Iwan89, pewnie ze podwyzszy koszty bo to jest modyfikacja ktora pochlonie kazda ilosc gotówki. Co do dystansow z mdf to nie wiem czy to taki dobry wybor, fabrycznie octy maja dystanse z tworzywa i wydaje mi sie ze te sa lepsze pod wzgledem wytrzymalosci (ale to ilu uzytkownikow tyle bedzie opinii). Jezeli bedziesz wygluszal drzwi kup maty STP moze nie sa najtansze ale dobrze sie sprawuja. Jak wroce z urlopu do Malborka mozemy kiedys sie spotkac (daleko nie mam do Gdyni) Podjedz moze na spota do sopotu (w pierwsza srode kazdego miesiaca) a chlopaki juz Ci doradza co i jak konkretnie co do kabli, wzmaka i mat. A swoja droga nie chcesz w niedziele wpasc do nas na filmowanie w toruniu?? :wink:
akumulator
Zwiń
X
-
Akumulator ładujcie lepiej przy odłączonych klemach (nie trzeba wyjmować, wystarczy rozpiąć klemy: najpierw minus, potem plus) - istnieje bowiem możliwość, że przy ładowaniu uszkodzona może zostać elektronika auta. Owszem - takie przypadki są rzadkie, ale jednak się zdarzają (w moim poprzednim aucie tak niestety się stało, a była to stara Corsa, z mniej zaawansowaną elektroniką niż nawet Octavia I). Nie muszę też przypominać, że ładujemy prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora (tj. akumulator o pojemności 74Ah ładujemy prądem o wartości 7,4A).
Trzeba jednak pamiętać, że w trakcie ładowania wydziela się wodór i należy to robić w dobrze wentylowanym pomieszczeniu unikając przy tym ognia. Ostatnio był nawet przypadek, że pewnemu dawnemu dygnitarzowi spłonął dom, bo na noc zostawił ładowanie samochodu, poszła iskra i pożar gotowy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedroWitam
również potrzebuje podładowac aku.
Co radzicie, wyjąć? Co może się stać jak będę ładował w aucie bez odpinania klem?
Instrukcja Octavia Tour
strona 175
– Wyłączyć zapłon i wszystkie odbiorniki elektryczne.
– Dotyczy tylko „szybkiego ładowania“: odłączyć oba przewody od
akumulatora (najpierw „minus“, potem „plus“).
– Podłączyć zaciski urządzenia do ładowania do akumulatora (czerwony
= „plus“, czarny = „minus“).
– Dopiero teraz podłączyć urządzenie do ładowania do sieci i włączyć
je.
– Na końcu procesu ładowania: wyłączyć urządzenie do ładowania i
wyjąć przewód sieciowy z kontaktu.
– Dopiero teraz odłączyć zaciski urządzenia.
– Ponownie podłączyć przewody instalacji samochodu do akumulatora
(najpierw „plus“, potem „minus“).
Do ładowania prądem o małym natężeniu (np. małą ładowarką) z reguły nie ma
potrzeby odłączania przewodów od akumulatora. W każdym przypadku należy
przestrzegać wskazówek producenta urządzenia do ładowania.
Do pełnego naładowania akumulatora nastawić prąd ładowania wynoszący 0,1
pojemności akumulatora (lub mniejszy).
Przed ładowaniem prądem o dużym natężeniu, tzw. metodą „szybkiego
ładowania“, należy odłączyć oba przewody samochodu od akumulatora
Komentarz
-
-
Napiszę co mnie spotkało ku przestrodze:
Ludziska dopadło mnie coś dziwnego:
Podłączyłem akumulator do ładowania, nie rozpinając klem nie chciałem aby komputer stracił pamięć.
Po zakończonym cyklu ładowania 12 godzin zapalam mojego szkodnika i co się okazuje:
świeci kontrolka ABS, EPS, ręczny
Co zrobiłem:
1. sprawdziłem płyn hamulcowy - jest ok
2. bezpiecznik w tej skrzynce na akumulatorze - są ok
3. podłączyłem pod komputer najpierw pokazał padnięty moduł ABS, po kolejnej próbie podpięcia pod komputer wyskakuje komunikat że nie może się połączyć z ECU, lecz nie świeci już kontrolka ESP powiem więcej nie działa ESP (włącz-wyłącz).
Tak się zastanawiam miałem w nocy uchyloną maskę i padał deszcz może gdzieś się dostała woda?
Samochód pali od ręki ABS nie działa sprawdziłem blokują się koła.
Problem na dzień dzisiejszy jest nierozwiązany 10-11-2010.
Komentarz
-
Komentarz