Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, dlatego proszę w miarę możliwości o wyrozumiałość Zastanawiam się nad kupnem Octavii z silnikiem 1.8 TSI, czy ktoś miał doświadczenia z tym silnikiem? Czy jest bezproblemowy w eksploatacji? Jak wygląda sprawa spalania? Z artykułów prasowych wynika, że auto ma problemy z trakcją. Bardzo proszę o pomoc . Pozdrawiam wszystkich.
Podaj link do takiego artykułu, jeśli masz.
Ja nie mam żadnych problemów. Jeździ ja rakieta, jest cichutki, ciepły minutę po odpaleniu, pali 10,5l.
Przy czym zrobiłem dopiero ok. 1100 km
Jak najlepiej odświeżyć ofertę samochodu obecnego na rynku od prawie 4 lat? Wszczepić nowe serce. Tym tropem poszła Skoda i do swojego flagowego produktu dała jednostkę napędową prosto od Audi. Oto jedna z najciekawszych wersji silników benzynowych Octavii - 1.8 TSI.
Czy ktoś się ponadto orientuje czy ta wersja posiada 2 masowe koło zamachowe?
To test przed FL. 'Zemleć' koła przy 160PS/250Nm to nie problem. Może je testowali na mokrej nawierzchni, może na średnich oponach. Ja tego nie odczuwam, a raczej mam ciężką nogę.
Potwierdzam , zero problemow z trakcja. Zreszta ESP nie pozwoli na jakiekolwiek problemy, a zawiecha sama w spbie jest w Octavii bardzo dobra.
Duzo frajdy z jazdy , silnik cicuhtki i ma mily dla ucha klang.
Zuzycie paliwa zalezne od tego gdzie i jak jezdisz ale zakres od 5,5 do 10l jest mozliwy.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Z artykułów prasowych wynika, że auto ma problemy z trakcją.
Octavia 1.8TSI ma dokładnie takie same problemy z trakcją, jak wszystkie inne przednionapędówki z mocniejszymi silnikami. Praw fizyki się nie oszuka, wbrew temu co twierdzi producent Forda Focusa RS :wink:
U mnie opony 225/45/17 powodują, że przy normalnej, codziennej eksploatacji nie mam żadnych problemów z trakcją.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Uwagi odnośnie trakcji z tego artykułu przeczytałem ze ZDZIWIENIEM :roll:
Mam ten silnik w O2 Scoucie i nic takiego nie mam.
Może oni jeździli po błocie?
A może mieli stare opony?
No cóż, a może po prostu panowie "redaktorzy" chcieli się po prostu popisać :?:
Silniczek chodzi jak malina. Bardzo byłem zadowolony z 2.0 FSI, ale ten jest o niebo lepszy.
I nie jestem odosobniony w tej ocenie :wink:
Przyznam się szczerze, że wczoraj od wielu wielu lat miałem okazje siedzieć w Octavii ops: i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony materiałami i spasowaniem całości, obecnie jeżdże avensisem d4d po FL i materiały w skodzie są co najmniej tak dobre jak w AVE. Cena w wersji kombi 1.8 TSI ambiente 70 tyś zł po rabacie i na firmę, jest tylko jeden problem odbiór na przełomie stycznia i lutego :evil: co mnie trochę zmartwiło...
Uwagi odnośnie trakcji z tego artykułu przeczytałem ze ZDZIWIENIEM :roll:
Mam ten silnik w O2 Scoucie i nic takiego nie mam.
Może oni jeździli po błocie?
A może mieli stare opony?
No cóż, a może po prostu panowie "redaktorzy" chcieli się po prostu popisać :?:
Ewidentnie panowie chcieli napisac cokolwiek krytycznego o aucie zeby artykul wygladal na powazny ... Mozliwe jest tez ze tym autem wcale albo prawie wcale nie jezdzili a niektore uwagi eksploatacyjne skopiowali z innych niekoniecznie obiektywnych testow...
Po wczytaniu sie w artykul zdecydowanie jako uzytkownik tego auta nie moge sie zgodzic ze :
- to auto ma jakikolwiek problem z trakcja ( Lampka kontroli trakcji włącza się niemal przy każdym nieco mocniejszym wciśnięciu gazu.) !!! To jakas bzdura
- ze silnik jest glosny ( silnik jest bardzo cichy ) - mozna sie natomiast zgodzic jak sam autor zreszta sugeruje ze nie ma najlepszego sluchu ...
- brak prezycji skrzyni biegow ... ta skrzynia dziala rewelacyjnie
- ze po nacisnieciu srebrnego przycisku obudowy kluczykow wyskakuje piorko ... Jakie q... piorko ?
- gosc tez pisze ... Nie widzę spryskiwaczy reflektorów, świadczy to o braku lamp ksenonowych. - ale chyba nie wie ze ich istnienie z kolei tez nie gwarantuje posiadania tych lamp ...
- No i cytat "Mimo, że obecność nowego silnika jest w pełni uzasadniona, to Czesi mogliby się nieco lepiej przygotować na niemiecką technologię" ... ciekawe jak mieliby sie na to przygotowac skoro to nie oni projektowali Octavie ...
PS Tak przy okazji czy nie wiecie czemu po FL silnik 1.8 TSI ma na w oznaczeniu na klapie tylko jedna czerwona literke I ??? Myslalem ze 1.4 TSI tak ma a 1.8 TSI ma dwie czerwone literki SI ... tak ja przynajmniej mam i myslalem ze jest podobnie jak w TDI gdzie roznicowali to od mocy silnika.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
PS Tak przy okazji czy nie wiecie czemu po FL silnik 1.8 TSI ma na w oznaczeniu na klapie tylko jedna czerwona literke I ??? Myslalem ze 1.4 TSI tak ma a 1.8 TSI ma dwie czerwone literki SI ... tak ja przynajmniej mam i myslalem ze jest podobnie jak w TDI gdzie roznicowali to od mocy silnika.
TSI bez czerwonego - 1.4
TSI - I czerwone - 1.8
TSI - SI czerwone - 2.0
skoda nie ma oznaczenia całego czerwonego
Ale to mi powiedział dealer, więc może to być nieprawda
PS Tak przy okazji czy nie wiecie czemu po FL silnik 1.8 TSI ma na w oznaczeniu na klapie tylko jedna czerwona literke I ??? Myslalem ze 1.4 TSI tak ma a 1.8 TSI ma dwie czerwone literki SI ... tak ja przynajmniej mam i myslalem ze jest podobnie jak w TDI gdzie roznicowali to od mocy silnika.
TSI bez czerwonego - 1.4
TSI - I czerwone - 1.8
TSI - SI czerwone - 2.0
skoda nie ma oznaczenia całego czerwonego
Ale to mi powiedział dealer, więc może to być nieprawda
TSI cale czerwone to 2.0 240 montowane np w Leonie cupra i golfie GTI o ile sie nie myle
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
PS Tak przy okazji czy nie wiecie czemu po FL silnik 1.8 TSI ma na w oznaczeniu na klapie tylko jedna czerwona literke I ??? Myslalem ze 1.4 TSI tak ma a 1.8 TSI ma dwie czerwone literki SI ... tak ja przynajmniej mam i myslalem ze jest podobnie jak w TDI gdzie roznicowali to od mocy silnika.
TSI bez czerwonego - 1.4
TSI - I czerwone - 1.8
TSI - SI czerwone - 2.0
skoda nie ma oznaczenia całego czerwonego
Ale to mi powiedział dealer, więc może to być nieprawda
TSI cale czerwone to 2.0 240 montowane np w Leonie cupra i golfie GTI o ile sie nie myle
To dlaczego ja mam 1.8 TSI ( SI czerwone ) a widzialem ze niektorzy tutaj po FL maja tylko I czerwone ?
No i jaka roznica pomiedzt BZB i CDAA ? Ja mam wersje przed FL to jakie jest oznaczenie tego silnika w koncu ? i czym sie rozni wersja prze i po lifcie ?
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
znajomy ma golfa 1,4 TSI twincharger-a 160KM i ma czerwone dwie literki: SI
może przez to :?:
No raczej napewno nie to ... bo ja nie mam twinchargera . Wiec to raczej zwiazane z moca , tez mam 160 KM. Tylko to nadal nie tlumaczy dlaczego po FL daja juz tylko jedna czerwona literke ...
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Tylko to nadal nie tlumaczy dlaczego po FL daja juz tylko jedna czerwona literke ...
ujednolicili oznaczenia
TSI
1,4 - bez czerwonego
1,8 - I czerwone
TDI
1,9 - bez czerwonego
2,0 I czerwone
Wracając do tematu to jeżdżę obecnie 1,9 TDI, miałem przyjemność jeździć 1,4TSI jak i 1,8TSI i tak jakbym nie zamienił na 1,4 tak z miłą chęcią zamienił bym mojego klekota na 1,8TSI, daje sporo radości z jazdy.
Tylko to nadal nie tlumaczy dlaczego po FL daja juz tylko jedna czerwona literke ...
ujednolicili oznaczenia
TSI
1,4 - bez czerwonego
1,8 - I czerwone
TDI
1,9 - bez czerwonego
2,0 I czerwone
Pewnie ujednolicili myslac o rozwoju. Zeby bylo co dokladac przy silniejszych wersjach.
Wracając do tematu to jeżdżę obecnie 1,9 TDI, miałem przyjemność jeździć 1,4TSI jak i 1,8TSI i tak jakbym nie zamienił na 1,4 tak z miłą chęcią zamienił bym mojego klekota na 1,8TSI, daje sporo radości z jazdy.
Rozumiem Cie bardzo
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Komentarz