzie poligonem doświadczalnym. Ze skodą będzie większe wyzwanie bo to kolor metalik. Nie wiem jaki podkład dać bo mam uszkodzenie do metalu więc zwykły lakier raczej odpada.
                                  Zamiast pędzelka użyje chyba wykałaczki lub czegoś podobnego. Co do szlifowania, polerowania to może być kłopot . Sam papier i pasta polerska możne tak samo zaszkodzić jak i pomóc.

                                  Komentarz

                                  • ruwado
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 14885
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                    Dziwi mnie to, że na lakier trzeba czekać, bo np. czarnego w Polsce nie ma na stanie. Żenada normalnie.
                                    taki kraj...
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz

                                    • krzychor
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 221
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Witam! Podepnę się pod temat. Czy możecie podać nazwę jakiejś dobrej pasty polerskiej. Mam drobne ryski i chce je sam zlikwidować. Z góry dziękuję.

                                      Komentarz

                                      • kkuligowski
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 178
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez krzychor
                                        Witam! Podepnę się pod temat. Czy możecie podać nazwę jakiejś dobrej pasty polerskiej. Mam drobne ryski i chce je sam zlikwidować. Z góry dziękuję.
                                        zobacz tą firmę, prezentacje i produkty - wysyłają
                                        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                        Komentarz

                                        • jerzygdi1
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 18

                                          #21
                                          Zobacz ten filmik :
                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                                          jerzygdi1

                                          Komentarz

                                          • firmek
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 477

                                            #22
                                            Krzychor, recznie najbardziej popularne i sprawdzone to Meguiars Ultimate Compound, ewentualnie slabszy Meguaiars Swirl X. Wrzoc zdjecie jak to wyglada, inaczej trudno cos powiedziec. Jesli rysy sa glebokie lub do podkladu (wyczuwalne pod paznokciem) to bedzie je trudno usunac jesli w ogole sie da. Tutaj maly przyklad: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=4522 - jak widac plytsze rysy zeszly, ale jak sa na tyle glebokie ze przebily klar czy lakier to niestety tylko zaprawki/lakierowanie.

                                            Komentarz

                                            • krzysn
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 515

                                              #23
                                              A co powiecie na to, ze w tygodniowym aucie jakis cwel obil drzwi...
                                              Poprzedni samochod obijali mi raz na rok, dwa...

                                              Oby mu jaja spuchly ;-)

                                              Komentarz

                                              • krzychor
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 221
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Dzięki panowie. Moje autko jest w kolorze czarnym. Te niedobre rysy są chyba do podkładu bo są wyczuwalne pod paznokciem i białe. Miałem troche pasty do polerowania tworzyw sztucznych i po jej zastosowaniu rysy stały się mniej widoczne i mnie tak nie irytują. Zobaczymy po umyciu. Chyba jednak bez zaprawek się nie obejdzie. Dzięki.

                                                Komentarz

                                                • outlaw
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 237
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  podepne sie pod temat , po ostatnim churaganie w szkocji , papa z garazy znalazla sie na mojej skodzie , chce was zapytac , gdybym musial , malowac to jak, mam sie do tego zabrac
                                                  Załączone pliki
                                                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...